2011 JUNI mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Hester, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

En hier weer verder...

Heb ik meteen een vraag: hoe eet jullie baby brood?
    Onze V sabbelt / kauwt er niet op, maar slikt zo *hap&slik* de stukjes in één keer weg ;) Ik moet dus echt kleine mini stukjes geven want anders verslikt hij zich.

Doen jullie al beleg erop en zo ja, wat? Boter? Smeerkaas/worst?

2. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi ik ben op 17 juni trotse moeder geworden van een zoon Stijn! Hij woog 2975.
    Hij heeft kma en krijgt wel bijvoeding. Nog geen brood...durf dat niet zo goed.

Slapen ging eerst slecht maar nu steed beter inmzijn eigen bedje.
    Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik me bij jullie topic aansluit :)

3. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Goed idee :D

F. kan niet zo goed tegen brood, heb ik het idee. Steeds als ze zoiets eet raakt ze behoorlijk verstopt. Voorlopig stoppen we daar dus maar weer mee.

Ze at korsten, liefst een beetje gedroogd. Misschien kan je proberen V. juist wat grotere stukken te geven (een hele/halve boterham) zodat hij gedwongen wordt af te happen. Qua beleg; geprakt fruit, appelstroop of jam... Smeerkaas en smeerworst ben ik niet zo'n fan van, vanwege de grote hoeveelheid zout, verzadigd vet en afvalstoffen (in de smeerworst).

Ik vind dit wel een leuke lijst als inspiratiebron, weer eens wat anders dan de CB-lijstjes.;
    Wat kan je op brood doen? (uiteraard niet alleen voor borstvoedingskindjes!).

Laatst kwam er een tanden-vraag voorbij, F. heeft nog helemaal geen tandjes! Ik denk regelmatig dat er een tandje op komst is als ze weer eens kwijlt en een rood wangetje heeft, maar tot nu toe nog niets!

F. heeft de smaak van het spelen helemaal te pakken, ze rolt/tijgert al behoorlijke stukken als ze op ontdekkingstocht is, soms moeten we haar zelfs al corrigeren als ze ergens aan wil komen wat we niet zo'n goed idee vinden ;).

Wat zijn jullie gedachten als je een klein baby'tje ziet? Ik word aan de ene kant heel weemoedig, maar aan de andere kant vind ik het ook wel heel leuk dat F. nu echt een kindje met een eigen karakter is en dat ik echt contact met haar kan maken. Gisteren zei ze (willekeurig natuurlijk, maar dat maakt het niet minder leuk) een aantal keer 'papa', zo schattig, dat gebrabbel!

4. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Welkom, Karianne!

Misschien een idee om ook een nieuwe lijst te maken nu we allemaal bevallen zijn er er een aantal mensen niet meer meeschrijven?

5. Hester

Hester Niet meer actief

Helemaal niet, juist gezellig!

Ik vond brood eerst ook een beetje eng, want hij verslikte zich best vaak, maar op het KDV hebben ze stug doorgezet en nu gaat het heel goed. Alleen zo snel en hij slikt de stukjes zo bruut in één keer door :) Zou graag willen dat hij er wat meer op sabbelde of kauwde - weliswaar zonder tanden..

Fire: ik zal eens veel grotere stukken geven, kijken of dat beter gaat, goede tip.

@ klein babytje: mijn broer heeft een heel kleintje van 6 weken oud, maar ik vind toch ook dit iets grotere wel ERG gezellig! Inderdaad dat gebrabbel en het wordt wat makkelijker om op reis te gaan enz. Maar het BLIJFT schattig hoor, zo'n kleintje :D

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Goed idee :D

Hier een klein mannetje dat nu brood zit te eten. Ik geef hem nu gewoon kleine stukjes - hij is motorisch nog niet zo sterk dat hij het zelf kan eten. Hij valt aan op de hand die hem eten geeft en dan kauwt hij het zo weg :) Ik doe overigens nog niet aan beleg. Wij geven nu fruit, groente, brood en hij heeft 1x ei gehad. Wat krijgen jullie kindjes al?

Hier nog een heerlijk tandloos bekkie :D

Karianne welkom!

7. YellowButterfly

Ow en trouwens gister een babykoekje gehaald van Organix - veel volkorenmeel en een klein beetje gezoet met druivensap. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat hij dat heeeeel lekker vond :D

8. Hester

Hester Niet meer actief

Organix ken ik helemaal niet, maar het klinkt goed!

En jij geeft de stukjes dus ook in zijn mondje? Ik doe dat ook hoor, de stukjes zijn zo klein dat hij ze helemaal IN zijn vuistje sluit en dan is hij het stukje kwijt, haha! Zo zielig, helemaal zoeken,maar het zit gewoon in zijn hand :D

Verder krijgt hij fruit en groente (potje olvarit) en 3 flessen. Oja, en een toetje (bijvoorbeeld van Nestlé - vast niet het gezondste, maar hij vindt het zalig - of yoghurt met een beetje diksap).

V wil heel graag zitten en dat gaat, ondanks spreidbroek, heel goed. Hij valt nog we om hoor na een tijdje, maar het verbaast me hoe goed het gaat. Alleen, hoe lang laten jullie je kleintje zitten? Ik heb het idee dat het niet heel goed voor het rugje is om te lang te zitten of zou dat onzin zijn?

9. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    ben ik nog welkom?

10. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Stijn is nu 6 maanden en 3 weken. Wil ook steeds gaan zitten.. Kan alleen nog niet blijven zitten...zo grappig valt elke keer om.
    Hij heeft koemelkallergie dus toetjes mogen nog niet. 19 jan moeten we naar de dietiste met hem. Hij eet goed fruit,soms vers soms potje en de groete gaat er ook goed is. Hij drinkt nog 4 flessen.

Is flink ziek geweest eigenlijk heel december...is opgenomen geweest met verdenking hersenvliesontsteking...was het gelukkig niet! Verder moeten provoceren...heeft daardoor veel en lang diarree had...woog 5 dec nog 8680 gr...as maandag weer wegen. Denk dat hij is afgevallen:(

Tijgeren doet hij nog niet...wel pogingen maar is nog te zwak in zijn armpjes...wordt hij ook boos en gefrustreerd van. Hij probeerd nu wel alles wat wij in onze handen hebben af te pakken..echt grappig

11. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Tuurlijk, zoals Hester schreef; iedereen is welkom!

12. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    @kleine babytjes: uuh tja maikel zit nog steeds in maatje 56....Dus is een kleine grote jongen :D

13. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    F. krijgt oa peer, banaan (momenteel minder ivm verstopping), wortel, broccoli, courgette, pompoen, zoete aardappel... We hebben tegenwoordig zo'n groentetas, elke week een tas vol groente en fruit, opzich wel leuk want dan eet je eens dingen die je normaal niet snel zou eten (pompoen ;)). Meestal krijgt ze het a la Rapley, maar soms pureer ik (vooral als ik geen zin heb in troep ;)). En daarna krijgt ze uiteraard nog de borst (meestal zo'n 4/5 keer per dag).

Dat is gewoon speciaal voor ons als borstvoedende mama's :D

14. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ohja, zitten; F. kan zitten als ik haar neerzet, maar op aanraden van de fysio doe ik dat niet te vaak. Het schijnt beter te zijn dat ze voorlopig liggend speelt, zodat het kruipen gestimuleerd wordt. Pas als ze zelf gaan zitten zijn ze er echt aan toe, volgens haar...

Als ze eet zit ze wel gewoon, en soms tussendoor laat ik haar wel eens een minuutje zitten, ze vindt het namelijk wel heel erg leuk ;).

F. heeft sinds kort de little people boerderij, die vindt ze helemaal geweldig! Is eigenlijk voor vanaf 1 jaar maar ze vind hem nu al erg leuk.

15. YellowButterfly

Ik geef hem ook wel grotere stukken om af te happen hoor, maar dat gaat nog niet zo goed. Zo'n klein stukje is dan ws helemaal een ramp :D Ik pureer overigens niets en geef ook geen potjes, maar gaf hem van de week wat pap en volgens mij kon ik hem niet meer martelen :D

Ik zie ook al zuivel dus? Volgens mij kreeg E nu ook al yogurt en danoontje 4mnd, maar ik merk dat ik dat nu met de bv allemaal nog niet nodig vind. Hij neemt nu bv als toetje :)

Fire, haha ja dat denk ik :D BV loopt hier trouwens super, kolf nu 2x daags en meer dan ooit! Hoe gaat het bij jou? Bij banaan moet je even opletten dat hij niet te onrijp is; dan verstopt ie ;) Bij rijpe bananen valt dat heel erg mee :)

@ zitten, als ze zelf kunnen gaan zitten maakt het allemaal niet meer uit - tot die tijd niet te lang :)

Karianne, heftig meid! Gelukkig was dat het niet. Wat een beer is hij, zwaargewichtje! Hopelijk valt het mee qua gewichtsverlies!

16. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Maikel kan geen brood eten...:(

17. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Maikels hoofdmaaltijden zijn nog steeds flessen.
    Groente en fruit gaat hier met een paar lepeltjes niet heel veel. Hij krijgt ook nog steeds 4 maanden potjes of 6 maanden met water erdoor.

18. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    #18 Lan, 7 jan 2012
    Laatst bewerkt: 7 jan 2012
    even over ei geven:

Voor de hoeveelheid kan je best de volgende planning respecteren:
    6-7 maanden: ½ eigeel van een hardgekookt ei
    10 maanden: 1 eigeel van een hardgekookt ei
    12 maanden: 1 volledig hardgekookt ei
    14 maanden: 1 zachtgekookt ei of 1 roerei of een omelet van 1 ei

@karina: Denk datvoor zijn leeftijd niet heel erg is dat hij wat is afgevallen is toch flinke beer 8,6 kilo met 6 maanden... zou me er niet te druk om maken en als hij nu weer goed eet komt vast oke :)

19. Hester

Hester Niet meer actief

Lan, heeft Maikel al tandjes?

Ik dacht een tijdje geleden dat V tandjes kreeg, maar nog steeds niks hoor ;) afwachten maar. Een nichtje van nu ruim 1 jaar heeft nog geen enkel tandje! Dat ziet er wel apart hoor, want ze loopt al best goed, maar is heel klein (onze V is bijna even lang, haha) en geen tanden.

20. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    nee ook nog niet.. Zal ook wel langer duren..

Deel Deze Pagina