juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja de 19 weken sprong begint rond week 14 en aangezien mijn meisje 3 weken te vroeg geboren is....ze is nu 17 weken. Zou ook nog reden kunnen zijn dat ze ineens zo veel 's nachts komt.

Mijn meisje vindt prima om eventjes op haar buik te liggen, maar als ze het zat is legt ze haar hoofd neer. Ze rolt nog niet....

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja dat zou best kunnen inderdaad. Ik heb hier weer een ik ben moe maar ik ga niet slapen baby. Wat erg zeg. Overdag gaat het heel goed maar na haar middagdutje slaapt ze gewoon niet meer. Ze is nu ook al vanaf 15u wakker. En dan wordt ze heel huilerig omdat ze eigenlijk heel moe is... Nog tips??? :(

3. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh dat is wel lang wakker idd. Heeft ze dat vaker of is dit iets van de laatste dagen? Mijn meisje slaapt meestal rond 17.00 uur nog eventjes, maar wilde gisteren ook niet. Ik vermoed (maar ja het blijft gissen) dat het komt omdat het dan al donker is in haar kamer. Het was natuurlijk tot het terugzetten van de klok tot 18.00 uur ligt en nu 17.00. Ze snapt niet dat ze moet gaan slapen, zonder fles. Voor het terugzetten vd klok, was in het donker slapen, om 19.00. Snap je wat ik bedoel?

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb haar net op bed gelegd en de lamp aangelaten, nu geen probleem! Niet ideaal, maar ja als het voor haar zo duidelijker is....

5. 2Jessica

2Jessica Lid

3 dec 2012
    67
    0
    6
    Hier heb ik ook even zo´n periode gehad dat hij s´middags na 17.00 niet meer wilde slapen tot zijn volgende fles maar dat gaat sinds kort toch weer goed. Ik heb vandaag eens geprobeerd om hem voor de fles van 15,00 eerst in badje te doen en ja hoor hij sliep nu gewoon van 16.00 tot 19.00 zonder zijn fles te verhogen ja wat doe je daar nu mee hahaha nog maar even afwachten wat hij de aankomende dagen doet.
    Jason ligt ingebakerd in zijn bedje en hij heeft dan een dunne pyjama aan en een lakentje met dekentje erboven. Hij is wel wat klammig maar hij zweet dan ook wel heel makkelijk maar zijn nekje is wel op goede temperatuur verder is het gemiddeld 21/22 graden in zijn kamertje.
    Ik zit nu al tegen over anderhalve week op dan moet ik weer aan het werk. Wanneer moeten jullie weer en voor hoeveel dagen of blijven jullie lekker thuis.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij zijn die kleintjes constant hun slaapjes aan het regelen. Net als je denkt dat er een ritme is, gooien ze het weer om.

Ik hoef pas 1 februari weer te gaan werken :D (ouderschapsverlof opgenomen) en dan voor 28 uur (ene week 3, andere week 4 dagen).

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mar ja dat denk ik ook! En dat van die klok doet denk ik ook wel wat met ze. Maar mijn dochtertje heeft dat dus bijna alle dagen. Dan doet ze hooguit een half uur een slaapje bij mij op schoot tot 21.30 dan valt ze in slaap in haar bedje.
    Over t algemeen wordt ze om 7.30 wakker, krijgt ze een fles. Slaapt ze tot 10u. Dan in bad,spelen, fles en om 12 naar bed. Dan slaapt ze meestal tot 15 en vanaf die tijd is ze wakker. Wel moe maar niet meer slapen :(
    En nu is ze al een paar dagen veel eerder wakker en vandaag sliep ze in de middag ook al minder...

Jessica nou een goede oplossing dan haha :) het blijft zoeken he
    Ik heb volledig ouderschapsverlof tot 1 feb en dan loopt m'n contract af.
    Ik had eigenlijk 1 nov weer moeten beginnen.

8. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Lelie, B. heeft ook moeite met zelf in slaap vallen, daarom heb ik ieder slaapje hetzelfde ritueel, zodat hij het, hopelijk, gaat herkennen en uit zichzelf gaat slapen. Hier ook avonden het moeilijkst, heb al geleerd de tv uit te zetten als hij in de woonkamer is omdat hij al die beelden en geluiden erg interessant vindt. Gisteren maar een half uurtje 'gevochten' dus gaat de goede kant op.

Vandaag begint voor mij het gewone leven weer, 4 dagen werken +/- 32 uur. Lijkt nu opeens heel veel! Maar februari loopt mijn contract bij dus lijkt me niet de tijd om uren te veranderen...

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes Catootje! Is ook best pittig hoor 32 uur, maar snap dat je je uren niet gaat wijzigen.

Hier weer een nachtje doorgeslapen, heerlijk! 19.15 in bed, 23.00 droomvoeding en moest haar om 07.00 wakker maken om naar mijn zus te gaan. Dus misschien werd ze de nachten ervoor toch wakker omdat ze het frisjes had. En misschien ook niet, haha.

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Catootje ja lijkt me wel zwaar 32 uur werken. Maar ja ik snap ook wel dat je het nu niet gaat veranderen.
    Tv uit etc doen we hier ook! Anders kijkt en luistert ze daar naar inderdaad. Het vechten is al wel minder geworden maar laatste avonden is het weer even raak.
    Komt gewoon omdat ze vanaf 15u niet echt meer slaapt en dat houdt ze natuurlijk niet vol!

Mar fijn dat ze heeft doorgeslapen. Ook maar goed dat je haar wat dikker hebt aangekleed want het was vannacht ook weer een stuk kouder dan voorgaande nachten!

Mijn dochter was vanaf 6u "half wakker" wilde steeds haar speen. Hebben jullie kindjes dat ook of niet? Om 7.30 kreeg ze de eerste voeding en nu slaapt ze weer.

11. 2Jessica

2Jessica Lid

3 dec 2012
    67
    0
    6
    Ook ik moet straks weer 4 dagen per week gaan werken bleh zo geen zin in. Maar ik heb dan weer een baas die "verplicht" dat er niet minder dan 4 dagen in de week gewerkt mag worden.
    Ik weet wel dat hij het niet mag verplichten maar als je je tegen verzet lig je er ook uit dus ja. Wel kan ik mijn ouderschapsverlof ook nog aanvragen hoor dus die hou ik achter de hand:D
    Jason heeft ook heel een tijd gehad dat hij tegen 5/6 uur zijn tut wilde hebben.
    Ik heb eigenlijk sinds hij een week of 4 is een vast slaapritueel en ik merk dat hij er nu echt baat bij heeft. Hij gaat veel sneller slapen. (was eerst gemiddeld half uur/ drie kwartier en nu 10 minuten tot een kwartier)

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Mijn zoontje is weer thuis hij dronk voldoende om mee te mogen :)

Dat is lekker dat ze door heeft geslapen
    Qua slaapjes wisselt het nog heel vaak zodra je denkt nu heb ik een ritme veranderd het weer.
    Merken jullie ook dat ze langer wakker blíjven? Wij gaan zondag voor het eerst met een groentehapje beginnen, mits hij goed blijft drinken natuurlijk Ik ben benieuwd wat hij ervan vind

Voor degene die erbij zijn gekomen Welkom!

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje had eerst ook een speen, maar sinds ze op haar buik ligt en ook duimt, heeft ze m niet mee nodig om te slapen (en hoef ik er niet 5-10x meer uit!).

Wat fijn dat je mannetje thuis is Mamsie!
    Ik merk nog niet echt dat ze langer wakker blijft als ik thuis ben, maar als ik weg ben, houdt ze het (soms) langer dan een uur vol om wakker te blijven.

14. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie wat fijn dat je zoontje weer lekker thuis bij jullie is!!
    Mijn dochter is eigenlijk vanaf de geboorte al lang wakker tussen de voedingen hoor.. Meestal let ik er gewoon op dat ze na 1,5 uur in bed ligt en dan gaat ze wel slapen. Alleen in de namiddag en avond is ze extreem lang wakker achter elkaar.
    Ben benieuwd naar het groentehapje! Wat gaan jullie geven?
    Gister aten wij frietjes en toen zat mijn dochter er echt heel erg na te kijken. Ze begon smak geluidjes te maken en te kwijlen! Was wel een zielig gezicht hoor.. Hebben jullie kindjes dat ook wel is?
    Wij gaan daarom ook beginnen met bijvoeding als ze 4 maanden is. Ik denk dat ze er dan wel echt aan toe is.

Mar fijn dat ze haar duimpje vindt! Mijn dochter kan die nog steeds niet vinden...

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga voorlopig nog geen bijvoeding geven. Ze heeft best wat problemen gehad met poepen en alles is nu eindelijk 'normaal'. Ze doet het ook prima op de flessen en heb niet het idee dat ze al toe is aan meer. Ik denk dat ik rond 5-5,5 maand ga beginnen.

Is de nacht goed gegaan Mamsie?

16. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    De nacht is heel goed gegaan, hij lag om 8 uur op bed en werd pas om 4 uur wakker en toen pas 8 uur, hij hoest nog wel veel dus tussendoor wordt hij er wel wakker van even tut geven en het is weer goed
    Wij beginnen met wortel omdat het zoet is, een aantal dagen achter elkaar zodat hij kan wennen
    Mijn zoontje poept ook moeilijk maar de kinderarts zei dat hij ws met vast voedsel beter kan gaan, en als dat niet is zijn we zo weer gestopt

Handig dat ze haar duimpje kan vinden dan hoef je er snachts niet ui. En hoe is het nu je dochter op haar eigen kamer ligt? Gaat het goed en ben je het al een beetje gewend?
    Ik moet straks om boodschappen alleen zit te twijfelen of ik mm mannetje mee moet nemen Anders wordt hij straks weer ziek of moet ik niet zo bezorgd zijn? Wat denken jullie?

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie fijn dat het goed gaat. Ik zou hem alleen nog wel even binnen houden denk ik! X

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mamsie, ik zou m ook nog niet meenemen. Nog zo kwetsbaar.

Gaat goed op haar eigen kamer. Ze slaapt er alsof ze nooit anders heeft gedaan, haha. Nou slaapt ze vrij makkelijk ergens anders. Bij mijn ouders en zus in het campingbedje gaat ook goed.
    Ik moet nog wel een beetje wennen hoor, maar ook wel lekker op vroeg naar bed te kunnen gaan en nog even tv te kijken!

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Mamsie fijn dat hij weer thuis is! Heftig als je alles zo ziek is! Ik zou hem ook nog even binnen houden! Waarschijnlijk zal het niet al te veel kwaad kunnen maar beter het zekeren voor het onzekere nemen!

Hier gaat alles lekker, zit alweer goed in het werk ritme en het feit dat de kleine man lekker doorslaapt s nachts werkt ook lekker mee. Kan redelijk uitgerust aan een dag beginnen.

Wij zijn sinds twee dagen bezig met de hapjes en het gaat hartstikke goed! Zijn gestart met worteltjes en we doen steeds een groente 3 dagen achter elkaar zodat hij aan de smaak kan wennen en je evt. allergische reactie kan terug leiden naar een groente. Morgen krijgt hij sperziebonen en vervolgens bloemkool. Als dat goed gaat starten we met fruit. We volgen het schema van nutricia. Cas vindt het heerlijk en ook al doen we nu max 5 lepeltjes per keer het gaat smakkend op. Heb ook een keer pap in zijn fles gedaan maar moet er even een andere speen voor halen. Heb nu de 123 difrax standen speen maar zelfs op de kleinste stand heeft hij hem met 10 min. leeg. Lijkt me niet echt de bedoeling aangezien hij over zijn gewone fles wel 20 minuten doet

Ook heeft hij inmiddels twee ondertanden en kan hij rollen als de beste!

20. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

hahahah dan zal hij de papfles erg lekker vinden denk ik beertje :) Heb je de gewone pap of de vanillesmaak?
    Dat zal bij ons ook wel wat worden dan. Wij gebruiken nog steeds avent speen nr 1 en dan nog gaat de fles er in 15 min in.
    Het lijkt me ook echt fijn om haar extra dingen te kunnen geven.
    Ze kijkt af en toe zo erg naar ons eten dat ik het gewoon zielig vind! Maarja ze is nu nog te jong.
    Maar vanaf 4 maanden gaan we ook starten.
    Welk schema van nutricia bedoel je dan? Voedingsschema ofzo?

Mar, ja logisch dat het wennen is.. maar inderdaad er zitten ook wel voordelen aan. :)

Deel Deze Pagina