Juli 2013 mama's! (15-31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door gelukkig85, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen t niet. Ik wil het niet, man twijfelde, maar ik heb er een aantal dingen over gelezen. Als de test positief is, wil t nog niet met zekerheid zeggen of je een ongezond kindje krijgt (het kan dan alsnog goed komen). Het zou mij alleen maar erg gestresst maken. Ik zou t waars ook echt alleen maar af kunnen breken als het zo gehandicapt is dat het niet levensvatbaar is en dat kun je ook nog met de 20 weken echo zien (maar dat is natuurlijk een hele persoonlijke mening). Daarbij wij zijn jong, gezond en met niets in de familie, het zou mij alleen maar onnodige zorgen geven....

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wij hebben de eerste zwangerschap geen nekplooimeting/combinatietest laten doen. Toen kregen we echter een hele slechte 20 wk echo, waarna Merel* na 22 wk is geboren.
    Deze zwangerschap wil ik denk wel de nekplooimeting laten doen.
    Combinatietest heeft denk ik niet zoveel zin omdat ik 36 ben sinds een maand, dus daar komt alleen al door mijn leeftijd een verhoogde kans uit.
    Wij hebben sowieso recht op prenatale screening, maar ik weet het nog niet....zitten ook weer risiço's aan....moeilijk hoor, zeker gezien vorig jaar.
    FF over nadenken nog.

3. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè sprits, mag ik je dan moeilijke vragen stellen, je hoeft niet te antwoorden hoor, want het gaat mij niets aan, maar ben gewoon geïnteresseerd, omdat ik t me voor kan stellen hoe moeilijk dat voor jullie geweest is, maar je het natuurlijk echt pas weet als je t zelf mee maakt...

Als je toen met de nekplooimeting al slecht nieuws had gehad, wat had je denk je dan gedaan?
    En wat was er dan slecht op de 20 weken echo? Is het toen afgebroken of is ze zelf te vroeg gekomen?

Ik snap dat je het misschien moeilijk vind om je verhaal te vertellen en als je het niet wilt dan snap ik dat!

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi, ik weet niet wat ik had gedaan als we het toen al met de nekplooimeting hadden gezien...kan ik niet zeggen want dat is niet gebeurd. We hadden echter bewust gekozen om niet te testen, wij dachten wat komt dat komt....
    Bij de 20 wk echo waren de armpjes en beentjes van Merel veel te klein, had ze een hydrothorax (vocht in de borstkas), linker longetje was niet ontwikkeld, nek en gezichtje links vol met vocht.
    De gyn schrok er van en wist niet wat het was. Ze kende het beeld niet, maar kon ons geen hoop geven.
    Na de vwp bleek ook nog eens dat ze trisomie 21 had en dat icm het lichamelijke heeft ons na veel wikken en wegen doen besluiten dat ze geboren zou gaan worden met 22 weken. De situatie was dusdanig dat een normaal leven voor haar er niet in zat. Wij konden haar dat niet aan doen. ik heb het ontzettend moeilijk hiermee gehad (nog steeds), maar vooral met die ellendige buitenwereld die geen idee hebben waar ze over praten.
    Sommigen beweren dat het beter voor ons was, was zoooo moeilijk geworden. Wij hebben niet het besluit genomen voor ons,maar voor Merel om haar leed te besparen. Iedereen wil toch het allerbeste voor hun kind? Mijn 1e reactie was ik wil dat ze gewoon op de wereld komt, maar hoe egoistisch is dat...alleen omdat IK het zo graag wil...en Merel dan? Wat voor leven krijgt zij? Zo moeilijke tijd was dat!

Ik weet nog steeds niet wat ik nu zou doen bij bijv. een verdikte nekplooi. Ik weet het gewoon echt niet.

5. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftig en wat een nare tijd... Ik snap dat je het nog steeds moeilijk hebt ermee... Dat zul je denk ik ook altijd bij je dragen, daarom vind ik t zo mooi dat je haar naam ook echt gebruikt! Ik kan alleen maar voor iedereen wensen dat het goed gaat! En dat dit soort onmogelijke keuzes bespaart blijven. Want idd iedereen wil toch het allerbeste voor zijn of haar kindje. Tis op zo'n forum misschien een beetje onpersoonlijk, maar leef met iedereen mee!

6. Emeli

Emeli Actief lid

24 okt 2012
    104
    0
    16
    Bedankt voor jullie mening!
    Hebben het besproken en we doen het niet.

@sprits
    Wat heftig voor je, jeetje dat moet heel moeilijk zijn geweest en zal het ook nog wel zijn.
    Zoals Kleinwonderr zegt, wens voor iedereen een gezond kind:)

Hoe s het verder met jullie? Lekker uitslapen deze zondag ochtend of haasten om nog de laatste kerstinkopen te doen?
    Ik blijf lekker binnen vandaag, moet alleen even naar de supermarkt maar dat s beneden :D
    Veel last van m'n rug dus ik doe het rustig aan.

Fijne zondag!

7. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier nog steeds drama, kan wel janken, wat voel ik me ziek!! Man is nu in z'n eentje t huis aan t schoonmaken en ik zit/lig in m'n nestje op de bank met een teil naast me... Ik had van te voren niet verwacht dat dit zo zwaar zou zijn... Ben vanaf di niet meer buiten geweest... De medicijnen helpen nog niet voorlopig (lijkt alleen maar erger te worden). Het enige wat me positief houdt is dat ik morgen eindelijk m'n echo heb... Pas om 16.20 maar toch ;)
    Dan ook de magische 10 weken bereikt.....

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoop dat je snel wat opknapt Kleinewonder.
    Spannend morgen je echo!
    Hier last van darmen. Verder boodschapjes gedaan en lekker op de bank met dekentje een kruik en een goed boek.
    Ff niks:)

9. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Verpleegkundige in hart en nieren
    Zaandam
    Net echo gehad....baby lag te slapen hihihi
    Strekte zich uit en begon flink te trappelen...zo lief...
    Nu 10 weken en 2 dagen...baby is 3,5 cm lang..
    Over 2 weken de nekplooi meting..heb net ff 6 buisjes bloed mogen afstaan auwieee...
    Hartje ging flink tekeer...
    Awww helemaal in love...

10. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhh wat leuk!! Mooi kerstcadeautje! Ik mag om half 5, kan niet wachten!!!

11. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    @valley gefeliciteerd! Klinkt geweldig die echo van jou! Heb je ook een foto zodat we kunnen meezwijmelen?

Ik heb lekker kerstvakantie, heerlijk dat rustig aandoen. Al zit er voor ons niet echt uitslapen bij, onze lieve dochter wordt toch gewoon om zeven uur wakker... Gelukkig altijd vrolijk en lief, dus dat scheelt!
    Verder gaat het allemaal prima, op die misselijkheid na, maar ik merk dat dat wat beter te verdragen is nu ik rustig aan kan doen.
    Over twee weken termijn echo, spannend!

12. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Zaandam
    Baby bouncer..en et duimt al...zo lief

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,9 KB
      Weergaven:
      6
  13. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Mooi Valley!!!
    Maarre 6 buisjes bloed??

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Kleinewonderr succes vanmiddag!!

15. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Zaandam
    Ja 3 kleine buisjes voor de normale zwangerschaps controles en 3 grote voor de combitest...wowww..ik dacht echt moet dat allemaal vol???
    Ook nog misgeprikt dus loop met 2 blauwe plekken op beide armen rond...
    Maja...kan niet stoppen met kijken naar ons wondertje...
    Over 2 weken de nekplooimeting...fijn een half uur naar bouncer kijken hihihi...dit duurde zo kort....

16. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Oh ok wou al zeggen. Toch wel spannend die combinatietest.
    Weten jullie al wat jullie doen bij verhoogde kans?

17. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Wat een mooie foto van je kleintje! Geweldig toch dat dat allemaal zomaar kan!
    Vandaag was ons prinsesje naar het kdv, dus wij naar de stad. Veel te lang gelopen zonder te eten, stond op een gegeven moment helemaal te tollen op mijn benen, niet zo slim... Maar even wat gegeten bij een bakker en toen ging het wel weer. O o o, ik moet weer even wat beter op mijn grenzen gaan letten.
    Hoe gaat het bij jullie met al dat kerst eten? Ik moet zeggen dat ik niet overal trek in heb.

18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Zolang ze me in de ochtend een flink maal voorzetten geen probleem.
    Na de middag wordt de trek in eten snel minder. Zoals nu....bleghhh nergens zin in, laat staan koken.
    Morgen op tijd aan het kerstmaal dus:)

19. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames! Hele fijne feestdagen toegewenst!! Mijne kan niet meer stuk! Zo intens gelukkig en dankbaar! Ons kleintje is geweldig! 2 armen en 2 benen en lekker aan t bewegen! Al 4 cm groot, dus ben nu 10 w en 5 dgn!!!!! Jeeeey!! Ik zet morgen ook wel Ff de foto erop, maar nu ga ik eerst genieten met m'n mannetje, die helemaal in de wolken is...

Nogmaals prettige kerst!

20. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Gefeliciteerd! Wat een heerlijk kerstcadeau! Geniet er lekker van.

Deel Deze Pagina