Gave echos meiden! En mooie buik zag ik weer voorbij komen Hier vannacht niet lekker geworden, dus had even contact gehad met VK. Ze had me heel lief gevraagd of ik wilde komen zodat ze het hartje kon luisteren en die klopte heel mooi en stevig! Zo gaaf om te horen! Dus ik ga happy, maar ziek, het nieuwe jaar in!
Ahhh wat een prachtige buik en echo foto´s. Zo leuk om te zien dat we allemaal in dit zelfde leuke geweldige schuitje zitten.
gelukkig alles goed met de kleine in je buik. Wel jammer om ziek het jaar af te sluiten. Hier een slechte dag hele dag al misselijk en dan zijn mijn twee kids vandaag ook nog draken door alle knallen om ons huis. We wonen normaal zo rustig. Prettige avond allemaal en een prachtig 2013. Tanna
Allemaal de beste wensen voor 2013 dames... Dit jaar gaat het gebeuren... Ik wens jullie veel gezondheid en geluk toe.. En dat we maar gezonde en mooie kindjes op de wereld mogen zetten dit jaar!!!! Kus aan jullie all!!!!
Allereerst iedereen een gezond en gelukkig 2013 toegewenst!! En dat er maar veel leuke buikfoto's geplaatst mogen worden.Ik ben nu bijna 12 weken dus binnenkort maar weer een foto van mijn buikje maken dan zal ik hem ook hier plaatsen.
ik ben 15 juli uitgerekend van ons 6e kindje hier mijn foto en iedereen nog de aller beste wensen voor 2013
mooie echofoto's! @evian hoe ver ben je vooruit gezet dan? en mooie buikjes meiden, zie idd overal al een (klein) bolletje ontstaan.. leuk zeg, vooral bij meiden met de 1e want bij mij was er toen écht nog niks te zien! @Inge en Mammievan5 wow dat zijn al flinke buikjes zeg! mooi!
Hee Kruidnootje wat een nare berichten in je onderschrift.. Wanneer krijgen jullie de uitslag van de vlokkentest?
Wauw mama van 5, wAt een buik al! @ kruidnootje, wat heftig inderdaad! Waren de kansen vooraf al groter bij jullie? Wanneer krijg je uitslag van de test? Zijn jullie er al uit wat jullie doen bij welke uitslag? Sterkte!
Ik was 2 weken geleden bij mijn gyn en die had mij 3 dagen terug gezet, maar zei ook dat hij hem iets kleiner had opgemeten. Gister zei de vk dat ik toch 3 gelijk had, dus werd ik weer 3 dagen vooruit gezet..
@Sasje @noorus We hebben de test eigenlijk gedaan omdat wij (nog voor de zwangerschap) een goed gesprek hebben gehad over Down. Respect voor alle papa's en mama's met een kindje met down, maar wij hebben eerlijk tegen elkaar gezegd dat we het niet zouden kunnen. We hebben geen groot huisje, ik heb geen werk, en ga zo maar door. We hebben alles op een rijtje gezet en ondanks een combinatie test maar een kans berekening was wilde we de test doen. Geen rare dingen in onze familie, ik ben gezond, mijn vriend heeft ADD maar zowel hij als in zijn familie is iedereen gezond. Gemiddeld is het zo dat 1 op de 250 babys met Down, Edward of Patau word geboren. Bij 1 op 50 ben je een verhoogd risico, nooit verwacht te horen te krijgen dat bij ons 1 op 6 uit kwam. Ondanks het een kans berekening is, vonden we 1 op 6 zo hoog, dat we besloten door te gaan. Vrijdagavond belde de VK en vertelde ons omdat ik 13 weken zwanger was, de vlokkentest waarschijnlijk niet meer zou kunnen. Ik moest me voorbereiden voor week 16, voor de vruchtwaterpunctie en in week 18 de uitslag. Oei. Week 18. Het hele weekend hebben we geworsteld met die week 18. Dan is het kindje al zo groot... Maandagochtend om half 11 werden we gebeld dat de VK in het Erasmus een last minute plekje had gevonden voor een vlokkentest. Totaal niet voorbereid zijn we er als een speer heen gegaan aangezien de afspraak om kwart over 11 was. Intake gesprek was fijn, 2 lieve assistentes die ons goed ingelicht hebben. Kans op een miskraam bij een vlokkentest is 1 op 200 en bij een vruchtwaterpunctie 1 op 300. Omdat we al in het ziekenhuis waren en ik niet nog 4 weken wilde wachten, besloot ik om de vlokkentest te doen. De gynaecoloog was ook een hele fijne man, en de vlokkentest is vaginaal gedaan. Vond het niet vervelend, deed geen pijn, het is meer het idee dat ze zo dicht bij je kindje komen. Heb af en toe naar de echo gekeken omdat ik nieuwsgierig genoeg ben om te zien hoe het gaat. Ik ben al mijn hele zwangerschap erg nuchter. Omdat wij begin 2012 te horen kregen dat we 2% kans hadden op een zwangerschap, en in november plots zwanger waren, is alles in een roes voorbij gegaan. Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik gillend bij de tandarts gelegen omdat ik extreme kiespijn had. Ik heb 3 zware maanden met overgeven gehad (5 kilo afgevallen) en enorm slaapgebrek, ik slaap gemiddeld 3 uur per nacht. Als de vlokkentest mis gaat, dan heeft het zo moeten zijn, meer kan ik er niet van maken. We kunnen zwanger raken, en verder ben ik eigenlijk helemaal leeg in mn koppie. We krijgen een sneltest uitslag a.s. vrijdag. Ze hebben maar 4 dagen nodig om te kijken of het kindje Down, Edwards of Patau heeft en we kunnen vragen om het geslacht, wat we ook willen doen. Daar focussen we ons nu op. De week er na moeten we weer bellen. Ze kunnen met een vlokkentest 200 chromosonen nagaan, en dus 100+ (erfelijke) ziektes nakijken. Inmiddels ben ik dus 2 dagen verder en ik ben zo slap als een vaatdoek. Heb koorts, gemiddeld tussen de 35.7 en 36.4, maar ik houd me rustig. Ik lig dehele dag op bed, alles doet pijn, heb veel hoofdpijn. De VK is op de hoogte en zodra ik hoge koorts krijg moeten we direct bellen. Heb geen bloedverlies, wel donker waterige afscheiding, maar dat is oud bloed. Ik heb het idee dat ik de kleine wat minder voel (d.m.v. steekjes e.d.) maar ik wil me niet gek maken. Ik hoop dat de kleine net als zijn moeder een vechter is en dat we eindelijk, mocht alles goed gaan a.s. vrijdag, we kunnen gaan genieten. Mijn zwangerschap tot nu toe is een donderend wolkje.
Jeetje Pepernoot, wat een onwijs heftig verhaal zeg! En wat klote dat je je nu ook zo rot voelt! Ik ga heel erg voor jullie duimen dat jullie na vrijdag een mooie roze wolk van die donderwolk kunnen maken!!!
Jee wat heftig zeg.. Mijn duimen draaien ook voor jullie voor vrijdag. 1 op 6 betekend nog altijd 5 gezonde kindjes.. Daar gaan we voor!
@kruitnootje duim voor een goede uitkomst vrijdag zet een kaarsje aan vrijdag. Heelveel sterkte en ik hoop een mooie baby roze of baby blauwe wolk voor jullie na vrijdag. tanna
hoi allemaal, hier een nieuw julibuikje : ) ik heb alleen de laatste pagina's gelezen dus ben niet helemaal bij : ( in ieder geval heel veel succes voor kruidnootje, ik hoop dat alles goed voor jullie uitpakt! zijn er eigenlijk meer die deze test hebben gedaan? wij hebben ervoor gekozen het niet te doen maar be eigenlijk wel benieuwd wat jullie hebben besloten en waarom... x
poeh Kruidnootje wat een verhaal, ik duim voor een goede uitslag en dat je je snel wat beter voelt! wij doen de test niet, vorige zwangerschap ook niet.. omdat we in theorie geen verhoogde kans zouden hebben qua leeftijd, gezondheid etc. en ik zou ook echt niet weten wat ik met zo'n uitslag zou willen en kunnen .. :S