juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook nog geen rijstebloem. Heb nog steeds de eerste speen van Avent en Difrax. Ze drinkt zo snel. Heb alle flessen en spenen geprobeerd, maar zodra ze weet hoe die werkt, gaat het weer in een rap tempo naar binnen.

Morgen een rustige dag. Hoop dat m'n meisje dan een beetje opknapt en zondag even een theetje doen bij een vriendinnetje. Afhankelijk of de kleine wakker is gaat ze mee of niet (dan passen mijn ouders even op).

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hier is het slapen in de avond weer een echte ramp de laatste weken.
    Ze slaapt gewoon niet echt meer vanaf de middag. Ze is dan wel moe maar wil absoluut niet in haar bed liggen!
    Maakt niet uit al doen we alle avonden hetzelfde en heeft ze net een fles op, ze gaat heel hard huilen als we haar in bed leggen.
    Eerst kreeg ik haar dan wel makkelijk in slaap door even met haar te knuffelen. Maar dat werkt nu dus ook niet meer!
    Ik vind het af en toe wel erg vermoeiend zo.
    Als ze bij ons zit in de huiskamer is er niks aan de hand, maar dan slaapt ze dus niet. En die slaap heeft ze toch wel nodig.
    Iemand nog tips??? :(

3. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    En als je 's middags met haar gaat wandelen (tenzij het regent natuurlijk). Valt ze dan in slaap? Het lijkt erop dat ze oververmoeid is en daarom 's avonds niet kan slapen. Ben natuurlijk geen expert hoor!
    Of anders in bad voor het slapen? Dan ontspant ze misschien? Zou het anders ook niet weten. De avonden gaan hier eigenlijk makkelijk.

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Sem slaapt hier ook opeens heeeeeeeel veel. Maargoed van slapen worden ze groot zeggen ze toch ;)
    Straks zeur ik weer dat hij te weinig slaapt haha..
    Slapen jullie kindjes een beetje door?
    Hier van 20.00 tot 08.00 :$meestal.. hooguit 2x wakker omdat hij boos wordt dat hij zijn duim niet kan vinden..

Sem drinkt 4x180cc, hij gaf zelf aan dat hij de laatste fles niet meer hoefde, werd kwaad etc omdat hij wakker gemaakt moest worden..
    Nu vaak een schema van 08.00-12.00-16.00-20.00

5. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Misschien teveel prikkels op de dag?
    Hou je een ritueel aan? Bijvoorbeeld wakker-voeden-samen spelen-alleen spelen box- eerste tekenen van vermoeidheid naar bed..
    Dit heeft ons heel goed geholpen!

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje slaapt vaak door. Tussen 19.15-19.45 in bed, droomvoeding om 23.00 en dan tussen 07.00-08.15 wakker.

Ik ga binnekort, als ze niet meer verkouden is, proberen om de fles van 23.00 weg te laten, maar ik denk dat ze dat niet gaat trekken tot de volgende ochtend. Maar we zullen zien!

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Nou we hebben echt alles al geprobeerd daarom is het ook zo vermoeiend. In bad in de avond was ook geen succes want dan was ze met het aankleden al zo moe dat ze alles al bij elkaar huilde.
    Meestal valt ze rond 21.30 in slaap maar dan wel met hulp... Maar dit is toch laat voor een baby?!
    We maken haar dan nog om 23.30 wakker voor een voeding. Dan slaapt ze wel tot ong. 7u. (Vanaf 5u wil ze wel haar speen) en na die ochtendfles slaapt ze vaak tot 10u. Middag slaapje ook geen probleem. Alleen de avonden!

Dat ze oververmoeid is, lijkt mij ook. En ze is daarbij ook heel snel overprikkeld. Als we ergens een paar uur zijn geweest is ze de dag erop ook over de flos.

Nu slaapt ze na heel veel huilen bij mij in m'n armen.. Waarschijnlijk als ik haar nu in bed leg, wordt ze weer wakker.
    Zouden we haar misschien moeten laten huilen in bed? Vind dit wel lastig omdat ze zich dan overstuur huilt.
    Ik begin een beetje te denken dat we haar verwend hebben. Maar aan de andere kant spelen we toch juist op haar behoeftes in?

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moet zeggen dat Elin ook een tijdje heeft gehad dat ze huilde als ik haar op bes legde. Ik liet haar dan even huilen en als het erger werd, haalde ik haar uit bed om te troosten. Fijn voor haar, zou je denken?! Dan ging ze helemaal los, hysterisch! Dit is een paar keer gebeurd, totdat ik door had, dat ze het blijkbaar nodig had om in slaap te komen... 5-10 min huilen en dan was ze stil. En nu is dat niet meer...

Maar goed, volgens mij stopt jouw meisje wel met huilen als je haar oppakt? En als je even bij haar blijft (stoel naast bedje)? En dan de stoel steeds iets verder weg zetten?

9. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Wij gebruiken voor de papfles de 123 speen van avent maar verder de difrax fles m speen
    En deze combinatie gaat goed
    Sinds vorige week slaapt Lucas door, erg fijn eindelijk weer gewoon slapen zonder eruit te moeten. Vandaag overdag ging het hartstikke goed maar normaal slaapt hij ook erg weinig.
    Wij gingen iedere avond rondjes lopen omdat onze oudste ook niet wilde slapen, dan pakte hij toch zn rust maar bij onze jongste werkt het juist weer om hem ff te laten huilen, maar dit doe ik maar 10 minuten anders is hij helemaal overstuur
    Ik blijf wel op zn kamer totdat hij slaapt en meestal zucht hij eens diep en dan weet uk dat hij echt slaapt dan ga ik weg. Dit duurt ongeveer 15 minuten

Morgen ga ik eerst sporten en s avonds uiteten voor mn vaders verjaardag en zondag naar de nieuwe binnenspeeltuin

Ik heb de bijeenkomst gehad op mn werk
    Er gaat een heleboel veranderen We worden verplicht om een opleiding te gaan doen, ik zie dat alleen niet zo zitten nu. En nog een heleboel andere dingen

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar
    Ja ze wordt wel stil als we haar optillen. Daarom denk ik ook aan een beetje "verwennen".
    Gisteravond was het helemaal extreem. Ze wilde alleen maar in mijn armen slapen, zelfs niet naast me! Maar echt alleen bij me. Uiteindelijk is ze na de fles van 23u in slaap gevallen en konden we haar in haar eigen bedje leggen. En dan moeten we er meestal rond 4/5u weer uit omdat ze dan haar speen wil (duim vinden lukt niet dus raakt gefrustreerd) vanavond toch maar weer proberen vroeg naar bed te brengen en evt even laten huilen denk ik.

Mamsie wat vervelend van je werk. Snap wel dat je opleidingen volgen nu niet ziet zitten!

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mamsie, balen van je werk zeg.

Lelie, jeetje pas na de fles van 23.00 uur slapen is idd laat. Desnoods vanavond naar bed doen, na 5 min even terug en troosten. Dan weer in bed leggen en dan na 10 min er naartoe en troosten etc. Lijkt me wel moeilijk hoor moet ik zeggen, maar dat vond ik ook die periode dat ze zich in slaap huilde. Zo'n naar idee dat ze verdrietig gaan slapen, maar ja, ik wist ook dat het alleen maar erger werd als ik haar eruit haalde. En nu gaat ze zonder protest slapen,,,,

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja vanavond gaan we het maar proberen.
    Het is ook erg moeilijk en daarbij ook erg vermoeiend.
    In de ochtend is ze ook gewoon weer wakker. Ik snap niet waar ze de energie vandaan haalt!

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou idd! Powerbaby! Hopelijk gaat mijn meisje nu haar grote slaap doen. Vanochtend 45 min. Heb haar nu 2 uur opgehouden (moest even boodschappen doen en spullen terugbrengen). Flesje erin en naar bed gedaan. Fingers crossed....

14. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar, nou laten we het hopen haha.
    Mijn dochter ligt vanaf 11.45 in bed. Was weer heel de ochtend wakker geweest. Middagdutje doet ze gelukkig wel goed hier.
    Mijn zus zei dat het hangerige misschien ook door de komende sprong kan komen.. Staat ook in het boek oei ik groei, sprong van week 19. Die schijnen ze vanaf 14 weken al aan te voelen komen.
    Ze zit nu in week 15. Dan willen ze weer bij mama zijn en zijn ze hangerig en huilerig. Ach ja, als het zo is, dan weten we in ieder geval waarom ze zo doet.

Jouw meisje zit nu in de sprong denk ik he? Heb je al nieuwe dingen gezien?? En andere moeders???

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn dochter zit idd in die sprong. Ze is 3 weken te vroeg geboren en is dus gecorrigeerd bijna 16 weken. Moet zeggen dat ik het tot nu toe mee vind vallen hoor. Ze maakt andere klanken. Niet alleen a, o, u, maar ook bbb, rrr, jjj etc. Af en toe hoge gilletjes en ze grijpt ook steeds beter dingen vast. Ik merk wel dat ze mij vasthoudt als ik haar optil (liefst mijn haren haha) en als ik haar verschoon houdt ze mijn mouw vast. Ook bij de fles houdt ze soms bij (onder) kin vast haha.

16. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Okee.. Mijn dochter maakt ook al meer klanken. Vooral hoge geluidjes.
    Dat vastpakken doet mijn dochter ook. Mijn ketting is ook niet veilig meer haha.
    Mijn dochter is een week te laat geboren, dus dan komt het ongeveer op hetzelfde uit haha.

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze ligt inmiddels vanaf 11.30 te slapen, heerlijk dus. Hopelijk voelt ze zich straks ook wat beter. Vanavond even in bad met eucalyptus van Zwitsal en lekker stomen. Ze hoest gelukkig al iets minder....

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja dat spul bedoelde ik! Haha is vanaf 3 maanden dan??
    Hier is mijn meisje om 14u wakker geworden.

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Mijn mannetje zit ook in die sprong maakt ook meer geluid en kan draaien, nog niet terug dus dat is wel lastig vooral snachts en dan lijkt het nog het vaakst te gebeuren;)

Gelukkig hoest ze minder Mar Ze slaapt in ieder geval overdag goed

Voor mama's die ook jongens hebben waar halen jullie kleding, mn inspiratie is op :)

20. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    H&m, c&a, prenatal, hema, wibra, zeeman, v&d.

Ik ben toevallig gister erg leuk geslaagd bij de c&a

Deel Deze Pagina