juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    maar niet huilen als ze wakker worden duurt nog wel even denk ik
    Ik kan het me niet zo herinneren van mn oudste, echt zo stom dat ik dingen zo snel vergeet

Ik moet morgen op controle bij de gyn en dan als het goed is de laatste :)

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarom nog op controle dan? Of heb ik iets niet goed gelezen?

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik had er eigenlijk nog niks over gezegd maar zit er toch wel mee
    Ik heb een cyste bij mn eierstok en die is na de bevalling gaan groeien en zorgt voor veel pijn in mn onderbuik, de gyn vond het alleen niet nodig om het weg te halen alleen ben ik het daar niet mee eens

en mn menstruatie was prima op gang maar is opeens weer gestopt dus dat gaan ze even nakijken
    Ik heb nog even getwijfeld of ik weer zwanger was maar volgens de testen van niet en heel eerlijk zou het ook wel erg snel weer zijn...

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh jeetje, nou ik zou ook willen dat ze weg zouden halen. Zeker als het gegroeid is en je er last van hebt! Hopelijk willen ze dat alsnog gaan doen.

Succes!

5. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik ga gewoon meer op mn strepen staan want anders gebeurt er weer niks Het is in ieder geval niet kwaadaardig
    Bedankt X

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goede morgen mama's!

Hier een vroegertje... Meisje kwam om 05.30 uur. Klein flesje gegeven en weer op bed, maar helaas wilde ze niet meer slapen. Neus zat verstopt en dan snap ik dat je niet meer in slaap komt! Dus bij me in bed genomen, zoutoplossing in haar neusje en met haar hoofd op een kussen naast mij gelegd. In het donker. Tot mijn verbazing bleef ze rustig liggen, ondanks dat ze niet ging slapen. En wel een half uur! Toen was ze er klaar mee haha. Nog even in bed gespeeld en toen ze ging gapen, weer in haar eigen bedje. Dat lijkt goed te gaan.... Ik ga ook snel nog even een uurtje slapen...:

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Goedemorgen dames.

@Mamsie Dat klinkt niet fijn nee! En dat goed op je strepen staan herken ik wel hoor. Hun kunnen wel zeggen dat het niet nodig is maar als je er last van hebt dan is dat natuurlijk hartstikke vervelend. Succes vandaag enne goed van je afbijten hoor! ;)

Enne, een babyfoon en verwennen? Wat bedoelen ze daar mee? Dat je er meteen bij kan zijn als er iets is? Wat is daar verwennen aan? :S

@Mar Dat is inderdaad behoorlijk vroeg. Hopelijk slaapt ze nu nog wel even lekker een paar uurtjes. Sterkte hoor met je kleine meid!!

Gister een redelijke dag gehad. Hij lijkt wat minder humeurig te zijn steeds en heeft weer plezier in het spelen. Hij kan tegenwoordig namelijk 'fluisteren'. Best wel grappig om te horen. Ook nog even op bezoek geweest bij Opa en Oma. Gister wilde hij om 22.30 nog een flesje, dus heb hem 130+2 gegeven en daarna heeft hij door geslapen tot 06.00. Helemaal top :)

Zo, bijna 08.00 dus dan ga ik even mijn werk bellen ivm de arboarts. Snap niet dat zoiets niet in overleg gaat, en sowieso, de brief kwam pas vrijdag! Grommmm...

Wat hebben jullie vandaag allemaal op de planning staan? :)

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou dat heeft je mannetje dan goed gedaan zeg, Sendari! Ben benieuwd wat de arbo arts zo zegt.

Nou ze heeft nog even een uurtje geslapen en ligt nu in de box te kletsen. Na haar volgende slaapje ga ik even taartbenodigdheden afgeven bij een vriendin en eind vd middag komt mijn moeder op bezoek met een vriendin van haar. Die heeft mijn meisje nog niet gezien. Rustig dagje dus, met hopelijk weer een lange slaap vanmiddag... We gaan het zien!

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Gezellig Mar!

Werk gebeld en ze vond het raar dat de brief zo laat was. Ze zou contact opnemen met de bedrijfsarts want ze ging daar niet over. Op de brief staat duidelijk dat ik met mijn leidinggevende moest bellen.. :(

Zojuist J. wat hapjes peer gegeven. Wilde het hem alleen laten proeven. Maar meneer werd boos als ik hem geen hapjes meer gaf. Kan dat kwaad dat hij nu al zoveel wil eten terwijl dit nog maar een proef periode is?

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nog niet echt verdiept heb in hoeveel ze mogen krijgen als je met bijvoeding begint. Ik zou denk ik het CB even bellen? Of misschien staat het in het CB boekje?

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    CB Boekje? Heb ik niet? :eek: Nou ja... Hij heeft 1/4 van een klein potje op zeg maar. Dus niet heel erg veel.

Geven jullie trouwens al een klein knuffeltje mee om te slapen? Ik heb namelijk zo'n klein tutlapje van de verloskundige gekregen en ik merk dat hij het fijn vind om dat vast te houden zodra hij in bed ligt maar eerlijk gezegd vind ik dat ook wel een beetje eng...

Nou, op mijn werk ben ik héél erg boos! :x Ze heeft het voorgelegd aan de bedrijfsarts en die zei doodleuk dat ik van het weekend tijd genoeg had om oppas te regelen. Niet dus, want ik heb hier verder niemand behalve mijn schoonouders en die kunnen vandaag niet. Als ik een cliënt doorgeschoven krijg dan wordt dat toch ook in overleg gedaan? Waarom een afspraak met de arboarts niet? Hou niet van dit eenrichtingsverkeer... Heb vriendelijk verzocht of ik die arts dan even mag spreken, want ze beweerde dat ik dus 75 euro boete moet gaan betalen. Dat dacht ik dus niet! Denken ze soms dat ik dit niet goed geregeld wil hebben? Dat ik deze situatie leuk vind ofzo... pfff.
    Sorry, moest dit even kwijt :)

12. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ja zeg! Wat belachelijk! Zou die boete echt niet betalen en een klacht sturen. Maar wat gebeurt er nu?

Met CB boekje bedoel ik waar ze gewicht etc in bijhouden en wanneer inentingen zijn etc. Groeigids heet het, zie ik nu.
    Ik zie dat ze het hebben over een beetje groente of fruit. Geen hoeveelheid dus. Ligt denk ik aan het kindje.

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Geen idee. Ik wacht het telefoontje maar even af. Wat een zooitje pfff. Zie tussen de stapels post ook een brief van het UWV, dat mijn uitkering is afgewezen omdat ze meermaals hebben geprobeerd te bellen maar geen antwoord hebben gekregen. Nee, nogal wiedes als ze op het verkeerde nummer bellen. Dat nummer heb ik al jáááren niet meer. Gatver!!

Heb hier geen groeiboekje. Ze schrijven zijn gewicht en lengte op een ansichtkaartje!! Ouderwetse CB? Haha.

Hoe gaat het nu met je meisje Mar?

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou het zit je ook niet mee zeg, Shendari!

Mijn meisje hoest gelukkig een stuk minder en als ze hoest dan hoor je echt slijm loskomen, dus dat lijkt mij een goed teken. Ik blijf gewoon die druppels geven en zoutoplossing gebruiken. Vanochtend heeft ze een uurtje geslapen en ze ligt nu op bed voor, hopelijk, haar lange slaapje....

15. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ah dat klinkt positief inderdaad. Zo lang het maar goed los komt.

Besef me opeens dat J. sinds vandaag al een week niet meer in de pacco slaapt! Hoera! Was eigenlijk niet van plan om er mee te stoppen, maar hij mocht er dus 24 uur niet in, en de dag erna 1 slaapje geprobeerd maar ik merkte geen verschil. Dus ik geloof dat hij er nu wel officieel vanaf is! :D
    Enig nadeel is dat hij zichzelf nu wel makkelijk kan krabben (per ongeluk). Een ander voordeel is dat hij nu niet meer van die zweterige stink handjes heeft haha. Hij ligt nu weer op bed na 1,5 uur wakker. Hiervoor 2,5 uur geslapen en gaat nu ook weer zonder al te veel protest slapen. Geloof dat we de goede kant op gaan!

Net weer m'n werk gebeld omdat ik nog steeds niets heb gehoord van de arts. Mijn leidinggevende was in gesprek en zij zou me terugbellen. Een uur geleden.... ;) Wordt hier op z'n zachtst gezegd een beetje chagrijnig van...

Reden van de ziektewet is dat tijdens de bevalling de placenta niet wilde komen (ik weet nog dat ik dacht toen J. geboren was dat de placenta niet zou komen... alsof ik het aanvoelde) Dus is op de OK verwijderd. Daar heb ik een fluxus gekregen en 3 liter bloed verloren. Dag erna 2x een transfusie gehad omdat mijn HB maar 3 komma nog wat was. De waarde was vorige maand rond de 7. Dus wel acceptabel maar ik voel me echt nog steeds zo slap als een vaatdoek en kan niet lang dingen achter elkaar doen.

Hebben jullie een fijne bevalling gehad trouwens? Ik weet nog dat ik vlak erna dacht: ééns maar nóóit weer! Beleef het nog steeds elke dag opnieuw.... vraag me af of dat wel ok is...

@Mamsie Hoe is het afgelopen? Of moet je er nog naar toe?

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat goed dat hij van de Pacco af is!

Mijn bevallig was pittig. Eerst mijn vliezen gebroken met 36.5 weken. Met 37 weken ingeleid. Totaal 18 uur geduurd vanaf de eerste weeen. 2x ruggeprik, omdat de eerste niet goed was gezet. Bij volledige ontsluiting ging ruggeprik uit. Na 2 uur kreeg ik geen persweeen, maar gewone weeen en die heb ik nog bijna 2 uur weg moeten puffen. Waren ook ineens rug en heup weeen. Dat vond ik echt hels. Je verwacht persweeen en die kwamen maar niet. Uiteindelijk met 2x persen vloog ze eruit haha.
    Was gelukkig heel snel weer op de been en weinig last gelukkig. Kon er gelukkig ook zelf uit 's nachts om de fles te maken en te geven.

Klinkt als een heftige nasleep voor jou zeg!

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik ben geweest hoor maar ben er niks mee opgeschoten want de cyste zit niet op de plek waar ik de pijn voel en met een echo kunnen ze niks ontdekken Ze willen de cyste wel weghalen dus daar krijg ik nog een afspraak voor

Dat is een heftige bevallige Shendari Vervelend dat het steeds terug komt maar wel begrijpelijk
    Mijn bevalling was erg kort duurde 3 uur waardoor ik veel last van naweeën had maar ik zou het zo nog een keer doen
    Mn eerste was wel een ramp duurde erg lang en voelde geen persweeen dus dat was erg lastig Mijn zoontje was er slecht aan toe dus we hebben samen twee weken in het ziekenhuis gelegen

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames!
    Zo ik heb weer heel wat bij moeten lezen haha.
    Shendari wat belachelijk van je werk. Die instanties kunnen allemaal zo vervelend doen. Alsof je zit te wachten op deze situatie!
    Ik geef mijn dochtertje wel een knuffeltje mee naar bed. Ze houdt deze dan echt met 2 handjes vast. Daar gaat ze er dan een beetje friemelen voordat ze in slaap valt. Soms wel een beetje eng inderdaad. Vorige week trok ze het over haar gezicht in de box en toen huilde ze ineens heel paniekerig! :(

Ik denk dat je zo heftig terug kijkt op je bevalling door hoe het daarna os gegaan of niet?

Mijn bevalling vond ik op zich goed te doen. Op dat moment dacht ik wel anders hahaha.
    Ik kreeg 29juli om 5u lichte weeen. Om 19u in de avond 1cm ontsluiting. Om 23u 3cm. Naar het ziekenhuis. Daar vliezen geprikt om 1u. Had wel super erge rug weeen en ze kwamen heel snel achter elkaar. Ik kreeg vanaf 7cm persweeen die ik dus weg moest puffen.
    En om 2.12 mocht ik gaan persen en om 3.14 is ze geboren.
    Moest wel gehecht worden maar voor de rest is het allemaal heel goed gegaan. Ik herstelde ook erg snel. Maar volgens de verloskundige en kraamverzorgende is dat ook leeftijdsgebonden.

Mamsie goed dat ze het toch weg gaan halen. Zeker als het blijft groeien. Toen ik 18 was had ik ook veel buikklachten. Dachten ze ook aan een cyste, maar later aan een gezwel. Dat bleef groeien, eruit gehaald incl eileider want die was er helemaal omheen gedraaid.
    Maar was wel goedaardig gelukkig.
    Iets wat er niet hoort, moet er gewoon uit!
    En tja als je zwanger zou zijn geweest zou het wel snel zijn inderdaad haha. Heb je nog een kinderwens?? Of vind je 2 voldoende :)

Mar fijn dat het weer wat beter gaat.
    Mijn dochter heeft gister ook te veel prikkels gehad op de verjaardag. Om 17.30 begon de ineens te huilen en te spugen en ze had het helemaal gehad. Thuis is ze wel makkelijk in slaap gevallen. Ik merk het nu vooral aan dat ze heel moe is en veel ligt te dromen.
    Dat niet kunnen troosten herken ik niet. Hier wordt ze vaak wel stil als ik haar vasthoud. Het lijkt me ook moeilijk. Ik ben al helemaal geen held in haar "laten" huilen.

Xx

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    @Mar Dat klinkt inderdaad behoorlijk pittig! Gelukkig was je snel weer ter been! Werden je vliezen handmatig gebroken? Waarom was dat als ik vragen mag?

Hier ook 2x ruggenprik. Ik werd ingeleid om 20.00 savonds. Ballon katheter erin. Direct weeën, en de volgende ochtend om 07.00 had ik pas 2 cm :$ Toen de vliezen gebroken (waterval!) en toen hield ik het niet meer en vroeg ik om een ruggenprik. Werkte voor geen meter. Terug gegaan voor een 2e prik. Werkte iets, maar ook maar heel kort. En ik bleef maar op die stomme klok achter me kijken. Hoe laat is het? Hoe laat komt hij toucheren? Ik kan niet meer! Ik wil niet meer! :) Toen ik eindelijk op 10 cm zat (16.00) mocht ik niet persen. Had al lang en breed persdrang maar J. was nog niet ver genoeg gedaald. Dus 3 uur lang op moeten houden. Daarna nog 2 uur en 15 minuten bezig geweest met persen en eindelijk om 21.15 geboren. Gelukkig zonder knip of andere dingen. Maar dat scheelde niet veel... En ja, toen dus die placenta ellende, in shock toestand van de OK terug gekomen, zware onderkoeling (heb lopen schreeuwen of iemand mijn benen er af kon hakken, kon ze niet stil houden) Nja, en toen nog nachtelijke drama, ze hadden me een zetpil gegeven... Borstvoeding kwam ook niet op gang. Daarna een week later borstontsteking. Zo ziek ben ik nog nooit geweest! De borstvoeding kwam dus wel op gang, pfff. En nu tja... voel me vooral gewoon erg zwak, en ik heb psychisch ook wel een knauw gehad. Ben altijd al wel onzeker geweest over mezelf, maar nu al helemaal. En ja, vorige week nogal een nare week gehad. Kort gezegd: ben even helemaal klaar met mannen!!

@Mamsie Dus die pijn die je daar hebt is niet meteen 1,2,3 te verklaren? Wel vreemd ja. Fijn dat ze iniedergeval wel die cyste weg willen halen.
    Wauw, dat is wel een turbo bevalling zeg! Zonder kleerscheuren er vanaf gekomen?

@Lelie Ja raar he. Ben nog steeds niet teruggebeld. Door niemand!! Heb zelf het UWV ook even gebeld, maar mijn correspondent was niet aanwezig dus daar word ik morgen weer over teruggebeld ;)

20. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Zo dat klinkt inderdaad als een zware bevalling zeg!!
    Dan snap ik wel dat je er met een naar gevoel op terug kijkt.
    Waarom werd je ingeleid? Was je al ver over tijd?

Deel Deze Pagina