juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Shendari ja de juli club bedoelde ik Das jammer, ben nieuwsgierig aangelegd :)
    Vannacht heeft hij weer prima geslapen om half 8 laatste fles gehad en kwam pas om 6 uur weer.
    Op zich lukt het wel hoor, overdag ben ik lekker bezig alleen de avond kan lang duren

Dat is lekker zo lange nacht Ik heb geen ervaring met de slaapzak, wij gebruiken er geen omdat we erachter kwamen dat hij beter sliep zonder, dan kan hij op an zij gaan liggen

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Haha ik ook hoor. Vooral naar de kleine van Kruidnootje die geboren werd met een zeldzaam syndroom. Die hebben het echt vreselijk gehad...

Ah ok, dus je kleintje slaapt dus onder lakentjes en dekentjes? Ben altijd zo bang dat z'n armpjes te koud worden zeg maar. Hij ligt altijd met zijn armen pontificaal boven z'n hoofd ;) Maar ik geloof dat elke baby dat doet haha.

Top! Jij dus ook een lekkere nacht gehad :)

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai dames

Nou ik weet niet wat hier aan de hand is. Ik heb gewoon een baby met te veel energie! Jeetje ik snap er niks van.
    Gister om 21.10 fles van 240. Helemaal op.
    Daarna huilen huilen huilen. Sliep pas om 22.30.
    Tegen de ochtend paar keer speen gegeven. Vanaf 5.30 weer wakker. Niet meer geslapen. Om 7.20 fles gegeven. Daarna is ze om 7.50 in slaap gevallen naast mij en om 8.20 maakte ze mij al weer wakker met haar kletsgeluidjes.
    Dat is toch niet normaal?? Hoe kan ze het volhouden :p

Ik voel me zelf niet helemaal lekker. Net als ik dan denk van ik ga ook vroeg slapen of ik blijf ook wat langer liggen is mevrouwtje wakker

Ik heb geen ervaring met de hema slaapzak
    We hebben hier van prenatal, bambino en van little sheep heten ze geloof ik :)

Mar vervelend van die werkzaamheden. Hier zijn ze ook steeds bezig met van die bladblazers.
    Misschien toch van de drukte wakker geworden. Hier slaapt ze wel onrustiger als we weg zijn geweest..

Mamsie fijn dat je nacht weer goed is gegaan!
    En luxe toch een schoonmaakster. :p maar jullie werken ook allebei.
    Nou ik ga mevrouw zo maar in bad doen denk ik haha

4. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat is toch degene waarbij het kindje de handjes verkeerd stonden? Lijkt me ook verschrikkelijk

Ja hij slaapt onder een laken en een deken ik doe altijd de mouwen van zn pyjama over an handjes verder is hij altijd lekker warm
    Ik snap niet dat baby's het lekker vinden liggen so met de handjes omhoog maar idd de meeste doen dat

Dat is lang he zoveel wakker Ik snap ook niet hoe die kleintjes het volhouden
    Vervelend als je dan net bedenkt vroeg naar bed te gaan en ze is weer wakker maar van zulke nachten wordt de weerstand ook niet echt goed, dus begrijpelijk dat je je niet lekker voelt Hopelijk kan je vanmiddag nog even terug.

Het is ook wel luxe, maar wel erg fijn daarom zeg ik het niet vaak tegen mensen want kunnen zo raar reageren

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Nou ik vind dat juist slim. Als jullie allebei werken. Heb je juist meer tijd voor de kinderen als je vrij bent toch!

Ik denk dat ik haar nog maar even laat liggen want ze ziet er wel moe uit...
    En over in bad gaan.. Hoe doen jullie dat? Mijn dochter past qua lengte niet goed meer in het badje. En vind dat ook zwaar voor m'n rug. Ben 180 dus dan moet je nogal bukken voor dat badje.. :)
    Tummytub gaat beter maar daar kan ik haar haren niet goed in wassen. Nog tips??

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ja dat is ook zo

Mn zoontje past er ook niet in maar als we met zn tweeën zijn gaat hij mee onder de douche en als ik alleen ben toch in bad. En dan hou ik hem meer in zithouding Ik zou het anders ook niet weten want wij hebben geen bad anders zou het nog makkelijker zijn

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    @Lelie Das inderdaad een energieke baby haha. Ze zal het vast wel weer inhalen :) Jij ook beterschap. Veel mensen (en babys) worden ziekig op dit moment. Hopelijk kan jij ook snel je slaap weer een beetje pakken.

Qua badje hebben we tot vorige week nog in de Tummytub kunnen redden. Hij past er nu echt niet meer in. Zijn haren waste ik altijd met een washandje. Uitknijpen op het hoofdje en lekker schoon wrijven. Nu dus wel gewoon in het grote bad. Maar mijn vriend houdt hem altijd vast (die is 186 cm lang :p) en ik was hem. Gemeen eigenlijk, haha. Hij krijgt ook last van z'n rug. Denk niet dat je er veel aan kan veranderen. Misschien een groter (hoger) standaard?

@Mamsie Lekker hoor een schoonmaakster. Als wij dat konden betalen zou ik dat ook doen hoor! Lekker van genieten :)

Klopt, haar handjes en heupjes stonden scheef oid en had daar erge pijn aan. Zo sneu...

Wat gaan jullie doen met sinterklaas trouwens? We vieren het sowieso wel met mijn schoonouders, maar het lijkt me ook wel leuk om gewoon iets leuks te kopen voor mijn mannetje.

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja wij ook niet. En alleen met haar douchen vind ik een gedoe. Zou niet weten hoe ik dat zou kunnen doen zodat ze het niet koud krijgt... onze badkamer is ook echt ieniemienie. douche en wastafel. Dat was het :p Haha. Dus dat doen we nog maar niet.

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen ervaring met se Hema slaapzak. Heb een winterslaapzak met en zonder mouwen van Wibra, maar daar ligt ze nog niet in.

In het badje vindt ze hier verschrikkelijk, dus of we douchen samen of we gaan samen in bad en dat gaat goed!

Sinterklaar vier ik bij mijn zus en zwager. Zij hebben 2 kids van 4 en 2 jaar. Makkelijk, want ik kan mijn meisje daar gewoon op bed leggen. Denk dat we het in de middg gaan doen. Anders zijn de kids te moe en over excited voor ze naar bed gaan.

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Wij doen eerst met de familie van mn vriend surprise en zondag komt sinterklaas hier en dan komt mijn familie Ik heb ook voor mn jongste gekocht maar dan voor 6 maanden plus. Ik vind het altijd een leuk feest vanmorgen zei mn oudste nadat hij iets in an schoen vond dat sinterklaas hen toch wel heel lief vond :)

Onze badkamer is ook heel klein maar je hebt ook van die opvouwbare badjes, al zou dan hier meteen de badkamer vol staan haha

11. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hahahah mamsie dat is hier ook. Hier hebben we zeg maar net ruimte om de douchedeur open te zetten. En als je uit de douche stapt sta je voor de wastafel hahaha :) Maarja. Ik denk dat ze op den duur toch vooral douchen.

Shendari wij hebben hier een iets grotere tummytub. Dus daar past ze nog in gelukkig :)

Wij vieren t op 5 dec gewoon met z'n 3e. Paar cadeautjes voor 6maanden + gekocht. Gewoon gezellig avondje haha
    En die zaterdag erna bij mijn ouders en dan komen mijn zussen met de kinderen ook. En nog een keer bij de andere opa en oma maar staat nog geen datum vast.

Kerst is nog onbekend omdat we nogal wat mensen in de familie hebben die onregelmatig werken.

12. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Klinkt gezellig allemaal! Vind het ook een erg leuk feest. Vind het jammer van al die commotie tegenwoordig :( Ben benieuwd hoe het feest er over 4 jaar uit zal zien....

Hmm. Mannetje werd na een slaap van 2 uur wakker met vuurrode en warme wangen. Ook zijn ene oortje was rood en warm. Dacht misschien dat hij er op had gelegen, maar na een uur wakker was het nog steeds zo. Net gemeten en kwam uit op 37,7. Dus toch iets verhoging. Vraag me af of het aan de tandjes ligt of dat er iets anders aan de hand is...
    Nu weer op bed gelegd en het is direct stil... Zo ken ik hem niet!

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Daar heb je helemaal gelijk in Shendari kinderen zien het echt niet eens want zwarte piet is zwarte Piet maar het is ook maar een kleine club die zich aangesproken voelt dus ik heb goede hoop dat het blijft zoals nu

Hij zou best verhoging kunnen hebben van zn tandjes, of idd toch iets anders, onze dokter zei pas nog dit is de tijd van infecties
    Hier ook een mannetje met vuurrode wangen en nog meer kwijlen, ik geef hem tegenwoordig maar een slab continue aan

14. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie en shendari hier net zo.
    Ze kwijlt nog erger. Ik zei gister nog tegen mijn vriend mocht er een tweede komen en dat is een jongentje dan ga ik echt niet meer zo gek doen met kleertjes!!!! Haha Ze heeft hier altijd een slabbetje om!! En dan gaan er soms nog wel 3 op een dag door zo nat zijn ze dan.

Rode wangen hier ook.. Maar ze heeft ook wat snot in d'r neus.. Misschien toch een beetje verkouden. Mijn dochter is juist extra huilerig.

Bij jou klinkt het wel als tandjes.. Rood wangetje, oortje en verhoging..
    Nou ik ga nu een poging doen haar op bed te leggen

15. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Het kwijlen valt hier op zich nog wel mee, behalve dat hij nu door heeft dat hij kan blazen en dus al het speeksel uit spuugt ;)
    Hij is nu weer wakker geworden na een slaapje van een uur, en ziet nu minder rood. Hij is overigens wel een beetje hoesterig en hij 'bromt' soms, alsof er snot achterin z'n neus zit, dus het kan ook nog een verkoudheidje zijn. Nja, we kijken het maar aan vandaag :) Zelf ook net een half uurtje in mn (elektrische verwarmde) bedje gelegen, heerlijk!

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook rode wangetjes! Net getempt, maar 37,1 dus niks. Vanochtend een half uurtje geslapen en nu op bed gelegd, maar ze protesteert. Hoop echt dat ze even goed gaat slapen, want ze heeft het zo nodig na die mini slaapjes van gisteren....

17. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hmm dat is wel opmerkelijk. Iedereen een kindje met rode/warme wangen dus! :eek: Zal zeker in de lucht hangen dan...

Hoop ook voor je kleintje dat ze wat meer slaap pakt vandaag Mar!

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja vreemd idd, allemaal rode wangetjes! Alsof ze allemaal hetzelfde te pakken hebben of tandjes krijgen....

Ze is gelukkig stil, dus fingers crossed voor een lange slaap....

19. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Nou hier om 12.45 na 5 min huilen in slaap gevallen.
    Het werkt toch wel om haar te laten huilen. Al vind ik het nog steeds zielig :) Maar het is voor haar eigen bestwil.

Ik had haar ook nog even getempt, maar ze had juist een lage temp! 36,7 Dus heb haar maar iets extra's aangedaan want op haar kamertje is het nu ook maar 16 graden.

Ik snap er niks van.. rode wangen zijn er hier niet constant. Soms zijn ze ook ineens weer weg en daarna weer terug.

Ik denk dat het hier gewoon een beetje een verkoudheid is.. ze heeft ook steeds opgedroogd snot onder haar neusje als ze heeft geslapen.
    En op haar tandvlees zijn geen bobbeltjes of rode/witte plekjes te zien. Dus ik denk dat de tandjes hier nog wel even weg blijven haha

Shendari lekker zeg:p een voorverwarmd bedje haha.
    Ik ben maar op gebleven, heb net gestreken. Als ik op bed ga liggen doe ik weer niks.. want als ze straks wakker is komt er ook maar weinig van denk ik.

Mijn vriend komt eerder naar huis vandaag. Hij had gister een biljartwedstrijd (hij is de jongste, verder zijn t een beetje oude lullen waar die tegen moet spelen haha)
    Maar toen kwam hij dus vannacht pas om 1u thuis! Had een man een hartstilstand gekregen.. werd gereanimeerd enzo. Nou het had best impact op m. Dus veel te weinig geslapen (wekker ging weer om 6u) Dus die zal dalijk zn bed wel induiken haha.

Ben wel benieuwd hoe het met die man is.. lijkt me zo akelig.

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou bah wat een verhaal! Snap dat hij van slag is!

Hier lijkt het lange slaapje te lukken, ondanks de mega herrie buiten. Ze gooien grote stalen platen (3x5 meter) in containers. Kan je je misschien voorstellen hoe dat klinkt.... Maar goed, zij lijkt er geen last van te hebben haha. Gelukkig!

Deel Deze Pagina