juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee vliezen braken spontaan. Alleen een beetje vroeg...

2. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Het zou zeker heel snel zijn moet er niet aan denken Ik weet eerlijk gezegd niet of ik er nog een zou willen, mijn vriend wil sowieso niet meer dus dat telt ook mee en ik denk dat we blij moeten zijn met deze twee mannen
    Ik had geen last van mn bevalling of erna, alleen dan de naweeën. Alleen merkte wel toen de kraamhulp weg was dat ik teveel had gedaan.
    Ik ben ook ingeleid eerst met een ballonnetje daarna met een hormoonveter alleen beide deden niks dus werden we weer naar huis gestuurd. Uiteindelijk begon de bevalling uit zichzelf

Wat erg Shendari, kan je er wel goed over hebben met je man/vriend/familie/vrienden?

Nee de pijn in mn onderbuik is niet te verklaren, hij dacht misschien mijn darmen maar dat betwijfel ik omdat het voor mijn gevoel daar niet vandaan komt

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    #403 Shendari, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013
    Goedemorgen dames.

@Lelie Nee, ik was 39,5 week zwanger, ging op wekelijkse controle bij de VK. Bloeddruk was iets verhoogd, dus werd naar het ziekenhuis gestuurd. Daar was hij tot 2x toe 155/110. Dus ze wilden geen enkel risico nemen en diezelfde avond werd ik al ingeleid. Vond ik een hele moeilijke beslissing op de een of andere manier.

@Mar Dat is inderdaad vroeg! Probeerden ze het niet meer te remmen aangezien je nog geen 37 weken was?

@Mamsie Ja hoor gelukkig kunnen we er goed over praten. Denk dat ik ook nog erg last heb van het ont-zwangeren haha.

Goed in de gaten houden of die pijn niet erger word e.d. Wel vreemd dat het niet meteen te verklaren is....

Hoe is het met jullie vandaag? Hebben jullie plannen?
    Hier is alles wel ok, geen plannen. Beetje het huishouden doen. Mannetje wilt sinds 2 dagen achter elkaar zijn 'nacht' fles om 23.00. Nou vind het niet erg hoor, want hij slaapt daarna tot 06.00. Wel een beetje vroeg maar goed... Wordt dus weer een uitdaging vandaag om zo veel mogelijk tijd tussen de flessen te laten zitten aangezien hij overdag niet meer zo veel slaapt. Hij ligt zich nu een ongeluk te meppen onder de babygym ;)

Hij was ook behoorlijk kaal geworden trouwens. Geboren met een flinke bos krul. Alles weg! :( En nu zie ik lichte blonde haartjes terug komen en het voelt stoppelig!

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier net zo! Had best wat haartjes met de geboorte daarna alles uitgevallen. Ze heeft nu weer een klein beetje haar alleen een kale plek aan de achterkant van het liggen haha :)

Mamsie.. Ja je moet het wel met elkaar eens zijn natuurlijk mocht je nog een derde willen :).
    2 kindjes lijkt mij ook erg mooi.
    Hoeveel leeftijd zit er tussen jouw 2 kleintjes en heb je daar bewust zo voor gekozen??

Mar je bent dan ingeleid vanwege infectie gevaar met gebroken vliezen denk ik he?

Nou hier begon het min of meer spontaan ben daarna wel een beetje geholpen. Toen ik 1cm had heeft de verloskundige me gestript.

Hier een rustig dagje. Slapen in de nacht gaat goed. Ze hoeft tegen de ochtend ook pas later haar speentje. (Rond 6 ipv 4/5)
    En dan slaapt ze tot 7.45. Maar in de avond is het nog steeds bij ons in de armen tot 21.30 haha.

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goede morgen!

Shendari, ze hebben niet meer geprobeerd te remmen aangezien ik bijna 37 weken was en vliezen al gebroken. Maar meisje was ook al aardig op gewicht, dus ben achteraf blij dat ik niet tot 42 weken hoefde door te lopen haha.

Vanochtend meldde mevrouw zich weer om 05.30 uur. Gelukkig ging ze nu wel weer slapen tot 08.30. Was even bang dat 05.30 haar nieuwe tijd zou worden!

Vandaag geen plannen. Vanmiddag misschien even naar mijn zus toe. Ligt er aan of de kleine meid lang gaat slapen of niet. Ze ligt nu sinds 09.40 in bed, dus ze zal zo wel wakker worden. Gisteren heeft ze gelukkig wel weer haar lange slaap gedaan. Heb haar na 4,5 uur maar wakker gemaakt ivm flesse. Alleen wilde ze daarna geen slaapje meer doen. Ze is dus bijna 3 uur wakker geweest! Wel wat piepen, maar viel nog mee vond ik. Ook niet meer onrustig in de avond gelukkig.

Ze heeft nu ook ontdekt dat ze kan gillen, haha. Moet zeggen dat ik dit sprongetje tot nu toe mee vind vallen. Die verkoudheid is vervelender!

Ik ga vd week nog even kijken voor en winterjas. Heb van mijn moeder een winterjas voor haar gekregen maat 68, leek mij prima, maar ja daar zit ze nu in! Gaat ze echt niet de hele winter mee kunnen doen. Dus toch maar even een jas erbij halen...

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze hebben me toch nog 2 dagen laten lopen met gebroken vliezen. Er zat maar een klein scheurtje, dus genoeg vruchtwater voor de kleine en ze wilden afwachten of het spontaan zou beginnen. Toen dat niet gebeurde, ben ik ingeleid.

Hier lijkt mevrouwtje ineens de ochtend haar lange slaapje te gaan doen :(. Ik snap er niks meer van haha. Valt echt niks te plannen. Gelukkig doe ik dat ook bijna niet.

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    @ lelie ze schelen 3.5 jaar we hadden wel minder leeftijdsverschil willen hebben alleen ij heb twee miskramen gehad dus het liep iets anders En nu ben ik er erg blij mee mn oudste kan zoveel zelf en lijkt zich makkelijk aan te passen.

Shendari dat ontzwangeren kan nog wel ff duren dan zeggen ze...
    Ik ben ingeleid omdat ik diabetes had en ze dachten dat mn zoontje een 10 ponder zou zijn gelukkig was dat niet zo

Ik moet eigenlijk ook nog naar de stad om nieuwe kleding voor mn mannen ze zitten allebei in een groeispurt

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee Mar,

Nee het plannen is moeilijk met een baby. Ik probeer het maar los te laten en kijk per dag hoe de dag verloopt.. Is niet altijd makkelijk.... Mijn meisje zit nu ook al in maat 68.. Ben benieuwd voor hoe lang haha.

Mamsie, okee, ja dat is het moeilijke. Je hebt het niet voor het zeggen.... Wij willen straks ook graag een tweede kindje. Alleen weten we niet of we voor een "klein leeftijdsverschil gaan of voor een groot". Maar zoals jij al zegt... het kan anders lopen.

Ik zit ook zo in dubio over mijn misschien toekomstige werk...
    Stel we zouden rond dat mijn dochter 1 is.. er weer voor willen gaan.. Mijn huidige contract loopt tot feb. Dus vanaf dan krijg ik ww, tenzij ik een baan vind..
    Ik wil graag in de thuiszorg gaan werken ivm gunstige werktijden. Maar dan werk ik daar net een half jaar en word ik misschien weer zwanger. Dan gooi ik een beetje mijn eigen ruiten in toch??? Dus ik kan die gok wagen... met het risico dat ik niet meer terug hoef te komen daarna (en waar ga ik dan regelmatig werk vinden in de zorg??) Ben tijdens de zwangerschap ziek geweest en daarna wilde ik graag verlof en bij een tweede zou ik ook graag iets langer thuis willen blijven. Dus ik zou het nog snappen ook, als ik dan niet meer terug hoef te komen..

of ik ga tijdelijk ergens anders werken totdat het 2e kindje
    geboren zou zijn... Ja ik weet het ik denk overal heel veel over na .. maar zo zit ik in elkaar. Ik ben niet zo van het impulsieve haha :)

Meer leeftijdsverschil heeft daarentegen ook wel zo zijn voordelen vind ik! :( Moeilijk allemaal ... maar het zijn wel dingen waar over nagedacht moet worden.

9. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik heb in de thuiszorg gewerkt maar vond juist dat ik veel moest werken en vaak gebroken diensten, ik vond het moeilijk om dan opvang te regelen enz
    Ik heb ook dingen uitgedacht hoor vantevoren, over het werk/opvang,hoe we ons leven gaan indelen want dat vond ik eerlijk gezegd best lastig en wennen. Maar met twee kinderen is dat weer een stuk makkelijker.
    Ik snap wel dat je inzit over je werk maar als je een andere baan zou hebben dan mogen ze je niet ontslaan wanneer je zwanger bent. Regelmatig werken in de zorg is erg moeilijk daarom wil ik me toch laten omscholen bijv tot medisch secretaresse of doktersassistent, wel in de zorg maar niet meer aan het bed. En met het oog op de toekomst is dat wel handig want met al die bezuinigingen wordt de zorg alleen maar zwaarder...

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mamsie ja dat is zo.
    Maar ik zou maar 16uur gaan werken.. En op zich moet dat dan wel te doen zijn mt vaste diensten lijkt me.

Ja ik vind het erg lastig. Verzekerd zijn van werk is fijn maar om daar nou een eventuele kinderwens voor op zij te zetten is dan ook weer zo iets... Dat zou ik niet doen.
    En wanneer ben je nou echt "verzekerd" van een baan in deze tijd...
    Maar denk jij dat met 16 uur ik op vaste dagen zou kunnen werken in een verpleeghuis??
    Ontslaan tijdens zwangerschap mag niet maar als je contract af loopt zijn ze niet verplicht het te verlengen. Toch?

11. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik denk dat in deze tijd niemand verzekerd is van een baan Ze kunnen ontslaan wanneer het slecht gaat en iemand aannemen met uitzicht op een vaste baan gebeurt niet snel meer
    Ik werk in een verpleeghuis waar ik 1 vaste dag heb gevraagd en daar deden ze al moeilijk over dus in een verpleeghuis zal het niet snel lukken Toen ik in de thuiszorg werkte lukte het niet maar als ze echt mensen nodig hebben dan misschien wel

Ik zou een kinderwens ook niet opzij zetten voor werk Wij hadden ook uitgerekend of we het konden redden op een salaris.
    Ze zijn het idd niet verplicht om te verlengen daar heb je gelijk in

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja daarom.. Nou we hebben vorig jaar een huis gekocht en hypotheek vast gezet voor 30 jaar. Dus op 1 salaris redden we het niet. (Door de manier van leven. En ook sparen we redelijk veel) Maar als ik rond de 500 euro verdien redden we het wel makkelijk.
    In principe maakt het me niet zo veel uit hoe en waar als het maar in ons leven past en geld opbrengt. Maar met het oog op de toekomst is werken in de zorg wel beter dan ergens anders denk ik.
    Moeilijk...
    Zou jij al in de thuiszorg gaan werken voor een tweede kind of achter de hand houden voor als de tweede er is? Wij willen graag 2 kinderen en als t goed is t daar bij laten haha. Dus dan zou ik er niet meer af hoeven ivm verlof etc.

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik zou denk ik al voordat de tweede er is in de thuiszorg gaan werken dan ben je in ieder geval binnen en de kans op een vaste aanstelling is dan ook groter. Er is sowieso genoeg werk daar omdat zzp 1-4 thuis moet blijven ipv verzorgingshuis
    Dat is ook zo meestal is het de manier van leven hoe je iets invul want wij zouden wel op een salaris kunnen leven maar dan kunnen we niet doen wat we nu allemaal doen
    Lastig allemaal he?

14. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja inderdaad. Dat is hier net zo..
    Maargoed. Ik kan over zo'n dingen ook blijven twijfelen... Je weet gewoon niet waar je goed aan doet want je kunt niet in de toekomst kijken. Ik denk dat ik maar gewoon in gesprek ga met ze... Nee heb je ja kun je krijgen. Ik ga denk ik gewoon open kaart spelen met ze. En het lijkt me niet zo'n rare gedachte dat je als vrouw zijnde een tweede kind wil en daardoor even uit de running ben. Dat lijkt me heel reëel. Haha. Maar waar ik bang voor ben is dat ik in een evt volgende zwangerschap weer dezelfde kwalen krijg (ik heb me 3 maanden leeg gekotst en rond 18 weken had ik een te hoge hartslag en flinke bloedarmoede.... Stel ik krijg dat weer. Dan kan je wel binnen zijn, maar kans op een vaste aanstelling kan je dan wel vergeten denk ik?? :(
    En tijdelijk ergens anders werken, bijv op opdrachtbasis.. Zou dat wat zijn? Ik vind het zo moeilijk. Aan de ene kant denk ik, laat ik de gok maar nemen en dan zien we wel hoe het loopt maar aan de andere kant wil ik het werk bij de thuiszorg wel serieus nemen omdat ik daar langer wil werken....

Mar, heb m'n dochter vanmiddag even een paar minuten laten huilen toen ze naar bed ging voor haar middagdutje. 2x speen gegeven en na 3 min is ze in slaap gevallen. Misschien heeft mijn dochter dat huilen nu ook wel even nodig..

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mijn dochter is trouwens nog steeds driftig op zoek naar haar duim. Ze steekt nu constant haar duim EN wijsvinger in haar mond!! Er zijn ook kinderen die zo blijven "duimen" toch??

Hebben jullie kindjes trouwens ook dat ze niet meer willen liggen?? Mijn dochter wil constant omhoog komen en alles zien.. Soms best lastig als je haar dan vast hebt. Dan ligt ze maar te wringen om tot zit te komen haha.

16. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Tja lastige keus maar ze zullen je toch niet buiten zetten als je erg last heb van je zwangerschap, daar kan je ook niks aan doen. Maar waarom wil je in de thuiszorg? Ik zou zelf kiezen voor meer zekerheid ipv op opdrachtbasis werken en zelfstandig? Of flexmedewerker? Dan bepaal je het zelf.

Mijn zoontje wil ook alleen maar zitten dus als we gaan wandelen komt er af en toe een hoofd omhoog en benen de lucht in
    Ik had vorige keer gezegd dat hij kan draaien nu doet hij het gewoon niet meer, echt raar

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mamsie.. Dan zal hij nu weer bezig zijn om andere dingen te leren. Mijn dochter kan goed draaien van buik naar rug. Maar doet ook geen pogingen tot draaien als ze op haar rug ligt...
    Wel veel hoofd optillen en benen in de lucht haha.

Ik wil graag in de thuiszorg omdat daar de tijden voor mij wel gunstig zijn en ik misschien iets meer kans heb op vaste dagen werken.
    Je zou zeggen dat ze je niet buiten gooien daardoor. Maar bij mijn vorige werkgever is het me ook niet in dank afgenomen. En dat terwijl ik gewoon tot m'n verlof therapeutisch heb gewerkt terwijl ik volledig was ziek gemeld.
    En toen ik vroeg wat ze met mijn contract wilden doen.. Omdat ik graag ouderschapsverlof wilde (standaardregeling) besloten ze om mijn contract niet te verlengen. Toen heb ik gezegd dat ik volledig verlof wilde.. en toen zeiden ze dat het niet werd verlengd omdat ze door het (volledig verlof) mijn functioneren niet meer konden beoordelen. Werkte daar al 2,5 jaar en zou nu een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen. Dus echt ve vertrouwen heb ik niet meer in werkgevers..

En dat terwijl ik al met 7 weken zwangerschap heb verteld dat ik zwanger was. Nog voordat ik mijn volgende contract had ondertekend.

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een dilemma's allemaal met het werk. Ik zou zeggen: zoek een baan en nog niks vertellen. Misschien duurt het een stuk langer voor een tweede. Je werkgever mag niet eens vragen of je nog mee kinderen wil... Ik zou niet teveel op de zaken vooruit lopen. Eerst een baan zoeken en de rest zie je dan wel. Of ben ik nou heel makkelijk? :)

Hier wordt nog niet gerold. Niet eens een poging tot... Maar als ik haar op mijn schoot zet wil ze meteen naar voren (rechter op zitten).

Lelie, misschien heeft ze het idd even nodig om in slaap te huilen. Sommige kindjes gooien de spanning zo van zich af (schijnt...).

En idd sommige kindjes duimen met 2 vingers haha. Maar net wat ze prettig vinden!

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik oefen wel met hem Ik ga dan naast hem liggen en roep zn naam maar dan kijk hij me echt zo aan van wat roep je nou, laat me liggen en kijk weer de andere kant op;) hij vindt z'n papa ook interessanter daar lacht hij altijd tegen maar ja zo is het een beetje verdeelt hier

Wat erg he dat ze het daarop gooien terwijl je misschien al weet dat het daar helemaal niet om gaat.
    En oneerlijk omdat je daar al die tijd heb gewerkt zonder iets te horen over het functioneren. Daar kan ik dan zo slecht tegen dus snap dat je boos bent en teleurgesteld.

20. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mar ja daar heb je gelijk in.. Misschien duurt het wel veel langer. Maar ik denk zo omdat het bij mijn (nog) huidige werkgever het zo is verlopen.. Dan denk ik om mijn kansen te vergroten ik beter eerlijk kan zijn. Maar aan de andere kant, dat heb ik bij de eerste zwangerschap ook gedaan en kijk wat er nu is gebeurd.
    Misschien kan ik inderdaad beter m'n mond houden.
    En misschien moet ik ook meer zijn van "dat zien we dan wel" en inderdaad niet te ver op ze zaken vooruit lopen haha. Maarja dat zit niet echt in me :)

Mijn dochter lacht zo'n beetje de hele dag op de momenten dat ze in slaap moet vallen en dat ze slaapt na. Haha.
    Maar echt schaterlachen doet ze bij haar vader als hij gek doet met d'r. Moeders zijn altijd meer om hen "ei" bij kwijt te kunnen heb ik het idee haha. Lekker alle emoties loslaten bij de mama's.

Deel Deze Pagina