juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Bedankt:) ik vind het soms zo lastig

Dat is wel snel zeg en lukt het om vol te houden? Ik ben altijd zo als de kinderen slapen dan ga ik snoepen...

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja het wel pittig, maar vind het wel fijn datvuk niet hoe te koken. Gewoon een reep of een shake. Niets meer, niets minder. Verder nergens over nadenken. Heb ook niks in huis om niet in de verleiding te komen...

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Haha ja dat is dan wel weer een voordeel als je geen man in huis hebt die alle avonden loopt te snoepen!
    Maarja ik heb ook een flinke chocola verslaving :)
    Hebben jullie nog veel zwangerschapskilo's??
    Ik moest er nog 4.5 af in week 2. Maar nu moeten er inmiddels 8 af. Dan zit ik weer op m'n oude gewicht. Maar heb ook echt nog nergens op gelet qua eten.

Mar knap dat je dat kan. Repen en shakes. En dan ben je wel super snel afgevallen. Als ik dat doe kom ik daarna het dubbele weer aan...

Ik weet ook niet zo goed wat ik haar aan moet doen.
    Ik zat te denken om alle 3 een spijkerbroek aan te doen met iets zwarts erop (witte achtergrond) mijn dochter heeft wel een leuk zwart truitje met glitters erop.

Ze slaapt trouwens!!! Zonder te huilen en zonder hulp. Huilen doet ze dis alleen bij mama haha

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat ze rustig is gaan slapen!

Leuk hoor al die fotoshoots!

Het afvallen ia begeleid om te voorkomen dat je daarna weer snel aankomt. Je moet echt op- en afbouwen. Ik wil in februari als herboren weer aan het werk gaan!

5. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat is fijn dat ze zonder hulp in slaap is gevallen, mijn zoontje deed dat ook nooit bij en bij mn vriend wel. Ik dacht ooit val hij zonder mij ook in slaap

Ik eet altijd koekjes, en dan kan ik gewoon niet stoppen;) als mn kinderen beneden zijn heb ik er helemaal geen last van dus het is ook wel een stuk verveling denk ik

Het lijkt me ook best zwaar alleen shake en repen maar wel knap hoor en ook verstandig om niks extra's in huis te halen maar je eet dan ook geen fruit ofzo
    Ik was op gewicht maar ik heb alles er weer aan gegeten dat gebeurt er dus met mij als ik stress heb

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee geen fruit niks. Deze week had ik een 'eetweek' en mocht ik wat groenten en een stukje vlees/vis. Maar met die 3 shakes/repen erbij vond ik het gewoon veel! Scheelt dat je geen honger hebt met dit dieet. Trek wel hoor haha. Ben benieuwd wat er morgen af is...

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie ja maar dan heb je wel een goede reden! Als je stress hebt ga je niet ook nog op je eten letten. Ik val van stress af. Dus zo te zien heb ik een stressvrij leven op het moment hahaha.

Ik ben gewoon weer aangekomen toen ik stopte met de borstvoeding. Ik moest toen extreem veel eten in het begin omdat ze mij "aan het op eten was". Nou niks meer van te zien. :)

Ik wil ze er ook af hebben. Dus ik ga binnenkort ook maar weer is opletten. Maar de dec maand is zo verleidelijk he...

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pff nou idd. Ik ben gek op kruidnootjes en vooral die kleine harde, heerlijk! Of die met chocolade. In je mond laten smelten met een kop thee. Mmmmmm...

Nou meisje heeft de fles gehad. Ik met een kruik in bed en slapen maar!

Truste allemaal!

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik giet niks af :)

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Het was een erg vroeg ochtendje hier om 6.00 uur waren ze allebei wakker, pff ;)
    Maar december is zeker heel verleidelijk, ze beginnen veel te vroeg met alles in de winkels te leggen

11. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai dames

Nou hier was mevrouwtje ineens om 2.45 wakker! Ze lag allemaal te kletsen. Toen ik ging kijken lag ze dus helemaal bloot.
    Vriend had haar veel te hoog in bed gelegd. (Dt zag ik gister avond al, maar toen sliep ze al dus heb ik het zo gelaten)
    Dus ze had de dekens weggetrapt.
    Daarna bij mij in slaap gevallen. Om 4.30 huilen... Honger
    Wat zal ik doen... Doorgaan met 4 flessen en san inderdaad de laatste niet meer afgieten?? Het lijkt me alleen zo'n grote plens in zo'n klein buikje!
    Of toch nog terug maar 5?
    Eerst kreeg ze 4x180 en 1x 200
    Nu kreeg ze 3x200 en 1x 210.
    Daar heeft ze dus niet genoeg aan...

Hoe ging t bij jullie?

12. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Als je het niet red met 4 flessen red zou ik gewoon 5 flessen doen tot dat je bijvoeding gaat geven..

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    En als je in alle flessen 200 cc doe, drinkt ze die helemaal leeg of laat ze nog wat staan?

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het nog even aankijken. Ze was vannacht natuurlijk uit haar doen, omdat ze wakker werd vd kou en toen bij jou, dusbis niet haar 'normale' routine. Gisteren ging het wel goed toch? Als het de komende 2 nachten nog zo is zou ik de laatste fles iets ophogen en dan weer aankijken. Werkt dat ook niet, dan terug naar 5.

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

In 4 flessen bedoel je mamsie?
    Sinds eergisteren deden we 3x200 en 1x200 echt aan ml wat ze binnen krijgt. Maar hier lijkt ze dus niet genoeg aan te hebben. Ze krijgt nu ook minder dan eerst..

Maar gister nacht ging het wel goed, afgelopen nacht niet.
    Maar op het cb zeiden ze ook dat ik op kon gaan bouwen tot 5x200 tegen de 4 maanden. En als ik dan ga bijvoeden er rond 4,5/5maanden een fles af mag.
    Maar het lastige is dat de laatste fles om 21u goed uitkomt omdat ze daarna in diepe slaap valt en dan moesten we haar altijd wakker maken.

Als ik overdag iets meer geef.. Verdeeld over 5 flessen maar misschien soms iets dichter op elkaar zodat ik de laatste om 21u kan geven. Zou dat helpen???

Iemand nog ideeën hoe ik dat kan doen?
    Pff het blijft zoeken :(

16. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Oh nou heb ik nog geen antwoord gegeven op je vraag.. Ja alle flessen gaan tot aan de laatste druppel leeg.
    Alleen de laatste week die van 23.30 niet helemaal omdat ze dan te moe was op t eind.

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Dat is misschien wel een goed idee ja.
    Vannacht om 4.30 een flesje 90+3 gegeven
    En om 8u een fles van 180.
    Dan ga ik straks verder om 12u met 1 van 200.
    Goed idee om het nog even aan te kijken.. Ook omdat we volgend weekend starten met bijvoeden.

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Na de eerste fles, in bad geweest. Nu slaapt ze al vanaf 9.30...
    Dat zie ik dus eigenlijk niet zo zitten want dan slaapt ze vanmiddag weer niet :(
    Maar wakker maken vind ik ook weer geen goed plan....
    Pff ze is echt weer heel het ritme om aan het gooien!

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Haha, ja ritmes zijn en blijven lastig. Hier ook geen pijl op te trekken en ga maar gewoon volledig mee met mijn mannetje. 4 dagen achter elkaar steeds een nachtfles, en nu 2 dagen opeens weer niet en geslapen tot 07.00. Vanochtend zelfs meteen weer naar bed gebracht en sliep tot 10.00. Wat ie dus ook normaal nooit doet... Achja!

Had hem straks banaan laten proeven. Eerste hapje was kokhalzen, daarna vond ie het heerlijk. Hij snapt alleen nog niet dat de lepel er dus steeds uit moet voor een nieuw hapje. Wordt ie boos ;)

Wat een prachtig weer is het! Wilde net gaan wandelen naar de stad. Mannetje aangekleed, lekker gespeeld en fles gegeven om daarna weg te gaan. Valt ie in slaap tijdens de fles :( En hij was nog maar 45 min. wakker... Nouja, misschien vanmiddag nog maar eens proberen.

Morgen gaan we naar opa en oma met de auto en blijven we er logeren tot zondagmiddag. Altijd gezellig :) Jullie ook plannen voor het weekend?

20. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    #480 Shendari, 15 nov 2013
    Laatst bewerkt: 15 nov 2013
    Oh en over afgevallen gesproken. Pffff... je zou denken: dat is toch fijn! Maar nee.. ik heb nog nooit hoeven lijnen. En eerlijk, ik vind dat helemaal niet leuk. Ik ben 1.70 lang en weeg (nu nog maar) 52 kilo, ook mede door stress/relatieproblemen :( Voor de zwangerschap 54 kilo. Ik wil zo graag meer aankomen, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik was 1,5 week na de bevalling gewoon al weer op mijn normale gewicht!! En ik heb zelfs een traag werkende schildklier.

Ik had 'gehoopt' dat er heel wat kilootjes zouden blijven hangen na de zwangerschap. Ik voelde me zo vrouwelijk toen ik hoogzwanger was. Veel meer rondingen. Bah, voel me er echt heel erg depri onder... Hebben jullie misschien tips? Diëtiste misschien, of fitness om spiermassa op te bouwen, weet het niet...

Deel Deze Pagina