juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik mocht gelukkig eerder weg dus kon ff met mn mannetje kroelen. Vannacht had hij het weer erg benauwd en koorts dus weer een zetpil en aan de monitor Vanmorgen ging het weer beter alleen het drinken niet dus daarom moet hij nog even blijven.

Mijn zoontje slaapt nog niet door komt meestal rond drie uur en dan weer half acht maar hij krijgt zn laatste fles om zeven uur dus op zich doet hij het best goed vind ik
    In het ziekenhuis slaapt hij wel door dus hopelijk doet hij dat thuis ook dan

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Catootje, mijn meisje slaapt soms door en als ze wel 's nachts komt voor een flesje dan is het idd rond 04.00 uur. Zij slaapt dan ook gelukkig meteen weer verder. Ik weet ook niet waarom ze de ene keer doorslaapt en de andere keer zich toch rond 04.00 uur meldt.

3. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh jouw zoontje doet het zeker netjes Mamsie! Mijn dochter krijgt om 23.00 nog een fles.

Balen dat hij nog even in het ziekenhuis moet blijven, maar zo houden ze het in ieder geval goed jn de gaten! En fijn dat je eerder weg kon van je werk. Lekker knuffelen!

4. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    We kregen hem om elf uur niet wakker en dan kwam hij ook rond drie uur dus voor hem maakte het niks uit en zo kunnen wij ook eerder naar bed
    Op zich is het niet erg alleen ik probeer overal te zijn en dat lukt niet altijd even veel dus hopelijk is hij snel weer thuis en gaat hij beter drinken

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames

Mamsie fijn dat je eerder naar je zoontje kon. Hopelijk gaat het drinken ook snel beter!
    En als ie om 19u de laatste fles krijgt en dan weer om 3u, dan is dat op zich ook al een hele nacht!!

Ons dochtertje slaapt wel door. Vanaf 21.30 slaapt ze, dan om 23.30 een fles en dan slaapt ze tot 7.30. Dan krijgt ze weer de 1e fles. En daarna slaapt ze weer tot 10u. Dus dat is wel lekker haha.

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ondanks dat hij zich niet lekker voelt draaide hij wel op zn buik:)

7. 2Jessica

2Jessica Lid

3 dec 2012
    67
    0
    6
    Hoi Dames,

Mag ik ook mee praten met jullie.
    Ik ben de trotse moeder van Jason geboren 23-07.

@mar30: Wij hebben gisteren ook voor het eerst Jason op zijn eigen kamer laten slapen. De babyfoon zo wat naast mijn oor hahahaha wat blijkt slaap ik gewoon is mijn vriend wakker omdat hij hem hoorde mompelen :D.
    Maar sinds hij in zijn eigen kamertje slaapt slaapt hij wel echt super goed echt heel fijn want hij heeft eerder wel wat lastiger geslapen bij ons op de kamer. Maar s avonds en s nachts sliep hij altijd al goed (gelukkig).
    Geven jullie borstvoeding of flesvoeding? Ik ben sinds een week of 2 bezig met afbouwen van de borstvoeding naar de flesvoeding gelukkig vind hij het allemaal prima dus daar hebben we wel mazzel mee.
    Wat we sinds een paar dagen wel merken is dat hij volgens mij aan de voeding van 15.00 niet meer genoeg heeft namelijk 150 ml / 5 want normaal wordt hij wakker en is dan max anderhalf uur wakker en slaapt dan tot de volgende voeding maar nu bij de voeding van 15.00 wordt hij tegenwoordig wakker tegen 18.00 i.p.v. 19.00 dus zou het misschien beter zijn om eens te kijken met een flesje van 180 ml / 6? hebben jullie hier ervaring mee?
    Jason woog 2 weken geleden bij het CB 4925 gram.

Groetjes,
    Jessica

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mamsie sterk ventje dan!

Welkom Jessica
    Mijn dochtertje krijgt al 5x 180+6. Wel afgieten naar 160. Maar mijn dochter woog bij de geboorte al 4260. En met 8 weken 5720. Volgende week wordt ze weer gewogen.
    Maar zou best kunnen dat je zoontje behoefte heeft aan meer. Wij merkten dat ook aan dat ze meer wakker was dan eerst.
    Ik heb tot ong 2 maanden gedeeltelijk kunst en borstvoeding ggeven en sindsdien alleen maar kunst door omstandigheden..

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou mijn meisje lijkt te zijn vergeten hoe ze moet doorslapen... Vannacht weer 02.50 uur. Gelukkig slaapt ze nu nog wel. Ik begrijp gewoon niet hoe ze eerst bijna 2,5 week doorslaapt, vervolgens af en aan en nu weer steeds minder. De flessen heb ik opgehoogd, dus daar kan het niet aan liggen (en ze sliep eerst ook door op minder). Ik zal vanavond een warmere slaapzak proberen, misschien wordt ze wakker omdat ze het koud heeft? Om 03.00 was ze niet koud, maar ook niet heel warm. Maar na de fles is ze wel weer meteen in slaap gevallen.

Wat hebben jullie kindjes nu aan om te gaan slapen en welke temp is het in de slaapkamer?

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar dat zou goed kunnen. Baby's schijnen heel gevoelig te zijn voor de temperatuur.
    Bij ons meisje op de kamer is het overdag (schijnt de zon op) meestal 20 graden. En in de nacht 18/19. In de winter zal het wel kouder worden. Meestal slaapt ze in een rompertje met lange mouwen, pyjamabroekje en dan een dunne badstof slaapzak zonder armen. Voor nu is dat ng genoeg. Als het kouder wordt kan ze haar pyjamajasje nog aan en een dikkere slaapzak.

Wat voor temp is het bij jou en wat geef je haar aan? En jouw dochtertje gaat ook best vroeg naar bed he. Als mijn dochter zo vroeg zou slapen zou ze ook wel eerder wakker worden denk ik...

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lelie, ik heb net de temp gekeken en het is 17gr op haar kamer. Ze had vannacht een romper korte mouw, bovenstuk pyama lange mouw, zomerslaapzak zonder mouw, lakentje en kabeldekentje (katoen). Oh en sokjes aan (heeft snel koude voeten).

Ze krijgt tussen 19.00-19.15 uur de fles en dat is omdat ik het rek. Om 18.30 uur is ze eigenlijk al moe. Maar tot afgelopen week sliep ze ook rond 19.15 uur, fles om 23.00 en dan tot 07.30 uur. Dus denk niet dat het is omdat ze vroeg (ik vind het eigenlijk een normale bedtijd voor een baby?) naar bed gaat.

Ik denk dat ik vanavond de tussenslaapzak probeer met romper korte mouw, pyama bovenstuk lange mouw en dan alleen het lakentje (vindt ze lekker als ze straks ingepakt is haha.

12. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Hoi Jessica, gezellig dat je komt meekletsen!
    Ik heb ook eerst volledig borstvoeding gegeven, nu krijgt hij overdag de fles en s avonds/s nachts de borst maar ook dat ben ik aan het afbouwen. Sinds een paar dagen geef ik hem 180/6 en nu zit er makkelijk 4 a 4,5 uur tussen de voedingen waar hij eerst strak om de 3 uur kwam. Gewoon proberen dus!
    Mm, mijn zoontje draagt eigenlijk alleen een romper met lange mouwen onder z'n slaapzak, maar het is ook wel een zweetzak, haga. Hij heeft smorgens altijd natte voetjes als ik hem uit z'n slaapzak haal. Wel heeft hij s'nachts (ijs)koude knuistjes en een koud neusje. Zou hij daardoor nog komen s'nachts? Het is op onze slaapkamer niet echt warm.

Mijn zoontje krijgt trouwens Fysio vanwege zijn voorkeurshouding, hij heeft ook al een lichte afplatting. Jullie daar ervaring mee?

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee geen last van afplatting. Heb haar tot 6 of 8 weken wisselend op haar zij gelegd met slapen. En nu slaapt ze op haar buik. Ze wisselt zelf netje af.

Mijn dochter is wel een beetje kouwelijk aangelegd. Ik ga het vanavond gewoon proberen en dan merk ik het wel.

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Het gaat vandaag een stuk beter, hij kan weer lachen en is druk aan het oefenen.

Op zijn kamer is het niet koud de zon zolang die nog schijnt staat erop dus dan is het best warm, s nachts is het binnen ook nog 19.5 gr en hij ligt in ween pyjama met een slaapzak

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mamsie, wat fijn dat het een stuk beter gaat! Hopelijk mag hij snel mee naar huis!

16. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie fijn dat het beter gaat!!

Mar. Ja of je kan misschien een pyjamabroekje erbij aan doen. Mijn dochter heeft het ook snel koud. Dan voelen haar handjes ijskoud!
    Maar dat is op zich ook wel een normale tijd hahah alleen onze dochter slaapt echt niet zo vroeg. En ik hoor van meer mensen dat het wel een paar maanden duurt totdat baby's van 19 tot 7 slapen (los gezien vd voeding natuurlijk)
    Maar misschien is het maar even een periode. Mijn dochter wordt de laatste dagen ook iets vroeger wakker en in de middag slaapt ze ook minder lang...

Catootje nee daar heeft onze dochter geen last van. In het begin wel goed afgewisseld. Ze lag ook op haar zij meteen na de geboorte ivm inslikken vruchtwater/misselijkheid.
    Maar op zich hebben we geluk want ze wisselt zelf af. Want toen ze eenmaal op haar rug lag, ging ze toch liggen zoals ze zelf wil.. Dan kan je draaien met dat hoofdje wat je wil. We merkten al snel dat dat helemaal geen zin had.
    Wat houdt die fysio dan in? Ken wel mensen met baby's die een helmpje droegen...

17. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    B. Heeft nooit op z'n zij willen slapen, en omdat hij ook al snel zijn hoofdje kon draaien had afwisselen inderdaad geen zin. En bedacht hij dat de wereld van rechts uit gezien veel mooier was. ;)
    De Fysio komt aan huis, de eerste keer heeft ze tips gegeven met hoe in de box leggen, en hoe z'n aandacht nnaar links trekken enzo. Nu doet ze oefeningen met hem om hem te motiveren naar links te draaien, en geeft ze oefeningen om hem meer op z'n buik te laten liggen/spelen. Vind het heel fijn omdat ze ook de rest nakijkt: heupjes, ruggetje en nekje bijvoorbeeld.

mamsie, weet je al wanneer jullie de kleine mee naar huis mogen nemen?

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wel fijn dat de fysio goede tips geeft. Zal best even wennen zijn voor je ventje om de andere kant meer op te kijken!

Hier een rommelige dag. Meisje is een paar keer hyterisch gaan huilen. Moeilijk te troosten ook en geen idee wat er is. Van het een op het andere moment is ze weer lekker aan het kletsen. Misschien begin van de 4e sprong? Nou ja, we zullen wel zien.

19. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Okee nou dat is toch alleen maar handig dan! Dat je ook tips krijgt enzo.
    Met 8 weken zeiden ze op het cb van "oh je legt haar zeker 3x per dg een half uur op haar buik?? Ze heeft zo'n sterke nekspieren!" Nou ze vindt op haar buik liggen dus helemaal niet fijn! Ze draait dan zo snel mogelijk weer op haar rug! Dus ja tips over dat soort dingen lijken me altijd wel handig :). Merk je ook al verschil bij je zoontje?

20. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar dat kan wel ja! Rond 19 weken is de volgende sprong zag ik in het boek oei ik groei..

Deel Deze Pagina