juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik hoop het ook vanmorgen ging het beter dan nu

Ik heb ook wel het idee dat de kinderwagens van vroeger groter waren dan nu, sommige wagens vind ik sowieso best klein eruit zien
    Haha dat weet je dan ook weer, wel grappig zicht denk ik zo kleintje in zitpositie

Veel plezier klinkt leuk zo'n bos en zeker voor kinderen

2. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Hallo mama's!

Mag ik met jullie mee kletsen?
    Mijn dochter is geboren op 28 juli.
    Aanstaande maandag alweer 3mnd geleden.
    Jeetje wat gaat t snel!

Mijn eerste vraag is hoevaak gaan jullie kleintjes in bad?

3. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Hoi Senna! Welkom! Mijn zoontje is 3 dagen jonger dan jouw dochtertje. :)
    Hij gaat om de dag met ons in bad/douche en dagelijks was ik hem op het aankleedkussen.

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie hoe is het nu met je zoontje??
    Kinderwagens zijn idd kleiner dan vroeger. Ik denk zodat mensen weer genoodzaakt zijn om extra geld uit te geven ofzo? En de gemiddelde lengte van baby's is natuurlijk ook groter dan vroeger.

Senna welkom! Mijn dochter is van 30 juli.
    We doen haar om de dag in bad of tummytub. Douche is ze nog niet zo weg van.

Mijn dochtertje ligt nu bijna bij me op schoot te slapen. Ze had weer even een vechtmoment tegen de slaap.
    In de avond wil ze altijd bij ons zijn. Voor 21.30 in bed leggen heeft totaal geen nut meer. Herkennen jullie dit?

Geven jullie vanavond de laatste fles vast een uur later zodat ze (als het goed is) morgen meteen weer op het goede schema zitten of gewoon op het normale tijdstip?

5. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Lelie, B. wil 's avonds ook niet alleen zijn, soms een dutje in de box maar zijn bedje ho maar. Ik wacht vaak tot hij echt diep slaapt in mijn armen, dan kan ik hem meestal wel wegleggen.
    Ik ga me niet druk maken over die klok, hij komt toch wanneer hij komt.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom Senna! Mijn dochter gaat 1x in de 3 dagen in bad/onder de douche (tenzij ze zichzelf helemaal ondergelopen heeft natuurlijk!). En de andere dagen was in haar lekker op het aankleedkussen.

Lelie, herkend dat niet, dat niet willen slapen in bed 's avonds. Mijn meisje krijgt rond 19.00 uur de fles en dan gaat ze 'gewoon' slapen. Nu ligt ze ook lekker op bed sinds 19.20 uur.ik geef haar ook niet een uur later de fles. Ze was om 18.45 uur al klaar om naar bed te gaan, dus dat had ik echt geen uur meer kunnen rekken. Om 19.00 uur wil ze gewoon haar fles en gaan slapen. Ik zie wel hoe laat ze vannacht/morgenochtend komt. Komt ze om 05.00 uur nieuwe tijd, dan geef ik haar gewoon een klein flesje en leg ik haar weer in bed. Dan slaapt ze nog wel een paar uurtjes.

Komt goed!

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee Catootje bij jouw kleintje dus net zo in de avond... Het is hier een tijdje beter gegaan maar nu is het weer net als eerst.
    Overdag is er niks aan de hand. Valt ze zelf in slaap in haar bedje maar in de avond echt niet!

En luxe hoor mar! Fles en dan slapen. Ik heb hier net de fles gegeven maar ze kijkt nu gewoon weer mee naar de tv hahaha. Echt een avondmensje.

8. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Het gaat een beetje beter, minder benauwd alleen de hoge koorts blijft en hij wil niet drinken dus als de hoge koorts blijft heeft hij ws toch ergens een ontsteking en krijgt hij een ab kuur

Dat is ook zo mensen zijn ook langer tegenwoordig maar ik zie het wel tot wanneer hij erin kan en anders dan toch eerder in de wandelwagen
    Mijn zoontje vecht alleen overdag tegen de slaap, hij is dan moe maar het lukt nog niet om alleen in slaap te vallen of wij staan er gewoon te snel bij maar dat komt misschien ook wel dat hij snel overstuur is Dit heeft hij echt overgehouden aan het ziekenhuis in zn prille leventje

Welkom Senna!
    Mijn zoontje gaat om de dag in bad of douche, meestal als we met zn tweeën zijn en anders ergens tussendoor

Ik hoef me niet druk te maken om het verzetten van de tijd helaas had ik toch liever gehad.
    Ik slaap vandaag niet in het ziekenhuis omdat lucas van 1 tot half 6 wakker is geweest maar vind het toch erg gek om zonder hem thuis te zijn

9. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai dames,

Hoe is het bij jullie gegaan?
    Mijn dochter was vanmorgen een uurtje "vroeger" wakker maar de fles wilde ze pas om 7,30 nieuwe tijd. Dus we zitten gewoon weer op het oude ritme.

Mamsie hoe is het nu met je zoontje?
    Zit er al verbetering in zijn situatie? Krijgt hij nu AB?
    Ons dochtertje heeft het vechten tegen de slaap dus vooral in de avond. Ze is dan eerst heel lang wakker en daarna begint het :D
    De rest van de dag kan ik haar zo in haar bedje leggen zonder problemen. Ze valt dan ook zonder "hulp" in slaap.
    Gek eigenlijk.. Maar mijn dochter heeft vanaf de geboorte wel dat ze vooral in de avond wakker is en bij ons wil zijn. Ze is ook midden in de nacht geboren (3.14) dus de eerste week had ze een totaal omgekeerd dag en nachtritme!

En ze was in de nacht ook altijd heel actief in mijn buik!
    Zien jullie ook nog verband in geboorte tijdstip, hoe hij/zij in de buik was en met hoe jullie kleintje zich gedraagt? (ochtend of avond mensje zeg maar?)

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje werd om 03.30 nieuwe tijd wakker. Klein flesje gegeven en toen kwam ze om 07.30. Niks te klagen dus.

Ik merk geen overeenskomst van toen ze in mijn buik zat, behalve dat ze toen ook rustig was. Ik voelde haar voornamelijk als ik ging slapen of als ik zat, want dat vond zij blijkbaar niet zo prettig.

Hoe gaat het vandaag met de kleine, Mamsie?

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje slaapt trouwens vanavond voor het eerst in haar eigen kamertje. Zo gek om die lege plek naast mijn bed te zien....

12. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Mar, lijkt me heel vreemd die eerste nacht! Wij hebben al een paar keer op het punt gestaan om hem in z'n ledikant te leggen maar bedenk me steeds omdat ik het zo prettig vind om hem te horen slapen. :)
    Hoop dat je een rustige nacht hebt!

Mijn mannetje heeft vandaag twee dingen gedaan: huilen en slapen. Jeetje! Vannacht wel 5x aan de borst gelegen, ben stuk!

Hopelijk morgen weer wat ritme, woensdag werken...

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje heftig Catootje!

Ze ligt trouwens nog niet in haar ledikant. Ze past nog ik haar wieg, dus eerst daarin maar lekker wennen. Ik heb haar juist naar haar eigen kamer gedaan, omdat ik het idee had dat ze van mij wakker wordt 's nachts. We zullen zien!

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Vanmorgen ging het goed met mn mannetje.
    De koorts was gezakt en de monitor was afgesloten, hij dronk alleen nog wel slecht
    Alleen toen we vanmiddag terug kwamen lag hij weer aan de monitor en was de koorts toch weer opgelopen en hoestte hij weer flink zodat het slijm en voeding weer omhoog kwam
    De saturatie (zuurstof in het bloed) was nu ook lager dan vanmorgen dus het gaat nog niet heel lekker met hem.
    Hij krijgt nog geen abkuur want ze willen nog steeds kijken of hij het op eigen kracht kan.
    Vanavond was hij veel aan het spugen en had hij diarree dus nu is het nog belangrijker dat hij goed drinkt. er zat een kans in dat hij morgen mee naar huis mocht maar nu wisten ze het niet zeker.:(

Altijd spannend als ze voor het eerst in haar eigen kamertje slaapt, hopelijk slapen jullie allebei goed.
    Gelukkig is de nacht goed gegaan zonder last te hebben van de wintertijd.

Mijn zoontje was in de buik altijd actief, nu dus ook nog als hij wakker is, soms ligt hij gedraaid in bed :)

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mamsie balen zeg! Hopelijk wordt hij snel beter. Het zou fijn zijn als hij mee naar huis mag, maar ook wel fijn dat ze hem nog even daar houden als het nodig is. Ze nemen geen risico dat is alleen maar goed toch.. Het lijkt me wel heel akelig. Kan je wel veel bij hem zijn??

Mamsie ben benieuwd hoe het zal gaan! Ons dochtertje slaapt meestal in haar eigen bedje maar tegen de ochtend ligt ze bij ons.. Ik dacht dat wij al best laat waren met haar in haar eigen bedje leggen maar dat is dus niet hihi. Ze vindt het veel fijner bij ons en stiekem vinden we het zelf ook wel fijn als ze bij ons ligt. Maar met het oog op de "toekomst" leggen we haar nu in haar eigen bedje....

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hopelijk knap je mannetje snel op Mamsie en mag hij morgen lekker mee naar huis!

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    We mogen de hele dag erbij dus dat is fijn en we zijn er ook zoveel mogelijk alleen onze oudste mag niet mee ivm besmetting dus we moeten het verdelen en dat is weleens lastig. En morgen moeten we allebei werken ik kreeg geen vrij maar ik hoop eerder weg te kunnen we staan dan toch met genoeg personeel.

Het is toch niet heel laat om ze in een eigen kamer te leggen ze zijn nog zo klein Ik vind het ook altijd fijn om mn mannen dicht bij me te hebben Al vindt mn oudste nu al dat hij daar te groot voor is

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mamsie fijn dat jullie er wel heel de dag bij mogen. Wel erg dat je gewoon moet komen werken?? Was er niks te regelen ofzo???
    Nou hopelijk kan je snel weer naar je ventje toe.

En over dat slapen ja zo zie je maar.. Als ze wat ouder worden komen ze vanzelf op een leeftijd dat ze niet meer bij je willen liggen hihi :)

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mamsie, vervelend dat je vandaag moet werken. Je hebt wel iets anders aan je hoofd! Hopelijk kan je een beetje op tijd weg.

Slapen is goed gegaan. Zonder problemen gaan slapen. Ze kwam om 04.00 voor de fles en daarna om 07.20. Ze zit blijkbaar even in een 'niet doorslaap' fase. Ach, is ook niet erg. Was er alleen al een beetje aan gewend haha. Zo zie je maar hoe snel dat gaat!

20. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Hopen dat hij snel naar huis mag mamsie!
    Slapen al jullie kindjes al door? B. komt altijd tussen 4 en 5 nog. Gelukkig slaapt hij na een voeding meteen door, maar het is toch een onderbreking. Gisteren kwam hij zelf nog om 22.00 aan de borst (normaal tussen 8 en 9) maar zelfs toen braaf om 04.15 weer.
    Ach, hij zal er wel behoefte aan hebben dan. Hij drinkt sinds vandaag ook flessen van 180/6 weg, dacht zal eens proberen.
    Vanavond pretecho van mijn zus, spannend!

Deel Deze Pagina