vernon: Je hebt als mogelijkheid dat ze bv even bellen voordat ze langs willen komen. Dan heb je niet dat mensen zomaar voor de deur staan. Wij gaan dit keer voor een babyborrel. Als de kleine weer een paar weken ouder is dan mag iedereen tegelijk komen. Tot die tijd vind ik het wel prima dan alleen intimi. Aloha: ik duim voor je. Het hoeft niets te betekenen. Boja: ben je al bij dr papa geweest? Of moest je eerst de hele dag werken? Ben nieuwsgierig! En de wereld is wel weer klein he?!
Heyy meisjes, Hmm niemand die weet Hoelaat boja naar dr papa ging, hahaha ik weet t ook niet... Ik vanaaf borstvoedingsaaf/cursus...ben benieuwd hihi Fijne aaf allemaal! X
Hey meiden, ff snel berichtje van mij, later heb ik meer tijd. Weten het nog niet Kind had zich verscholen achter een stuk placenta Placenta ligt voor een groot deel aan de voorkant en ons kleine monstertje had zich precies daarachter verstopt. Er is nog wel ruimte aan de voorkant om te kijken, maar dan moet de beeb even de hoek om zwemmen zeg maar Volgende week opnieuw proberen. HIj kon verder dus ook niets checken, zag wel dat het hartje klopt (altijd fijn om te weten ) maar verder kon hij niets nagaan. Wat een domper! Had totaal geen rekening gehouden met dit scenario eigenlijk... Tot later! X
Wat zijn allemaal loperig zeg, schaam me gewoon, ik heb nog niks gekocht voor de beeb, komt denk wel als het kamertje er is.
Boja, wat ontzettend jammer!! Vernon, omdat je alleen bent lijkt het mij wel handig om een strikte agenda bij te houden voor kraambezoek, zodat je iemand kan regelen die de gasten voorziet van drinken en wat lekkers. Misschien is het ook wel nog praktischer om een kraamborrel te houden. Dan kan je vriendinnen of familie vragen om je te helpen en heb je het na 1 dag gewoon achter de rug. Dus afhankelijk waar je voor kiest kan je een passend gedicht voor kiezen.
Kraambezoek: Iedereen mag komen wanneer ze willen. Ik vind het reuze gezellig en hou niet zo van verplichte dagen en tijden. En ik hou ook niet van vooraf opgestelde wensenlijstjes wat kraamcadeautjes betreft. Het enige wat eigenlijk niet hoeft is kleding maar dat is meer omdat ik zelf erg veel koop haha. Toen mijn zoon werd geboren was ons hele huis vol. We kwamen om 00.30 thuis uit het ziekenhuis en overal lag familie te slapen. Mijn familie was vanuit Groningen naar Vught gekomen en hadden natuurlijk geen slaapplek. Mijn moeder, schoonzus, broer, nichtje en neefje waren er. Enorm gezellig. De volgende dag kwamen schoonouders, mijn vader, opa/oma en mijn andere zus met man en 3 kids. Een vol huis dus! Ik heb echt van die tijd genoten. Ach zo heeft iedereen andere behoeften: als je maar doet wat voor jou goed voelt. Je bent immers net bevallen. Boja: Wat balen joh! Hoop dat hij het volgende week beter kan zien!
Vlinder: De hartslag hier is zo om en nabij steeds rond de 168, bij de jongens was het rond deze termijn zo rond de 140/148, dus die theorie gaat nu wel op (bij mijn moeder, 3 dochters en 1 zoon, klopte die theorie ook, ik had het van haar ook als eerste ooit gehoord) Van dat rekensommetje: 49+10= 59-28 = 31-1= 30-2=28 - 3=25 -4= 21-5=16 -6=10 -7= 3= een jongen en dat klopt dus niet want het is nu al 2 x bevestigd op de echo, de NUB voorspellingen waren unaniem een meid en mijn gevoel zegt van het begin af aan ook al een meid, dus dat geloof ik wel Helaas, die mevrouw heeft er hier één te pakken waarbij het niet klopt Oh en nee, ik heb een collegaatje gehad die in Haps woonde, vandaar, ben er wel eens geweest, maar ik woon zelf nog wat zuidelijker Meandor: whaahhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Arend schrikbarend, hoe kóm je erop! Nou, als hij het zo goed nagekeken heeft, zou ik niet meer twijfelen hoor, maar die echo zelf zou ik niet vertrouwen. Zijn oordeel daarentegen wel Mijn pc doet heeeeeeeeeeeeeel raar, dus voordat ie uitvalt, even deze posts Als het nog lukt, probeer ik de rest bij te lezen, maar weet niet of ik alle 30 de pagina's even goed ga lezen hoor
Ic hoe gaat het nu met je longontsteking? Aloha ik snap wel dat je denkt als er nu maar niets is. Balen nog een dag in spanning Boha jeetje wat enorm balen zeg Voel de kleine nu elke dag wel een keer of 8, echt leuk. xxx
Lieverds: Dat bloed ophoesten was maar 1 avond, de ochtend erna was het al niet meer en ik heb het niet meer teruggekregen, voel me nu stukje bij beetje steeds beter, dus denk echt dat het van het vele hoesten was of zo...? Maedra: Goed dat je gewoon die extra controle krijgt, lijkt me ook niet meer dan normaal na wat je hebt meegemaakt, dat je gewoon mag komen wanneer je wilt, gewoon om jezelf gerust te stellen! MadeInUSA: Wauw, wat leuk dat je man die Joolz geregeld heeft, lief hoor! Aloha: Dat is een duidelijke pottyshot zeg, leuk! Vervelend van die vlekken Limburg Carnaval heb ik overigens een gru-we-lij-ke hekel aan.... Loth: Hoe gaat het nu met je? Is ook ongelooflijk rottig, de situatie waar je in zit nu... Yummy: Dagje te laat, maar niet minder gemeend; GEFELICITEERD nog met je verjaardag! Namen: Hier staat de volledige naam al vast Ze wordt ook vernoemd naar haar oma's en overgrootoma's
Carpe: Fijn dat je er op je werk uit bent gekomen. En ook al een aardig buikje, leuk! Aloha: ik hoop dat de uitslag meevalt voor je, zal duimen. Boja: balen zeg dat je het geslacht nu niet weet, hopenlijk volgende week beter! Hier vandaag ziekenhuis gebeld voor de uitslagen van de kweekjes vorige week. Ze kunnen niets vinden, ook niet in de urine. Alleen het uitstrijkje hoor ik later nog uitslag van. Dus het blijft onduidelijk waar bloedverlies vandaan komt. Is nu al 3x een week geweest dus ze vond het wel vrij vaak aanwezig. Nu in de gaten houden, als het vaak terugkomt kom ik onder volledige controle van de gyn. Mag geen geslachtsgemeenschap meer hebben (niet dat we dat nou vaak deden), niet meer te veel tillen enz. en beetje rustig houden als het bloedverlies weer aanwezig is. Ze zei dat er idd meerdere last kunnen hebben van wat bloedverlies en dat dit vaak onschuldig is, maar ook een teken van onrust van binnen kan zijn. Sommige gevallen kan dit lijden tot vroeggeboorte. Daar schrok ik wel een beetje van dus probeer me wel wat rustiger te houden nu, maar we blijven positief, de kleine gaat tot nu toe hartstikke goed. Nu wachten we nog maar een paar dagen op de uitslag van het uitstrijkje. Gister begrafenis gehad dus was ook weer heftig genoeg dus ben blij dat ik nu weer lekker weekend heb. Binnenkort ga ik ook maar eens wat shoppen, heb ook nog echt helemaal niets gekocht, binnenkort eerst maar eens voor de kinderwagen kijken.
Boja: ik snap je angst dan wel hoor... je bent inmiddels geweest, maar zo ver ben ik nog niet met bijlezen; hopelijk is alles goed nu! Mejosje: Jeetje, wat heftig van de oogjes van je dochter... Vernon: Gefeliciteerd met je meisje! Super dat de opa&oma van de andere kant ook graag contact hebben Tayaro: Alvast een voorzichtige gefeliciteerd met jullie jongetje! Wat is jullie oudste, ook een jongetje of een meisje? Ik lees het al. Hoe 'slecht' het ook klinkt, ik wíst bij de tweede dat het (weer) een jongetje ging worden en tóch voelde ik me echt een beetje verdrietig dat het (zoals iedereen om me heen dacht) geen meisje was. Dat heeft maar even geduurd en als ik hem nu zie; héérlijk! Ook die 2, ze kunnen nu al zo heerlijk met elkaar stoeien, geweldig! Desalniettemin vind ik het nu geweldig dat de derde een meisje is... dat geef ik ook gewoon toe, hoeveel leed mensen ook mee kunnen maken op dit gebied hoor! MadeInUSA: Hahahaha, dat melk geven is niet zo gek hoor Hier ook weeeeeeeeeeeeken gehad en nu is het weer over. Kan bij jou ook weer over gaan, maar het kán ook tot het eind duren Colostrum: Dat maak je pas aan ná je bevalling, dus wat je nu zou verliezen is nog geen colostrum
Vernon: Vertel vertel, wat voor naam heb je? Daphne: Je buik is supermooi aan het groeien! Nog niet veel, maar dat is niet gek voor een eerste kindje hoor Tamendon: Geweldig jasje! Meandor: Oeps........ 'heerlijk' zo'n vriendin/kennis.... Yummy: Wat ben jij jaloersmakend dun zeg!!!!!!!!!!! Grrrrrrr *ziet groen* Maar wel al een mooi en lief buikje Boja: Oh dat gaat snel zeg.... ja, echt even zo'n slik-momentje dan! Malle: Wat zuur van de baan van je man, maar ik vind wel dat hij zich tegenover jou nu maar moet vermannen hoor... 3 dagen chagrijnen is wel genoeg! Carpediem: Hoe is het met jou gegaan vandaag, het werken?
Oh, heb je je er zo op verheugd om te weten wat het geslacht is, laat ukkie het niet zien! @Vernon: als jij het de normaalste zaak van de wereld vindt dat je alleen een kind krijgt en dat uitdraagt, zal de rest van de omgeving best volgen Regel anders dat iemand anders (bv je moeder of een goede vriendin) tijdens de kraamvisite in de buurt is en de catering doet of het bezoek vermaakt terwijl jij je even terugtrekt met je kindje...
Loth: het schoonmakersoog van je moeder heeft dan niet even gedacht aan de kindervingertjes die je erop krijgt en die hoogglans producten zijn rottig om te poetsen Je moeten alles nawrijven met een droge zachte doek! (maar het is wél mooi!) SweetMarije: Whahahaaaaaa, die opmerking van je zoon! En wat een situatie met je auto vanmorgen.... Oh wauw, dat is nog eens mooi meegenomen, die echo met cdrom etc! Carpediem: super, gelukkig reageerde ze nu wél normaal Mooie buik al! Chans: Geen idee wat je nu voelt.... Als je het niet vertrouwt, gewoon even laten controleren hoor. Daphne: fijn dat alles goed was Aloha: Jeetje, wat is dat toch met ziekenhuizen en jou? Wat een vreemd bericht weer... Ik zou ook schrik krijgen, terwijl dat niet eens nodig is waarschijnlijk! Boja: Oh neeeeeeeeeeeeee! Echt vervelend, hopelijk dat jullie eigenwijsje zich volgende week wel laat zien! Wallie: Waarschijnlijk dat ze ook gewoon niks gaan vinden ook niet, dat zeiden ze tegen mij in ieder geval. Hier vandaag wéér bloedverlies, ik schrik er iedere keer toch weer van en dat zet ik mezelf weer met beide benen op de grond; kleintje doet het goed! Bevalling: Hier wordt ik ingeleid met 38+3/4 dus dat wordt hoe dan ook ziekenhuis
Vandaag 17 weken trouwens En ik denk dat mijn buik de kroon spant Waat zít dat kind? ('s avonds zie je het wel wat beter, deze foto is van 's ochtends)
Snel zoveel mogelijk bijgelezen. Dank voor alle reacties! Baal als een stekkerrrrr! Maar goed, mogen ma of di al terugkomen, maar dan moet ik werken. Denk dat ik dus probeer om weer op donderdag te gaan. @aloha, wat een gedoe zeg met dat bloedonderzoek. kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. hoop dat je snel goed nieuws krijgt! @thuis bevallen of in het ziekenhuis, ik wil ziekenhuis. en ik wil iets van pijnstilling want ik vind bevallen afschuwelijk!! vorige keren in het ziekenhuis bevallen en was achteraf gezien goede keuze omdat ze in het vruchtwater hadden gepoept en dan wordt het meteen een medische indicatie. moet er niet aan denken dat je thuis bevalt en dan daarna alsnog naar het ziekenhuis moet, zoals je helaas best vaak hoort. ben wel heel bang dat het niet haal deze keer omdat mn jongste er binnen 2,5u was. eerste bevalling was ruim 9u, dus ook best snel. en als deze nog sneller gaat... was ook al te laat voor pijnstilling vorige keer, dus ook dat zal nu wel niet kunnen. ach, ik zie het wel, indien mogelijk dan racen wij naar het ziekenhuis, is hier nog geen 5 minuten vandaan. alhoewel... deze had geen plek vorige keer. en het ziekenhuis dat ze daarna belde ook niet. en die daarna ook niet. wat een ramp was dat. uiteindelijk mochten we toch naar een komen en moesten we even wachten omdat 'de vloer nog nat was'. kon mij die vloer nou schelen!! kind moest eruit (en niet op de vloer )
@incognito, inderdaad, waar heb je dat kind verstopt?? zo plat is mijn buik niet eens meer als ik niet zwanger ben
Oja, over geboortekaartjes. Ik ben er ook niet zo van om teveel 'instructies' erop te zetten. Mensen met enigszins normaal verstand die snappen toch wel dat ze even bellen voor ze langs willen komen? Dat doe ik zelfs bij hele goeie vriedinnen die net bevallen zijn. Ik heb er ook nooit opgezet van wanneer tot wanneer wij rusten want hoe weet ik dat nou van te voren? Misschien ben ik te simpel hihi