Juli 2013 mama's! (15-31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door gelukkig85, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,2 KB
      Weergaven:
      2
  2. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @valley
    Wat een mooie en schattige echo! Lekker genieten nu!

@kleinwonder
    Ook al zo'n mooie echo! Mag je trots op zijn!

@all
    Hopelijk voor diegene die misselijk zijn dat ze toch een beetje kunnen genieten van het eten! En voor iedere. Natuurlijk fijne dagen!

Hier weinig kwaaltjes behalve dat de broek steeds strakker gaat zitten en ik alles super goed ruik!

Liefs

3. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Hallo meiden,
    moest eerst even alles doorlezen weer haha, maar een paar dagen niet op de forum geweest en oh zo veel om te lezen,
    wat hebben jullie prachtige echos gehad zeg. ik kan niet wachten op mijn termijn echo 31e. Ik ben nu al 2 dagen in engeland op bezoek bij familie en heb het echt naar mijn zin. HEb wel een hele drukke buik vanavond maar denk dat het meer aan mijn darmen ligt omdat ik zo veel kerstdiner op heb hahaha. Mijn trek in eten is enorm geworden haha, constant wat eten. BIjna al de familie weten het nu, echt alleen maar leuke reacties gehad. Vandaag manlief en ik lekker met mijn nichtjes kleine meid aan het knuffelen geweest echt een schatje is die meid van maar 2 kleine maandjes. Donderdag mogen we ons kleine neefjes zien, lekker drukke dagen dus. Geeft mij ook minder tijd om over mijn misselijkheid te denken als ik niet altijd aan het eten kan gaan haha.

Mijn broeken worden ook flink te klein, zelfs toen ik ging vliegen zondag moest ik met mijn spijkerbroekknoop open doen want ik zat echt niet goed hahah. Ook vandaag de eerste kleine kleertjes zetje van mijn tante gekregen oh zo klein en lief. Maakt me zo vrolijk, kan gewoon de kleine kindje er in zien zitten :)

Vrolijke kerstdagen verder meiden en hopen dat de babytjes goed blijven plakken nu bij iedereen. Die van mij is zeker zijn ruimte nu al aan het maken haha.

4. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed te horen dat je het zo leuk hebt Vicky!

Hier gaat het gelukkig eindelijk allemaal wat beter. Ben helemaal opgeleefd na de echo. De medicijnen werken waars ook goed, want ik ben echt stukken minder misselijk! Wel ben ik heel erg moe, en heb wel veel last van lucht en m'n darmen.. Maar daar is prima mee om te gaan! Ik kom weer wat aan en heb gister ook nog wel gezellig mee kunnen doen met het kerstdiner. Man is nu aan t werk (eigen zaak) en vanaaf bij schoonouders gourmetten (wat ik nog steeds niet zo leuk vind, want vlees vind ik nog steeds vies). We zien wel hoe het gaat... We zijn gister ook super verwend door m'n ouders en zussen. Heb in de woonkamer nu al een heel hoekje vol met mutsjes, slofjes, knuffeltjes en kleertjes! Echt te schattig... Kan echt niet wachten tot we weten wat t is, dan mag ik ook eindelijk toegeven aan m'n koopdrift, hihi...

Nog een vraagje, wanneer mag je stoppen met foliumzuur? Ik slikte van die multivitamine met visolie (maar volgens mij werd ik daar ook super misselijk van) nu slik ik zonder visolie, maar wil eigenlijk echt stoppen met al die pillen....

Nou fijne 2e kerstdag weer!!!

5. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @kleinwonder
    Wat fijn dat het al stukken beter gaat! Ik heb ergens gelezen dat je na 10 weken mag stoppen maar ze raden aan om het de hele zwangerschap door te slikken. Ik slikte eerst gravitamon maar kreeg ze op een gegeven moment niet meer weg. Slik nu alleen de kleine pilletjes foliumzuur en dat gaat goed! Misschien dat je er iets aan hebt!

Fijne avond!

6. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi meiden....kerstdagen goed doorgekomen?
    Hier wel, niet teveel gegeten, kreeg haast niks weg.
    Kleinewonder wat een mooi plaatje!!!!!!!!! Super gefeliciteerd, heel stuk spanning van je schouders he! Geniet ervan.
    Ik heb morgen weer een echo...spannend!

Groetjes.

7. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Verpleegkundige in hart en nieren
    Zaandam
    Hier waren de kerstdagen heerlijk..
    Eerste kerstdag met familie doorgebracht..
    2e kert lekker uit eten en bios..
    Merk wel dat het een hoop energie gekost heeft...
    Voel me niet fit..
    De misselijkheid lijkt hier wel iets te minderen...
    Alleen dat tomme braakreflex wil maar niet minderen..
    Als ik hoest, nies kuch of hard lach ga ik bijna over me nek...
    Voor de dames die meedoen met moeders voor moeders...merken jullie ook dat het soms aan je aandacht ontglipt of dat je soms denkt..na...nu even niet hoor... Als ik die bussen opendraai keert mijn maag zich om..
    Maar blijf wel volhouden...voor het goeie doel..

8. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat herken ik, zeker omdat ik ook veel op de wc zit met m'n darmen, denk ik vaak, laat maar even... Dan denk ik maar ach alle beetjes die ik wel doe helpen mee.. Vind t nl ook echt een goed doel, maar als je niet lekker bent is t was lastiger.

Ook je braakreflex herken ik, ben de hele tijd aan t kokhalsen als er lucht in m'n maag zit. Ik kan heel slecht boeren laten, dus word daar dan weer misselijk van. Iets binnen krijgen, terwijl de lucht omhoog gaat is een hel.

En idd heel erg moe, waars ook van de kerst, zodra ik me goed voel doe ik teveel, en nu heb ik dus weer een misselijke baaldag.

Vind t toch zo lastig dat ik geen controle heb over m'n eigen lijf! Ook al een maand geen seks gehad! Ik herken mezelf niet... En elke x denk ik dat t beter wordt en dan zit ik vervolgens weer als een dood musje op de bank, bah.

Maar ach, ik tel af, nog steeds de hoop dat het na 16 weken toch wel een x beter moet gaan....

9. Emeli

Emeli Actief lid

24 okt 2012
    104
    0
    16
    Fijn al die mooie echo's! We gaan langzaam richting het einde van het eerste trimester dames :)

Ik slik een combi van vitamine D, foliumzuur en visolie, de vk adviseerde me dat. Blijf het m'n hele zwangerschap slikken.

Kerst was rustig, lekker thuis en visite gehad.
    Vandaag weer werken, bah, maarja moet maar hè.

Fijne middag verder! ;)

10. Marie82

Marie82 Nieuw lid

5 dec 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ten eerste hoop ik dat jullie hele fijne kerst dagen hebben gehad!
    Alweer een hele tijd geleden dat ik op dit forum een bericht heb geplaatst. Snel jullie berichtjes een beetje door gelezen. Wat een heftige maar ook mooie berichten en vooral ook mooi echo foto's. Ik zag in het laatste overzichtje staan dat ik 11 december mijn eerste echo zou hebben helaas heb ik mijn eerste echo pas met 12 weken op 11 januari! Volgens mijn ben ik echt een beetje de laatste? Is het normaal om pas op 12 weken een eerste echo te hebben? Had wel op 8 weken een intakegesprek bij de vk maar toen hebben ze alleen mijn bloeddruk gemeten en bloed afgenomen. Dat laatste was nogal een gedoe ze konden maar geen ader vinden dus uiteindelijk moest ik daarvoor naar het lab. Daar ging het gelukkig heel makkelijk. Ben zo'n mietje als het om naalden gaat. De uitslag van het bloedonderzoek is gelukkig helemaal goed. Ben wel resusnegatief wat betekend dat ik op 27 weken nog een keer bloed mag laten prikken en heb voor nu een combi test aangevraagd die tegelijkertijd met de eerste echo kan worden gedaan dus dan nog een keer prikken dus kan er maar beter aan gaan wennen. Twijfel nog wel een beetje over de combi test omdat het geen garanties geeft. Iemand die deze test ook gaat doen binnenkort? Omdat ik sinds een week ook nog flink verkouden ben geworden ben ik echt gesloopt en heb ik halve dagen in bed gelegen, verder af en toe misselijkheid, s avonds erg opgeblazen en bandenpijn, weinig eet lust maf hè. Hoop dat ik me snel fitter voel want vlieg zaterdag met een groep vrienden naar Gran Canaria waar ik met vooruitzicht op warm weer wel ontzettend veel zin in heb! Hopelijk doet de zon veel goed en krijg ik wat meer energie! Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat?! Alvast een heel goed en gezond uiteinde gewenst!

11. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Zaandam
    Hier een echo gehad met 10 weken..
    Ik ga ook voor de combitest...gewoon om voorbereid te zijn mocht er wel wat mis zijn..
    Ik heb gelukkig alle bloedafname in 1 keer kunnen laten prikken...

Hoop zo dat de kwaaltjes snel minder worden...ik mag niet klagen hoor...er zijn zat vrouwen die met me zouden willen ruilen...maar het wordt wel erg vermoeiend nu..

Helaas nu ook weer aan het werk...15 tot 23.30 uur...oefff dat is zo moeilijk... Ben rond 21.30 uur al helemaal gesloopt...

12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik vraag me af hoe ik dat op oudjaarsavond moet doen. Plan is om te gourmetten. Probleem is dat ik vanaf 14 uur steeds minder trek krijg en nergens zin in heb...
    Daarnaast mag ik overdag wel de hele dag gaan slapen...ik ben vanaf 18 uur echt een wrak....moe moe moe moe en waanzinnig mopperig....en toch wil ik gezelligheid!
    Lastig hoor:)

13. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff ja ik zie er ook tegen op, volgens mij wil ik om 00.10 gewoon m'n bed weer in... Vanavond ook maar weer weinig trek, zit nu beetje op rauwe worteltjes te knagen bah.. Man is uiteten met vriendengroep voor 3e kerstdag.. De tijd gaat zoooo langzaam.....
    Zie zoieso op tegen volgende week, man vertrekt dan paar dagen naar Spanje (laatste x voetbalkamp). Kan amper voor mezelf zorgen, moet ik alles alleen doen.... Zucht.

Wanneer gaan jullie zwangerschapsmode kopen? Kreeg vandaag nieuwe h&m boekje binnen voor t voorjaar, maar er is maar weinig keus... M'n handen beginnen wel te jeuken moet ik zeggen als ik op internet ga lopen zoeken naar kleding... maar hoe weet je of t past?

14. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Zaandam
    Ik zal wel al wat moeten halen want me broeken gaan niet meer dicht..
    Ik wil 1 spijkerbroek een rokje en verder wat zwangerschapslegging...
    Tis echt nie normaal maar die knoop komt niet eens meer in de buurt van het gat hahahaha....

15. Emeli

Emeli Actief lid

24 okt 2012
    104
    0
    16
    Morning ladies!
    Ik lees het al..broeken die niet dicht gaan en hopen dat we wakker blijven met oud & nieuw, heel herkenbaar! :D

Vraagje..hebben jullie ook last van hartkloppingen?
    Ik voel m'n hart echt supersnel kloppen dat ik er savonds gewoon niet van kan slapen...echt heel vervelend.

16. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb t aan t begin gehad, maar nu niet echt meer, alleen als ik moet overgeven of kokhalsen gaat m'n hart te keer, maar das logisch denk ik. Maar t hoort er ook weer bij, omdat je veel meer bloed aan t rondpompen bent. Probeer rustig door je neus in te ademen en tegen je lippen uit te blazen, als t kan met een buikademhaling. Probeer niet te gaan hijgen dan wordt het erger.

17. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi hoi
    ff snel
    Echo gehad. Alles ok:)
    2 dagen vooruit gezet dus morgen 10 weken.
    9 januari weer naar gyn.

Liefs

18. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Hi meiden,

@sprits, wat fijn dat je echo goed was!

Mijn broeken zitten ook niet meer lekker, zeker s avonds niet. Ik heb mijn zwangerschapskleding weer van zolder gehaald en kan de broeken weer fijn aan... Ik heb een aantal spijkerbroeken van mijn schoonzus gekregen destijds, heel fijn want ze kunnen nog best duur zijn. Al is een heel groot voordeel van bevallen in de zomer dat je veel minder zwangerschapskleding nodig hebt. Mijn dochter is van augustus en tijdens die zwangerschap heb ik geen speciale truien of jas gedragen. Ook mijn gewone tricot zomerjurkjes kon ik gewoon aan, heerlijk! Ik vond de leggings van de Hema heel fijn, lekker over die dikke buik heen. Daar kijk ik erg naar uit, naar die buik. Op het moment ook vooral omdat ik dan niet meer misselijk ben, hihi.
    De afgelopen dagen waren heel gezellig met kerstdiners en verjaardagen, maar ook best zwaar. Heb gister wel vier keer overgegeven, bleg.
    Vandaag polsbandjes gehaald bij de apotheek tegen misselijkheid. Ik moet zeggen dat het niet alle misselijkheid wegneemt, maar wel het scherpe randje heb ik het idee. Heb sinds ik ze om heb nog niet overgeven :) die bandjes hebben een wit soort balletje en zijn van elastiek. Die balletjes moeten aan de binnenkant van je polsen op een speciaal accupressuur punt. Geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat, maar ik vond het het proberen waard. En tot nu toe denk ik dat het zowaar helpt! Een aanrader dussss.
    Fijne avond, hier eindelijk weer een rustig avondje na al dat feesten. Lekker met m'n hubbie op de bank!

19. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed sprits! Fijn!

Dames, begin een beetje wanhopig te worden.. Wanneer wordt het eindelijk es beter en kan ik echt genieten van de zwangerschap?! Ik voel me echt een kluizenaar...

20. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Lieve kleinewonderr, ik kan je er helaas geen antwoord op geven.
    Het is ook zo per persoon verschillend. Mss nog eens langs je huisarts gaan of overleggen met je verloskundige.
    Ik weet verder ook geen tips, want volgens mij heb je alles al geprobeerd.

Deel Deze Pagina