Moeders zijn altijd meer om hen "ei" bij kwijt te kunnen heb ik het idee haha. Lekker alle emoties loslaten bij de mama's.[/QUOTE] Nu al? Begint al vroeg he
Dat is ook zo, het moet ook in je zitten om alles los te laten en denken we zien het wel, ik zit zo ook niet in elkaar. Was je nu snel zwanger of duurde het even?
Aangezien ik papa en mama in 1 ben, ben ik toch blij dat ik haar aan het schaterlachen krijg! En hele verhalen vertelt ze, met allemaal verschillende grimassen. Zo grappig!
Soms wel handig he papa en mama in een zijn Grappig he schaterlachen, mn zoontje vertelt ook van alles dan fronst hij weer even kijkt me aan en gaat weer verder net alsof hij wil zeggen Begrijp je? Maar zo interpreteer ik het
Zo wat hebben jullie veel gekletst gister! Gezellig hoor. Zal morgen alles even wat beter lezen en op reageren. Ga weer terug naar mijn bedje. Mannetje werd wakker om 02.15. Ik dacht dat hij wel weer ging slapen want hij was niet aan het huilen maar hele verhalen aan het vertellen. Nou ja net dus maar een klein flesje gegeven. Hopelijk gaat hij nu weer lekker slapen.
Goedemorgen!! Shendari heeft je zoontje nog geslapen?? Mijn dochter sliep heel onrustig en wilde vaak haar speen. Dus zelf ook minder goed geslapen. Ze werd vanmorgen wakker en was druk aan het kletsen in haar eentje. Leuk is dat he . Dat tegen je praten herken ik ook mamsie. Het was trouwens wel snel raak de vorige keer. 2e ronde. Maar ik denk dat we daar echt geluk mee hebben gehad met 1 eileider. Mar fijn dat je toch beide kan bieden aan je kindje toch
Oja hoeveel luiers gaan er bij jullie per dag doorheen?? Hier toch wel minimaal 6. Ze heeft er een handje van om te poepen als ze net verschoond is haha.
Goede morgen! Ik moest mn meisje vanmorgen wakker maken om naar mijn zus te gaan. Dus ze heeft heerlijk geslapen! Vervelend he steeds eruit voor die speen? Was blij toen ik daar van af was haha. Hopelijk kan je vanmiddag ook nog even rusten Lelie! Hier gaan er ook nog wel 6 luiers doorheen op een dag hoor. Ze heeft altijd mega plasluiers!
Mar hier ook! Vooral als ze heeft geslapen. Ik vraag me ook af met welke luier ik dat straks moet redden als ze hele nachten gaat slapen. Maarja die kunnen dan misschien ook meer opnemen want ze zal tegen die tijd ook wel in een grotere maat zitten. We weten hier niet zo goed wat we met de laatste fles moeten doen. Mijn dochter valt meestal rond 21.30 in een vaste slaap en dan moeten we haar 1.5/2 uur daarna weer wakker maken. Daar wordt ze niet echt blijer van. Gister avond was ze ineens weer klaar wakker en was het heel hard huilen, ze was helemaal in paniek toen ze in haar bed werd gelegd. Dus uiteindelijk bij ons geslapen... Zou t misschien een idee zijn om naar 4 flessen te gaan? Of anders 5 maar dan korter op elkaar en kleinere flesjes zodat we de laatste rond 21.30 kunnen geven? Dat wakker maken wordt echt zielig. Vooral omdat ze al zo moeilijk in slaap valt savonds. Maarja cb zei tegen de 4 maanden op 5x200 zitten.. Dus dan is naar minder wel weer het andere uiterste....
Ik zou proberen naar 4 flessen te gaan. Kijken hoe dat gaat. En anders idd passen en meten zodat je de laatste fles om 21.30 geeft.
Goedemorgen dames! @Lelie Ik zou haar inderdaad niet meer wakker maken en kijken wat ze dan doet. Hier net zo gedaan, was blij dat er een fles af kon gaan zodat ik de flessen groter kon maken, maar nu komt hij tegenwoordig weer iedere nacht Het blijft passen, meten, rekken etc haha. @Thuiszorgwerk Ik werk ook in de thuiszorg. Ofja, werkte?... ik weet niet wat er nu gaat gebeuren, maar goed. Ik vond het heel fijn werk. Vooral omdat je niet hele dagen weg bent. Tussen een cliënt door was ik altijd thuis om een boterham te eten enzo. Het lijkt me ook nog steeds ideaal nu met onze kleine. Alleen de ochtenden werken bijvoorbeeld. @Plasluiers Hier ook altijd flinke plasluiers. Ik gebruik er ook zo rond de 6 per dag. Gelukkig ging meneer vannacht meteen weer lekker slapen maar weeral meldde hij zich om 06.30 Dat is al de 4e keer op rij... Gelukkig kon ik lekker blijven liggen en heeft mijn vriend de fles gegeven en met hem gespeeld. Toen hij vertrok naar het werk lag hij weer lekker te slapen tot 08.45. Nu weer lekker naar bed gebracht. Gelijk gaan slapen als een roosje! Ik denk dat het sprongetje enigzins voorbij is. Het minder slapen wijt ik gewoon aan dat hij nu niet meer zoveel nodig heeft. Nou ja, op zich slaapt hij nog zo'n 4,5 uur op een dag verdeeld over 3 a 4 slaapjes. Dus dat doet hij nog steeds prima eigenlijk! Dat overeind willen komen herken ik heel erg. Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar ik zet hem dan toch altijd voor eventjes op z'n billen. Dan kijkt hij helemaal gefascineerd naar z'n voetjes haha.
Hee shendari Ja in de zorg zijn t niet altijd even fijne werkgevers blijkt wel dan haha. Ik zet mijn dochter ook gewoon rechtop hoor. Ze houdt haar hoofd goed stabiel. En dan lijkt me echt zitten met ondersteuning beter dan dat ze constant kracht zet op haar onderrug omdat ze zo graag wil proberen te zitten. Hier was t net weer even huilen toen ze in bed werd gelegd. Op een gegeven moment begon ze zo te krijsen dat het net leek alsof ze geen lucht meer kreeg.. Dus toen hb ik haar maar even getroost en toen viel ze zo in slaap. Mijn dochter doet over t algemeen 1 lange slaap.. Van 12.30 tot meestal 15u. En verder 2x een klein uurtje of nog niet eens. We gaan t vandaag proberen met 4 flessen. Ben benieuwd of ze vannacht weer wakker wordt voor een fles. Ik hou nu maar deze tijden aan: 7.30 12.00 16.30 21.00
Nou wij zijn hier bezig met het 4e slaapje... Ze heeft nu 3x 45 min geslapen. Deze zal ook wel kort worden, omdat ze rond 15.30 uur de fles krijgt.... Hopelijk slaapt ze daarna nog wat langer. Anders hebben we straks 6 slaapjes van 45 min........zucht. Gelukkig hoef ik nergens heen!
Lastig soms he hoe je het met de flesjes en slaapjes moet doen etc. Sem kreeg 2 weken geleden 5 flessen van 180, voor de laatste rond 22.00/23.00 moesten we hem dan ook wakker maken en we merkten dat we hem echt uit zijn diepe slaap haalden. Op een dag kwamen we met de 4e fles zo uit dat die rond 20.00 was en hebben we geprobeerd de 5e weg te laten. Meneertje sliep gewoon vrolijk door tot 07.30 Sinds die dag krijgt hij 4 flessen meestal 08.00-12.00-16.00-20.00 De laatste bied ik wel 210 aan en dan kan hij zelf bepalen of hij het leeg drinkt, en dit gaat super zo.. Kwa slaapjes, meneer slaapt juist best veel op het moment, vaak is de dag ongeveer zo: 07.30 wakker 09.00-11.00 slapen 13.00-15.00 slapen 16.30-19.30 slapen en dan maken we hem wakker omdat hij dan al zijn nacht is begonnen Dan lekker kroelen, badje, fles en om 20.30 weer naar bed tot de volgende morgen 07.30 ongeveer.. In de middag ga ik vaak weg, dan slaapt hij tussen 11.00 en 16.00 meestal niet veel, een aantal hazenslaapjes in de kinderwagen.
Wij zetten ons mannetje ook gewoon neer hoor, ik weet ook dat het de bedoeling niet is maar hij vind het fijn en is vrolijk. Hij vindt zn voeten ook erg interessant Vandaag weer naar de opvang geweest, alleen hier slaapt hij bijna niet dus we hebben dan een erg chagrijnig mannetje, heeel gezellig Mn zoontje plast ook erg veel Wij hebben maat 3+, en daar red hij het snachts wel mee. Overdag verschoon ik ook 6x denk als het niet meer is en ook hij poept altijd in een schone luier haha Lelie: dat is inderdaad snel ondanks een eileider. Mar: en heeft ze nog goed geslapen? Of steeds korte slaapjes
Pfff wat een dag! Meisje ligt net op bed. Komen vd huisartsenpost. Ze was vandaag de hele dag niet helemaal lekker. Vanaf 16.45 alleen maar huilen, soms hysterisch. Geen zetpil meer, dus toen mijn zus thuis kwam heeft zij de kleine genomen en ben ik naar de winkel gegaan. Toen ik terug kwam had ze de huisartenpost gebeld. Ze was hysterisch geweest en zus dacht echt dat het niet goed was. De afgelopen 3 dagen heeft ze ook al een paar keer zo'n hysterische aanval gehad, maar ja, dacht dat het wel mee zou vallen. Wilde eigenlijk morgen naar ha om oortjes te laten checken. Toch maar naar ha post en gelukkig is alles goed. Ze is goed verkouden, misschien griepje. Oren goed, buik en longen ook goed. Maar duidelijk niet lekker. Wil ik thuis de zetpil doen, zijn het tabletten. Kon wel janken! Niet goed gekeken. De voorste verpakking was nl kapoy, dus heb die erachter gepakt en die was blijkbaar verkeerd teruggezet (en ik heb niet gecheckt). Beetje op een lepel met water, maar was een drama. Nu maar hopen dat ze toch de nacht goed door komt.... Ben gesloopt!
Ach tis zonde je meisje dan heeft ze er veel last van. Zo sneu he dan zou je het zo over willen nemen, heb ik dan... Gelukkig waren haar oren enz goed dat scheelt alweer Beterschap
Ach mar Wat naar!! En schrikken ook als je kleintje zo hysterisch is! Hoop dat ze vannacht lekker slaapt en zich snel weer beter voelt! Dikke digi knuffel! @Mamsie Je bedoeld dat hij thuis niet meer wilt slapen nadat hij van de opvang is geweest? Niet leuk nee, humeurige kindjes @Lelie Hoe is het gegaan vandaag met 4 flessen? Is het gelukt? Ik dacht even dat ik vandaag de 5 flessen niet zou redden. Omdat hij sochtends zo vroeg komt, en daarna nog maar kort slaapt, en dus de 2e fles al rond 09.30 a 10.00 uur wilt, kom ik moeilijk uit! Gelukkig goed gekomen. Ben benieuwd hoe de nacht gaat en hoe laat het morgen wordt. Vandaag even de DVD gekeken van Emmi Pikler, die ik van het CB mocht lenen. Weet nog niet zo goed wat ik van deze methode vind. Ene kant spreekt het me erg aan (passief speelgoed, zoveel mogelijk zelf laten doen etc) maar ik weet niet wat ik er van moet vinden dat je je kindje in álles moet volgen. Dus als je de luier verschoond bijvoorbeeld en hij/zij wilt gaan staan, dan moet je dus op die manier verder met verschonen. Oftewel, je geeft niet aan dat je even wilt dat hij/zij even stil zit/ligt. Hmmm.
Ahh mar wat zielig! Ja ik snap dat je wel kon janken. Dat kan je er dan echt niet bij hebben. Gelukkig was verder alles goed met haar. Nala we gaan t proberen. Hopelijk slaapt ze ook tot de ochtend maar mijn gevoel zegt dat ze dat nog niet redt.ben benieuwd. Nu even de laatste fles geven.