juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Vandaag zijn we inderdaad maar binnen gebleven, het voelde ook niet goed om naar buiten te gaan en eerlijk gezegd vond ik het ook koud, moest er weer even aan wennen

Mar dat is fijn dat ze overal makkelijk slaapt dan kan je haar echt overal mee naar toe nemen, mn 2 mannen slapen ook overal gelukkig
    Gek he kinderen zijn zo snel gewend maar wijzelf hebben wat langer nodig :)

Beertje Wat een vlotte zeg met 2 ondertanden al, had hij er veel last van?
    Maar mogen ze ook maar een paar lepeltjes in het begin, ookal willen ze meer. Ik ben dat echt helemaal vergeten

Wij hebben ook difrax ook de s-speen nog, de m ging ook veel te snel dus dan moeten we even kijken hoe het is met een papfles.

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben even benieuwd: wanneer en waarom geef je een papfles? Hebben ze dat echt nodig? Mijn meisje is al aan de forse kant, dus als het niet nodig is, zou ik dat liever nog niet geven.

En Beetje, hij is idd snel! Mijn meisje rolt nog niet hoor. Ze vindt het wel prima zo op haar rug en als ze op har buik ligt en het zat is dan legt ze hoofd neer en gaat ze duimen, haha. Vraag me soms af of ze ooit gaat rollen haha!

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik wilde de papfles bij de lunch geven zodat hij straks kan wennen aan een boterham ipv een gewone fles, ik heb dat bij mn oudste ook zo gedaan en het leek me dan dat de overgang niet zo groot is.
    Voor het doorslapen hoef ik het niet te doen, dat regelt hij zelf wel

Op een onverwacht moment zal ze draaien wanneer je net niet in de buurt ben ofzo.
    Mijn oudste heeft het ook maar 1 keer gedaan en toen schrok hij zo dat hij het gewoon niet meer deed:)

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha wat grappig! Hij schrok van zn eigen kunnen! Ik ben benieuwd wanneer het hier haat gebeuren. Ze lijkt het allemaal wel prima te vinden zo. Ze is veel drukker bezig met kletsen en gillen en (speeksel) bellen blazen, haha.

5. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    senna en jessica welkom.

mamsie wat fijn dat hij weer thuis is. hopelijk mag hij vanaf nu lekker thuis blijven en hoeft hij niet meer naar het ziekenhuis.

mar fijn dat het slapen op haar eigen kamertje goed gaat.

beertje een snel kereltje hebben jullie. maar super fijn dat het zo goed gaat.

Ze gaat hier meestal om de 3 dagen in bad of douche. we doen het wel altijd als we samen zijn.

In bed heeft ze overdag haar kleertjes aan en gewoon onder lakentje en dekentje en in de nacht heeft ze een lange mouwen romper met shirtje korte mouwen of een korte mouwen romper met pyjamma truitje lange mouwen, pyjammabroekje, sokken en zomerslaapzak zonder mouwen en dan ook weer onder lakentje met dekentje. ook heeft ze soms winterslaapzak aan dan heeft ze alleen een lange mouwen romper met shirtje korte mouwen of een korte mouwen romper met pyjamma truitje lange mouwen. Op haar slaapkamertje is het rond 19/20 graden.
    Hier ook nog geen rollen. wel sinds van de week half op der zij liggen. Ze kwijlt ook alles onder en stopt alles in der mond.
    Slapen gaat hier best goed wordt snachts nog wel een paar keer waker maar heeft dat aan der tut genoeg. Ze heeft geen vaste tijd om te gaan slapen in de avond. Haar slaapjes zijn nog wisselend. Wel is ze altijd rond de fles 2 uur wakker en gaat dan ook weer slapen.
    Van de week was ik 1 keer vergeten der laatste fles te geven en kwam toen pas rond 5 uur. Normaal wordt ze ook rond die tijd wakker en krijgt dan der tut nu maar een flesje geven :p.
    Ik heb er deze week weer 4 dagen werk opzitten. zit inmiddels ook weer helemaal in het school ritme en de kleutertjes zijn zo lief en schattig :D
    Het is wel even zoeken naar een goed ritme. gisteravond voor esmee haar ID opgehaad bij de gemeente. Toch stom dat het over 5 jaar pas afloop met haar baby pasfototje erop.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een moppie!
    Fijn dat het werken goed is gegaan. Is toch weer even wennen!

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat is ook wel het kromme van een id/ paspoort voor je kind over 5 jaar zien ze er zo anders uit, net alsof ze dan herkend worden;)
    Wij moeten er ook nog een aanvragen

Het ritme van werken zit er zo weer in, vond ik ook wel jammer eigenlijk. Krijgt je dochter nu geen late fles meer dan?

Wij hebben afgelopen nacht zo goede nacht gehad Mijn zoontje ging om 8 uur naar bed en werd pas half 7 wakker:D

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat heerlijk Mamsie! Krijgt hij ook geen fles meer om 23.00 uur?

9. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Nee, we kregen hem nooit wakker of hij dronk maar 50 cc en kwam dan alsnog om twee uur dus die hebben we laten vallen En afgelopen nacht gewoon de hele nacht niet en toch was het wel raar hoor

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Knap hoor van je mannetje! Hier gaat de fles van 23.00 uur nog gewoon op, haha.

Hopelijk vannacht weer zo'n lekker nacht voor jullie!

11. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik hoop het ook! Vandaag ook paar hapjes fruit gegeven, dit vond hij wel lekker, hij wilde eigenlijk niet dat we stopten:) maar hebben we toch maar wel gedaan na een paar hapjes

12. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha ja kan me voorstellen dat hij dat lekker vond!

Mijn meisje is vandaag precies 4 maanden en ik vind het allemaal te snel gaan! Ze doet het super hoor, maar pff... Ze wordt zo groot!

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Het gaat zeker heel snel, in zo'n korte tijd ontwikkelen ze zich zo snel In een paar maanden tijd zijn ze al echte mensjes geworden Aan de ene kant wel jammer vind ik de echte babytijd is zo voorbij

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja he? Dat echt baby baby is er gewoon al af! Al ben ik nu wel blij dat ik van die krampjes en (meeste) onzekerheid af ben!

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ja daar ben ik ook wel blij om dat dat wel voorbij is. Ik heb alleen het gevoel dat ik veel van mn mannetje heb gemist omdat hij zoveel in het ziekenhuis heb gelegen maar gelukkig merkt hij daar niks van

16. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hier gaat de fles van 23u er ook altijd tot de laatste druppel in.
    Waar hangt dat eigenlijk vanaf? Of die laatste er af kan? We moeten onze dochter altijd wakker maken, maar heb wel het idee dat ze nog echt behoefte heeft aan die laatste fles. Ze lijkt me aan de ene kant nog zo jong voor 4 flessen (omdat we ook nog niet bijvoeden)
    Mamsie geef je in die andere flessen dan wel meer of niet?

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Vannacht weer een goede nacht Hij werd pas om 6.00 wakker Hij krijgt 180 cc in de fles maar drinkt ze niet helemaal leeg

18. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Mamsie Begrijpelijk dat je het gevoel hebt dat je dingen gemist hebt bij je zoontje. Wel fijn dat je weer een goede nacht hebt gehad.
    Ik mocht tot half 8 uitslapen. Vl was er met Esmee uitgegaan.

Lelie Ik denk dat er straks als ze echt bijvoeding krijgt er 1 fles af zal gaan. ook al is het nog niet super veel in het begin. ik heb al helemaal zin in volgende week :D. Dan beginnen we met groente. de worteltjes en bloemkool liggen al klaar om gemaakt te worden. Ga ik morgen doen en dan in ijsklontjesbakje en de vriezer in.

Ze krijgt nog wel een laatste fles maar ik was al naar bed gegaan en heb toen mijn wekker gezet maar heb deze niet gehoord. Ze krijgt 5x 180/6. Er begint nu wel meer regelmaat in de tijden te komen. rond 7 krijgt ze de fles en rond 11 uur de laatste fles.
    vandaag komen we iets anders uit. ik heb rond 6 uur de fles gegeven maar dit moest eigenlijk 7 uur zijn. ik had me vergist. Ze dronk hem wel helemaal leeg.

hier is het baby baby er al lang vanaf. liep vandaag in de Prénatal en liep een papa met nog een heel kleintje in de bak. ik zeg tegen mijn vriendin (15 wkn zwanger) aahh kijk dies nog heel klein. Kijk naar mijn goed gevulde bak :p, ze word al zo groot. Zegt mijn vriendin binnenkort kun je weer baby snuiven. in feb een vriendin en eind april de vriendin die met mij was winkelen en begin mei mijn zus. heerlijk heel veel baby het komende jaar.

mar hoe is het trouwens met je verwarming??

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja dat baby achtige is er hier ook al af haha wat gaat het snel he! We zijn ook begonnen met de hapjes. Hij heeft een paar dagen worteltjes gehas dat vond hij heerlijk! Vanavond sperziebonen maar dat was minder succesvol hihi. Ook een hapje banaan en ik heb een lekkere rijpe mango gekocht die ik morgen ga pureren.

20. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Moet je fruit ook eerst koken voordat je het kan geven? Ik geef nu nog even potjes maar wil het straks gewoon zelf maken Waar bewaren jullie het in?

Deel Deze Pagina