Hier ook nog geen tas klaar, van de week maar eens aan beginnen. Vermaken jullie je allemaal nog in jullue verof? Ik vind het heerlijk lekker een beetje aan rommelen haha @music succes bij de tandarts! @vlinder knap zeg dat je nog zo lang door sport, goed bezig :-D @ holliday wat vervelend zeg bah. ook wel vreemd van de vk hopelijk ga jij je snel wat beter voelen O ja en mooie buikjes zag ik voorbij komen
@sas, thnx lief van je dat je dat zegt hihihi...voelt nog steeds goed dus gaan we lekker door hè! Hier ook nog geen tas klaar...vandeweek ook maar ff doen aangezien manlief steeds denkt dat Ukkie eerder komt hihihi Moet zeggen dak ook geniet van m'n verlof!had dat niet verwacht want ben niet iemand die houd van lekker rustig aan doen of nixen (voor de mensen die dat nog niet door hadden hihi) Maar heb aardig veel gepland dus verveel me totaal niet, vind t wel lekker zo beetje aanrommelen idd hihihi...nog zat te doen dus moet goed komen... Dadelijk weer richting zussie dr huisje, m'n papa helpen met behangen! Morgen naar de vk, zal dan ook eens ff een buikfoto spammen!
Ik wist niet dat ik zo toe was aan verlof totdat ik het had Heerlijk! Op maandag en woensdag zijn mijn mannetjes op school/ bij de opvang, dus die dagen heb ik echt een beetje voor mezelf...Beetje poetsen, lummelen, knutselen en vooral even bijtanken alst lukt.. Zo dadelijk controle bij de vlos, liggingsecho...eens zien of ze inschatting durft te maken over de grootte...Ik denk dat dees echt groter gaat zijn dan de vorige twee. Die waren 2970 gr en 3080 gr. DEnk dat deze echt meer richting de 7 pond zit.. Als ik zie wat ik al ben aangekomen (ja, ik was zo stoer om eens op de weegschaal te gaan staan) en het zit echt vooral in mijn buik en benen...Ik voel me wel een walvis, maar ik heb nog niet half zo'n opgeblazen toet als de vorige keren, hopelijk blijft dat ook uit nu! Nog meer damez controle ofzo?
Fijn he verlof, ik heb tot 4 wkn doorgewerkt, en op de 1e verlof dag compleet afgebroken thuis. Een enorme migraine en vermoeidheid was het resultaat. Gelukkig het weekend weer opgeknapt, en nu weer fit. Spannend nu de bevalling steeds dichterbij komt, het verlof, de laatste voorbereidingen.. heb ik alles wel... pfff.. Morgen co verloskundige en echo dat ze t gaan meten, mijn moeder gaat mee, pas eind vd dag, ben heel nieuwsgierig of ze al wat kunnen zeggen over hoe groot bij de geboorte en hoe de verwachting is qua geb datum.
Music: Succes bij de tandarts. Vluchttas: goede tip van de lippenbalsem. Ik had zelf ook nog een tip: muntje voor in de rolstoel. Rooiwyn: Dan ben je echt wel aan verlof toe geweest. Sas: ik zit al vanaf december thuis in de ziektewet, maar met het mooie weer vermaak ik mij wel beter. Ik ga vanmiddag ff de stad in, oa mijn voedingsbh omruilen.
Ik moet zo ook naar de verlos. Ben benieuwd. Waarschijnlijk wordt ik ook doorgewezen naar gynacoloog voor gesprek over inleiding( Als alles rustig blijft) Omdat ik zon last heb van mijn bekken. Lastig met een peuter erbij. Verder vermaak ik me wel in mijn verlof, moest er eerst aan wennen, nu gaat het wel. Vind vooral smiddags lekker, als Kim op bed ligt. Even wat tijd voor mezelf xx
@rooiwyn suc6 met de echo altijd spannend om je baby weer te zien. @labrador ooo lekker naar de stad ... heb ik ook wel zin in.. maar geen kracht voor in mijn benen!! vanmorgen een panty laten aanmeten en een bandage voor mijn hand (tegen slapende vingers) daarna naar de VK die was NOT AMUSED over het fijt dat ik naar de HA ben geweest.. ze voelde zich toch wel gepasseerd merkte ik op uit haar reactie.. dat het niet handig was met de bloed onderzoeken etc... dus ik zeg.. nou volgens mij geef ik al 5 weken aan dat ik mij niet lekker voel en ja het jou niet gelukt om de onrust weg te nemen en ik ben niet naar de HA gegaan met de intentie van nou ga ik de VK eens ff lekker dwars zitten!! Als ze Vk nou 5 weken geleden al verteld had over de panty die je vergoed krijgt .. nou had al 5 weken minder pijn betekent!! als ik zeg.. ik drink zo veel.. beetje vreemd dat er niet op suiker wordt getest.. gewichtstoename.. wordt er alleen maar gezegd minder eten.. als ik dan zeg ik eet niet veel.. mijn man bevestigt dit .. en je onderzoekt vervolgens niet waarom ik zo aankom maar dan ineens is het aangekomen gewicht niet schokkend.. tja... wat wil je dan... De echo vrouw (moeilijk woord hoor) geeft aan.. groot kind kijk uit jij moet in de gaten gehouden worden (weer een symptoom ) en vervolgens zegt de VK.. nee hoor groeit perfect in de curve net als je dochter .. ja wel iets groter dan gemiddeld maar niet zorgelijk... ga ik gisteren terug naar de echo mevrouw.. ze zegt.. sorry hoor. maar jou kindje zit op P95 zit er nog niet overheen.. maar gezien de hoeveelheid vocht die je erbij vast houd, kracht verlies, dorst niet goed kunnen plassen, misselijk etc... beetje raar... nou zegt de VK in eens... ja van de week wilde we toevallig jou bespreken of we jou niet naar de Gyn moeten door sturen... tsssssss....maar waar ben je nou precies bang voor? nou nergens ... mss complicatie's die voorkomen kunnen worden als ik nu goed in de gaten gehouden ga worden.. ik vraag mij nu af he... waarom doen ze zo moeilijk .. ligt het aan mijn hormonen? of krijgen ze minder betaald als ik via het ziekenhuis ga bevallen... ik wilde eigenlijk in ander ziekenhuis bevallen maar dat is buiten hun gebied.. doen ze ook allemaal zo raar over.. dat ik denk.. zou dit met geld te maken hebben... genoeg frustraties op tafel.. hihi.. ik ga even een uurtje rusten ik lees wel hoe het met jullie allemaal vergaat ....
Holiday, wat een verhaal...Maar prima toch, dat je je eigen gevoel volgt? Lekker doen! Bij de vlos was alles in orde...DE beeb ligt (nog steeds) prima...Gewicht nu rond de 2700 gram, ze verwacht uiteindelijk rond de 3200 gr uit te komen. Nou, dat zou mooi zijn, zwaarder dan de andere, maar niet al te groot. Vanaf een week of 38 willen ze de natuur een klein beetje gaan helpen, eens kijken of ze kunnen strippen, inwendig onderzoek oid. Natuurlijk niet gezegd dat het kan of dat het werkt, maar ik vind het een fijne gedachte. Ik vind het namelijk nu echt lastig met twee kids thuis als ik niet zo mobiel ben en bovendien wil ik het liefst niet zo uitgeput zijn daardoor strakjes, aangezien mijn stemming na een bevalling meestal niet in een stijgende lijn zit...Ach, we zien wel. Maandag weer terug naar de vk en we wachten wel af verder...
lilage: Fijn dat alles goed was bij de vk. zou wel lekker zijn als ze je willen strippen met 38 weken? Holiday: ik zou gewoon je eigen weg zoeken, volgens mij heb je niet veel aan die vk. vanmddag naar de stad geweest, maar dat wasniet zo'n succes. Veel harde buiken gehad en dat loopt voor geen meter.
@Labrador Vervelend dat je zo'n last van harde buiken had. Heb je dat wel vaker? @Lilage De beeb heeft in ieder geval een mooi gewicht. Wel fijn dat ze vanaf 38 weken gaan kijken of ze de natuur een handje kunnen helpen. Heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken. Het is ook erg lastig met kleintjes in huis en zulke lichamelijke klachten.. @Holiday Wat vervelend zeg, dat gedoe met je vk. Een vk krijgt inderdaad meer betaald als ze zelf de bevalling doen, dat heb ik in ieder geval van m'n schoonzusje begrepen die in opleiding is voor vk. Zij heeft stage gelopen bij een vk die zelfs zo ver ging dat ze loog tegen cliënten over vordering van ontsluiting zodat ze geen keuze meer hadden voor een zkh bevalling... @Carpediem Hoe was het bij de vk? @Rooiwyn Fijn dat je nu weer een beetje opgeknapt bent. 36 weken is ook best lang om door te werken. Hier langzaamaan ook de vluchttas in aan het pakken. Alweer 37 weken vandaag dus het mag ook wel Alles verder nu wel in huis. Vandaag nog de ondersteek enzo gehaald bij de thuiszorg, dus wij zijn er klaar voor! Gisteren nog contact gehad met de vk. Vond het toch eigenlijk ook wel erg lang, 2 weken geen controle, en er waren ook nog wel dingen die ik wilde bespreken over m'n vorige bevalling enzo. Toen kon ik woensdag wel terecht, maar dat was weer bij dezelfde vk waar ik dus echt niets mee heb en zag dat niet zo zitten. Kon ik dat gaan uitleggen aan de assistent. Uiteindelijk gisterenavond tel. contact gehad met één van de andere bevalling is nu allemaal wel doorgesproken gelukkig. Kwam het gesprek dus ook weer op die vk waar ik niet zo'n vertrouwen in heb, heb ook aangegeven dat ik zelfs liever poliklinisch zou bevallen als zij dienst heeft omdat ik geen vertrouwen in haar heb. Werd me even verteld dat de kans dat ik poliklinsch kan bevallen sowieso niet zo groot is omdat het de vorige keer al zo snel is gegaan, en bij een tweede gaat het meestal nog sneller... Dat maakt het nog even extra spannend, wat als het echt zo snel gaat...
Ik was bij de verlos, en ze vond dat ik erg moeilijk liep. Omdat ik Kim ook nog heb rond lopen, en al 3 cm heb, willen ze me strippen met 38 weken, en evt vliezen breken. Voel me aan de ene kant niet goed erdoor, alsof ik het tesnel dan opgeef. Maar heb wel echt heel veel last. En dat tillen van Kim is ook niet echt goed. Maar ze denkt misschien dat het vanzelf al eerder op gang komt. Lilage fijn dat alles goed was. En 3200 gram is echt netjes Labrador jammer dat de stad geen succes was. Poemi fijn dat je contact hebt gehad. Ja ze zeggen met een 2 e sneller he. Daarom zijn ze met mij nu ook zo voorzichtig als ik voor de 37 weken weer iets voel. \ xx
@poemi... we gaan gewoon duimen op een lieve VK waar jij je goed bij voelt! @lilage 3200 gram is idd super netjes... ik hoor vrijdag bij de volgende groei echo hoe groot de baby is! en wat het ongeveer gaat worden. Betreft mijn verhaal; Mijn man was zooooo pis link he.. dat hij wilde bellen ... heb maar gezegd dat hij dat niet hoefde te doen... en we even afwachten wat de lab uitslagen zijn! vrijdag groei echo .. en op basis daarvan kijken we wel even wat hun (de VK praktijk) reacties zijn... Ik weet niet wie dat schreef maar het is toch schandalig dat ze liegen over de ontsluiting om de bevalling te mogen doen!! belachelijk zeg... ze doen nou net of ze zo volleerd zijn als een arts!! Ik heb er geen goed gevoel bij hoe het gesprek vandaag gelopen is... mss dat ik volgende week wel besluit om over te stappen naar een andere praktijk!
Jeetje holiday wat een verhaal, idioot dat ze zich zo opstelt, het gaat toch om jouw welzijn en dat van de baby, je zou denken dat ze leren luisteren. @lilage en @carepediem, dan komt het wel dichtbij voor jullie zeg, als ze gaan inleiden (als het al nodig is). Als het te zwaar wordt is het fijn dat het kan. Hier alles rustig, wel last van maagzuur ondanks dat de baby is ingedaald. Donderdag weer naar de vk. Ze weten al dat ik poliklinisch wil bevallen, maar nou vroeg ik me af, stel dat ik op een bepaald moment pijnbestrijding wil, dragen ze me dan over aan de gyn.? Of blijft de vk er wel bij om de bevalling verder te doen?
Heyy meisjes, alweer wakker vanaf half 4...bleh! Strax naar de vk, ben benieuwd! Hoop geschreven gister hihi! @lisabeth, weet niet of t in elk ziekenhuis zo werkt maar hier bij ons id het iig zo dat als je poliklinisch bevalt idd je eigen vk meegaat dn bij pijnbestrijding wordt je overgedragen aan een vk van t ziekenhuis...de gyn komt bij ons pas als er complicaties zijn of iets dergelijks... Xxx
@hiliday jeetje zeg, ben benieuwd vrijdag @carepediem en Lilage spannend jo komt nu wel dicht bij voor jullie @poemi fijn dat je toch contact hebt gehad, geeft misschien wat meer rust he
Poemi: hopelijk heeft de vk waar je geenklik mee hebt geen dienst als jij moet bevallen. Bij inspanning en soms bij ontspanning heb ik harde buik. Maar niet elke dag. Vlinder: Je bent er weer vroeg bij vandaag
Holiday: wat vervelend zeg dat ze zo doen. En dan ook nog eens wanneer je hoogzwanger bent. Ik zou als dat kon zelfs naar een andere praktijk gaan. Poemie: denk dat het ook verstandiger is om door iemand anders begeleid te worden. Een bevalling is niet niks en als je dan nog eens geholpen moet worden door iemand die je totaal niet ligt lijkt het mij heel vervelend. Voor de meiden die al bijna mogen bevallen: heerlijk dat jullie bijna mogen bevallen zeg. Ik hoop dat jullie mij voor zijn. Wil niet de eerste zijn Ik weet niet wie het zij over dat je kind tillen nu heel zwaar is. Ik heb dat ook. Jer is 12,7kg en krijg ontzettend snel een harde buik wanneer ik hem moet tillen. Ook had ik laatst een verkeerde beweging erbij toen ik hem op bed had gelegd. In bed moest ik hoesten en verging van de pijn ook daarna toen ik opstond enzo had ik nog enorme pijn. Een kruik tegen mijn buik aangezet. @lisabeth: ik had de vorige keer wel dat ik door pijnbestrijding werd overgedragen. Met 2cm ontsluiting ging ik al naar het ziekenhuis. Maar het is per omgeving verschillend. Verder had ik ook complicaties dus zou uiteindelijk toch wel worden overgedragen(jer had in het vruchtwater gepoept, hij zat vast en daardoor werd zijn hartslagje steeds lager. Niet fijn dus. Moest ook bijna een keizersnee. Kreeg met 7 cm dan pijnbestrijding samen met weeenopwekkers. Ik ging gister naar de open dag en ben er eindelijk uit waar ik mij voor in ga schrijven. Ik ga in september of oktober dan naar school toe. Verder naar het consultatie bureau geweest. Het ging heel goed en Jer zit kwa lengte en gewicht precies op de middelste lijn. Vanaf vandaag dan 38 weken. Straks even de laatste schoonmaak voor mijn huisje/de babyuitzet nachecken/de ziekenhuistas inpakken en op naar mijn moeder.
Ok bedankt vlinder. Morgen controle dan zal ik t wel eens vragen aan de vk. Je was alweer vroeg wakker, ook niet fijn. Hier slaap ik al twee dagen beter, gek genoeg, geen idee hoe het komt. Mijn nagels groeien ook weer en heb meer afscheiding. Zou mijn lijf zich langzaam klaar aan het maken zijn?
@ruby fijn dat het met jer allemaal weer goed was. Hopelijk gaat deze bevalling wat makkelijker. Veel plezier bij je moeder, lekker rustig aan doen dan hè!