Hoe was jullie nacht trouwens? Hier sliep ze vanaf 20.30u, om 23u een fles gegeven en sliep ze tot 7u, en nu slaapt ze nog steeds! (Maar dat is altijd in de ochtend, in de middag begint het gevecht!) Maar in ieder geval. Gelegenheid genoeg voor mij om te slapen.. en wat denk je... bijna geen oog dicht gedaan. Raar haha
Hier om 19.30 op bed, 23.00 de fles en om 07.000 moest ik haar wakker maken (ik pas op de kids van mijn zus). Ze ging om 08.20 weer naar bed en slaapt nu nog, heerlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik noet zo vaak op visite ga. Ze is vaak een uur nadat ze wakker wordt alweer moe, dus tegen de tijd dat ik haar verschoond heb en de fles heb gegeven... Overgeprikkeld herken ik ook. Of eigenlijk oververmoeid. Vorige week ben ik met een vriendin gaan wandelen. Toen sliep ze 25 min in de wagen en daarna niet meer. Ja als ik dan thuiskom is het een drama. Het komt denk ik ook omdat ze inmiddels een beetje ritme krijgt en dan is ze van slag als daar van afgeweken wordt. Ik ben trouwens 33 jaar!
Nou! Jij hebt ook een goede nacht gehad dan Ja, wij gaan ook niet zo heel veel weg. En op zich valt het ook wel mee als ik een stukje ga wandelen ofzo. Het is meer van de "grote uitjes". Dan hou ik mijn hart al vast hoe het daarna zou gaan. Het is zo zielig om te zien dat ze zo moe is, maar niet in slaap kan komen. Ze kan daar echt wel een dag last van hebben, als we zijn weg geweest. Dus ik beperk de uitstapjes ook liever! Ze is nog zo klein, later zal ze er heus wel makkelijker mee omgaan. Ik ben trouwens 23 en mijn vriend 25. (En we hebben er bewust voor gekozen zo jong aan kinderen te beginnen, mensen die ons kennen, weten dat. Maar voor mensen die ons niet kennen, klinkt 23 erg jong, daarom zeg ik het er even bij haha.)
Ik heb twee jongens Is het voor jullie allemaal de eerste? Het was me ook al opgevallen best grote kinderen Mijn zoontje slaapt ook niet veel in de wandelwagen, ik denk ook hooguit een half uur maar hij wil ook alleen maar zitten terwijl dat nog helemaal niet kan. Maar als we ergens naartoe gaan dan slaapt hij ook niet veel is er graag bij en thuis is het dan veel huilen. Ik ben 29
Ja de eerste! Ik denk dat de meeste baby's niet zo goed reageren op drukte en uitstapjes waarbij je de hele dag weg bent. Ookal slapen ze in de wagen, ze krijgen toch prikkels mee ook tijdens de slaap, want rustig is het dan natuurlijk niet! De tijd dat we lekker een dagje met de kids op pad kunnen, komt wel, al voel ik me soms echt aan huis gekluisterd en is boodschappen doen het uitstapje van de dag...
Al slaapt mn zoontje beter in de maxicosi dan in de wandelwagen. Maar het is inderdaad toch onrustig voor ze alle geluiden horen ze toch en ik denk dat baby's in dr wagen ook niet heel vast slapen. Ik ben ook wel meer thuis met de kinderen, vind ik soms best jammer voel me soms zo opgesloten maar ja misschien doe ik dat ook zelf Gelukkig heb ik vriendinnen met kinderen die begrijpen dat wel
Hahaha ja ik herken het helemaal! Boodschappen doen is inderdaad vaak het uitje van de dag Wel fijn dat het herkenbaar is en dat ik niet de enige ben Met de kinderwagen vind ik het dan nog wel te doen, alleen heeft ze er al een hekel aan als ze haar jasje aan moet (en dan vooral als de armen er in moeten) en tijdens het wandelen is ze dan ook veel wakker. En vooral NIET stil gaan staan, want dan laat ze haar stem horen En thuis is het vaak jengelen en huilen totdat ze ein-de-lijk in slaap valt. Ach ja, we moeten het maar vanuit onze kindjes zien, het is ineens een hele nieuwe wereld voor ze. Dat moeten ze allemaal verwerken.
hier een goede nacht gehad. vl was voor het eerst een keer eerder wakker en ging toen der tut terug geven daarna heb ik het weer gedaan. rond half 8 heb ik haar uit haar bedje gehaald. toen ff snel de hond laten plassen en daarna de fles gegeven. Verder is het vandaag ook goed gegaan. Ze heeft weer veel geslapen. Ik sleep Esmee eigenlijk overal mee naar toe. Slaapt eigenlijk altijd wel goed. Ze vecht alleen altijd tegen der slaap maar uiteindelijk valt ze wel in slaap. Ik vind het wel passen en meten af en toe. Ik moet de hond minstens 1 x per dag in het bos uitlaten. Ze kan anders der energie niet kwijt. Helaas is het wel altijd zodat Esmee net in slaap valt als we bij de auto zijn. Nu hebben we in augustus een elektrische bakfiets gekocht en ga nu regelmatig een rondje fietsen met hond en kind dan kan de hond rennen en Esmee slapen. Boodschappen doen wij altijd samen en kunnen dit lopend doen. Esmee ligt dan gewoon in de kinderwagen. Het zijn idd flinke kinderen. Ik vind het wel wat hebben al die rolletjes op der armpjes en beentjes Ik ben 26 en vl ook. Dit is ons eerste kindje. We willen er nog wel 1 bij maar eerst maar eens van Esmee genieten.
Hai dames Ja hier is het echt nog even passen en meten met boodschappen doen, kijken wat handig is enzo. Eerst wandelde ik iedere dag met haar maar als het regent blijven we mooi binnen hoor. Had vorige week de hond van mijn ouders te logeren omdat ze op vakantie waren, maar vond het best een gedoe dat uitlaten.. En dan is dat nog een chihuahua... Dus moest ik m'n dochter helemaal inpakken voor die 100m die ze wilde lopen. Snap dus deels wat je bedoeld. Handige oplossing die bakfiets!
Ik kan ook lopend boodschappen doen. Ik ga dan als ze net de fles heeft gehad. Op de heenweg kijkt 3 lekker om zich heen en de terugweg valt ze vaak in slaap. Maar max 25 min. Als ik dan thuiskom, speelt ze nog even, totdat ik weer zie dat ze moe wordt en dan gaat ze naar bed. Vandaag heeft ze eindelijk weer lange slaapjes gedaan. Van 08.15-11.25 (moest haar wakker maken om mijn nichtje van school te halen) en daarna van 13.00-15.00 en nog even van 16.30-17.15 Thuis om 19.00 de fles en gelijk gaan slapen (zonder protest!) Ben benieuwd of ze vannacht ook weer lekker doorslaapt!
Hoi dames! Hier ook een juli mama, was eigenlijk 26 juni uitgerekend maar ben uiteindelijk met 40+6 ingeleid en op 2 juli bevallen van een heerlijk ventje! Ook een groterd, 53 cm en 4340 gram Bevalling was heel pittig, doordat hij niet goed was ingedaald lukte het me niet om hem op eigen kracht naar buiten te werken. Ben dan ook een handje geholpen met knip en vacuüm. Tijdens de uitdrijving bleek zijn schouder vast te zitten achter mijn schaambeen en werd ik in allerlei gekke poses gemanoeuvreerd om mijn bekken groter te krijgen. Hierdoor is uiteindelijk zijn sleutelbeen gebroken, heel zielig! Nu is het een en al hollands welvaren gelukkig. Hij heeft 2.5 maand borstvoeding gehad en sinds kort zijn we volledig over op de fles. Hij weegt nu denk ik zo'n 7 kg en is 62 cm gok ik. Slapen doet hij ook voorbeeldig, krijgt om 22.30 een droomvoeding van 180+6 en trekt dan door tot 8.30. Hij krijgt trouwens 5x een fles van 180+6 en die gaan likkend leeg. Hongerlapje... Dit in het kort ons verhaal. Oja ik ben 26, getrouwd (ml is 28) en cas is ons eerstekindje. Waren meteen in ronde 1 zwanger...
Wat handig een bakfiets al lijk het me niet makkelijk sturen of valt dat wel mee? Jullie schrijven wel veel ik kan het gewoon niet bijhouden, ik moest vanavond weer werken. Zo mar30 jouw dochter slaapt nog wel veel, deed mn zoon dat nog maar Welkom beertje! Dus onze mannetjes zijn even oud leuk hoor! Dat was een pittige bevalling zeg maar wisten ze niet dat hij niet goed was ingedaald? Of kunnen ze daar niks aan doen
Welkom beertje Heftig verhaal van je bevalling! Lijkt me zo zielig voor je kindje!! Was een keizersnede dan geen optie meer?? 5 keer 180.. Giet je dan nog af naar 180 of geef je de volle fles van 200? Mijn dochter drinkt ook 5x180. Wel afgegoten naar 180. Ze gaan ook allemaal keurig leeg. Mamsie is wel begrijpelijk. Jij werkt al weer de rest van ons is nog vrij geloof ik. Ik heb volledig ouderschapsverlof opgenomen tot feb omdat mijn werkgever heeft besloten mijn contract niet te verlengen, toen ze hoorde dat ik ouderschapsverlof wilde opnemen. Dus heb er toen voor gekozen om volledig verlof op te nemen. Dus ik ben voorlopig nog thuis! Wat voor werk doe je? Mijn dochter heeft net de laatste fles op. Ik ga nu slapen. Welterusten allemaal. X
Goede morgen allemaal! Nou het was hier vanmorgen 07.15 toen mevrouw zich meldde, heerlijk! Wel om 23.00 nog de laatste fles. Ik heb ook mijn ouderschapsverlof volledig opgenomen en ga 1 februari weer aan het werk. Aan de ene kant een heerlijk vooruitzicht, aan de andere kant ben ik bang dat het thuiszitten mij straks wel gaat vervelen... Maar goed, dat zien we dan wel. Er zijn ergere dingen haha. Fijne dag allemaal!
Dat is wel balen zeg dat je contract niet verlengd werd Ik dacht dat dat niet kon wanneer je zwanger was. Groot gelijk dat je dan volledig verlof heb genomen Ik werk in de zorg maar wel op zoek naar iets meer regelmaat.
Ja ik werk(te) ook in de zorg. En dit was mijn derde contract dus het zou ook nog is om moeten worden gezet in voor onbepaalde tijd. En ik hb een jaar geleden het derde jaar verzorgende ig bij hen behaald (ik hoefde maar 1 jaar omdat ik al 2,5 jaar hbo-v had gestudeerd) en het was alleen maar herhaling en nu willen ze ook nog dat ik studiekosten terug ga betalen. Terwijl hun mijn contract niet verlengen! Er staat ook gewoon in het contract dat dat alleen hoeft als je zelf ontslag hebt genomen. Maar ze blijven volhouden. En nu zeggen ze ook nog dat het komt doordat ik verlof op wil nemen. Voor zover ik weet is dat een recht en mogen ze dat niet eens als reden geven. En nu zeggen ze ook nog dat ze mijn functioneren niet meer hebben kunnen beoordelen (terwijl ik daar 2.5jaar werk) belachelijk. Maar het is niet fijn om met dit soort dingen te zitten als je in je verlof zit. Ik richt me nu volledig op mijn dochter. Ze zijn maar 1x zo jong! En mamsie.. Ik zou ook graag iets regelmatigers willen. En ik wil straks 16uur gaan werken ipv 24. Hoeveel uur werk jij?
Mijn dochter had trouwens gister avond de laatste fles om 23u. Moest haar om 7u wakker maken.. Omdat ze anders niet aan 5 flessen komt vandaag.. En nu slaapt ze nog steeds! Ik heb het idee dat ze die nacht al langer zonder kan , moet haar steeds wakker maken. Maarja die laatste fles vroeger geven is ook geen optie want dan zitten ze te dicht op elkaar. En die fles laten vervallen is helemaal geen optie als ze 2,5 maand is lijkt me hahaha En dan erbij ze gaan altijd helemaal leeg die flessen. Hebben jullie kindjes dit ook?
Hoezo zou ze niet aan 5 flessen komen? Je kan er overdag toch ook wat korter tussen laten? Ik zou haar niet wakker maken om 07.00 uur hoor. Misschien om 08.00. Welke tijden krijgt ze de flessen nu?l hier is het schema (ongeveer): 07.00-08.00 11.00-12.00 15.00-16.00 19.00-19.30 23.00 Eventueel nachtvoeding Mijn meisje was om 07.15 uur wakker en ging om 08.30 weer naar bed. Ze slaapt nu ook nogsteeds.
Eerst was het schema 6u 10u 14u 18u 23u Nu is het 7u 11u 15u 19u 23u Maar ik moet haar dus van die van 23u en 7u wakker maken Wat is dan wijsheid??