juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Bedankt ik zal er toch weer eens gaan kijken Bij ons in de stad valt het zo tegen om leuke betaalbare kleding voor jongens te vinden

Vanavond lekker uiteten geweest. Heb dan altijd het gevoel alsof ik de komende tijd niks hoef te eten :)

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hallo dames

Mamsie ja dat hb ik meestal ook als ik uit eten ben geweest haha. Hoezo teveel gegeten!?

Mar hoe vond je dochtertje het badje met dat Zwitsal spul tegen verkoudheid?

Mijn dochter heeft t goed gedaan. Vanaf 19u bij ons in de armen geslapen. En vanaf 21.30 in bed geslapen. Om 23.30 een fles en ze werd om 6u pas wakker voor de speen! En nu wordt ze net pas wakker.

Hoe ging t bij jullie?

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Haha inderdaad

Maar dat heeft je dochter goed gedaan en heeft ze aan het eind van de dag ook nog geslapen?

Mn mannetje was om 4 uur wakker omdat hij gepoept had daarna tot half 8 geslapen

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou dat is een hele vooruitgang toch Lelie?

Ze vond het badje prima. Heb het idee dat het nu allemaal goed los komt. Ze heeft weer goed geslapen tot 07.45 uur en ligt net weer in bed.
    Dus eigenlijk hebben alle kindjes het goed gedaan!

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ha dames, ben ik weer. Fijn om te lezen dat jullie kindjes zo lekker hebben geslapen gister! :D Hier was het drama eigenlijk haha. Over de gehele dag misschien zo'n 3 uur geslapen. Super weinig dus. Om 19.00 laatste fles gehad, maar om 21.30 wilde hij weer een fles. En toen om 02.00 :$ En daarna hoorde ik hem om 04.00 wéér! Gelukkig duurde dat maar eventjes en sliep hij daarna tot 07.00. Nou ja, al met al niet erg veel slaap gehad dus.

Gingen gisteren nog even gezellig wandelen en boodschappen doen. Dat valt toch best wel tegen nog steeds hoor :( Ik kan echt geen lange wandelingen meer maken. Hebben jullie dat ook zo erg?

Vrijdag een brief gekregen van mijn werk dat ik morgen!! :$ naar de arboarts moet. Komen ze lekker laat mee aan zetten. De post brengen ze hier ook pas tegen het eind van de middag. Dus zag het pas om 18.00. Heb helemaal geen oppas kunnen regelen en ik dacht eerlijk gezegd ook dat ze hier zouden komen. Wat moet ik nu doen? :(

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Gaat inderdaad een stuk beter!
    Ik denk dat t ook wel helpt om haar na de 1e fles meteen te wassen enzo. Dan ziet ze dat als de start van de dag. Misschien zag ze haar "eerste slaapje" wel nog aan voor een soort van nacht. Dan begint haar dag natuurlijk ook later en eindigt ie later. We zullen is kijken of dit effect heeft op langere termijn haha.
    Fijn dat t met jouw meisje ook beter gaat.
    En mamsie dan mag het he.. Wij willen ook niet in de poep liggen haha.

Voor de moeders die al bijvoeden.. Doen jullie dit voor tussen of na de maaltijd? Overal lees ik weer andere dingen namelijk.

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee shendari dat is inderdaad laat zg!
    Kan er niemand oppassen? En anders zou ik gewoon bellen en de afspraak verzetten.

Dus jij hebt ook een baby die veel energie heeft hahaha.
    Dat overdag en in de avond veel wakker herken ik wel, maar de nachten niet meer inmiddels. Gelukkig. (Afkloppen)
    Want die maken het dan wel zwaar..

Ik heb verder geen last met lange afstanden lopen.
    Alleen zitten wel heel mijn schouders vast van mijn dochter dragen denk ik hahaha.

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Shendari, ik zou bellen en de situatie voorleggen. Je hebt een kind en je kan dus niet 2 dagen vantevoren een oproep krijgen, omdat je oppas moeten regelen. Dus verzetten maar!

Lang wandelen heb ik geen last van, al doe ik het maar zelden hoor haha.

Meisje weer op bed, hopelijk weer een lange slaap. Als ze wakker wordt, ga ik met haar naar een vriendinnetje. Hopelijk houdt ze het een beetje vol en is ze daar gezellig. Zo niet, dan ben ik ook zo weer thuis hoor!

9. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Lelie: zeker mag dat alleen hadden wij het niet meteen in de gaten maar ja het is goed gekomen:)

Wij geven een fruithapje tussendoor en de groente meestal rond 17.00 zodat hij om 19.00 zn fles krijgt en naar bed gaat
    Maar hoe doen anderen het dan?

Shendari ik zou ook bellen en de afspraak verzetten want dan hebben ze de brief best laat weggedaan, op zo'n korte termijn is het zeker lastig om oppas te vinden

Met afstanden lopen heb ik geen probleem maar heb je een moeilijke zwangerschap of bevalling gehad?

Mar En was het gezellig bij je vriendin? Heeft je dochter het volgehouden?

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou geen lange slaapjes hier vandaag... Van 09.15-10.00, 11.45-13.15, om om 13.45 naar een vriendin en daar op bed kunnen leggen. Ze heeft toen een uurtje geslapen. Daarna naar mijn ouders en daar om nog 45 min geslapen. Gelukkig was ze niet vervelend of chagerijnig, maar ik merk gewoon dat ze uit naar doen is als ze geen lange slaap doet. Nou ja, we zien morgen wel hoe het gaat.

Heb haar vanavond in haar herfstslaapzak gedaan (dunner dan de winter en dikker dan de zomer waar ze nu nog in lag). Ze had zulke koude handje vanochtend. En dan geen laken+dekentje, maar alleen een laken erover. Kijken of dat goed gaat. En anders kan ik morgenavond de mouwen er nog aan doen.

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje werd net hysterisch wakker :( en weten jullie wat ik nou zo moeilijk vind? Ik kan haar niet troosten.... Een aai over haar bol helpt niet, heb haar even uit bed gehaald om te troosten, helpt niet. Ik heb haar nu maar weer in bed gelegd, maar ze is nogsteeds verdrietig. En niks is goed. Geen idee wat er aan de hand is. Voel me zo machteloos.... Als ik haar al niet kan troosten....

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Dat snap ik helemaal je staat dan echt tegen een muur van wat kan je nog doen. Ik hield mijn zoontje dan heel stevig vast daar werd hij rustig van
    Het kan zijn van alle indrukken van vandaag maar leuk is het niet he?
    Hopelijk is ze nu weer rustig

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is gelukkig weer stil. Denk toch teveel prikkels vandaag (bij een vriendin met andere vriendinnen en 3 kinderen, daarna naar opa en oma).

Maar blijf het moeilijk vinden dat ik haar niet kan troosten. Dit is trouwens alleen maar als ze in bed ligt hoor. Als ze wakker is en verdrietig, dan kan ik haar wel troosten. Ik heb soms het idee dat ik het alleen maar erger maak door te proberen haar te troosten als ze in bed ligt.

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Mijn zoontje ligt niet meer in een slaapzak we merkten dat hij beter sliep zonder, dan kan hij makkelijker draaien. Maar hij heeft wel een dikkere pyama aan en een deken zodat hij het niet koud heeft, koude handen wel maar hij ligt altijd met zn handjes omhoog.

Hopelijk slaapt ze morgen wat langer want uit wat ik lees heeft ze dat toch nodig.

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    oh okee zo had ik het niet gelezen maar gelukkig dat het dan wel lukt. Misschien wel maar om ze nu zo te laten huilen is ook niks toch, voor mij zou het niet goed voelen

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee ik vind het verschrikkelijk om haar te laten huilen, maar het lijkt alleen maar erger te worden als ik haar probeer te troosten. :(
    Ik weet het ook niet....

Het is al een hele tijd geleden dat ze dit voor het laatst had, maar toen was het met in slaap vallen. Toen kwam ik er achter dat ze het even nodig heeft om te huilen om in slaap te vallen. De laatste weken huilt ze niet meer als ik haar op bed leg en ze wordt eigenlijk nooit wakker nadat ik haar rond 19.15 naar bed breng.

Ze wordt overdag na haar slaapjes ook 9vd 10x huilend wakker en soms ontroostbaar. En dan ineens lijkt ze wakker en begint ze te kletsen :(.

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Net alsof ze gedroomd heeft ofzo? Wel sneu dat ze soms ontroostbaar wakker wordt, ik zou ook niet weten waar dat aan ligt.

Mijn zoontje heeft het wel als we voor zijn gevoel niet snel genoeg zijn daarom hebben we nu een babyfoon zodat we meteen kunnen gaan. Anderen vinden dat we hem teveel er mee verwennen maar volgens mij kan dat nog niet.

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat denk ik ook weleens, dat ze gedroomd heeft. Lijkt soms alsof ze nog niet helemaal wakker is als ik haar dan uit bed haal. Zit ook geen opbouw in haar huilen, ze gaat ineens helemaal los. Soms hysterisch.

Maar ik word er behoorlijk verdrietig van kan ik je vertellen. M'n liefste meisje zo verdrietig en niks kunnen doen, bah!

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    985
    8
    18
    Noord Brabant
    Misschien dat ze dan juist schrikt?
    Ik snap het Ik heb vaak mee gehuild hoor met mn zoontje

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee, zou zomaar kunnen, maar als ik haar uit bed haal dan is ze dus al hard aan het huilen.

Nou ja, hopelijk slaapt ze vanaf nu lekker verder. Straks de fles geven en dan hoop ik haar morgenochtend pas weer te horen huilen. En nog liever niet natuurlijk!

X

Deel Deze Pagina