Oww meiden, Gisteren het programma kleine kinderen, grote zorgen gekeken.. Kleine paniek aanval gehad... Mijn eerste bevalling was een ware hel! Toen ik bij haar ook de hartslag weg hoorde vallen schrok ik... Ik kon er alleen maar aan denken dat ik me daar op zou focussen.. Mijn dochtertje had dit ook en kreeg het erg moeilijk tijdens de bevalling.. Daarna gingen ze de vrouw inknippen... Bij mij hebben ze dit zonder verdoving gedaan en voel het tot de dag van vandaag nog... Ik weet zeker als ze mij dit keer zeggen dat ze een knip gaan zetten dat ik compleet in de stress schiet.... Wat zouden jullie doen? Bij verloskundige aangeven? Dit heeft echt min ogen geopend...ik ben zooooooooo bang voor de bevalling.....ik denk niet dat ik me kan concentreren..en maak me er nu al zoooo druk over.. En heb al hoge bloeddruk en moet me koest houden...maar de realiteit kwam echt als een om binnen....oeffff
@valley meteen bespreekbaar maken! Zij moet weten wat je bezig houdt tijdens de bevalling en dit lijkt mij heel belangrijk voor haar om te weten. Daarnaast kan je ook met haar praten over de inhoud van je angsten en wat je wensen zijn. Wat is er mogelijk wat betreft verdoving alvorens een knip te zetten bijvoorbeeld? En is er nog iets te doen aan de pijn die je nu voelt? Zij heeft hier vast antwoorden op en kan beter rekening houden met jou als ze ervan weet. Verder begrijp ik je angst heel goed. Bij de bevalling van mijn dochter bleek bij uitdrijving dat ze strak omstrengeld was door de navelstreng en kwam ze paars ter wereld... Slechte start zoals ze dat noemen, aan de beademing en drie dagen in het ziekenhuis. Het kwam allemaal helemaal goed maar ik denk dat ik daar tijdens de komende bevalling wel weer bang voor zal zijn. Dit heb ik ook met de vk besproken, ik vond dat wel fijn. Op het moment houdt het mij nog niet zo bezig, ik heb de gedachten voor mij uit geschoven de bevalling is nog maanden ver weg. Wellicht ook iets voor jou om te doen? Ik zou zeggen bespreek het en probeer het daarna een tijdje los te laten...... En echt elke bevalling is anders, toch?
Oh jeetje wat naar allemaal! Das dus precies de reden waarom ik dat soort dingen niet kijk! Mijn man is ook al niet zo blij met dit forum! Ik mag er nog maar 1x per dag op kijken... Ik zou t ook zeker laten weten en bespreekbaar maken.. Jij moet je rustig houden!!! Is zwangerschapsyoga misschien wat? Succes meiden!
Hoi hoi, Ik vermijd zulke programma's ook zoveel mogelijk. Het lijkt wel of ik me momenteel overal zorgen over maak. Hoef maar iets te horen en hup stress. Ik wijt het maar aan de hormonen hoor. Mijn nek/schouder/rug/zijkant rechts zit helemaal vast geloof ik. Warmte helpt een beetje en slik paracetamol, maar man wat wordt je daar gek van! Mag je fysio tijdens zwangerschap? Verder gister weer controle gehad met een supersnelle echo en er zit nog steeds een piemeltje aan Liefs
Ik dacht dat ik dat wel eens gehoord had, maar mss was dat manuele therapie. Nah ja maakt ook niet uit
Vandaag me werk maar op de hoogte gesteld dat ik minder ga werken. Ga nu halve dagen...gelukkig was de vk zo lief een brief mee te geven waarin staat dat zij ten zeerste aanraadt veel minder te gaan werken... Gelukkig begrip van leidinggevende... Vandaag nog wel volle dienst en kan amper lopen... Zoooo een oijninstuitje wat helemaal doortrekt naar me likefbeen... Iemand hier ervaring mee? Is dit bekkeninstabiliteit... Het doet onwijs veel pijn...vooral opstaan is een hel....oefff en moet nog minimaal 20 weken.....
@valley, goed dat je de stap genomen hebt! Pijn in je stuitje die doortrekt naar je been komt volgens mij inderdaad uit je bekken. Heb je er meer last van wanneer je hoest of moet persen? Volgens mij zijn dat ook symptomen. Ik zou naar een fysio gaan voor advies, als je nu al bijna niet kan lopen zijn de komende 20 weken inderdaad erg zwaar! Succes. Hier alles goed, alleen moe. Al komt dat door dochterlief die, nu ze een groot bed heeft, s nachts gaat spelen als ze wakker wordt. Ze gaat daarna wel weer slapen als we haar terugleggen, maar je moet er dan toch uit.... Nou ja, kunnen we alvast wennen aan de gebroken nachten die komen gaan, want die komen er zeker dames!
Dat kan, maar het kan van alles zijn. Zenuwbeklemming, overbelasting, gewrichtsklachten vanuit rug of bekken. Als t aan houdt moet je het even laten onderzoeken. Als je bilspier erg hard en pijnlijk is, moet je er iets warms opleggen... Succes!
ZO we zijn er weer terug van onze vakantie! Lekker samen genieten was heerlijk! Nu terug naar het echte leven, morgen volle dag werken helaas haha, hoort erbij. AL een ppar een kleine schopje van ons kleintje gevoeld en soms wat last van een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Vanochtend de hele huis samen met manlief schoongemaakt en wat ruimte gemaakt voor al de spulletjes die erbij moet komen voor ons wondertje. Vanmiddag zijn zijn ouders langs geweest en ze zeide al dat ze mijn buik al heel duidelijk kunnen zien haha. Tuurlijk, ik krijg mijn dikke vest niet meer dicht haha dus hij/zij groeit nog flink door. Hoe is het met jullie allemaal? Lekker weekend gehad?
Meiden wt is het hier rustig. Ik heb weinig te melden. Heb nu weer pijnlijke benen. Lijkt wel soort spierpijn. Weet alleen niet of dat iets met de zwangerschap te maken heeft. Hoe is het met jullie?
Pijnlijke benen, zoals met kramp? Want kramp heeft er wel mee te maken, door alle veranderingen in je lichaam.. Hier is het echt zo wisselend, de ene dag kan ik heel de wereld aan en de andere dag is het weer helemaal prut. Het vervelendste op dit moment vind ik dat ik gewoon haast geen energie heb. Zooo snel uitgeput... Volgende week 20 weken echo, daar heb ik dan wel weer zin in. Vanavond gaan we naar een voorlichtingsavond van onze vk praktijk, maar heb helemaal geen puf! Is jullie seksdrive alweer terug? Mijne is gewoon compleet weg! Komt dat nog goed na de bevalling?
Hoi, nee meer alsof je kramp hebt gehad zeg maar, met name op mijn schenen. Kuitspieren voelen ook te kort. Lastig te omschrijven, heel irritant gevoel! Spannend joh volgende week. Libido ook hier nu laag, heb genoeg aan de ongemakjes. Mag toch wel aannemen dat dat nog weer terug komt?! Verder alleen maar zin in de lente!!! Ben dat grijze weer wel zo beu!
Hoi Allemaal, Hier alles zijn gangetje. het gaat snel op het moment. Verder merk ik wel dat ik mijn onzekere ik weer terug heb. Kan nergens een besluit over nemen. Wordt er gek van. Zaterdag ben ik door mijn moeder in het nieuw gestoken. Allemaal mooie nieuwe zomerse zwangerschapskleding echt zo blij mee. Verder voel ik me heel labiel maar bij mij is de libido wel goed aanwezig. Wij hebben er lang over gedaan om zwanger te worden en uiteindelijk met iui gelukt, maar dan wordt de seks toch wel een ding dus het is nu zo lekker om ongedwongen weer van elkaar te genieten. Zijn er nog die naar de zwangerschapsbeurs zijn geweest? heb ik nog leuke aanbiddingen gemist? Dames geniet ervan.
heeft iemand anders ook zo een pijnlijke buik gehad ? ik heb de laatste 2 dagen zo veel pijn en vind het niet meer leuk hoop dat het snel over is want ik vind het eng en wil ons wondertje zo graag bij ons houden
was gister begonnen in de rechterkant van de buik en bleef maar zeurende pijn zijn. ER na is het naar mijn onderbuik gegaan en heb het vandaag ook de hele dag gehad. Zeurende, blijvende pijn, niks mag tegen mijn buik aankomen want dat doet pijn en als ik recht ga zitten van liggen krijg ik meteen erg pijn in mijn buik. Ik had vanochtend de vk gebeld om even te weten wat het kon zijn ze zei dat het kon een of 3 drie dingen zijn. Bandenpijn, blaasontsteking of mijn prikkelbare darmen die erg veel moeite ineens meehebben met het zwangerschap. Ik heb weinig last van als ik een lange tijd lig of zit maar als ik eerst ga zitten of ik ga bewegen krijg ik meteen weer last van. IS erg irritant! Buikje is vanavond ook nog hard soms, alleen het alle onderste stuk maar.
Kan het geen blindedarm zijn? Zit rechts,...moet je ongeveer bij je lies even indrukken en ineens loslaten.. Als je dan rechtop zit van de pijn...... En let even op of je koorts krijgt.... Maar als je het niet vertrouwd even huisartsenpost bellen of morgen naar je huisarts...
@vicky, Ik had dat gisteren ook opeens, eerst buikpijn rond navel zakte s avonds naar rechts onder. Voelde de kleine wel bewegen en me buik was niet hard. Wel wist ik niet meer hoe ik moest zitten/liggen. Kruik op buik was geen succes deed alleen maar meer pijn. Verloskundige gebeld en die zei lever maar plasje in en is het dat niet terugbellen. Vandaag plas ingeleverd en idd een fikse blaasontsteking. Ik wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is maar bij zwangerschap merk je behalve buikpijn weinig van blaasontsteking. Succes
@sprits Ik herken die pijnlijke benen ook wel. Voelt alsof je benen heel onrustig zijn en je er niets aan kan doen. Heb ergens gelezen dat een bad of warme douche moet helpen. Heb het zelf nog niet geprobeerd. Bij mij trekt het na een uurtje ongeveer weer weg.