Holiday, gefeliciteerd!!! Ratatosk, jij waarschijnlijk ook al gefeliciteerd? Ik hoop het voor je, spannend!
Ratatosk:gefeliciteerd!! Nennie: vanmorgen ook weer harde pijnlijke buiken maar het zet niet door helaas.
@Nennie Ja, het is om gek van te worden. Afgelopen nacht hadden we er iets leuks bij... 2 uilen in de straat die UREN lang gekrijst hebben. En het raam dichtdoen is ook geen alternatief, ik heb het al zo snel warm/benauwd. (even lekker mopperen en klagen is af en toe zo heerlijk he, hihi). Gelukkig heb ik vanochtend wat langer kunnen slapen. @Holiday Gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooie naam! Ik hoop ook dat de koorts gauw zakt en dat het grote genieten maar snel mag beginnen... @Ratatosk Wow, wat een flitsbevalling joh! Gefeliciteerd met je zoon! Alles rustig hier. Even een lekker praatje: Ik verlies wel vrij veel (dunne) afscheiding de laatste paar dagen. Maar dat hoort er bij geloof ik. (achter in mijn hoofd denk ik steeds, de volgende keer is het vruchtwater...suf he)
Bedankt allemaal Ik heb vreselijk veel last van naweeën maar ik heb besloten deze keer niet flink te doen en heb een flinke paracetamol genomen. Die snelle bevalling vond ik geweldig! Ik had niet het idee dat ik nou echt hard moest werken zoals je vaak hoort maar hij kwam er gewoon 'even' uit. Super!
Ratatosk, kan ik me helemaal voorstellen...als we t nou allemaal zo konden doen hè En idd niet flink doen, gewoon paracetamol pakken, daar zijn ze voor! Je hebt een hele prestatie geleverd hè!!!
Even een dagje niet kijken en hopla, babynieuws! Holiday en Ratatosk, van harte gefeliciteerd! Ik begrijp dat jullie bevalling beiden twee uitersten zijn geweest. Heftig, er uren over doen of binnen 1,5 uur. Maar hopelijk knapt Holiday snel op en verdwijnen de naweeen voor Ratatosk. Vlinder, wat jij omschrijft heb ik ook van het weekend gehad. Misselijk, krampen, harde buiken, dan weer weg. Ach er rommert wel wat, maar dat kan ook maar zo een paar weken doorgaan he. Vrijdag nog vlos gebeld, met de vraag of mijn vochtverlies geen vruchtwater is. Alleen dat opvangen ervan in een zakje werkte niet echt. En er kwam ook niet echt wat uit als ik blies op mijn hand. Het loopt gewoon af en toe, maar waar het precies vandaan komt en wat het is, is zo onduidelijk. Maar in de nacht heb ik niets en het ruikt allerminst naar bloementjes dus het zal wel zeer waterige afscheiding zijn,omdat het ook wat plakt. Maar het houdt de gemoederen wel bezig. Wat heeft moeder natuur dat toch weer onhandig bedacht. Gisteren ook weer slijm verloren, maar nog niet bloederig. Kindje is nog steeds lekker beweeglijk, dus alles daarbinnen werkt nog prima. Mijn verjaardag was erg gezellig en ben blij dat ik het wel heb gevierd. Lekker ontspannen en anderen het grote werk laten doen. Wat dat betreft is hoogzwanger verjaardag vieren ideaal, dan heb je tenminste nog wat aan je eigen verjaardag, omdat je mag blijven zitten, hihi.
Woepie, ja idd is ook zeker zo, maar t was zo stom ineens hahaha. Wel fijn om te weten dak niet de enige ben
@ratatosk: DAT IS SNEL....DAT LIJKT RATATOSK WEL!!! tjonge wat een verhaal...zo wil ik er ook wel een paar... ze zeggen alleen hoe sneller de bevalling hoe vervelender en meer naweeen je hebt. gefeliciteerd met jullie kleintje. geniet ervan en denk ook aan jezelf.
Gefeliciteerd holiday en ratatosk!! Jee! wat een bevallingen zeg Lekker genieten dames!! Hier vannacht heeeeerlijk geslapen.. 22.30 in slaap gevallen, 06.30 moest ik plassen en daarna nog toto 8.15 geslapen, zonder klachten voelde me gelijk stuk beter! vandaag super veel last van onderen gehad, zulke steken dat ik t op dat moment spaansbenauwd krijg, gn stap meer kan verzetten en zelfs moet puffen. t zijn echt steken en gn krampen .. t zakt wel weg maar t doet zo'n pijn! verder is de kleine nog beweeglijk zat Hopelijk voor iedereen weer een fijne nacht en morgen misschien weer nieuw babynieuws
Vrijdag 13-7-2012: een spannende dag of toch niet? Om 8.00 moet ik binnen zijn en om half 9 krijg ik het eerste pilletje ingebracht! Er gebeurt vrij weinig. Baarmoeder is stug en hard... Om 13.00 pilletje 2... Nu wel krampen (ik dacht weeen) maar ook deze doen niet veel.. Om 16.30 kreeg ik heftige krampen, ze besluiten om geen 3e pil te zetten omdat ik al zoveel krampen heb! Er gebeurt jammer genoeg weer niks aan de onderkant het blijft nog steeds hangen op die 1 cm.. Om 22.00 naar een 2pers kamer gebracht.. We zouden stoppen en zaterdag verder kijken... Mijn mannetje mocht bij mij blijven, bedden tegen elkaar aan... Was daar erg blij mee..de gyn dacht er anders over en propte er om 21.45 toch nog een pil in.. Om 1.05 werd ik wakker krampen Gelijk aan ctg maar weer niks aan de hand! Om 6.15 werd ik spuugend wakker( ik spuug nooitben ben nooit ziek) huilen en overstuur.. Zuster erbij o o o wat voelde ik mij beroerd 39.5 koorts!!! Ai hup snel aan antibiotica en ctg baby hartslag was 180-200 erg hoog dus... Na het infuus daalde gelukkig het hartje ze reageerde op mijn koorts ( kan door de gbs bacterie komen maar ook door de opwek pillen) om 10.00 terug naar verloskamer om de bevalling op te starten om 11.00 pil 4... Ook deze deed niet veel .. Om 14.30 breekt de gyn met 2cm toch de vliezen en zet draadje op hoofdje en infuus voor weeen wordt aangezet... Ik was erg bang voor ruggenprik maar vroeg er wel gelijk om... Ik zeg hoe eerder we m zetten hoe beter.. Na 1 uurtje had ik al heftige weeen (die dus niks deden maar dat wisten we niet) naar de afd anestasie gebracht rond 17.00 nou alles ging goed half uur aan hartbewaking en bloeddruk (standaard) ik was helemaal trots op mij zelf want het zetten deed geen zeer!! Nou terug in lift richting verloskamer en ik dacht laat die weeen maar komen.. Uit de lift werd ik niet lekker en op de kamer herhaalde ik dat nog eens en toen"......".................................... Tja ik weet het niet meer ik werd onwel! Mijn hartslag schoot naar 190 bloeddruk daalde 60/29 kreeg een tegen spuit van iets zuurstof ... En toen werd ik weer wakker toen lag ik de shaken niet normaal raakte in paniek omdat ik toen door had dat er iets mis was!! Ik zag het gezicht van mijn man ik denk dit klopt niet!! Toen 2x ligt weg gezakt ... Na 30 min rond half 7 ging het wat beter en huilend vroeg ik de gyn wil je mijn kindje halen ik ben zo bang.. Hij had er nog vertrouwen in en wilde nog 1uur wachten ook om mij even rust te geven (voelde niks was verlamd vanaf mijn borsten op stand 5 dat is abnormaal laag kan ik je vertellen) ik stemde toe... Toen iedereen uit de kamer was brak mijn man in tranen uit naast het bed van de schrik! Na 1 uur iets voor half 8 kwam gyn terug van 3 cm naar 3,5 maar met mij ging het weer slecht 38,5 koorts en baby hartslag 180 -200 toen greep hij gelijk in... Hoefde zelfs niet bij verdoofd worden op OK de anestasist zei dit heb ik werkelijk in heel mijn carriere nog nooit mee gemaakt... Ze drukte mij wel op het hart dat als ik ooit nog eens narcose krijg ik dit gelijk moet melden... Nou half 8 dus naar boven 19.54 baby geboren...vruchtwater was niet schoon en baby had koorts... Op tijd de juiste beslissing genomen ... Nazorg is hier super... Ze zijn zo ontzettend lief ... Moeder en dochter en paps maken het goed
Holiday: Ik zit hier helemaal in tranen. Wat heftig. Ben zo blij dat alles nu wel goed met jou, de baby en je man gaat en dat de nazorg goed geregeld is. Liefs, Grace
Bevallen Juli 2012! 15 juni: Pindanootje L.ONNE (35,5 weken, kind 4, 15 juli uitger.) 20 juni: Sassie81 F.LYNN (37,6 weken, kind 1, 5 juli uitger.) 27 juni: Inkie81 J.AYDEN (38,4 weken, kind 1, 7 juli uitger.) 5 juli: Carpediem E.VA (38,3 weken, kind 2, 16 juli uitger.) 6 juli: Lilage M.AZ (38,5 weken, kind 3, 15 juli uitger.) 7 juli: Poemi F.AYLINN (39,4 weken, kind 2, 10 juli uitger.) 8 juli: Kelliee V.ALKYRA (39.6 weken, kind ?, 9 juli uitger.) 10 juli: Ruby1987 I.SAIA (40,6 weken, kind 2, 4 juli uitger.) 14 juli: Holiday F.REDERIQUE (39.0 weken, kind 2, 21 juli uitger.) 15 juli: Ratatosk G.EHEIM (40,3 weken, kind ?, 12 juli uitger.) Te bevallen lijst Juli 2012! 15 juli: Rooiwyn, 1e kindje 15 juli: Awesta 15 juli: Anjeli 1e kindje 15 juli: SiobhanMcG 18 juli: vlinder13, 1e kindje 18 juli: Lisabeth, 2e kindje 19 juli: sas27 1e kindje 20 juli: Labrador 1e kindje 20 juli: Grace79, 2e kindje 20 juli: Seanli31, 2e kindje 21 juli: Woepie, 1e kindje 23 juli: Diddel, 1e kindje 24 juli: Elfje84, 1e kindje 26 juli: Nennie, 1e kindje 29 juli: MusicMumEm Afsprakenlijst 16 juli: Grace79 VK Controle 17 juli: Vlinder13 VK Controle 10:10 18 juli: Nennie controle Vk 19 juli: Diddel controle vk 14:45 20 juli: Labrador controle VK 11:50 20 juli: Sas27 controle vk 12:30 De drukke 15 juli is voorbij. Toch nog 1 bevalling! Wie is er nu aan de beurt? Iemand al aanwijzingen?
tjee holiday, wat een verhaal, heb sommige stukjes 2x moeten lezen omdat het niet te bevatten was. gelukkig is het goed gekomen, rusten jullie lekker uit...dat jullie maar snel naar huis kunnen, echt lekker genieten. Ego hier: tjee, vandaag was ik uitgeteld. dat is me raar wakker worden. op de kalender had ik al opgeschreven hoeveel weken ik was en bij vandaag staat 40, terwijl onze meid al dik een maand is. voelt wel wat...tja...ik weet niet eens hoe...kan het niet beschrijven. van de ene kant superblij met m'n meisje en ook wel weer "leeg" zonder buik.
Holiday: jeetje wat een heftige bevalling. Gelukkig is het goed gekomen. Hoe is het nu met jou en de kleine? Ik heb vannacht elk uur vd klok gezien. Hopelijk slaap ik zo nog ff.
Wat een bevalling Holiday.. Lijkt me hartstikke eng! Herstel maar snel meid en geniet lekker van jullie prachtige dochter.
Nou ik kan jullie vertellen ik ben herboren zo kl*te ik mij voelde de laatste weken... En hoe heftig de geboorte van onze dochter ook was... Ik ben ook opnieuw ter wereld gekomen hoor hahaha Voel mij weer de oude, pijn valt enorm mee ... Heb nu nog steeds weinig na weeën (hoop dat het zo blijft) wel een beetje wond pijn maar ti's te doen met 2 paracetamols en 1 diclofenac Gisteren wel gelijk uit bed geweest , was heel heftig en eng maar vandaag heb ik er zin in... Ik wil douche uit bed veel teveel natuurlijk.. Waaknaald mag er uit vandaag en zo ook de slangen van de ruggeprik en de katheter waarschijnlijk ook.. Met m'n baby girl gaat het ook super... Ze mocht gisteren van de couveuse naar bedje en gisteren avond mocht ze van de monitor af... Ze heeft wel infuus voor antibiotica... Maar ze drinkt goed en gisteren avond was ze ook goed wakker en wilde haar hoofdje al proberen op te tillen ... Ti's net als mama een bikkel (als ik het zelf ff mag zeggen ik ben zelf namelijk nooit ziek en geen piepkont betreft pijntjes) Gaat goed komen .... Ik kan moeilijk terug lezen enzo Maar mama van baby geheim van harte gefeliciteerd met je zoon Iedereen met de laatste loodjes, laat je niet afschrikken door mij please... Ik ben niet normaal LOL.... Gaat goed komen met jullie ik blijf lezen ... En mee kletsen tot de laatste geboren is hoor... Xxx
holiday: Wat goed te lezen dat je je weer beter voelt en dan het met de kleine ook goed gaat. Hou je taai! ik zit ondertussen beneden, heb ontbijt op. Probeer zo nog ff wat te slapen.
Holiday pffff wat een heftig verhaal!!! Maar zo hoed om te lezen dat je je nu herboren voelt!!! Nu lekker genieten van alles! En je mag jezelf zeker een bikkel noemen Pindanootje, lijkt me idd heeeeeel raar hahahs maar wel fijn ook dat je je kindje bij je hebt toch?! Hier wordt ik ineens wakker met t idee dat mijn kindje nooit uit zichzelf gaat komen...weet niet waar dit gevoel ineens vandaan komt maar goed... Ben er ineens zo klaar mee! Hoe leuk ik zwanger zijn ook vond want heb t echt als 1roze wolk ervaren! En lichamelijk lukt t ook nog prima allemaal maar wordt zo moe van dat t liggen niet meer lekker gaat en dat ik me mega verveel sinds paar dagen! Hopelijk komt ukkie zich toch echt snel melden!!! Vandaag nog ladies die gaan bevallen??! Wil weer spannende verhaaltjes deze dag hihij
Holiday jeetje wat een bevalling,sneu ook voor je man omm dat zo mee te moeten maken, die kan natuurlijk dan ook niks! Maar goed om te lezen dat het nu goed met jullie gaat! ga er samen lekker van genieten! Ben benieuwd of er deze week nog meer baby,s gaan aan komen !!