Zo na gister op een glas sinaasappelsap tegen en geleefd houd ik tot nu toe gelukkig meer binnen (biscuitjes en een glas drinken). Dus het gaat beter, hopelijk morgen weer aan het werk want wordt hier gek van. @Yummy gefeliciteeeeerd! @malle fijn dat alles goed was! Ik kom overigens uit omgeving Utrecht! Geloof wel dat ik tot de minderheid behoor haha
Boja: Snap dat je dr dan niet helemaal met en gerust hart heen gaat.. kan ook weinig zeggen om je gerust te stellen, maar probeer toch te genieten van het kijken! Hoop dat het helemaal goed is allemaal en je een prachtig en gezond kindje ziet!!
Ohhh en ik ben weer dom geweest! Dinsdag geslachtsbepaling maar heb een uur later een show van Bert Visscher.. Denk niet dat we dat gaan redden.. Pfff
Ik denk dat de harde porren echt wel de baby zijn hoor. Het is niet zo dat je vanaf de buitenkant al iets ziet of kan voelen. Dus de por moet wel gerelativeerd worden voor waar het vandaan komt. Maar zo klein als ze zijn kunnen ze echt al wel laten weten dat ze leven in je. & 2 kinderen kunnen toch wel bij elkaar op de slaapkamer? Gaat hier iig wel gebeuren.
Mejosje; vroeger sliepen ze wel met meer kinderen op 1 slaapkamer Weet alleen niet of je dan makkelijk voor beide een goed slaapritme enz kunt aanhouden? Ben daar zelf nog helemaal onbekend in..
& boja: er kan vanalles opgemerkt worden tijdens een echo. Maar er zijn ook heel veel dingen die je pas na de geboorte kunt ontdekken. Het feit dat alles goed is tijdens een echo, geeft je daarmee nog geen zekerheid. Het geeft je wel tijd om de dingen die gezien kunnen worden op voor te bereiden en het op je in te laten werken. Wij kregen te horen toen onze dochter 3 maanden oud was dat haar lenzen eruit gesneden zouden worden. En echt er zat geen twijfel is de stem van deze dokter die het zei. Uiteindelijk was de race niet zo snel gelopen, maar wat je qua schrik overkomt is niet te beschrijven. Dit alleen maar omdat er staar is geconstateerd. Ze is ondertussen 2. We lopen nog elk half jaar controle bij de oogarts. Ze is helemaal medisch gecheckt... op de staar na was er niets aan de hand en is ze kerngezond. Ze lijkt echter op haar moeder in dit geval. Er wordt nu ook in de states onderzoek gedaan naar zowel mijn als haar genen en de overdracht daarvan. Bij deze tweede is er weer een kans dat we horen dat hij/zij staar heeft. Ik heb nu al een afspraak staan voor eind augustus ongeveer bij de oogarts.
Ok...kan IEMAND mij vertellen wat t verschil is tussen een waskussen en een aankleedkussen????!!!!!!! Niks toch??! En je hebt toch ook geen verschil tussen aankleedkussen hoes en waskussen hoes??? Of word ik nu gek??! Hahaha
thanks en ik zal er zeker wel van genieten hoor, maar het is wel even spannend als hij alle organen afloopt. eerste keer ging er heel relaxed heen, echt alleen om te zien of het een jongen of meisje was en nu vind ik het vooral heel spannend om andere reden helaas.
boja ik ken al helemaal weinig zeggen want weet niet wat je voeld zal alleen heel veel voor je duimen en een dikke knuff van mij
bij mij is het niet de baby hoor, zit ook net iets te hoog volgens mij en zeker kunnen ze leven laten voelen, maar dit voelt meer als een stomp van een volwassenen en ik verwacht toch geen bodybuilder in mij te hebben hier gaat de baby eerst bij ons en later eventueel bij kind van hetzelfde 'merk' op de kamer, maar het is vrij klein bij ons en iets meer ruimte zou zeker geen kwaad kunnen.
Dag allemaal, voor degene die het geslacht al weten wij zijn net ff het dorp in geweest en bij de ter stal hebben ze uitverkoop op kinderjasjes. Wij hebben een leuk winterjasje gekocht, was afgeprijst van 35 naar 7. En die heb je toch echt wel nodig, en straks zijn ze weer 35. Verder ook de kinderkleding is daar afgeprijsd, maar daar wacht ik nog even mee.
Wat vervelend die spanning Boja. Ik denk dat iedereen gespannen is voor de 20-weken echo, maar ik snap dat het in jullie geval nog veel spannender is. Hier is mijn humeur nog niet veel beter. Kwam er gisteren achter dat heel mijn benen blauw zijn van door het ijs zakken. Mijn huid is ook extreem droog. De dikke enkels zijn weer minder gelukkig. Ga vanavond maar weer als een onzelfstandig kind bij mijn ouders eten. Ga daarna met mijn moeder naar de ikea. Alvast oriënteren, dan kunnen we de kast zo bestellen als mijn man terug is. Als ik kan kiezen tenminste, want ik ben nog steeds niet uit wel/niet een hoekkast. Baal echt van die vriendin. Ik ben er altijd voor haar, ook als ik zelf sores heb en ze zegt er nu ook voor mij te zijn. Het lukt haar alleen even niet, want ze zit met zichzelf in de knoei... Ik baal d'r echt van en ben zelfs een beetje boos, maar dat zullen de hormonen wel zijn. Ik ga stoppen met zeuren, zo ben ik helemaal niet. Fijne dag!
daar ben ik me volledig van bewust hoor, dat hoeft helaas niemand mij te vertellen. de afwijking vna mijn zoon is ook nooit opgemerkt tijdens de echo, gewoonweg omdat ze dat niet kunnen zien. lip of kaakspleet is wel zichtbaar, maar gehemelte niet. is ook uitgebreid onderzocht achteraf want de kans was dat hij ook een chromosoom afwijking kon hebben. gelukkig is dat niet het geval en is het bij ons gewoon een toevalstreffer maar je schrikt je rot, helemaal die eventuele geestelijke achterstand, maar gelukkig ken ik maar weinig kindjes die zo snel zijn met alles als hij moeten wel nu elke week naar logopedie, elk jaar naar kno en eens in de zoveel tijd naar het hele 'schisisteam' zoals dat heet. zijn zachte gehemelte is al aan elkaar gezet, maar zn harde is nog open. dat sluiten ze later pas. anyway, niet om zielig te doen, maar de eerste weken/maanden na de geboorte waren drama. voeden ging niet goed, kwam niet genoeg aan enz. 10 dagen in het ziekenhuis geweest o.a. vanwege een infectie, daardoor verzwakt en nog minder goed in staat te drinken en ga maar door. Om een lang verhaal kort te maken, ik had dit graag vooraf geweten, nu was de shock zo groot en krijg je in 1x zoveel info dat de helft niet doordringt. de nierafwijking van mn dochter werd dus al vroeg opgemerkt en daardoor heb ik me daar voor de bevalling goed over kunnen laten informeren. nu blijkt dat het wellicht gewoon 'bij haar hoort' en ze waarschijlijk nooit ergens last van krijgt, maar we blijven onder controle. wat heftig van jouw dochtertje ook zeg! kan me voorstellen dat je ook niet weet wat je meemaakt als je te horen krijgt dat haar lenzen eruit moeten en dat nu blijkt dat dat dus niet per se hoeft. dit ook iets dat ze natuurlijk niet tijdens de zwangerschap kunnen checken, maar je houdt er wel nu al rekening mee tijdens je huidige zwangerschap.
@tamendon, dat is een goeie deal! winterjas voor 7 euro kan geen miskoop zijn, goed bezig @loth, ja de 20-weken wordt ook spannend, maar daar krijgen we ook een extra uitgebreide van vanwege dit. morgen "slechts' de geslachtsbepaling maar daar kunnen ze ook al veel zien. snap dat je baalt van die vriendin. misslchien is het logisch dat ze even niet kan helpen als ze zelf zo in de knoei zit, maar als jij er normaliter altijd voor haar bent, dan verwacht je wel dat je nu bij haar terecht kunt. vaak is afleiding zoals de sores van een ander juist goed hihi. ik zou stiekem ook boos zijn hoor
ik ga ook stoppen met zeuren of zielig doen, dat is ook niet mijn ding maar ineens bekroop het me nu klaar, nu is de echo weer iets leuks om naar uit te kijken
ik moet morgen naar de vk voor controle en zie er een beetje tegen op want ze hebben met 12 weken echo iets gezien en wil ff weten of dat geen kwaad kan maar heb wel zin om het hartje weer te horen
iets van dat het vliesje van de navelstreng niet volgroeid was maar ken er niks op internet ove vinden of dat kwaad kan