Ik zal morgen ook even bellen voor en afspraak voor de 20 weken echo. Zal hem dan even aan de lijst toe voegen.
verschilt volgens mij ook of je het echt via van die boeken bij de drukkerij doet, of online. wij hebben het beide keren online gedaan (via kaartmix) omdat ik in die boeken die ik bij de verloskundige had zien liggen gewoon echt niets naar mijn smaak zag. en online kan het vaak heel kort van te voren. wij hadden voor onszelf al een kaartje uitgezocht en uiteindelijk pas een paar dagen voor de uitgerekende datum doorgegeven. dan kun je nog een papieren proefdruk aanvragen als je wilt en die hadden we ook binnen enkele dagen binnen.
Bij de eerste heb ik alleen maar de 12 weken echo, 20 weken echo en 1x een pretecho met 27 weken gedaan. En ik was zo verbaasd dat iedereen zoveel echo's had. Ik stond er echt toen helemaal niet bij stil over het hoe en wat met de echo's. Ik weet dat dr papa echt de tijd neemt inderdaad. En ook wat je allemaal meekrijgt. Ik kijk ook nog steeds graag naar de echo van mijn dochter. Nu gaat het bij mij sowieso al anders. Deze zwangerschap heb ik al bij 4 weken een echo gehad, 7, 8 en 11 weken... De eerste twee waren nog bij een gyn. De eerste was ook toevallig nog, aangezien ik al ruim een maand daarvoor de afspraak had gemaakt voor iets compleet anders. Geboortekaartjes: die hebben we bij de eerste pas daarna geregeld. Ik vond het allemaal wel prima. Ik zal dat nu ook een beetje uitstellen na de geboorte. Gewoon vanwege de rust die het geeft dat men het nog niet weet. En ik denk dat we dit keer een borrel gaan geven. Hup de bups in 1x op een externe locatie. Ben er wel een beetje klaar mee om mensen op elk (ongewild) moment langs te laten komen. harde buikien: ik heb sinds afgelopen week trouwens echt al last van harde buiken. Was vergeten hoe irritant ik die vond.
Hee meiden Pff wat een geld bij dr papas, kent iemand ook babys world?In Den Haag Daar is het 40 euro, en neemt ook de tijd, kijkt ook voor veel medische dingen. Geboortekaartjes, bij Kim dacht ik rond 30 weken geregelt bij een drukkerij in de buurt EchosBij Kim hadden we ook met 16 weken en met 26 weken. Dacht nu met 26 weken doen we het niet, maar vind het een beetje raar, bij ene kindje wel en de andere niet. Net of die minder belangrijk is haha. Ben nog moe pfff. Net Kim aangekleed en op benen te trillen weer. Zie zo tegen werk op, weet niet hoe het moet xx
Zo, goedmorgen allemaal! Ik heb van het weekend meegelezen, maar net als veel andere weet ik al niet meer wie wat heeft gezegd! Iedereen wel een leuk weekend gehad? Ik heb veel gedaan maar toch ook rustig aan gedaan, heerlijk! Mijn weekend is echt om weer op te laden voor de werkweek. Zijn er hier mensen die fulltime hebben gewerkt en daarna minder zijn gaan werken? Ik heb namelijk geen idee wat haalbaar is, kan ik vier dagen blijven werken moeten het er drie worden? Ik wil natuurlijk niet mijn kindje overal en nergens dumpen om te werken. Dus ik hoop per week toch ook wel 2 dagen thuis te werken, is dat te doen met een kleine? Mensen met ervaring ? Voor geboortekaartjes ga ik pas kijken als ik het geslacht weet! Vind het nu nog allemaal teveel om beide kaartjes door te spitten. En wanneer ik het verder regel, geen idee? Nog niet over nagedacht!
Mallle: Kan dat nog zo laat? Bij ons kom je dr dan amper nog tussen. Heb na de 12 weken echo meteen een afspraak gemaakt en toen was ik al redelijk beperkt in tijden en dagen! Geboortekaartje: hebben we met M zelf gemaakt, maar ben niet van plan dat nu weer te doen! Misschien wel iets met een foto van de naam.. maar denk dr nog even over na! Harde buiken: Ontzettend vervelend!! Geeft zo'n naar gevoel, maar misschien moet ik dr ook gewoon weer aan wennen, over een paar weken hoort het er gewoon weer bij.. Carpe: Moet je vandaag weer aant werk dan? Sterkte.. Lilage: Wat een leuke foto, vooral met die bal.. heerlijk hoe die kindjes er mee bezig zijn he?! Jij ook een mooi buikje trouwens! Jeuk: Hier ook heel erg!! Maar niet aan de binnenkant.. Heel erg op mn zij, buik en rug.. vreselijk! Moet maar eens een lekkere vette creme kopen. Vernon: Las ik nou iets over inleiden met 38 weken? Waarom gaan ze dat doen!? Aloha: Fijn dat je je weer wat beter voelt.. slaap doet wonderen Al een afspraak kunnen maken? En pas op met je vel he.. ik heb het vorige keer ook gehad, niet heel erg, maar toch! Ben dr lijkbaar gevoelig voor. Ik smeer me nu al in als ik zon zie.. misschien overdreven, maar heb nog steeds vlekjes die niet meer weg gaan! Sweet: Zalig! Waar zijn jullie geweest? Mooie dingen besteld ook, heerlijk!! Daphne: beterschap! Babyfoon: Ik heb m van de kruidvat net binnen en ben heel tevreden! Bereik is heel goed, best ver.. slaat ook goed aan. Enige nadeel is dat ie geen lichtindicatie heeft, en dat de slaapliedjes wat suf zijn.. maar voor 30,- ist een perfect ding! Zo, even een halve dag niet online geweest en meteen weer een heel verhaal om bij te schrijven!! Jullie houden me bezig! Gister lekker bij mn schoonouders geweest. Man en kind het ijs op, ik voor de open haard! Lekker met de slee weggeweest ook, mn dochter heeft genoten en lag 's avonds direct in coma. Ze ligt nu nog heerlijk te slapen, lief kind! Straks koekjes bakken, boodschappen doen, en dannnnn.. de echo! Ben dankzij de angelsound helemaal niet zenuwachtig meer, gelukkig.. Had int begin een hele sterke voorkeur voor een jongen, toen een meisje.. en nu maakt het me echt helemaal niks meer uit, ben alleen wel héél nieuwsgierig!
Goedemorgen, Leuk dat je er weer bent Vernon! Ik heb de baby na mijn ijsavontuur wel extra gevoeld zaterdag. Was wel fijn! Heb naar geboortekaartjes gekeken, maar nog niks gezien. Komt wel! Ik wil wel zo snel mogelijk nieuwe kasten, dus als mijn man terug is meteen naar Ikea! Zijn er nog afspraken? Ik zal de lijst eens zoeken...
Bevallings-&AfsprakenlijstJuli2012! Uitgerekende datum: 01 juli - Mm7 (3e kindje) 03 juli - Lefbekkie (3e kindje) 03 juli - Meissie2008 ( 2e kindje) 04 juli - Freggle (2e kindje) 05 juli - Sassie81 (1e kindje) 06 juli - Sweetmarije (2e kindje) 07 juli - Loth (1e kindje) 08 juli - Daantje30 (...) 08 juli - MadeInUSA (1e kindje) 09 juli - MirandaV (...) 10 juli - Poemi (2e kindje) 10 juli - vernon (1e kindje) 10 juli - LuckyBlue (2e kindje) 11 juli - Pavera (2e kindje...) 11 juli - Rosemarie ( 1e kindje) 11 juli - Aloha (1e kindje) 12 juli - Amse (2e kindje) 12 juli - Mare (1e kindje) 13 juli - LittleOne80 (3e kindje) 13 juli - Pipi (2e kindje) 14 juli - Maedra (2e kindje) 14 juli - Lilage (3e kindje) 14 juli - Jo1984 (1e kindje) 14 juli - Fietje86 (1e kindje) 15 juli - Maudje (3e kindje) 15 juli - Kaatje1985 (1e kindje) 15 juli - Anjeli (1e kindje) 15 juli - Pindanootje (niet de 1e) 15 juli - Rooiwyn (1e kindje) 16 juli - Ameera (1e kindje) 16 juli - Carpediem2010 (2e kindje) 17 juli - tamendon (1e kindje) 18 juli - Tayaro (2e kindje) 18 juli - Vlinder13 (1e kindje) 19 juli - InCognito (3e kindje) 19 juli - sas27 (1e kindje) 20 juli - December (1e kindje) 20 juli - Summer1983 (1e kindje) 20 juli - Labrador (1e kindje) 20 juli - Grace79 (2e kindje) 20 juli - Wallie81 (1e kindje) 22 juli - BabyxButterfly (1e kindje) 22 juli - Ukkie1982 (1e kindje) 23 juli - Kiera (1e kindje) 23 juli - Cybi (2e kindje) 24 juli - Meandor (2e kindje) 24 juli - Seanli (2e kindje) 25 juli - Nursie31 (?? kindje) 26 juli - Nennie (1e kindje) 26 juli - Ose (1e kindje) 26 juli - Susy (3e kindje) 26 juli - Boja (3e kindje) 27 juli - mejosje (2e kindje) 28 juli - Princess79 (1e kindje) 28 juli - Kayke (1e kindje) 29 juli - Mallle (1e kindje) 29 juli - Chans (1e kindje) 30 juli - Daphne26786 (1e kindje) Afspraken: 06 feb - Kiera controle VK 06 feb - Nennie controle VK 06 feb - Meandor geslachtsbepaling 07 feb - Meandor controle VK 07 feb - Fietje86 controle VK 07 feb - December echo (Fontys HS) 07 feb - Aloha dermatoloog voor vlekken 08 feb - Mallle controle VK 09 feb - Daphne controle VK 09 feb - Labrador pretecho 09 feb - Boja geslachtsbepaling 10 feb - sas27 controle vk 11 feb - sas27 echo geslachtsbepaling 13 feb - Sassie81 20 weken echo 13 feb - Nennie Geslachtsbepaling 14 feb - mejosje gratis echo Fontys Eindhoven 15 feb - Sweetmarije 20 weken echo 15 feb - Meissie2008 20 weken echo 16 feb - Aloha controle vk zk 20 feb - Poemi 20-weken echo 20 feb - Poemi controle vk 20 feb - mejosje geslachtsbepaling 21 feb - Aloha 20 weken echo 22 feb - Loth 20 weken echo 23 feb - MadeInUSA 20 weken echo 23 feb - Anjeli controle vk 23 feb - Labrador controle VK 27 feb - Lilage 20 weken echo 27 feb - Wallie81 20 weken echo 27 feb - Pipi VK 27 feb - InCognito 20 weken echo 27 feb - Fietje86 20 weken echo 28 feb - carpediem2010 20 weken echo 28 feb - Maedra 20 weken echo 28 feb - Fietje86 echo Fontys hoge school. 29 feb - Labrador 20 weken echo 29 feb - Anjeli 20 weken echo 29 feb - Aloha gyn 01 mrt - tamendon 20 weken echo 01 mrt - mejosje controle vk 01 mrt - Anjeli Echo Fontys Hoge School 02 mrt - vlinder13 20weken echo 02 mrt - sas27 20 weken echo 05 mrt - Loth controle vk 05 mrt - vlinder13 controle vk 06 mrt - mejosje 20 weken echo 06 mrt - InCognito controle gyn 07 mrt - Meandor 20 weken echo
@mejosje, ja ik was vooral bij de eerste ook heel verbaasd en jaloers dat sommige mensen veel meer echo's hadden. bij 12 weken kreeg ik toen een echo en bij 20. verder niks. heb toen zelf bij dr papa met 17 weken en 25 weken nog een echo gedaan. bij de 2de heb ik door vervelende dingen veel meer echo's gehad maar dat is zeker niet standaard. @geboortekaartjes, wij hebben pas na 2 weken de kaartjes verstuurd, maar dat kwam doordat we 10 dagen in het ziekenhuis moesten blijven na de bevalling. ik heb gelukkig totaal geen ervaring met mensen die ongevraagd langskomen, bij ons heeft iedereen netjes van te voren gebeld om af te spreken. @carpediem, dat hadden wij dus ook haha, alsof de 2de en 3de minder belangrijk zijn dus daarom ook maar die extra echo's, anders is het zo lullig uitleggen als ze groot zijn! @chans, ik werkte voor ik kinderen had 40u in de week. na mn eerste ben ik 36u gaan werken (4x9) maar ik vond het echt te veel. ligt ook aan het kind denk ik, hoe die erop reageert. daarna ben ik 28u gaan werken, (3x8 en 1x4 van huis) maar dat thuiswerken vond ik ook teveel. nu werk ik 27u (3x9). mijn kinderen gaan 2x per week naar de creche en 1x in de week naar mn ouders. eigenlijk is het financieel gezien wel nodig dat ik meer zou gaan werken, maar ik kan het niet opbrengen. als ik zou kunnen zou ik zelfs liever 3x8 doen @meandor, veel succes met de echo!! hoe laat moet je? wat denk je zelf dat het is of echt geen idee? spannenddddd!!
Boja: Ik moet om 4 uur.. duurt nog zo lang! Hele dag maar een beetje bezig blijven.. Ik vermoed een meisje, geen idee waarom.. misschien omdat ik hetzelfde zwanger ben als bij mn dochter.
ooooow jongens, ik wil een 11stedentocht..!! Kijk nu al uit naar het feestje de nacht dr voor! Oppas heb ik zelfs al geregeld.. en nu afwachten!
@meandor, ow bah dat duurt veeeel te lang! Nog ruim 6u wachten haha! Inderdaad maar bezig blijven tot die tijd. Ben benieuwd of je gevoel klopt!
Ik ben slecht in voorspellen trouwens, haha.. bij mn dochter was ik er van overtuigd dat het een jongen was. Niet dus! Ieeek, wil het weten!! Hoop dat ze het kunnen zien vanmiddag.. Morgen als dochter naar de psz ga ik lekker even de stad in!
Spannend meandor! Wij hebben vanavond ook een echo geregeld woehoeeee 20.15 pas maar goed. Dat adres van Jou mailde ook terug daar kon Ik 18.15... Maar heb die ander al soort van bevestigt.... Naja lwd is moeilijker te bereiken dan Roden en in Roden kunnen we mooi bakkie doen bij fam. Van mij haha handiggg Opzich is het nu wel fijn dat we vanaaf mogen want afgelopen vrijdag waren we veel te gespannen om vd echo te genieten. Nu weten we dat alles goed is dus kunnen we gewoon verliefd kijken zonder ondertussen medische gesprekken te voeren.. Ik dacht eerste weken continu meisje en vriendlief dacht jongen. Omgeving denkt wisselend maar me moeder jongen en zussen meisje. Ikzelff neig steeds meer naar jongen want Ik praat in hij vorm en de jongensnaam hadden we zo bedacht. We zullen zien.. Ik heb ovrigrns een zwangerschaps streep en draag tot nu toe naar voren... Volgens bakerspraatjes is dat jongen toch... Aan andrre kant dof haar puisten en veel gespuugd... Dat is weer meisje haha
Aloha, wat fijn dat vanavond terecht kunt!! spannend hoor! Zwangerschapsstreep heb ik beide keren gehad en heb al een jongen en een meisje heb nu nog geen streep, maar verwacht em dus wel haha. Heb je gekeken wat de chinese kalender voorspelt? Bij klopte die beide keren!
Haha bij mij ligt het eraan welke leeftijd Ik gebruik leeftijd bij conceptie europees is anders dan leeftijd bij verwekken chinees.. Dus tja haha
Ik geloof niet in bakerpraatjes... ik had bij mijn dochter geen puisten, super zachte huid, zwangerschapsstreep aan het eind en de ene keer droeg ik meer rond en dan weer naar voren (mijn dochter was nogal een draaikontje, nog steeds kan ze geen moment stilzitten btw). Heel nieuwsgierig wat jullie krijgen... ow ik wil het ook weten bij mezelf!! Heb nog het idee dat ik te lang moet wachten.
Meandor, ze.zeiden tegen ons dat weer pas met 15 werken mochten bellen, dus doe ik dat maar. Iedereen die vandaag afspraak heeft, veel succes!