Juli 2013 mama's! (15-31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door gelukkig85, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Emeli gefeliciteerd!!!! 💜💙

2. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd emeli ;)

Ohh meiden, ik heb echt weer een baaldag! Na 2 hele goeie dagen (niet meer zo misselijk en lekker vrolijk) voel ik me vandaag weer zo beroerd... Slecht geslapen (dus moe), misselijk, hoofdpijn, maag en darmpijn en zooooo onzeker... Ik vraag me de hele tijd af of ons kindje wel leeft :(
    Ik moet nog tot maandag 16.20 wachten op de echo, maar t voelt om een of andere reden niet goed... Ik word gek van die hormonen en die ups en downs! Wil me gewoon goed voelen en normaal kunnen eten.... En ik wil m'n kindje zo graag zien.... M'n geduld wordt zwaar op de proef gesteld. Heb ook helemaal geen zin in kerst! Bij mijn ouders doen we altijd een heel lang chique 8 gangen diner (ik kan toch niets eten en zo lang rechtop aan tafel zitten) en de 2e dag bij m'n schoonouders gourmetten (kan geen vlees luchten of zien, laat staan eten).... Bahbahbah en ik hou altijd zo van kerst!

Sorry voor m'n geklaag, maar t lucht wel op :p

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Gefeliciteerd Emeli!

Kleinewonder, is er misschien een kans dat je eerder een echo krijgt als je uitlegd hoe je je voelt?

4. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk het niet, ze schijnen t nogal druk te hebben en ik heb natuurlijk ook geen indicatie om me zorgen te maken (geen krampen, geen bloedverlies)...

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik kan me je gevoel goed voorstellen.
    Probeer het dan nog een paar daagjes uit te houden.

Knuffel.

6. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    @ emeli: Gefeliciteerd! :)
    @ kleinwonder: Hou het vol meissie, ik hou je in mijn gedachten en hoop dat alles goed gaat met je wondertje, net zoals jouw naam zegt jullie hebben zeker een klein wondertje daar binnen. Probeer niet te veel aan te denken, het komt allemaal goed! :)

Vandaag en gister lange dagen gewerkt en morgen ook nog maar dan ben ik klaar voor de kerstdagen :)Zondag lekker naar engeland gaan met manlief en mijn vader kunnen vertellen over ons kleine hummeltje. :)
    Vandaaag als misselijk als een hond echt niet normaal, echt moe, constant aan het geeuwen maar goed alles komt goed, doe het voor een goede doel.

FIjne avond allemaal :)

7. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je erg veel zin hebt in de komende dagen Vicky! Vermoed je vader nog helemaal niets? Wordt hij voor het eerst opa?

Hoe gaat het met iedereen....? Jullie zijn erg stilletjes....

Bij mij gaat het steeds slechter! Ik kan eigenlijk alleen nog maar liggen en bijna niet eten. Ben echt aan t overgeven :(
    Ik heb me werk afgebeld vandaag, het gaat gewoon niet... Vind t zo vervelend dat er nou helemaal niets aan te doen is! Ik moet t gewoon uitzitten, maar wanneer wordt het beter??

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Oh Kleinewonder wat vervelend meid! Heb je al wat voor de misselijkheid gevraagd/gekregen??
    Groot gelijk dat je je hebt ziek gemeld, je moet nu echt aan jezelf denken. Het werk is er langer dan jij.
    Ik kan je niet zeggen hoe lang het nog gaat duren. Ze zeggen dat met 9 weken je hcg hormoon op het hoogtepunt is. Mss helpt je dat in gedachten?

Het is hier verder rustig inderdaad. Ik heb vanaf gisteravond buikpijn. Ik denk mijn darmen. Maar ja alles groeit ook snel nu he.
    Gisteravond is MvM geweest en ik had een mooie knaltest.
    Beetje wennen het plassen in die kan maar is voor het goede doel. Verder af en toe nog wat bruine afscheiding maar niet eer zoveel als het was, dus hoop dat dat een goed teken is. *klopt af*

Fijne dag meisjes:)

9. Miek1981

Miek1981 Actief lid

4 sep 2012
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden!

@emeli, gefeliciteerd!!

@kleine wonder, wat vervelend dat je je zo naar voelt!! Begrijpelijk dat je niet kunt gaan werken. Ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat...
    Sterkte ermee!

@sprits, apart plassen hè, in die kan... En wat vind je van de geur van die flessen...?
    Die magnesiumtabletten die ik nu heb gekregen zijn voor mn darmen. Het magnesium zorgt ervoor dat er water in je darmen blijft staan, waardoor de ontlasting dunner wordt... Scheelt wel! Mijn darmen blijven rommelen en mn buik is nog erg hard, maar kan wel al vaker naar de wc!

@vicki, heel veel plezier in Engeland!!

Wij zijn vanochtend bij de verloskundige geweest voor een echo. Alles zag er prima uit! Het hartje klopt mooi en ons ukkepukkie is al bijna 2 cm!

Ga me zo maar eens klaar maken voor het kerstfeest in mijn klas... Vanavond eten op school met de kids en daarna een gezamenlijke kerstviering! Zin in!
    Dan morgenavond en zaterdagavond kerstgala op de dansschool... We zitten wet goed in de feestjes komende dagen....

Fijne dag verder!!

10. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sprits; ik gebruikte gemberpillen, maar die werken kennelijk niet meer in m'n hormoonpiek. Verder zit ik elke x te twijfelen of ik de ha bel, op die medicijnen zit ik ook niet echt te wachten, want daar schijn je heel duf van te worden en geen auto mee te mogen rijden... Wat is wijsheid? Ik hoop gewoon dat het idd nu snel minder wordt als de hormonen afnemen. Ik plas al een tijdje in die flessen, das idd wel Ff wennen en idd ook vieze geur. Soms laat ik t ook gewoon even lopen, geen zin om elke keer dat kannetje eronder te houden. Er heerst ook echt iets van darmgriep, die darmen van ons!

@Miek; gefeliciteerd! Fijn te horen... Op naar je vrije dagen!! Rust zal je darmen ook goed doen denk... Veel plezier vanavond!

11. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoe zagen jullie testen eruit van MvM?
    Gister zei ze wel, mooie test, gefeliciteerd. Toen leek hij donkerder (omdat ie nat was natuurlijk)...maar teststreep is niet zo donker als de controlestreep en schiet nu gelijk in de stress. (bekeek net de test nog eens)....zucht

12. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn strepen waren gelijk, maar ze zei dat ik er meteen nagellak op moest doen anders zou t vervagen... Zou me niet druk maken, ze heeft immers gezegd dat ie mooi was!

13. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    oh wat erg voor je kleinwonder, ik hoop dat je echt snel beter voel.
    Ik heb gelukkig niet te veel last van misselijkheid, ik voel het echt maar moet tot nu toe nooit overgegeven. Ik voel me echt rustig de laatste paar dagen, bijna nergens erg last van. Nu maar lekker de slaap inhalen, ben nu klaar voor kerst en dus word het morgen ochtend uitslapen en rustig aan doen een dagje. Nee mijn vader weet het echt niet, vermoed het ook niet van wat ik weet. Ook mijn oma en opa en nichtjes en neefjes verwachten niks dus iedereen maar met kerst vertellen :D echt spannend, Manlief en ik gaan zaterdagavond samen met zijn ouders uiteten en gaan we ze vertellen voordat we weg gaan, die twee vermoeden wel wat denken we want ze hebben het al zo lang over " als ze klein kindje hebben dan" hopelijk vinden ze het leuk. Zal hun eerste klein kindje zijn. Mijn moeders 3e klein kindje en mijn vaders 1e echte kleinkindje, mijn halfbroer heeft al 2 jongens maar dan is mijn vader zijn echt vader niet :) Oh zo spannend allemaal :)

Hebben jullie het allemaal al verteld nu of nog niet?
    Een paar collegas weten het en ik hoop dat het maar stil blijft op mijn werk nu dat ik weg ben hahaha.

Enigste klacht ik vanavond heb is dat ik doodmoe ben dus lekker op de bank hangen vanavond tot manlief thuis komt van werk. En mijn bruinverlies is nogsteeds aan het doorkomen. Hoop echt dat het binnenkort ophoudt, niet echt een fijne, schoner gevoel maar ben wel blij als het maar bruin blijft dan maak ik mijn zorgen niet :)

14. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @kleinwonder
    Oh wat vervelend meid die misselijkheid! Ik zou toch de ha bellen of je er iets tegen mag gebruiken! Blijf voldoende drinken en plassen!

@all
    Vandaag de 10 weken echo gehad en alles was goed!! Ook het hartje klopte nog mooi en we hebben het voor de eerste keer gehoord! Zo mooi en zo onwerkelijk! We hebben wel gekozen om een nekplooimeting te laten doen en die is nu over 2 weken. Wij hebben vandaag de rest van de familie op de hoogte gesteld omdat we pas bij 14 weken weer terug naar verloskundige moeten maar ook omdat onze familie wist dat we met icsi bezig waren! Echt zulke leuke reacties! Ook hebben we van de week al een kinderwagen uitgekozen en ik krijg deze van me schoonouders echt super lief!
    Verder geen bijzondere kwaaltjes behalve vermoeidheid en obstipatie maar dat hoort erbij!

Hopelijk hebben jullie ook allemaal zo'n mooie echo!

Liefs

15. silly29

silly29 Actief lid

22 dec 2009
    272
    0
    0
    Hoi Dames

Sorry voor de late reactie
    ik ben gister voor een echo geweest en alles was goed!!!
    We zijn super blij...
    Het kindje had een mooie stevige hartslag en alles zag er goed uit..
    Ben nu 8 weken en 1 dag zwanger en uitgerekend op 31 juli 2013.....
    Mag ik dan nog wel met jullie mee schrijven want wordt waarschijnlijk een augustus mama.
    7 januari mag ik voor nog een echo.

Groetjes Silly

16. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed Kirsten en silly, van harte gefeliciteerd!! Goed om te horen.. En ja hoor silly (t kan ook te vroeg komen ;))

Vicky heel veel plezier dit weekend met iedereen vertellen! Ze zullen vast allemaal ontroerd reageren!
    Wij gaan het iedereen vertellen maandag na de echo.. Ik kan niet meer wachten en vind het wel een leuk kerstbericht.

Nou hubbie is nu emesfane aan t halen bij de apotheek, dus ik hoop echt dat het aan gaat slaan. Maak me nogal zorgen om mijn gezondheid en die van m'n kindje. Ik ben al bijna 4 kg afgevallen en voel me steeds meer een kastplantje. Ik dwing mezelf te eten en te drinken, maar het is een strijd.... Dus hopen dat het vanaf nu beter gaat, want ik wil dat m'n kindje genoeg binnen krijgt......

Fijn weekend!

17. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Verpleegkundige in hart en nieren
    Zaandam
    Hier geen goeie ervaring met emesafene helaas...
    Werd er erg duf van. Alles ging nogal langs me heen...
    Misselijkheid werd ook niet minder..dus voor mij maar weer naturel en door de zure appel heen bijten.
    Over je kindje hoef je je geen zorgen te maken...die pakt zowieso wel wat het nodig heeft...tis alleen dat het jou energie en weerstand aantast..
    Ik hoop voor jou dat de medicatie wel werkt....dat misselijk zijn is echt vreselijk...
    Tot een paar weken geleden kon ik niet wachten om weer die misselijkheid te voelen...nu denk ik alleen maar...ik hoop dat het snel over is zodat ik weer kan genieten van het zwanger zijn..

Hebben jullie ook zo een opgezette buik?
    Ik lijk soms al wel 6 maanden zwanger....vooral savonds....niet normaal man...
    Ook onwijze obstipatie...misschien als ik weer eens lekker gepoept heb dat het minder wordt...sorry voor de details hahaha...
    Hier ook maandag de echo.....hoop zo dat alles goed is...
    Maaar voel me ontzettend zwanger dus zit wel goed...

Gister toen ik al die kleutertjes zag zingen moest ik gewoon huilen...emo bom hahahaha vond het zo mooi..al die kleintjes die kerst liederen zongen in de regen...

18. Miek1981

Miek1981 Actief lid

4 sep 2012
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die testen vervagen heel snel hoor! Maak je maar geen zorgen!!

Ik vind het zo lastig wat je nou wel en niet kunt eten... Kant en klare (maaltijd) salades, garnalen, geitenkaas.... Pfff... Ik ga bij alles twijfelen! Biefstuk, carpaccio, verpakte gerookte vis etc. laat ik sowieso staan! Heb net een schaaltje garnalen op... Dat kan toch geen kwaad?? Ik heb ze er overigens net ook weer uitgegooid... Was toch niet helemaal waar mn maag zin in had blijkbaar!

19. Emeli

Emeli Actief lid

24 okt 2012
    104
    0
    16
    Bedankt voor de lieve reacties.

Hoop dat alle vervelende kwaaltjes heel snel voor iedereen verdwijnen.
    Echt balen voor de dames die zich k*t voelen, dikke knuffel voor jullie 💜.

@valley82, heb ook een opgezette buik hoor, savonds vooral.
    Gelukkig is m'n ontlasting wel dagelijks en ook goed.

@miek1981, ik sws geen rauwe dingen, nooit gedaan, geen sla enzo, bah :D
    Garnalen eet ik wel, ben dol op gamba's. Gewoon goed schoonmaken en bakken, dan kan t wel hoor.
    Ik ga 2e kerst gourmetten, lust vis maar ga wel verse halen.

@hier, alles rustig. Sinds vanmiddag ontzettende last van lucht in m'n maag. Opgeblazen gevoel en beetje misselijk.
    Heb nog geen avond eten op, gewoon geen trek..
    Ben op de weegschaal gaan staan, bijna 1 kg aangekomen:)

Ga voor kerst een leuk cadeau kopen voor mn vriend, iets met "papa is de beste" zal hij leuk vinden:D

20. Emeli

Emeli Actief lid

24 okt 2012
    104
    0
    16
    Vraagje dames, wie van jullie wil een nekplooimeting laten doen?
    Het werd me afgelopen week gevraagd bij de eerste echo.
    M'n vriend vindt het niet nodig..maar ik weet het nog niet.

Deel Deze Pagina