Juli 2013 mama's! (15-31)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door gelukkig85, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Dag dames,

Wat een pijntjes allemaal! Is de pijn in de kuiten een soort kramp? Dat komt vaak voor tijdens zwangerschappen en kan inderdaad flink zeer doen!
    Ik heb ook weleens buikpijn en heb soms aandrang, maar moet dan maar een klein beetje plassen. Misschien ook maar een plasje inleveren...
    Over plassen gesproken: we zijn druk bezig met de zindelijkheid van onze dochter. Tenminste, zij is er druk mee bezig. Dat is weer een heel nieuwe fase, kleine meisjes worden groot!
    Vandaag ook een korte pretecho gehad, geweldig weer! Nu was ze er behoorlijk zeker van dat we een meisje krijgen, leuk leuk. De kleine was weer behoorlijk aan het bewegen. Ik kan het zelf soms voelen, maar nog niet heel vaak. Maar vandaag bleek mijn placenta ook aan de voorkant te liggen en dan voel je het minder duidelijk. Komt nog wel!
    Nu dan dus een meisjesnaam bedenken... Hebben jullie al namen? En zo ja, welke???

2. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Verpleegkundige in hart en nieren
    Zaandam
    Wij krijgen een jongen!!! Whoehoe!!

Mijn dochter heet Shayenna
    Dit kindje twijfelden we tussen
    Fayen
    Tess
    Jade of jayda

Misschien heb je er wat aan...

3. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Leuke namen valley!

4. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Zaandam
    Begin teeds meer te wennen aan het feit dat er een klein jongetje in mijn buik zit,....
    Voel hem met de dag sterker worden...
    Hij heeft wel dagen dat hij minder duidelijk aanwezig is dan andere dagen... Maar ben allang blij dat hij me iedere dag wel een paar keer een teken van leven geeft...

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi hoi.
    Ik voel de kleine nu ook wel iedere dag. Ene dag meer en duidelijker dan de andere dag, maar toch.
    Als ik op de bank lig en mijn handen op mijn buik leg, lijkt hij erop te reageren. Dan gaat hij bewegen. Zo mooi.

Verder snipverkouden geweest afgelopen dagen. Voel me nu weer iets beter.
    Op naar de lente!!

6. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Wat is het toch heerlijk om de kleine te voelen hè dames! Al zullen we over een paar weken af en toe verzuchten dat de kleine wel wat rustiger mag doen ;-p
    Ik voel haar vooral als ik s avonds met mijn handen op mijn buik lig. Bij de echo bleek dat mijn placenta weer voor ligt, dus voel ik het een stuk minder duidelijk dan wanneer hij achter zou liggen.
    De vakantie is voorbij net twee dagen gewerkt en nu alweer behoorlijk moe, pffff. Wil wel weer vakantie, haha.

7. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vannacht heeft ons mannetje me gewoon wakker gehouden, hij is gewoon al flink druk!! Dat was net ook te zien op de 20 wkn echo.. Alles is gelukkig helemaal goed voorlopig. Hij is als het goed is gezond. Echt fijn gevoel! Ik zit op de helft wiehoeeee!!! Laat juli maar komen!!

8. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Gefeliciteerd kleine wonder!

9. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Dag Dames, ik ben er weer!
    BUik pijn is al een aantal dagen aan het wegzaken :) wat heerlijk haha. iK ben bij de huisarts geweest, had geen blaasonsteking, ik hadzelfs heel gezond plas haha xD IK heb last van mijn opgeblazen vol zitten prikkelbare darmen :S dus ja lekker aan het medicijn blah wat is die vies en hopen dat mijn buik maar normaal gaat doen weer en ons kleintje zijn/haar ruimte kan krijgen nu. Dokter kon eerst niet achter komen wat het was maar dan moest ze maar in mijn linkekant van buik voelen en wist ze het meteen.

Ik ben weer lekker van de zwangerschap aan het genieten :D ben wel elke dag na werk echt erg moe en altijd vroeg mijn bed induiken maar voor de rest voelt het gewoon normaal weer :) IK kan ons kleintje elke dag voelen bewegen, voelt als kleine bubbeltjes poppen onderin mijn buik haha best een grappig gevoel. DIe ging maandag echt te keer, ik zat alleen in een deuk want manlief was aan het koken en het ruikt zo erg lekker in de keuken en begon die kind maar feest te maken tot ik begon met eten. Jammer dat die te klein is nog om manlief te laten voelen want hij kijkt echt veel uit tot de dag dat hij zelf een schopje op mijn buik kan voelen hihi.

Morgen controle bij de vk, hartje horen weer, vk zei vorige keer dat we een actieve kindje hebben nu ik kan je allemaal vertellen ik weet dat die nog zo erg actief is haha.

Hoe gaat het met jullie nu?
    Ik had ook last van beenspierkrampen maar gelukkig word dat ook minder, ik werd vaak wakker van de verkeerde beweging 's nachts in bed en dan werd manlief ook wakker van de gil van mij haha.

FIjne avond iedereen en geniet maar lekker van de zwangerschap nog! IK kan het bijna niet geloven datweop de helft zitten .

10. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dag dames,

Hoe is het hier?
    Wij hebben gister onze 20 weken echo gehad, en we krijgen een zoon!:D
    Alweer 25 cm groot en 450 gram :$
    Met de 32 weken echo een extra controle omdat 1 nierkelkje iets vergroot was, wat dit heeft te betekenen is onduidelijk, omdat het minimaal was wordt er nu geen actie ondernomen.

Werken jullie nog allemaal voluit?
    Ik nu op AT, en minder uren iom de gynaecoloog.
    Mijn bloeddruk lijkt te stijgen, veel hoofdpijn etc.

Maar voor de rest mogen en gaan we niet klagen!
    Fijne avond allemaal..

11. Valley82

Valley82 Actief lid

18 aug 2012
    151
    0
    0
    Zaandam
    Ik werk halve dagen!
    Heb ineens een oge loeddruk met ook hoofdpijn.
    Ook snelle pols waardoor ik me al na een paar uur voel alsof ik eenmarathon gelopen heb.
    Helaas ook bekkenklachten in de vorm van een onwijs pijnlijk stuitje.
    Voelt alsof je er flink op gevallen bent...beurs gevoel....zo pijnlijk..
    Dus nu lekker halve dagen werken...

12. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Ik werk nog volle dagen , ik ben alleen heel erg moe als ik klaar ben na een lange dag.
    Ik slaap rond de 21 uur elke avond maar val vakker tussen de 20 en 21 uur al heel moe op de bank haha. Manlief maakt me altijd vlot wakker en stuurd me naar bed waar ik lekker de nacht door kan slapen.

Soms heb ik wat lichthoofd gevoel 's ochtends op mijn werk, ik weet niet waarom maar het gaat opzich nog goed. Even rustig gaan zitten als ik die lichthoofd gevoel krijg en is die snel voorbij.

Nog kwaaltjes erbij gekregen? Ik heb soms nog last van mijn borsten, is zeker wat minder dan het eerste paar weken maar doet wel even pijn soms. Komt ook door de koud denk ik.

13. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    He dames!
    Wij hebben van de week de 20 weken echo gehad en alles was goed! We willen niet weten wat het word maar onze uk weegt inmiddels 362 gram.. Pff ik ben denk ik al 5 kilo aangekomen dus waar de rest vandaan komt??! Haha

Merk dat ik na deze mijlpaal wel meer kan genieten! Eindelijk! Vandaag ook weer wat kleine spullen voor uk gekocht zoals badje etc. Pff dat is stiekem ook nog best prijzig!!

Liefs

14. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Oh ik werk trouwens ook halve dagen. Aanstaande dinsdag een keer naar de fysio omdat ik ook zo'n last heb van me rug cq stuitje! Hopelijk kunnen ze daar verlichting aangeven!

15. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Gefeliciteerd, de meeste zitten nu wel op de 20 wkn ongeveer toch? Weer een mijlpaal! Hier gaat het aardig, geen erge bandenpijn of rugpijn dus das wel fijn. Wel ben ik nog steeds zo ongelooflijk snel moe! Echt heel erg irritant met de opkomende nesteldrang. Ik wil alles af en schoon en opgeruimd, maar heb te weinig energie. Het gaat me allemaal te langzaam en raak gefrustreerd van m'n ongeduld haha. Ik zit ook met een eventuele zwangerschapscursus in m'n maag. Ze zijn allemaal 's avonds en doorgaans lig ik nog steeds om half 9 in me bed. Vraag me echt af, hoe ik dat moet gaan doen. Het erge is nog dat ik ook maar 2 dagen werk, das echt niet veel ofzo! Hebben jullie tips voor de vermoeidheid? Gaan jullie nog een cursus doen?

16. Kleinewonderr

Kleinewonderr Actief lid

2 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames hoe gaat het?

17. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Goed! buikje groeit steeds meer, al is het nog bescheiden gelukkig. Verder ben in echt enorm verkouden en daardoor erg moe. Wat is het toch jammer dat je geen neusspray mag gebruiken als je zwanger bent. Die spray met zout doet helemaal niets voor mij helaas...
    Volgende week maandag begin ik met zwangerschapspilates. Ik ben benieuwd. Vorige keer heb ik yoga gedaan, ik vond het erg fijn om een uurtje per week alleen maar met je zwangere lichaam bezig te zijn.

Woensdag 20 weken echo, spannend!
    Wel een vreemde week, morgen was ik eigenlijk uitgerekend van mijn vorige zwangerschap. Ik merk dat ik er toch aan moet denken. Ik weet niet hoe ik me nu gevoeld zou hebben als ik niet zwanger zou zijn, een stuk slechter denk ik! Nu ben ik vooral dankbaar dat het (tot nu toe) allemaal wèl goed gaat!

18. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    met mij gaat het ook goed hoor.
    Gister wezen winkelen met mannetje om even wat spulletjes voor baby te kopen, oh wat is mijn man zo erg lief en trots over het hele baby ding hihih.
    Vanmiddag even op mijn buikje geexpermienteerd om te kijken of ik wat van ons kleintje kon voelen na een paar rustige dagen van bijna niks voelen en kindje was dus heerlijk aan het slapen. net na het eten vanavond gingen we een film kijken en ging baby tekeer haha, zelfs zo hard dat manlief kon het van buiten mijn buikje voelen. Hij werd zo blij en wou het nog een keer en nog een keer voelen haha.

Woensdag hebben wij ook de 20 weken echo, wat is het spannend! WE hebben echt rezue veel zin in :) eerst even 2 lange dagen werken en dan hopen op een mooie echo!

19. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wat een stilte hier..

Alles goed met de dames en de kleine meiden/knullen? :D

20. Madura

Madura Actief lid

14 nov 2012
    136
    0
    0
    Vandaag 20 weken echo gehad. Alles was helemaal goed! Ons kleine meisje lag er prachtig bij, zó mooi om alles zo goed te kunnen zien. Heel bijzonder.

Verder echt wel klaar met die kou.... Mijn winterjas gaat niet heel lang meer passen denk ik;)
    Hoe is het met jullie buikjes?

Deel Deze Pagina