Die onzekeren horen er wel bij kleinewonderr, het is moeilijk om je voor te stellen hoe je het zal doen als moeder. Maar ik kan je vertellen dat dat allemaal heel erg vanzelf zal gaan als je kindje eenmaal in je armen ligt! Dat klinkt cliché, maar het is echt waar... Ik heb vanavond Sinterklaas gevierd en kon mijn gedicht bijna niet voorlezen omdat ik zo moest huilen, haha doos! Bij mij helpt regelmatig eten het best tegen misselijkheid. En dan bedoel ik elk half uur, pffff. Mijn moeder zei vanavond: hé zie ik al een buikje?! Ik mag wel uit gaan kijken op mijn werk, hihi
oh wat spannend dat jouw buikje nu al doorgroeit Wanneer ga je jouw werk vertellen dat je zwanger ben? Ik weet echt niet wanneer ik het door gaat vertellen. Ik weet niet waarom maar heb wel de gevoel dat een paar collegas van mij constant naar mijn buik kijk de laatste week als ik in mijn eigen kleding staan. Misschien omdat mijn werkkleding zo groot is dat je niks van me zie en in mijn eigenkleding heb ik wat strakke kleding en kan je meer van mijn vorm zien. ik zie tot nu toe geen buik hoor maar goed. Misschien wel leuk om nu alvast eerste fotos op te zetten om te kijken we het meest te zien is Altijd mooi die buikje fotos
Heel herkenbaar dames! Heb het ook zo koud. Heb nog geen huilbuien gehad zoals sommige van jullie Verder heel moe en heel raar, vandaag geen eetlust. Terwijl ik de afgelopen dagen overal trek in had Zelf nog niets gekocht, wel een speentje met "i love opa" gehad van m'n ouders. Heb gelezen dat die rare dromen ook normaal zijn hoor Vicky1991 Dus probeer je niet al te druk te maken. Weet dat het moeilijk is, maar we hebben nog een lange weg te gaan Ik krijg ook een buikje, moet een darmbuikje zijn, maar je ziet duidelijk iets! Schrok er gewoon even van hihi, 't wordt steeds echter
Wij hebben nog niets gekocht, na de schrik van de vorige keer doen we het nog even rustig aan, na de echo kunnen we los Ik denk dat ik het na mijn echo ook op mijn werk vertel. Al denk ik dat ik het in de klas pas na de volgende echo vertel. Mocht er toch nog iets misgaan is dat aan de kinderen moeilijk uit te leggen. Werk in het basisonderwijs. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik echt nog niet zo snel al een buikje, dat gaat allemaal een stuk sneller nu... Ik hoop dat ik niet helemaal kogelrond wordt, mag wel uitkijken met wat ik eet denk ik. Wanneer gaan jullie het op je werk vertellen?
Ik heb 't m'n collega verteld met wie in nauw samenwerk, ik vertrouw haar en het is even makkelijk zo als ik me niet lekker voel. Ze reageerde heel blij en toont alle begrip, heel fijn dus. M'n leidinggevende en andere collega's vertel ik na denk pas bij 12 weken. Ik ben 1 november begonnen hier en dus net een week uit mn proeftijd, ben benieuwd naar de reacties. Heb een jaarcontract en als ik t goed bereken ga eind juni met verlof en ben half oktober terug. Ik hoor de grote baas al schelden hihi.
Jup mijn darmenbuik is er vanavond ook weer! Sprits wat eet je dan elk half uur? Ik weet echt niet meer wat ik steeds moet eten, voel me ook te moe om te eten haha... Op mijn werk weten ze t al, omdat ik een nieuw contract heb en m'n bazin er letterlijk naar vroeg of t al zover was (best brutaal) maar ik wilde ook niet liegen.... Tis ook wel handig, want nu weten ze wat er aan de hand is als ik me niet top voel... Ik moet dinsdag weer voor t eerst beginnen na 3 maanden thuis zitten. Ik ben trouwens fysio... Kan niet wachten op de echo!! Dan durf ik waars ook wat te gaan kopen... Heb wel al helemaal t kamertje leeg waar de kinderkamer straks komt (ik had nogal veel vrije tijd) hihi
Wat ik allemaal eet? Ik probeer het gezond te houden met worteltjes en fruit. Crackers doen het ook goed. Ik werk op een grote school en er komt bijna elke dag wel een kind langs met een traktatie, het is nu wel heel moeilijk om die niet meteen op te eten! Het is wel fijn idd als meer mensen in je omgeving het weten, dan kunnen ze rekening met je houden
Goedemorgen!! @ Nataliiej, hoe gaat het nu met je? Ik moet steeds aan je denken... Wij hebben het al verteld aan de meeste mensen. We zijn vrij lang bezig geweest in de medische molen en moest de laatste weken drie keer in de week's ochtends naar het ziekenhuis. Heel veel mensen (familie, vrienden en werk) wisten dus al dat we bezig waren. Nu er positief nieuws is willen we ook graag dat mensen het weten. Ze hebben de laatste maanden zo met ons meegeleefd! En als het mis gaat lijkt het mij ook prettig om steun te krijgen van de mensen om ons heen. Ik heb het alleen nog niet verteld aan de ouders en kinderen in mijn klas... (ik werk ook in het basisonderwijs). Ik denk dat ik dat (als alles goed blijft gaan...) na de kerstvakantie ga doen. Ik heb vrij veel last van mijn darmen, dus mijn buik is ook al aardig opgezet. Strakke spijkerbroeken blijven even in mn kast. Morgen hebben we de eerste echo in het ziekenhuis. Vind het zo spannend!!! Fijne zondag
@ miek goedemorgen collega. Gefeliciteerd! Ik vind het ook prettig als er mensen in mijn omgeving zijn die ervan weten mocht het misgaan, dat weet ik inmiddels ook uit ervaring helaas. Alleen de kinderen in de klas kunnen er zo weinig mee, ik wacht daar ook nog mee. Ik heb groep 3,4,5 en jij?
Goedemorgen allemaal, hoe is het met jullie allemaal vandaag? GElukkig is de sneeuw hier als goed als gesmolten en hebben we maar plassen op te grond buiten. Wat gaan jullie allemaal doen vandaag? ik heb echt geen idee wat ik met mij zelf en mijn man kan doen vandaag. Ideeen? Het word spannend nu he met al die eerste echos enzo. Ik moet nog een week wachten helaas hehe, moet het maar volhouden! Probeer er niet te veel aan te denken want anders word ik gek hihi. Wij gaan de ouders van mijn man vertellen met een etentje de weekend na de echo ( 22e- dag voordat we op vakantie gaan voor een weekje in engeland) we hebben hun een kleine cadeautje voor hun. Wij hebben een knuffel gekocht die een t-shirt draagt met "jullie worden oma en opa" erop. Hopen maar dat ze het leuk gaan vinden Volgende dag willen we mijn vader in engeland onze goede nieuws vertellen, gaan we de echo foto in zijn kerstkaart doen en kijken na zijn reactie als hij de kerstkaart openmaakt Zo gaan we mijn oma en opa ook vertellen op 1e kerstdag. Hoe hebben jullie het aan de familie verteld meiden?
Goeiemorgen allemaal! Hier rustig, hopelijk straks samen even de kerstboom opzetten en vanmiddag verjaardag van m'n nichtje die 7 is geworden. Verder is t weer hier druiligerig... Wij hebben onze ouders allebei een fotolijstje gegeven met dit gedichtje erin: 'je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik in juli wordt geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?' ze waren ontroerd. Bij mijn zussen had ik getrakteerd op cupcakes met blauwe en roze babytjes met muisjes erop. En bij een vriendin had ik een doosje tampons ingepakt (sinterklaas) met een briefje 'die heb ik niet meer nodig '
Goeiemorgen dames ff een berichtje van mij. Weet niet wanneer mn bevaldatum is, tussen 12 en 16 juli, dus reageer bij allebei maar ff. Hier gaat alles goed, soms last van mn buik, lijkt wel als ik wat gedaan heb dat het begint te trekken, bandenpijn? Miss ff rustig aan doen ofzo. Over 2wkn termijn echo dus ben benieuwd of ie t nog doet, hope so. Heb ook soms gigantische pijnlijke boobs, 2wkn geleden een meegroei bh gekocht, toen flubberde de bh nog, maar nu zittn ze er mooi in, wis niet dat ze zo snel gaan groeien. Liefs.....
Hoi kleintje! Van harte gefeliciteerd!! Allemaal in t zelfde schuitje Meiden ik heb weer een vraag... Hoe doen jullie t in Godsnaam met werken? Hoe kom je de dag door? Ik voel me echt een vaatdoek en heb zulke angst voor overgeven en flauwvallen op t werk.... Ook kan ik niet de hele tijd maar snaaien tussen m'n patiënten door... Ik heb echt diepe respect voor de meiden die ondanks de misselijkheid, moeheid en overgeven blijven werken... Ik zie zoo op tegen komende week, want ik weet gewoon niet hoe ik t moet doen?!
Hoi Kleinewondertje: Ik kijk er ook tegen op om weer te gaan werken. Ik werk in een supermarkt achter de kassa en werk 5 dagen per week. aankomende 2 weken moet ik 2 halve dagen en 3 lange 8:30 tot 18 uur werken, ik ben ook bang om zo misselijk of flauwtevallen op mijn werk. Ook heb ik heel snel last van mijn onderrug op mijn werk en dus heb ik liever dat iemand anders de maandjes opruimen enzo en kan ik niet vertellen waarom ik dat dan zo wil hebben. Die ene collega die weet dat ik zwanger ben is dit aankomende week op vakantie dus dan kan ik echt met geen mens praten of laten weten hoe ik echt voel. IK was vaak ziek voordat ik zwanger werd en mensen maakte wat grapjes over zwanger zijn maar nu ben ik bang dat ik echt door de zwangerschap moet overgeven en dan kan ik niemand vertellen wat er aan de hand is. WAt voor werk doe jij? Ik denk dat ik maar mijn werkgever maar moet vertellen na de kerst want onze winkel gaat over naar een andere winkel en ben ik bang dat ik dan wat zwarer dingen moet doen als ze het niet al weten. Ik was van de week zo misselijk op mijn werk en moe dat ik werd zo snel zat en moest een hele dag werken, werk was echt heel druk en had niet zo vriendelijke klanten, mijn collegas zeiden dat ze mij echt anders vond dan normaal en dat ze maakte zorgen om me. Ja het komt allemaal samen onder zwangerschap maar ja dat is nog geheim ....pfff moeilijk dit geheim houden ding!
Ja tis zo echt moeilijk om geheim te houden! Ik weet ook niet wat je dan t beste kan doen... Ik ben fysiotherapeut, bij mij weten ze t wel, want ik raak anders nog meer gestresst, maar m'n patiënten weten het nog niet... En dat wil ik graag zo houden..
Ik ben verpleegkundige.... Ik ben ook erg misselijk en moe.. Ik heb het inons lief en leed schriftje bekend gemaakt.. Zo weet iedereen het nu wel al...maar dat helpt mij wel.. Ik eet de hele dag door kleine beetjes...en ik merk dat als ik thuis ben ik veeeeeeeel misselijker ben...waarschijnlijk is het op me werk zo druk dat ik me er niet teveel mee bezig kan houden.. Alleen als mensen op de steek gaan wordt ik nie goed...maar dat snappen mijn lieve collegas gelukkig en vragen me dat niet meer.... Tja ik werk dus liever...thuis op de bank ben ik de hele dag beroerd... Moeheid is wel vervelend...meestal rond uur of 14 stort ik in.... En savonds..als ik thuis ben... Emesafene helpt denk ik ook wel een beetje...maar vooral werken helpt dus...hahahahaha
Ik zat mij ook al af te vragen hoe dat morgenochtend nou weer moet... Lekker rustig aan doen vind ik wel erg fijn in het weekend! Nog vier dagen tot de echo, spannend! Ik denk dat ik de kwaaltjes dan weer een stukje beter kan hebben, vind het nu nog moeilijk om de misselijkheid bijvoorbeeld een goed teken te vinden....
Ik weet ook echt niet hoe ik de komende week ga doorkomen. Ppfff ben al moe bij de gedachte! Het liefst meld ik me ziek en ga na de kerst weer ofzo, maar helaas kan ik dat niet maken. Voel me zo moe, heb er geen woorden voor. En daarnaast gaan we volgende week zondag verhuizen. Wordt superdruk, trek ik niet denk ik. En m'n vriend doet al zoveel in t huishouden. M'n huis is nu een bende, net een opslaghok, wordt er gek van!! Wordt me even teveel denk ik...
Haha sorry hoor, maar we zijn wel lekker allemaal t zelfde! Ik zou zeggen tegen iedereen, doe t rustig aan en luister naar je lichaam! Die schuldgevoelens maken t er niet beter op. Maar wat is nou t allerbelangrijkst? Je eigen gezondheid en die van je kindje! Lekker veel uit handen geven... Heftig ook nog als je al moeder bent of idd met een verhuizing erbij... Succes meiden!! met ogen op de echo's!!!! Oh wat had ik net weer tranen, zo erg van die scheidsrechter en z'n zoon die stond te spreken! Verschrikkelijk voor dat gezin....