Hier ook niet topfit hoor meiden. Niet echt misselijk maar vlagen. Wel soms uit het niks kokhalsen en tande poetsen is een drama. Ook erg moe en nu een vervelende hoofdpijn. Maar neem het voor lief. Heb al wel een positiejeans gekocht. Wat een comfort Verder nog niets gekocht maar dat is snel genoeg gedaan. Hebben jullie al kraamzorg geregeld? Fijne dag.
Oh toch nog een hoop die nog niet van de kwaaltjes af zijn! Ja was een van de eerste dingen die ik heb geregeld, omdat ik meteen te horen kreeg dat er wachtlijsten waren. Heb gekozen voor een praktijk waar vriendinnen goeie ervaringen mee hadden. Keus was snel gemaakt en ook meteen met m'n zorgverzekeraar geregeld. Fijn weekend allemaal!
Sprits: ik heb ook net als jij de nekplooimeting op 14 januari.spannend he!! krijg jij ook gelijk de uitslag daarvan?? Voor de rest gelukkig weinig klachten.beetje moe maar das alles. Wij gaan binnenkort ff shoppen voor de beeb. leuke kinderwagen al gezien en kinderkamer al uitgezocht dus binnenkort maar alvast bestellen. Ik pas gelukkig al mn kleren nog dus daar wachten we nog maar ff mee tot me buikje wat verder is gegroeit.haha Ik kan het nu nog mooi verbergen.
Hallo Allemaal, Mag ik hier mee schrijven. Ik ben morgen 13 weken zwanger en 21 juli uitgerekend van de tweede. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een miskraam gehad dus het is heel erg spannend geweest de afgelopen weken, maar werk dat ik kan gaan genieten. Ik heb het inmiddels iedereen verteld. De misselijkheid neemt langzaam af en nu wil ik graag al mijn energie weer terug. Ik doe ook mee aan moeders voor moeders, al begin ik dat geplas in dat kannetje wel zat te worden. Maar zelf heb ik de medicijnen nodig gehad dus voel verplicht nog even door te zetten. Voor iemand anders zijn geluk. Ik merk wel dat bij een tweede mijn broeken al eerder strak beginnen te zitten dus dit weekend maar eens de positie kleding te voorschijn trekken. nou dat we maar allemaal een mooi en gezond kindje in de tweede helft van juli op de wereld mogen zetten. Gefeliciteerd allemaal.
Gefeliciteerd Rebma! Voor mij ook het tweede kindje en hiervoor een miskraam, je verhaal is heel herkenbaar dus. Ik draag al een week of twee mijn zwangerschapsbroeken, ik werd misselijk van mijn normale broeken... Mijn misselijkheid gaat al beter, maar is nog niet helemaal weg helaas. Nog een keer of twee overgeven per dag. Hopelijk ben ik daar met een week of twee ook vanaf. Verder deze week het grote nieuws aan ons dochtertje vertelt, wat was dat leuk! Ze ging mijn buik aaien en een kusje geven heel schattig. Net maakte ze een tekening en zei ze dat het de baby was die uit mama's buik komt. Ook de kinderen uit de klas weten nu dat ik zwanger ben, wat heb ik toch een geweldig beroep! Die kinderen vinden het prachtig en stellen de leukste vragen. Dat maakt het voor mij nu ook veel makkelijker om ervan te genieten merk ik. Ik kan het nu uit zelfbescherming niet meer tegenhouden, heerlijk gevoel.
Hallo Medura, Mijn zoontje was is ook helemaal blij. Hij vroeg al een tijdje waarom hij nog geen broertje of zusje heeft en nu kunnen we hem gelukkig geven. Ik ben ook nog steeds misselijk al hoef ik gelukkig niet te spugen. Het duurt bij mij wel de hele dag. Alsof ik een kater heb;( we hebben het ervoor over. Nu gelukkig de 3 maanden bereikt en op naar de 20 weken echo.
Hallo allemaal, ff ego, zal later teuglezen en reageren.. Vandaag stond de nekplooimeting gepland. Vanmorgen bij het opstaan werd ik weer onaangenaam verrast door een flinke hoeveelheid bloedverlies. In overleg met de spoedpoli mochten we eerder komen. De echo n.a.v. het bloedverlies was ok wat betreft het kindje. (ben alweer 2 dagen vooruit gezet, nu 12.4, schiet lekker op zo ) Er waren echter drie grote cystes te zien in mijn linker-eierstok, ws door de overstimulatie van de ivf...vandaag voor het eerst gehoord dat die er zaten. Voorlopig laten ze die zitten, er van uit gaande dat die vanzelf verdwijnen. Dit in combinatie met mijn verkleefde eileider kon aanleiding zijn voor de buikpijn die ik heb bij inspanning. Daarnaast zit er weer een hematoom in de baarmoeder. De bloeding was nog te zien en ik kan nog meer gaan verwachten. ZUCHT. Omdat we er toch al waren aansluitend de nekplooimeting gedaan, die was keurig 1.6 mm. In combinatie met mijn bloeduitslagen en mijn leeftijd komt er voor ons een kans van 1 op 4218 uit voor trisomie 21 (down). Andere waarden zal ik jullie besparen. Voor ons een opluchting deze berekening en in combinatie met een mooie echo waar tot nu toe alles goed en compleet is bij/met beebje, heb ik een paar flinke tranen gelaten van opluchting. We gaan dus ook geen verdere vervolgonderzoeken doen, alleen de 20 weken echo. Na de echo werd ik nog gezien door een verloskundige om alles na te bespreken. Op de vraag in hoeverre dit hematoom kwaad kon voor de kleine, kreeg ik als antwoord "voor nu is het goed, maar dat kan volgende week weer anders zijn, ik kan niks garanderen". Nou op zo'n antwoord zat ik dus niet te wachten en het gesprek heeft dan ook totaal niks toegevoegd. Werd er alleen maar erg onzeker van. Domper dus. Ik probeer vertrouwen te hebben in de kleine en dat het allemaal goed gaat. ik probeer het gesprek met die verloskundige dan ook maar te vergeten. Gelukkig heb ik 30 januari weer een afspraak met mijn eigen gynaecoloog. Als het bloedverlies weer erger wordt dan moet ik aan de bel trekken en krijg ik een check-up. Hopen dat het niet nodig zal zijn en het bloedverlies snel over is! __________________
Oh sprits wat moeilijk allemaal! Ik leef heel erg met je mee. Gelukkig ook wel goede berichten! Probeer je daaraan vast te houden. Ik had trouwens ook een cyste, maar die is alweer kleiner geworden, dus ze kunnen vanzelf weggaan! Gelukkig gaat het met de beeb goed! Ik hoop echt voor je dat t allemaal goed komt. Fijn wel dat je ook gewoon goed in de gaten wordt gehouden.... Pemba welkom en gefeliciteerd!! Leuk weer al die verhaaltjes.. Ff afkloppen, maar ik voel me best wel goed! Bijna niet meer misselijk en al een week niet meer overgegeven. Ik kan me veel beter bewegen (zonder constant te hoeven kokhalsen) en ondanks dat m'n eetlust nog niet top is, krijg ik steeds meer binnen. M'n humeur krijgt echt weer een boost! T gaat zoooo kriebelen!! last van m'n darmen hou ik wel, maar dat vind ik niet zo erg. M'n buikje groeit lekker en voel me de laatste dagen zoveel happier! Wil iedereen weer veel succes en plezier toewensen!
Nieuwe meiden welkom Kleinewonder wat fijn dat je je eindelijk wat beter voelt! Dat mag ook wel zo onderhand. Ik hoop dat dat zo blijft meis!
Na een week onwijs misselijk nu eindelijk weer een goeie dag. Blijf wel kokhalzen om elke scheet maar ja... Nog een paar weekjes dan de geslachtsbepaling...we wachten gewoon tot de 20 weken....denk ik.... Of misschien toch eerder hahaha.... Heb af en toe een soort fladderend gevoel in me onderbuik... Herkenbaar? Niet echt te omschrijven...alsof er een vlindertje in me buik zit hahaha... Zijn jullie al met namen bezig? Wij zijn er al uit...
Hopen dat t van af nu minder wordt met de misselijkheid en kokhalzen! Vlindertjes heb ik nog niet, ik voel echt alleen maar m'n darmen en rek. We zijn er net uit met de namen, konden maar steeds geen jongens aam bedenken, maar ook die hebben we gevonden! Ben zo benieuwd wat t is, ik kan niet wachten tot 20 weken. Wij gaan met 17 weken hopelijk zien welke naam we kunnen gebruiken.... Al gekeken naar geboortje kaartjes?
Ook al naar geboortekaartjes gekeken.. Wij willen toch wel een kaartje met een persoonlijk tintje... Dus met fotos..van beebje en van de voetjes... Heb een mooie bij me verloskundige gezien...volgende keer ff spieken waar die gemaakt is...hihihi... Ja jongensnaam was voor ons ook moeilijk.... Meisje hebben we al een jaar hihihi...
Hallo allemaal! Gefeliciteerd! Leuk allemaal as mama's! Ik ben vandaag 12 weken zwanger... wat een fijn gevoel zeg! Met 7 en 11 weken een mooie echo gehad... En we zijn zo blij! 29 juli uitgerekend en hoewel het heerlijk is om zwanger te zijn kan ik niet wachten om ons kindje te zien hoor! Gelukkig genoeg tijd om alles klaar te maken... Hoe voelen jullie je? Al een echo gehad? Groetjes Eva!
hey, even alles weer gelezen om alles bijtehouden. Inderdaad moet iedereen heel voorzichtig zijn met dit weer, ik vind het niet meer leuk. Het heeft maar na delen voor mij, ik durf niet met de fiets naar mijn werk te gaan want ben bang erof te vallen en kindje pijn te doen. Ook kan mijn blaas het niet meer aan en geeft heel snel toe HEb ik altijd last van gehad maar nu is het erger. Ook is het heel koud op mijn werk en geeft mij echt helemaal geen motivatie om te gaan werken. Mijn warme bedje is veels te veel aantrekkelijk. WIj hebben ook heel lang al een meisjes naam bedacht maar we komen er echt niet uit met een jongens naam. Iemand ideen? haha. Mijn man en ik hebben vorige week ledikant voor ons hummeltje gekocht maar die blijft even bij opa en oma tot mijn man tijd heeft gehad om het op te gaan opknappen en te verven. Mannetje heeft de zin in om ons kleintje nu al te ontmoeten ook geeft hij het niet toe hehe. Wij hebben nog niet kraamzorg geregeld en dat word een zorgpunt voor mij. wIj moeten eerst op mijn nieuwe polis door de mail of post te krijgen voordat we de kraamzorg mogen regelen... hoe is het met iedereen? Nog helemaal heel van dit vieze weer, ik wil zo graagzomers weer weer hebben
Ja kou en vaak moeten plassen dat ken ik!! Ook ben ik aan t snotteren, maar heb ook steeds beetje bloed als ik m'n neus snuit.. Ik hou ook echt niet van de winter! Van mij mag t ook zomer worden... Leuke jurkjes aan met een dikke buik hihi... En verder op en af, goeie dagen, maar zoals vandaag weer een slechte, heel erg misselijk weer! Maar ja t wordt wel beter dan t was gelukkig! Heb ook nog steeds best wel last van hormonen. Ik droom heel naar en intens en ben onrustig. Soms ook echt aan t piekeren over de laatste loodjes en de bevalling (kan mijn lichaam dat wel aan?). Beetje angstig dus... Maar dan praat ik er weer Ff met m'n man en dan weet ik dat t vooral de hormonen zijn die me zo laten malen... Hoe gaat het verder met jullie? En sprits met jou?
Owwww meiden wat een nare nacht heb ik gehad!!!!! Om 0.30 uur wakker...broek nat...dus al balend naar toilet gelopen waar ik nog dacht...nu ook al incontinentie... Geplast en bij afvegen een dikke streep helder rood bloed...ongelovig sta ik op en kijk in de pot... Compleet rood...trillend terug naar bed waar mijn vriend direct door heeft dat er wat is...ik vertel wat er net gebeurt is. Meteen spoedlijn van de vk gebeld...die dachten aan een gesprongen adertje.... Vandaag toch maar even naar vk gegaan...eerst een medisch student die het hartje ging zoeken...na 5 zenuwslopende minuten die wel uren leken nam de vk het over...na even zoeken hoorde ik daar een treintje...en ja hoor het werd steeds luider....jumper zit er nog en maakt het goed... Al jankend een diepe zucht geslaakt terwijl manlief ook een traantje wegpinkt... Alles dus goed maar wat een onwijze paniek man....
Pffffff wat erg! Wat zal jij in de stress hebben gezeten zeg!! Gelukkig zit ie er nog!!! En alle kleintjes moeten gezond blijven zitten!! Nou hier ook weer baaldag.... Kots heel m'n maag eruit!
Ha meiden, jeet je Valley schrikken he!! Ik had het afgelopen maandag ook weer. Ging bij opstaan naar het toilet en hoorde al wat in de pot lopen terwijl ik nog niet aan het plassen was. ook de hele pot rood... Toevallig hadden we die dag de nekplooimeting en we mochten eerder komen. Ik heb dus weeeer een hematoom (bloeduitstorting) in de baarmoeder. Ik kon nog meer bloedverlies verwachten zei ze. ZUCHT. Met de kleine was alles goed gelukkig! Nu nog steeds wat bruinverlies wat steeds lichter wordt en hoop dat dat echt de laatste keer was en de rest vd zwangerschap ontspannen verloopt. Hou je taai! Het gaat op en af he Kleine wonder...beterschap!
Hoi dames! Ik voeg me hier ook toe. Ben morgen 14 weken en 20 juli uitgerekend. Niet veel kwaaltjes alleen de laatste week ben ik ontzettend verkouden en elke ochtend als ik wakker word ben ik kots misselijk van al dat slijm/snot dat snachts naar mn maag gaat ofzo Sta elke ochtend te kokhalzen niet normaal, komt alleen niks uit dan alleen maar slijm, gelukkig. En ontzettende hoofdpijn na t kokhalzen pfffffff. Maarja we hebben het er voor over