Hoi kleinewonderr, welkom. Gefeliciteerd! Ja spannend he, vooral die eerste weken, zo onzeker allemaal. De beste remedie is veel afleiding zoeken en het veel van je af kletsen, en dat kan natuurlijk het beste hier op het forum. Spannend je afspraak bij de vk, krijg je dan ook een echo? Je bent zo te zien precies een week verder dan mij. Liefs
Beste dames, allereerst allemaal van harte gefeliciteerd!! Mag ik hier gezellig mee kletsen? Ik ben zelf nu 6 weken en 3 dagen, het is ons eerste kindje, super spannend! 26 juli '13 uitgerekend. Heb me vanmorgen aangemeld bij moeders voor moeders. Ben vooral héél erg moe, totaal geen energie. Moet mezelf iedere ochtend uit bed schoppen om te gaan werken. Gevoelige en pijnlijke borsten, voel ze langzaam groeien En nog af en toe een zeurend gevoel in m'n onderbuik. Heb het savonds ook koud, ik slaap in een joggingsbroek, tshirt met lange mouwen en sokken! Voordat ik zwanger was sliep ik zo wat in m'n nakie Misselijk ben ik gelukkig niet echt, af een toe, maar dan heel even. 12-12-'12 intake verloskundige 19-12-'12 eerste echo
Hoi Emeli, Gezellig hoor dat je mee komt kletsen! Tis hier best rustig nog maar wie weet komt daar nu verandering in! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb me nog niet aangemeld voor MvM. Ik wil eerst de echo van a.s. vrijdag afwachten en dan geef ik me op. (beetje zelfbescherming weer). Dat koud hebben herken ik! Ik heb echt dagen dat ik gewoon niet warm kan worden, hoeveel kleding je ook aan doet. Daarintegen heb ik het in de nacht weer behoorlijk warm. Ik heb verder niet heel veel kwaaltjes, allemaal een beetje vaag. Ik merk zelf dat ik wel wat onrustig wordt van het wisselen van die kwaaltjes. De ene dag heb ik er veel meer last van dan de andere dag en als ik dus bijv. even mijn borsten niet voel(zoals vandaag!) schiet ik toch een beetje in de stress Pffff ik wil ook gewoon dat het nu goed gaat, punt uit!
Hoi sprits, ik hoop echt voor je dat alles dit keer goed gaat. ik begrijp je ongerustheid, ik duim voor je Het is inderdaad nog erg rustig hierzo.. Komt vast wel wanneer iedereen echo enzo heeft gehad, dan hebben we meer zekerheid
Ik denk het, maar er zijn nog meer topics voor juli mama's, ook bij het bevallingsforum. Heb me daar ook wel aangemeld, maar daar is het best druk en die meiden kletsen al een tijdje.
Ik vind het wel echt fijn zo'n forum, heel veel herkenning en steun! Ik weet nog niet wanneer ik m'n echo krijg, ik hoop zo voor de kerst! Je wilt idd zo graag wat meer zekerheid! Ik heb zelf aardig wat kwaaltjes, maar dat komt vooral door m'n spastische darm, die ik normaal al heb. Verder veel verschillende buikpijnen, soms misselijk, honger maar geen eetlust, moe, dan weer warm, dan weer koud, emotioneel, maar m'n borsten voel ik dus helemaal niet! Zo gek! Vind het leuk om te lezen dat het bij elke vrouw anders is, iedereen uniek en elk kindje een echt wonder! Duimen dat het bij jullie goed gaat!
Het moet goed gaan voor ons allemaal. Ik ben ook blij met het forum. Zo kun je toch veel (herkenbare) dingen delen. Emo ben ik ook wel ja. Ik kan geen discussie aangaan want dan barst ik in tranen uit. Ik leef ook echt van dag tot dag, merk dat ik soms wat in mezelf gekeerd ben omdat ik heel veel dingen in de buitenwereld onzin vind nu. Erg he.
Ja ik herken t! Begint mijn man over de kerstboom optuigen en dan denk ik 'boeie!'. Heb alleen wel nog een beetje het gevaar dat ik er misschien te veel mee bezig ben. Ti's allemaal zo nieuw voor me! En ik herken m'n eigen lichaam niet, haha. Vind het moeilijk om afleiding te zoeken...
Kan ik me goed voorstellen. Alles is nieuw en spannend, logisch hoe kan je er nu niet of minder mee bezig zijn? Het is wat je zegt, je herkent je lijf niet meer enz. En het is zo spannend...wordt wel beter hoop ik
Hoi sprits! Maar als ik t goed zie, heb jij al een kindje of niet? Dan weet je toch dat het weer goed gaat komen Ik kan me zo druk over alles maken. Ik heb 3 maanden werkloos thuis gezeten en ga volgende week weer bij m'n oude werk aan de slag. Ik maak me zorgen dat ik t allemaal niet ga trekken, met m'n lichamelijke en soms ook geestelijke gekkigheid... Werk jij?
Dag dames, Wat een gezellig geklets hier! Ik meng mij er graag in, hihi. Heel herkenbaar is het weer allemaal wat jullie schrijven, ik heb het bijvoorbeeld ook steeds zo enorm koud. Gisteravond had ik het ineens wat minder koud en toen ging ik me meteen zorgen maken, o o o. Maar vandaag weer fijn misselijk, zere borsten en heel erg moe. Ik bedenk me dan dat het toch echt het meest aantal keer helemaal goed gaat in een zwangerschap en dat dat nu bij ons ook zo is. En bij jullie ook natuurlijk!!
Mijn 1e kindje is na 22 wk zwangerschap geboren en dus overleden. We hadden een hele slechte 20 wk echo en hebben toen de zwangerschap afgebroken. Moeilijkste beslissing ooit. Ja ik werk in de zorg.
Oh jeetje sorry, ik ben echt nog een groentje! Wat naar voor jullie zeg! Dan snap ik dat je erg in spanning zit!! Wel fijn dat je weer zwanger bent! Dat is ook zwaar in de zorg? Verhoogd risico op ziek worden, door al die mensen die je aansteken... Zwaar tillen en bukken?
Klopt zwaar werk. Maar ze zijn ontzettend meegaand op het werk. Als het te zwaar wordt kan ik dat aangeven en dan wordt er een oplossing gezocht. Wat dat betreft echt super!. Enne...geeft niet hoor groentje was idd heel moeilijk. Daarna in december een miskraam gehad en afgelopen maart en juni een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vandaar dat ik nu voorzichtig ben. Maar ik heb goede hoop hoor
@sprits, jeetje, je hebt wel veel voor je kiezen gekregen. Dat is nu wel genoeg, deze keer gaat het gewoon goed! Ik duim voor je.
Nou idd! Het gaat zeker goed komen nu! Hebben jullie vooral s ochtends of 's avonds last? De ochtenden zijn bij mij echt vervelend. Zit als een dood musje op de bank en tegelijk heb ik last van versnelde hartslag, gejaagd gevoel en trillen.... Ik probeer wat binnen te krijgen, maar tis echt een gevecht. De moed zakt elke keer weer een beetje in m'n schoenen als ik denk dat dit nog wel een paar weken gaat duren... Daarbij helpt dit seizoen ook echt niet aan mee! Ik had altijd gedacht dat ik er veel meer van zou genieten, wat me dan weer een beetje verdrietig maakt... Echt gierende hormonen....... Herkenbaar? Of ben ik langzaam gek aan t worden?
Ik denk dat je langzaam gek wordt. Nee geintje natuurlijk. Ik herken het helemaal. Ik ben sowieso erg gevoelig voor hormonen en heb ook wisselend last van een gejaagd gevoel, hartkloppingen, in mezelf gekeerd zijn, niet vooruit te branden, onverklaarbare onrust/nervositeit en verdrietig en ineens bang dat ik alles en iedereen kwijt raak. Heel vervelende momenten zijn dat. Alsof je depressief wordt. En idd het weer helpt zeker niet mee. Leuke dingen die hormonen....heb vaak het idee dat ik de enige ben die zich zo voelt....
Oh dank je wel! Je weet niet hoe blij ik ben dat je zegt dat je het herkent! Ik dacht ook de enige was! Het is zooo raar, want ik ben ook zo mega gelukkig, maar t lijkt wel of ik t gewoon niet durf te zijn. Ik ben ook altijd al gevoelig voor hormonen, toen ik stopte met de pil, was t ook een klein drama. Ik kan alleen maar denken, was het maar januari!! Of zelfs juli
Hoi allemaal, zat mee te lezen en ging een blik van herkenbaarheid open bij jullie hormoon verhalen. Leuk voorbeeldje: mijn moeder had ons opklapbed nodig omdat mijn neefje bij haar kwam logeren. Alleen hebben we pas een nieuwe auto en daar paste het niet in. Mijn vriend besloot het op de scooter mee te nemen (5 straten). Ik probeerde hem tegen te houden omdat ik het gevaarlijk vond, maar hij ging natuurlijk toch. In een complete waas ben ik hem achterna gereden met de auto, en heb bij mijn moeder tegen hem staan schreeuwen terwijl de tranen over mijn wangen rolden dat hij wel dood had kunnen zijn. Zowel hij en mijn moeder schoten in de lach (ik ben geen schreeuwtype) en hebben me even geknuffeld. Hormonen? Geen last van.