Juli 2012 mamma's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meandor, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Zo, heb een hoop gemist! Ben een paar dagen ziek geweest en niet online geweest maar nu weer beter gelukkig. Nog even een ego; baby is helemaal ingedaald! En over peuterpubers; mijn zoontje is drie, en die luistert nie! Ook een leuke fase....

2. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    @carpediem: wow dat is schrikken! Sterkte meid

3. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Volgens mij begint de peuter puberfase ongeveer tussen 1,5 en 2 tot ongeveer 4 jaar. Het zijn gewoon de algemene driftbuien doordat ze weten dat ze een ik zijn en ja niet luisteren en ontzettend dwars zijn hoort er ook bij. Ze willen alles zelf doen al kunnen ze de helft nog niet. Zelf de douchekop vasthouden, zelf tanden poetsen, in het ov op een stoel zitten, zelfstandig hun avondmaal eten, zelf haren borstelen, zelf aankleden en beslissen wat ze aan willen en owee als je iets tegen hun zin doet. Ook vind Jer het maar al te leuk als ik achter hem aan moet rennen in de winkel. Dit zijn een PAAR voorbeelden. Oja en alles moet meteen anders gaat meneer piepen en jammeren.

4. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Carpediem: Poeh, wel schrikken. Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging. Zijn de harde buiken weer gestopt? Nog wel even laten zitten, die baby...
    Ruby en Lisabeth: Klinkt als erg leuke fases. Kan me er op dit moment (gelukkig) nog helemaal niets bij voorstellen. Ja, ze wil wel zelf eten, tandenpoetsen, haren kammen, op een eigen "grote" stoel zitten. We doen het dan gewoon samen (eerst ik, dan zij, dan ik weer), vind ik zelf heel gezellig.
    Ruby: Goede tip over het bevallingsplan, moet ik nog schrijven. Vorige keer niet gedaan, liet alles op me afkomen, wel gemerkt dat ik hierdoor overrompeld werd.
    Geen tijd gehad om om te kleden??? Werd je met spoed opgenomen in het ziekenhuis? Of heb je een hele snelle bevalling gehad?
    Poemi: Tja, het einde komt toch wel in zicht hoor.
    Huilbaby: Kan me herinneren dat Emma enkele dagen krampjes heeft gehad, steeds maar huilen, zelfs een hele nacht met haar in mijn armen op de bank gezeten. Ik vond het zo zielig voor haar, kan me voorstellen als het huilen maanden doorgaat dat je zelf ook helemaal niet meer weet wat je moet doen.

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    #3505 Ruby1987, 14 jun 2012
    Laatst bewerkt: 14 jun 2012
    @grace79: Jer wilt ook de hele tijd gedragen worden en als ik in het ov zit denk maar niet dat hij rustig blijft zitten. Zelfs tijdens het wandellen probeert hij of uit de kinderwagen te gaan of andersom in de wagen te staan. Ik moet dan echt een paar keer flink boos worden en als ik hem vasthoud gaat hij mij bijten

Soms word ik echt ff boos omdat ik het zat ben en dan ben ik vaak al moe. Dan gaat hij uiteindelijk huilen omdat ik ff tegen hem uitval nadat ik al een paar keer had gezegd als iets niet mag.

Verder zit er ook een leuke kant aan hoor. Hij begint te praten/zegt dingen na/ en doet soms ook hele leuke of grappoge onverwachte dingen. Zoals vandaag bij het boodschappen doen zette ik de aardbeien op de band. Zei hij opeens: aardbei. Tuurlijk was ik weer trots op hem. Ook wilt hij me graag helpen met dingen zoals de was ophangen/schoonmaken/de was aangeven die ik dan opvouw enz. Ook zie je hoe snel ze dingen oppakken. Ook wist jeremia precies welke metro halte ik eruit moest voor naar opa en oma. Je kan nu ook veel beter met ze spelen.

Tsjah denk dat elke fase wel zijn voor en nadelen heeft maar in deze fase heb je vooral met een jongen vaak je handen vol. Ik vond de eerste 6 maanden heerlijk met jer. Het was totaal geen huilbaby eerder een slaapbaby. Heerlijk relaxed:D

Ik had de vorige keer wel een bevalling met complicaties maar juist een tragere bevalling omdat Jer een beetje vast zat met zijn hoofdje. Ook zijn hartslag werd steeds trager dus bij 7 cm weeenopwekkers gehad en ik werd geknipt. De ok stond voor de zekerheid al voor mij klaar.

Nou het was gewoon dat ze gelijk zeiden ga maar liggen en ik dacht ze melden wel ff wanneer ik kan omkleden. Daarna zeiden ze ook dat ik niet zo praktisch gekleed was. Ik had zo een big shirt gekocht en mee marja.

6. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @carpediem dat is schrikken zeg als je zo door gestuurd word, hopelijk gaat het weer wat beter met je bloedduk
    Doe maar lekker rustig aan.

Ik heb zo slecht geslapen, heb de heletijd rugpijn onderin
    straks nog maar eens proberen te slapen

7. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Goodmorninh!

Carpediem, ben je er zelf van geschrokken?! Ik zelf zou denken prima gooi me maar aan de ctg dn plan maar een datum hahaha! Heb paar vriendinnen bij wie dit ook zo is gebeurd dus ik schrik
    Hier niet echt van maar kan me wel voorstellen as je t ze niet fijn vind!
    Hopen dat t of snel weggaat of dat ze je binnenkort inleiden!

Sas, fijn hè dat niet goed slapen!
    Ik ook al steeds zo vroeg wakker...op vandaag na;)
    Hopelijk slaap je nu en kun je ff bijtanken!

Ik strax ff naar mijn werk, lunchen met m'n collega's
    Mis mijn meisjes nu al hahahaga!
    En ff met m'n Zussie en neefje spullen halen voor m'n Zussie dr appartementje!
    Laminaat, ondervloer, behang end!
    En vanaaf komen mijn vriendinnetjes eten!!!
    Weer leuk dagje;)

Weet niet wie t gister zei dak m'n verlof lekker vol gepland had hihihi maar idd de eerste 2,5 week veel leuke dingen gepland de laatste 2 weken kijken we wel weer hoe dan!:)

8. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    carpediem: Dat zal even schrikken geweest zijn. wil je zelf ook ingeleid worden?

Peuters: jullie hebben het er maar druk mee met jullie kleine bengels.

Vlinder: Veel plezier vanmiddag?

Sas: Hopelijk heb je nog even kunnen slapen.

Gisteren dus bij de VK geweest en het lag niet ingedaald. Maar van deze VK hoefde ik niet naar de gync voorlopig omdat ze het nog wel erg vroeg vond 35 weken.
    Ik moest naar de gync om te kijken of de bekken niet te smal zijn. Dat zou een standaard procedure zijn bij vrouwen die hun 1ste kindje verwachten en het kindje nog niet ingedaald is.

En ik doe vandaag de 35 weken wave, joehoe!:D

9. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    @labrador: dat is apart. Ik werd bij Jer niet doorgestuurd naar de gynacoloog. Misschien is het weer iets nieuws net als de 30 weken echo.

10. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hej,

genoeg te lezen weer tegenwoordig, gezelli hoor:)

Ik haak direct weer af, ben helemaal uitgeput, slechte nachten, druk, veel buikpijn en te moe gewoon:p blablabla ha, hihi

Ingedaald? Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat deze uk ingedaald is voor de bevalling:) enne, ik denk dat ik gewoon nog vrolijk 4 weken door loop hoor:)

11. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat bijna iedereen met verlof is... dus we hebben weer tijd om te kletsen.. gezellig hoor...

@grace.. mijn man deed bij onze eerste ook echt niet aan voetmassage of what ever... maar ja.. hij wordt volgende maand 40 dus misschien dat hij door het ouder worden (zit 10 jaar tussen onze eerste en de tweede die nu gaat komen) wat meer begrip voor de zwangere vrouw is gaan krijgen hahaha.. Hij is echt super super lief.. koken,stofzuigen,badkamer poetsen, boodschappen doen, theetje maken, mij elke morgen laten liggen en dochter klaar maken voor school... ben echt blij ... en dat zeg ik hem dan ook elke dag. Dinsdag gaat hij weer varen voor 14 dagen .. daar zie ik echt tegen op. als hij over 14 dagen thuis komt is hij 6 weken vrij.. daar wordt ik dan weer vrolijk van :)

Verder neemt het vocht gehalte hier met de dag toe.. Heb ook erg pijnlijke vingers .. weinig kracht in mijn handen .. Nu was mijn vagina vanmorgen ook erg opgezwollen en pijnlijk .. Herkent iemand dit..? schrok ervan.. En ik had veel witte dikke afscheiding.. zo iets als je bijna ongesteld moet worden... geen pijn o.i.d. gelukkig...

Ik moet nu nog 1 uurtje werken en dan stop ik er mee... lekker verlof.. nou ja.. ik ben zelfstandigen .. dus zal nog genoeg in de weer zijn met mijn bedrijf.. maar voor mijn gevoel heb ik alles overgedragen.

12. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    Holiday: jij kan de uren aftellen nu, heerlijk!
    Ik krijg ook met de dag steeds meer vocht. Ik kan mijn ringen niet meer om en mijn enkels doen zeer bij het lopen.
    Ik herken het niet van de afscheiding.

Ruby: De 30 weken echo heb ik niet gehad en ook geen liggings- groei echo. Dat door sturen zal ook wel weer nieuw zijn.

13. Sassie81

Sassie81 Actief lid

21 sep 2011
    199
    0
    0
    Gelderland
    Hey dames!

ben weer terug, na heel lang weg te zijn geweest, twas hier ook zo rustig! nu gelukkig weer wat leven in de brouwerij :)
    sinds een week met verlof, dus heb nu zelf ook meer tijd!

@Sas: die krampen en pijn in je onderbuik, is dat niet van het indalen? VK zei dat dat voelt alsof je menstruatiepijn hebt.

@ Carpediem: das schrikken, gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging! wel prettig dat ze je in de gaten houden ivm bekkenklachten!

@ inkie: wat leuk dat jij hier nu ook meeschrijft!

Hier verder alles goed, lekker de laatste dingen bij elkaar aan het rommelen, 'vluchttas' voor ziekenhuis staat klaar, kamertje is bewoonbaar en kleertjes zijn er denk ik genoeg. hoewel: is maatje 50 echt nodig? heb hier niet veel van, wel veel 50/56 en 56, zou moeten lukken toch?

Baby is gelukkig gedraaid, lag de hele zwangerschap in stuit, dus laatst echo gehad om te checken of ie wel gedraaid was. Bij vorige controle zelfs al wat ingedaald, hoewel ie nog steeds heel hoog ligt, met kont en voeten tegen mn ribben, errug fijn, vooral als ie zn voetbalspieren gaat trainen :p

Hier geen dikke enkels en een zeer bescheiden buik (zegt iedereen tenminste). ben nu 8 kilo aangekomen, maar in het begin 5 kilo afgevallen, dus in totaal 13 kilo aangekomen. of telt dat alleen van je oorspronkelijke gewicht? want dan is 8 kilo niet slecht! en alles zit aan de voorkant!

wat een pestweer trouwens vandaag, zit te wachten tot het droog wordt.......
    eersy maar even lunchen!

14. Sassie81

Sassie81 Actief lid

21 sep 2011
    199
    0
    0
    Gelderland
    Bevallingslijst Juli 2012!

4 juli: Ruby1987, 2e kindje
    5 juli: Sassie81, 1ste kindje
    7 juli: Inkie81, 1e kindje
    10 juli: Poemi, 2e kindje
    15 juli: Lilage 3e kindje
    15 juli: Anjeli 1e kindje
    16 juli: Carpediem 2e kindje
    18 juli: vlinder13, 1e kindje
    18 juli: Lisabeth, 2e kindje
    19 juli: sas27 1e kindje
    20 juli: Labrador
    20 juli: Grace79, 2e kindje
    21 juli: Holiday, 2e kindje
    29 juli: MusicMumEm

Afsprakenlijst

14 juni: Labador - Controle VK 11:40
    14 juni: Ruby1987 controle vk
    14 juni: Carpediem controle vk
    19 juni; Lilage- controle Vk en liggingsecho
    20 juni: Vlinder13 Controle VK 09:30
    21 juni: Sassie81 controle VK
    22 juni: Ruby1987 controle vk
    25 juni: sas27 controle vk
    29 juni: Ruby1987 controle vk
    6 juli. : Ruby1987 reserve afspraak vk

mezelf weer even toegevoegd! lekker verdeeld met jongetjes en meisjes, leuk!

15. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    @sassie81: ben blij! Eindelijk iemand die een dag met mij verschilt:)
    Dit is mijn tweede kindje en bij 5 maanden had ik nog nauwelijks een buik. Ook bij mij zei iedereen dat ik zo een klein en compact buikje heb en vooral voor een tweede kindje. Ook alleen bij mijn buik aangekomen. Ook ik heb veel last van mijn ribben omdat de baby daar erg veel tegen aan duwt. Het doet daar vaak pijn. Ook ben ik niet zo groot en zei de verloskundige dat daar maar erg weinig ruimte zit.

Ja balen die regen in deze "oh zo mooie" zomer. Wou vandaag naar buiten met Jer naar een speeltuintje ofzo maar dat is nu niet echt fijn meer met dit vieze weer. Straks wel ff naar buiten om ff wat boodschapjes gekocht. Heb aardbeien gister gehaald en heb slagroom moet alleen nog die zachte wafels halen. Kan ik heerlijk genieten:)

16. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    @ holiday heerlijk! je hebt verlof, lekker genieten :) vervelend dat het vocht toe neemt, misschoen word het zo minder nu je wat rustiger aan kan doen? dat is te hopen voor je

@sassie welkom terug :) mooi dat de baby goed ligt nu!
    ik denk dat het idd het indalen is, heb het al meer gelezen en nu jij het ook zegt...
    8 kilo dat het je wel netjes gedaan zeg!!! ben je ook zo weer kwijt straks
    voel je je verder goed?
    Hier ligt de baby ook erg hoog lekker tegen de ribben! is idd erg fijn he haha ;)

17. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Pffff ik wist het!

Ben net wakker geworden en heb 6/7 keer overgegeven.

Soms is het allemaal even teveel. Ik hoop maar dat het hierbij blijft. Was gelukkig wel op tijd om naar de toillet te rennen dus hoefde gelukkig niks op te ruimen. Gezicht ff gewassen, tanden poetsen en weer gaan liggen.

18. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Verlof: Officieel ben ik met verlof, maar ik heb maandag en dinsdag nog een examen. Daarna echt rust!
    Ruby: Bah overgeven, te veel aardbeien met slagroom misschien:D?
    Sassie: Welkom terug. Ik had bij Emma ook geen maatje 50. Ze was 52 cm bij haar geboorte. Maat 56 was toen nog wel een beetje groot, maar een week later al niet meer. Eigenlijk is maat 50 vooral leuk voor de eerste foto.
    Holiday: Ik mag ook niet klagen over mijn man hoor, hij is superlief. Vaak zelfs te lief, alleen... geen massages:(. 10 jaar tussen nummer 1 en 2, heerlijk. (Kennissen van ons hebben 5 kinderen in 20 jaar tijd, ze genoten zo van deze fase van het leven). En eerlijk gezegd ben ik ook nog nooit zo gelukkig geweest als het laatste 1,5 jaar.
    Lilage: Welterusten, volgens mij ben je toe aan een heerlijk bed.
    Labrador: Ik had gisteren mooi de 35-weken-wave mee kunnen doen. Vandaag dan maar alsnog de 35+1-weken-wave.

19. MusicMumEm

6 mrt 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verlof: Ja, fijn hè? Ik ben blij dat ik klaar ben met werken, nu eventjes. Lekker veel tijd besteden aan onze dochter die nu nog in haar eentje is.. Over een aantal weekjes niet meer.
    Ruby: Ai, wat vervelend..
    Holiday: Over mijn man mag ik ook niet klagen, hij is echt super lief voor me! Ontbijt op bed, vanochtend, als verrassing. En: ''Nee schat, je hoeft niet naar de winkel om iets te halen voor vaderdag, dat doe ik zelf wel.'' maar dat kan natuurlijk ook gewoon zijn om iets leuks voor zichzelf te kopen. ;)

20. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Dit is de eerste keer dat ik in mijn zwangerschap moet overgeven. Ik zat er zowel geestelijk als lichamelijk even doorheen. Als je daardoor kan overgeven dan is dat zeker de reden geweest.

Mijn vriend woont wegens omstandigheden niet meer thuis. Ik breng en haal Jer dan soms een middag zodat ik zelf dingen kan doen.

Het komt fantasties uit. Vandaag zijn mijn schoonouders alletwee vrij. Mijn schoonmoeder had hem vanmorgen gedouched. Daarna ging mijn schoonvader met hem naar de winkels en nu is mijn schoonmoeder met hem naar de kinderboerderij en ga ik lekker even slapen. Ben blij dat ik even vrij af heb.

Deel Deze Pagina