juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn verwarming doet het gelukkig weer!

Fruit hoef je niet voor te koken. Als het echte porties worden ga ik het in van die Avent potjes invriezen en in het begin als ijsklontjes. Dan krijgen ze toch nog niet zo veel.

2. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Fijn mar dat de verwarming het weer doet.

Ik ga het uiteindelijk ook in de avent potjes bewaren. Nu eerst in ijsklontjes vorm invriezen en dan over in een sluitbaar zakje.

3. 2Jessica

2Jessica Lid

3 dec 2012
    67
    0
    6
    Oh slim in die avent bekertjes ja zijn ze straks toch nog ergens goed voor.
    Hier eigenlijk nog niet veel interesse in ons eten dus voorlopig wacht ik er nog maar mee. We zijn deze week wel overgegaan van 5 x 150 ml naar 5 x 180 ml ( laatste fles is nog borstvoeding Nog een week een dan ben ik volledig over Op fv) maar hij krijgt ze nog niet helemaal op:D

helaas heeft hij wel zijn ritme wat omgegooid hij komt nu tegen 6 uur ipv 7 en slaapt steeds maar drie kwartier en blijft dan wakker:( Terwijl hij altijd zo goed sliep ach s avonds en s nachts slaapt hij prima dus mag Nog niet klagen.

groetjes,

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ja ik doe het ook in de avent potjes, heb nu alleen ijsblokzakjes dus dat wordt zo'n gepriek haha. Net een mango geslacht en gepureerd :) nog wel even gezeefd vor de zekerheid. Hoop dat hij die ook lekker vind. Voor groente heb ik tot nu toe alleen olvarit potjes gebruikt. Straks als hij wat meer eet pureer ik gewoon wat van ons eigen eten

5. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    wat een rust hier.

alles goed met iedereen?

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alles goed hoor. Mijn meisje heeft gisteren haar voorlopig laatste prikjes gekregen. Geen last, maar vandaag wel wat koorts en veel (nog meer dan normaal) geslapen.

CB gaf verder aan dat ik kan proberen om van 5 naar 4 flessen te gaan en dus die van 23.00 te laten vallen. Even kijken of ze dat trekt. Ik begin vrijdag denk ik, dan zal ze zich wel wat beter voelen. Ben benieuwd!

7. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Mar fijn dat ze er geen last van heeft gehad. spannend hopelijk trekt ze het met 4 flessen. Hoe groot ga je ze dan maken?

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hallo iedereen!

Hier alles goed. Morgen naar het cb voor de tweede vaccinaties. Bah. Maarja het moet.
    Mar, dat is ook best snel dan, naar 4 flessen. Of niet?? Is dat vanwege haar gewicht? En moet je dan meer geven in die andere 4 flessen?

X

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ze is weer flink gegroeid.... Ik geef nu 5x 180+6 en dan afgieten zodat het echt 180 is en niet 200. CB zegt doe maar 4x180 en dan zonder afgieten. Ik twijfel of ze dat gaat trekken, omdat het dan toch 100ml minder is in totaal. Maar goed, kan het altijd proberen. En anders misschien de laatste fles naar 210+7en dan wel afgieten tot 210.

Spannend morgen weer prikjes. Hopelijk valt het mee. Had ze er de vorige keer last van?

10. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Hier zo druk geweest dat ik steeds vergeet te reageren. :) Eerste werkweek achter de rug, Jeetje wat vermoeiend! B. komt sinds 2 weken 2/3 keer per nacht en dat is niet te doen als je ook nog 32 uur moet werken. Gisteren begonnen met rijstebloem in z'n laatste flesje in de hoop dat ie door zou slapen (één schepje) maar had geen effect, dus vanavond maar 2 schepjes proberen. Hij krijgt nu 5x 180/6 plus één borstvoeding, dat is al best veel toch?
    Gelukkig heeft mannetje het wel goed gedaan bij manlief en oma toen ik aan het werk was, kan ik tenminste met een gerust hart weg.
    Zal straks even alles teruglezen!

11. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mar, ze is vorige keer wel huilerig geweest na de prikjes. Ze sliep bijna niet en de dagen erna was ze heel moe.
    Maar nu krijgt ze alles weer veel beter mee, dat vind ik er ook zo zielig aan.
    Ik geef ook 5x180 afgegoten tot 180. Ben benieuwd wat ze morgen weegt.

Catootje dat is zeker vermoeiend! Hopelijk helpt de rijstepap

12. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    dat is inderdaad wel veel.
    Esmee krijgt 5x 180/5 en dan niet afgegoten.

Ik merkte trouwens toen wij overstapte op de dr brownfles dat er wel verschil is in 180ml in de avent natural fles en 180ml de dr brown. In de avent fles zit meer. Ik houd de hoeveelheid van de avent fles aan. Hier warm ik altijd het water in op. is duidelijk leesbaar :p

Lelie succes morgen hopelijk heeft de kleine er morgen minder of geen last van.

13. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Stefanenlaura dankjewel!!
    Wij hebben ook de avent flessen.

Mar hoeveel weegt ze nu dan? En hoeveel woog ze eigenlijk bij de geboorte??

X

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje Catootje, dat is zeker heftig! Lijkt mij dat hij wel voldoende voeding krijgt hoor. Maar ja, sommige kindjes zijn er gewoon nog niet klaar voor om door te slapen. Komt hij die 2x 's nachts echt om te eten of kan het ook iets anders zijn?

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik durf het eigenlijk niet te zeggen.... Voelt alsof ik iets niet goed doe (terwijl ze niet een aan haar max zit)...

Bij de geboorte woog ze 3530gr (37 weken) en nu met 4 mnd 8250gr en 63,5cm. De arta maakt zich geen zorgen. Volgens haar komt het omdat ze nog veel slaapt en dus nog niet heel actief is. Maar ik maak me toch een beetje zorgen...

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze had trouwens wel net haar fles om toen ze werd gewogen... Normaal geef ik de fles na het wegen, maar dat kwam nu niet uit.

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar ik zou me niet druk maken hoor! Je doet niks anders dan andere moeders. Je geeft helemaal niet veel ofzo.
    Dat gaat er vanzelf af als ze meer in beweging komen!

18. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Hoi allemaal,

Hier is ook alles goed alleen zitten we gezellig in de 19 weken sprong pfff wat is die vermoeiend

Mar: niet denken dat je het niet goed doet hoor, ieder kind is anders en ze doet het verder toch prima. Vier flessen dat is best snel maar mag je wel 5 flessen geven als het niet lukt?

Lelie sneu he die prikjes hopelijk heeft ze er weinig last van

Catootje dat is inderdaad erg vermoeiend maar kan je hem niet troosten met een tutje bijv

Wij zijn begonnen met biivoeden en het gaat erg goed Het fruit vindt hij erg lekker, de groente is nog wel wennen Trekt er wel de leukste gezichten bij

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja de arts van het CB zei probeer het. Komt ze toch 's nachts, dan gewoon weer terug naar 5 flessen.

Die 19 weken sprong is vermoeiend ja! Jantje lacht, jantje huilt is het hier. En steeds korte slaapjes, hoewel ze vandaag van 08.15-13.15 en 15.00-17.00 heeft geslapen en ik haar beide keren wakker heb moeten maken! Je ziet gewoon dat ze zichzelf in de weg zitten he? Merk jij al nieuwe dingen? Ik merk dat de klanken va haar kletsen anders zijn. Meer medeklinkers dan de klinkers die ze eerst deed.

Voor we het weten is de sprong weer voorbij (en dient de volgende zich aan haha)!

20. stefanenlaura

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Mar niet twijfelen aan jezelf. Je geeft waar ze om vraagt en niets teveel. Tis gewoon een stevige tante. Dat word minder als ze gaat lopen

Deel Deze Pagina