Juli 2012 mamma's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meandor, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Yasmin: GEFELICITEERD! Leuk dat je het bij ons even meldt, want je hoort natuurlijk nu ook een beetje hier:D. Hoop dat alles goed gaat met jou en je baby, 35 weken is wel erg vroeg.
    Awesta: Welkom! Leuk weer er iemand bij om de laatste loodjes mee te bespreken.
    SiobhanMcG: Wordt nog spannend wie eerst is, Carpediem of jij?
    Carpediem: Leuke foto!

Paar daagjes niet geweest, nu alles gelezen en alles weer vergeten:), ga proberen elke dag even te kijken.

2. Anjeli

Anjeli Niet meer actief

@Yasmin: gefeliciteerd!!! Is alles wel goed gegaan?

@Carpediem: succes vandaag! Hopelijk gaat het nu een beetje opschieten.

@Afspraak VK: ik had gedacht om gister een beetje bij te kletsen bij de VK, maar ik mocht weer naar het ZH voor een CTG. Bij de controle van de hartslag was deze laag en ze wilden dit voor de zekerheid laten checken. Uiteraard beter 1x teveel naar het ZH, maar baalde er wel van. Gelukkig was alles goed. Hoop dat het nu de laatste keer is geweest dat ik daar naar toe moet deze zwangerschap en dat ik gewoon lekker thuis mag bevallen.

3. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Sta ik onder de douche, bedenk ik me ineens dat ik Sassie helemaal vergeet te feliciteren. Dus maar snel even terug naar de computer...

SASSIE GEFELICITEERD!!! Leuke naam Flynn.

En je hebt gelijk, nu voor de bevalling ben je moe, maar na de bevalling ben je 10 keer zo moe en dat blijft wel even helaas. Maar het is het waard.

Anjeli: Blij dat toch alles goed was. Beter een keer te vaak gecontroleerd dan een keer te weinig.

4. Sassie81

Sassie81 Actief lid

21 sep 2011
    199
    0
    0
    Gelderland
    @poemi: geef inderdaad borstvoeding ja, dat gaat gelukkig goed, dus zo lang het kan..... Hoop dat het helpt om geen melkproducten meer te nemen, even afwachten nog, ben net ook weer 1,5 uur met m bezig geweest. nu is ie gelukkig weer rustig.
    mijn eten kan inderdaad flink effect hebben op de kleine, maar ze zeggen ook dat je rustig kunt eten/drinken wat je tijdens de zwangerschap ook deed, hier zijn ze via de placenta dan al aan gewend. maar goed, de tijd zal het leren :)

@carpediem: ja ben inderdaad bevallen! je moet hier ook aardig bij blijven lezen ja, mis zelf ook regelmatig wat. met mij en de kleine gaat het goed, op de darmkrampjes na. vordert het bij jou al? zo niet, gaan ze morgen je vliezen breken toch? had de dag voor de bevalling ook steeds harde buiken en 's nachts kramp in mn onderbuik, als een flinke menstruatie, dus wie weet ;)

@vlinder: zoon van orlando bloom heet inderdaad ook zo!

@labrador: harde buiken had ik vooral boven de navel en vlak onder mijn ribben, heel hard, net een strak opgeblazen ballon.

@Yasmin: gefeliciteerd, alles goed met de kleine?

@anjeli: hopelijk de laatste keer ziekenhuis voor jou ja, fijn dat alles goed is!

@grace: dankjewel!

@siobhan: veel suc6 (ben je nu al aan het bevallen?)

5. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Heyy Meissies,
    zo ff tijd om hier wat te plaatsen;) had net vriendin op visite dus kon nog geen verslag geven van de vk;)
    Moest vanmorgen op controle, dus aangegeven dat t slapen nog steeds niet echt top gaat en vooral snachts last heb van harde buiken en voorweeen...zegt ze ineens, zullen we ff kijken hoever t is en of we evt kunne strippen?!
    Ik zo uhm...ja is goed hahaha.
    Ze zei wie weet heb je wel al 3cm en kunnen we je vliezen breken...dus ik stond ff met volle verbazing dat t zo makkelijk kon hihihi.
    Nou zij dus gevoeld, en heb 1cm, ze zei ik KAN je strippen, maar weet 100% zeker dat je daar op dit moment niet door gaat bevallen...dus ze adviseerde nog een weekje af te wachtten en volgende week weer te kijken in de hoop dat t dan iets verder is en we kunne strippen en de boel een beetje op gang kunne brengen...echt super fijn zo'n vk die lekker mee denkt...;)

Afgelopen nacht voor t eerst met dat zeiltje op bed geslapen pfffff was dat heet zeg...heel weinig geslapen, ook door de krampen in m'n buik, maar ook door de hitte zeg maar...

Oehhhhhh ben zo benieuwd wie de eerst volgende is met een beebje hier hihihi, spannend spannend!!!

6. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Yasmin, gefeliciteerd met je kindje!!!wat is t geworden!?!

Holiday, nog maar 1uur en 3kwartier dan is je mannetje thuis!!!

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Ruby Je moet inderdaad wel uitkijken met werken in de tuin, maar zolang je handschoenen draagt en goed je handen wast is het volgens mij geen probleem. Kans is ook al groot dat ik die bacterie al wel eens gehad heb toen ik klein was, ben opgegroeid op een boerderij en daar liepen ook 6 katten rond en wroette ook heel de tijd in de tuin. Maar beter het zekere voor het onzekere.

@Carpe Balen dat het nog niet heel veel doet. Hopelijk denkt de gyn er hetzelfde over als je vk. Succes vanmiddag!

@Yasmin Gefeliciteerd! Wel een beetje aan de vroege kant. Gaat alles wel goed met je kleintje?

@Lilage Beetje kiezen uit 2 kwaden nu voor jou dus, of een slechte nacht, of een slechte dag.

Lees trouwens dat er meer meiden met een slechte nacht zijn geweest, balen hoor :(

@Vlinder Jullie vk is ook niet de moeilijkste dan! Bij ons moet je er wel heel erg aan toe zijn willen ze iets gaan doen, anders sturen ze je gewoon door met 41,5 week naar het zkh voor inleiden met 42 weken. Verder doen ze niets.

@Anjeli Fijn dat alles gewoon goed was met jullie beeb. Beter een keer te vaak dan te weinig.

Hier al weer een druk ochtendje achter de rug. Ik heb als eerste de cake gebakken, was om 09.00 uur al klaar. Daarna nog even de stad in geweest. Vervolgens nog even lekker in de zandbak gespeeld met de kleine. Het is hier helemaal opengebroken dus zon genoeg maar het is ook wel erg warm. Straks nog eens kijken wat we gaan doen als de kleine weer wakker is. We hebben z'n crèchedag geruild met morgen omdat vandaag niemand van z'n vaste leiding er was, dus morgen ga ik wel weer wat schoonmaken...

8. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    poemi toch de cake gebakken haha goed zeg! ruikt het lekker he :-D

hoe was het bij de vk moesten er een paar vandaag toch??
    vlinder fijn dat je vk mee denkt, dat gebeurd bij ons ook niet hoor!
    spannend dan volgende week

bij mij was alles weer goed bij de vk beeb lag nu goed ingedaald ook wel weer een fijn idee :-D

Nou ik ga ff in de tuin hangen
    doeiiiii

9. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    vlinder: dat hoor ik niet vaak dat een vk zelf zegt begint over strippen.-

sas:fijn dat alles goed was bij de vk en dat de kleine ingedaald is.

Vanmiddag naar de VK geweest. Extra echo gehad en ze zag niets bijzonders wat het indalen in de weg kon staan.
    Nu As dinsdag naar het zh voor een extra echo en eventueel een inwendig onderzoek. Het kan zijn dat ze adviseren om in het zh te bevallen, maar dat hoop ik niet. Wil graag in mijn eigen omgevng zijn.

10. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Jaaaaaaa ik vind t ook wel fijn dat ze t zelf zei! Moet zeggen er zitten er 5 bij ons in de praktijk en ze zijn niet allemaal zo makkelijk hoor maar vandaag zat t ff mee blijkbaar hihi!
    Ben benieuwd volgende week maar kga nog maar ff nergens vanuit!;)

Sas fijn dat je kleintje iig is ingedaald! Toch fijn gevoel!

Labrador, goed nieuws dus dat ze zeggen dat niks t indalen in de weg staat!!!

11. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

ben net geweest, mijn bloeddruk was veel te hoog.
    140-100.
    Ze gaan me morgenochtend inleiden. Moet me om 7 uur melden.
    Gelijk weeeninfuus, ze willen dat het er snel is.

xx

12. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

wauw heel veel succes morgen!:)

Heb net even in de tuin gezeten, maar heb t niet langer dan 10 min uitgehouden! Wat een hitte! Nu lekker binnen met de ventilator haha:D

13. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    @carp oooo meid wat heerlijk dat jij morgen mag baby knuffelen... Ik ben jaloers :) maar een te hoge bloeddruk is niet goed dus fijn dat ze ingrijpen

Mijn manneke is thuis ik kwam net thuis van de manege met m'n dochter... Hij kon gelijk mee naar het zwembad .. Ff lekker met papa ravotten ... Ik zat te twijfelen om mee te gaan.. Maar dacht ik blijf lekker thuis... Ff tijd voor paps en dochter alleen is ook leuk voor haar. Meisje heeft het ook zwaar nu... Ik lekker met voeten in teil koud water buiten gezeten ... Tukkie gedaan binnen ... Heerlijk ben helemaal blij ... Vandaag paar x harde buiken gehad .. Mss door de hitte geen idee baby is ook minder actief maar nog wel aanwezig hoor :)

14. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

24 jan 2011
    881
    0
    16
    Holiday, hier met de warmte ook een rustigere beeb, snachts daarentegen vol aanwezig hahaha.

Carp, heeeeeeeeel fijn dat ze iets gaan doen nu!!! Ga voor je duimen morgen! Toi toi toi en dat je maar een pracht beebje op de wereld mag zetten!!!

15. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    carp wat spannend zeg,heerlijk idee toch dat ze je morgen helpen! gek idee lijkt het mij dat je morgen je kindje bij je hebt :)
    heeel veeel succes morgen!!!

@holiday heerlijk dat je mannetje er weer is, fijn dat ze samen even lekker wezen zwemmen zijn

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Carpe Niet zo leuk dat je bloeddruk ineens zo hoog is maar wel super fijn dat je morgen gelijk ingeleid wordt. Heel veel succes meid en we wachten hier gespannen op nieuws!

@Labrador Nu toch maar afwachten dan of beebje alsnog wilt indalen. Zou wel prettig zijn als je gewoon thuis zou kunnen bevallen als je dat zelf graag wilt.

@Vlinder Hopen dat die van volgende week er niet ineens anders over denkt dan ;)

@Holiday Fijn dat je man weer thuis is. Nu mag de baby komen! Ik heb trouwens ook zo af een toe een harde buik, heel de zwangerschap eigenlijk al.

Pfff.. Zit nog bij een andere topic, op facebook nu dan, eind juni/begin juli 2012 mama's, en er zijn er al een hoop bevallen, eentje is nu bezig en de rest heeft de inleiding/ks al in het vooruitzicht staan. Wordt er wel een beetje moedeloos van nu :(

17. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Carpediem: Spannende dag morgen. SUCCES! Nog eventjes goed slapen nu en morgen even persen en dan blij zijn!:D
    Poemi: Gewoon niet meer naar facebook gaan dan:p. Hier zijn we bijna allemaal nog echt "bezig". Overigens een ks in het vooruitzicht lijkt me echt niet ideaal, dan maar iets later bevallen. Ik kan je gevoel echter wel goed voorstellen. Maar ook bij jou is het al snel zo ver.
    Trouwens leuk te lezen dat jij ook van een boerderij komt. Ben blij dat mijn ouders nog steeds een boerderij hebben, ook Emma vindt het geweldig.
    Holiday: Fijn dat je man je nu 24 uur per dag kan bijstaan. Lekker met de beentjes omhoog;).
    Vlinder: Dan maar hopen dat je volgende keer dezelfde vk hebt. Ik moet er overigens niet aan denken gestript te worden.
    Weer: Heerlijk alleen ik begin nu stiekem toch vocht vast te houden, waarschijnlijk door de hitte. Laatste 2 weken 6 kilo aangekomen:$ denk dat het vooral vocht is.

18. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Yasmin: gaat het wel goed met jou en vooral met de baby?

Anjeli: gelukkig dat toch alles goed was en hoop dat de thuisbevalling gaat lukken

Carpediem: spannend zeg. Word wel heftig maar dan heb je lekker je kleine snel in handen.

Mijn schoonmoeder is echt een top oma! Ik wou met mijn moeder nog uit eten voor dat ik zou bevallen. Je weet nooit wanneer je weer ff met zijn 2en kan zijn zonder kids. Mijn zus kon niet oppassen, mn vriend moest oefenen voor zaterdag voor het vooroptreden van madonna en mijn schoonmoeder had eigelijk afspraken staan. Nu heeft ze die afspraken afgezegd om op Jeremia te passen. Ze kwam hem halen en weer brengen op de fiets. Vond ik heel lief van haar.

Pfffff ben 40+1 maar word gek van de mensen om me heen: wanneer denk je dat de baby komt, denk je dat de baby vandaag al komt enz. NEE wie weet het wel precies van te voren zonder afspraken? Heb toch ook geen glazen bol. Pfffff. Dagelijks hoor ik die vragen.

Mijn beste vriendin kwam weer langs. Was echt gezellig. Volgende keer dat ik haar zie is of wanneer de baby is geboren of wanneer ik naar haar toe ga op Aruba(ergens in februari ofzo zonder kids voor 2 weken) kijk daar nu al naar uit.

Nog steeds regelmatig veel pijn in mijn ribben en mijn rug, een paar keer een harde buik en volgens mij had ik net ook wat voorweeen gehad. Hoop nog niet dat het doorzet. Heb wel het gevoel dat de baby het te krap vind worden in mijn buik. Elke beweging voelt niet lekker aan door de krappe ruimte.

19. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ruby en Poemi voor jullie wordt het ook tijd zeg, nu ga ik nog voor ook.

Heb van 11 tot 5 geslapen, vind het nog een wonder hahaa.
    Tis zon raar idee dat het straks gebeurd.
    Krijg ook een ruggenprik vanwege dat bekken.
    Tot gauw meiden, hoop dat er snel 1 na me volgt.
    x
    xx

20. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    @Carpe, veel succes vandaag!

Ik gisteren naar de vk, ook gestript, maar praktisch geen effect..Mocht daardoor geen medicatie nemen en ben nu dus weer een slapeloze nacht verder...Met een snel geïrriteerde buik..Vandaag neemt de verlos contact op voor een verder plan...

Lichamelijk zou ik het nog wel kunnen forceren, maar mentaal ben ik aan het afdraaien op een flinke dip..En aangezien ik de vorige keren na de bevalling redelijk in een depressieput ben gevallen, zit ik daar nu zeker voor die tijd niet op te wachten...

Niet zeuren Ilse, gewoon gaan:p

Deel Deze Pagina