Carpediem: Super dat het nu zo netjes geregeld is op je werk. En ook fijn dat bij de vk alles goed was Daphne: Ik heb werkelijk geen idee, als het 'bolletje' leeg is over 2 weken, dan niet meer, maar als dat niet leeg is voor de bevalling, blijft het gebeuren tot aan de bevalling.... Succes met verhuizen morgen! Boja: Heb ik daar toen niet meer op gereageerd dan? Stom van me..... zoals je bij Aloha kan lezen, ben ik daar dus wel al op gecontroleerd Wat is er aan de hand met je oma? Heb niet alles bijgelezen... Meandor: Hopen dat je góed kunt verkopen, zodat je ook gewoon heel wat leuke spulletjes voor jezelf kunt kopen (En ze hebben er wel eerder op gecontroleerd hoor, maar het niet gezien???) Wauw, wat gááf van je vriendin!
Tayaro: Oh nee zeg Dat is echt ongelooflijk rottig... hopen dat het goed blijft gaan en dat ze geen bacterie of zo oploopt. En als het kleintje die longrijpers eenmaal heeft gehad (duurt 24 uur tussen de eerste en de tweede spuit en 48 uur voordat ze optimaal hun werk doen) dan is er al een hele stap genomen. Hoop dat het goed blijft gaan! Lilage: Ik ben zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaar jaloers op je buik, wat mooi! Fietje: Zeker fijn, hoe gek het ook klinkt Zit echt wel goed met je kleintje hoor Chans: Geweldig leuk setje
Aloha: Dat was dus het eerste waar ik aan dacht. Ben dit keer ook enorm blij als ik de 26 weken voorbij ben. Eigenlijk de 30 weken. Bij de eerste met 27 weken weeën en kreeg daar echt ontsluiting op, hebben ze uiteindelijk kunnen remmen en toen met 30 weken weer. Bij de tweede met 29 weken hetzelfde verhaal. Hoop dat het me dit keer bespaard blijft... Maar gelukkig géén gebroken vliezen!
zo druk bezig geweest dames met praten... en hele verhalen over veel te vroeg al de kleine krijgen. Laten we voor iig allemaal 38 weken gaan... lijkt me een mooi streven toch? Urineverlies: ik heb het ook wel tijdens nr 1 gehad. Bij mij is het over gegaan gelukkig, maar denk dat het ook komt omdat ik al voor die tijd een tip had gehad om op welk willekeurig moment die spieren te trainen door ze samen te knmijpen en weer los te laten tijdens de zwangerschap. Dus als je op de bank zit tv te kijken, hup even trainen die hap!Voor de rest inlegkruisjes gebruiken... tenminste dat doe ik! (nu nog niet nodig gehad gelukkig... maar ik weet dat het gaat komen)
hee meiden Meandor gelukkig is vosje er weer zeg, ben blij voor jullie Lilage wow wat een mooie buik al zeg, groot urineverlies hier nooit gehad bij Kim Fietje Kim voelde ik ook pas met 22 weken, dus geen zorgen! vraagje, de verloskundige had het over een medicijn om de borststuwing straks wat tegen te gaan, omdat ik flesvoeding ga geven. Ze zei alleen er zitten veel bijwerkingen aan. Iemand dit wel eens gebruikt? xx
Carpe: Zelf geen ervaring mee, maar was dr laatst wel over aant lezen, kwam dit toen tegen. Had je vk dr niet meer uitleg over gegeven dan? Als je geen borstvoeding geeft, komt je borstvoeding meestal wel (deels) op gang. Hierdoor kun je de 3e-5e dag na de bevalling last krijgen van gestuwde borsten. Dit wil zeggen dat je borsten heel erg gespannen en vol zijn. Het kan soms ook pijn doen. Stuwing duurt normaal gesproken 1 á 2 dagen. Er zijn medicijnen die stuwing kunnen voorkomen. Dit zijn Dostinex® en Parlodel®. Als je in de zwangerschap hoge bloeddruk hebt worden deze medicijnen afgeraden. Parlodel werkt kort en moet je dagelijks innemen, tevens kent het meer bijwerkingen dan Dostinex, dit middel wordt dan ook nog maar weinig gebruikt. Dostinex werkt lang (14-21 dagen) en hoef je alleen direct na de bevalling in te nemen. De belangrijkste mogelijke bijwerkingen zijn duizeligheid, misselijkheid en hoofdpijn. Het is mogelijk dat je na 2-3 weken alsnog wat stuwing krijgt, maar dit is altijd minder dan als je het medicijn niet zou slikken. Deze medicijnen kun je voorgeschreven krijgen bij de huisarts, maar je kunt ook de stuwing afwachten zonder medicijnen. Draag dan vanaf het moment dat je bevallen bent continue een strakke BH, ook tijdens het douchen. Over het algemeen is de stuwing goed te verdragen. Mejosje:Ik heb me rot 'geknepen' tijdnes mn eerste zwangerschap, zonder al teveel resultaat helaas!! Maar we gaan stug door, kan sowieso nooit kwaad! Droomde vannacht dat de baby met exact 38 weken kwam, ideaal! Hij heette Jasper en dronk heel braaf om de 3 uur en sliep 's nachts door. Weer eens wat anders dan de miskraamdroom van gister!
Deze is misschien ook wel handig: http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/191777-flesvoeding-stuwing.html
Geen idee, klinkt een beetje eng vind ik haha. Heb er ook totaal geen ervaring mee, was juist erg blij met stuwing Maar dat je verloskundige dat nu al bespreekt joh! Dat is nog zo ver weg allemaal. Mijn gesprekken bij de verloskundige gaan alleen nog maar over de zwangerschap en hoe ik me nu voel haha. Urineverlies: Ik plas soms bijna in mijn broek als ik moet niezen. Heel vervelend aangezien ik de laatste 15 weken al aan 1 stuk verkouden ben en nog nooit van mijn leven zo veel heb moeten niezen als nu!
Goedemorgen ladies!! Urineverlies, heb ik ook gehad bij het niezen, ik draag nu sowieso inlegkruisjes. Lilage, wat een schitterende buik al!
Goedemorgen dames lilage mooie buik. Urine verlies nog geen last van me. vandaag gaat de verhuizing beginnen baht me ventje innig even paar uurtjes werken en dan gaat het beginnen een heel vervelend weekend ben blij als het maandag is. Deze ochtend ook nog de wc omarmt terwijl dat al werken geleden is bah
Oké best slordig dan maar goed dat is achteraf gepraat gelukkig weet je het nu. Dat bolletje komt r dus niet uit maar word leeg geperst... Hoop dat die gauw leeg is móet je nu nog vaker op controle weer hiervoor?
Loth zijn allemaal kleertjes van Z8 ja Urineverlies nog geen last van gehad, hopelijk blijft dat zo! Ik ga de 2d/3d/4d echo dan lekker plannen in mei als ik bijna 30 weken ben. Had hem nu staan met 26 weken, maar tijdens de geslachtsbepaling was het zo leuk dat we hebben besloten daar ook de 3d te doen ipv bij Babyview! Daphne wat vervelend! Misschien de verhuisspanningen? Ik zou lekker rustig aan proberen te doen als ik jouw was! Kennissen van ons zijn vanochtend ook papa en mama geworden. Doet toch wat met me, al duurt het bij ons nog zo lang!
Chans ik laat alles aan andere over en ikxdoe alleen zeggenwwar het heen moet en moet vanmiddag ook voor het eerste naar ee fisio voor me bekken dus ben benieuwd
Haha ik dus helemaal niet ik haat het om de regie uit handen te geven ik kan echt niet stil zitten Haha
Haha zal het vandaag wel moeten doen moet echt gaan luisteren naar me lichaam en accepteren dat ik nu niet zo veel meer ka als voor de zwangerschap
Ik ben ook gek op delegeren, maar niet als het op mn huis en het verhuizen aankomt! Ik weet het wat dat betreft gewoon beter dan alle anderen! Ben ook nogal obsessief bezig.. Heb verschillende kleuren post-its. Rose voor beneden, geel voor boven, en oranje voor zolder. Daar schrijf ik de kamer op, en wat dr in zit.. jaja, ik pak het goed aan.. Vind het echt heel moeilijk om zo weinig te kunnen, dus ben stiekem al wel aan het inpakken. Steeds een paar dingen per dag, zo kom ik dr wel! Carpe: Maar indd, dat je nu al een gesprek over stuwing hebt gehad. Heb je dat zelf aangekaart of begon ze daar zelf over?