juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
    Mijn keus zou zijn om dan om 23.00 nog een fles, beter voor jouw nachtrust.
    En als er wel wordt doorgeslapen als er om 23.00u nog een fles wordt gegeven is toch ideaal :)

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze sliep 9 vd 10x al door met de fles van 23.00. Het Cb had aangegeven dat het misschien zonder die laatste fles van 23.00 zou redden. Dat is 1x gelukt. Voordeel van de laatste fles om 19.30 is dat ik dan wel vroeg mn bed in kan. Voordeel van laatste fles om 23.00 is dat ze dan doorslaapt.
    Een goed over nadenken. Dit weekend nog even de laatste fles om 19.30, dan heb ik het een week geprobeerd. Daarna kijken wat ik ga doen.

Lekker dat jullie je mannetje mee kunnen nemen uit eten. Hier is ze vanaf eind vd middag echt te moe en jengelig. Zou haar niet mee kunnen nemen hoor!

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai dames

Nou wij zijn weer terug van de lunch en een paar uurtjes stadten.
    M'n dochter vond het allemaal wel best. Heeft ons met oma uitgezwaaid en geen kick gegeven hahaha.
    Ze vind het allemaal goed als ze maar op tijd haar fles krijgt :p
    Nu slaapt ze nog.
    Toch wel gek hoor.. Wg zijn zonder haar.

Mar ja lastig is dat.. Ik heb daar toen op die dagen dat ze om 4.30u kwam ook over nagedacht. Maar sinds we alle flessen hebben opgehoogd redt ze het met 4 flessen.

Nala leuk zeg :) dus de slagroom beviel hem wel haha.
    Nou hier nog geen bijvoeding maar die luiers gaan ook steeds harder stinken!!

Shendari ja ik vond het in het begin ook heel moeilijk. Maar ik ben begonnen met even alleen een boodschapje halen ofzo en als je dan merkt dat ze het helemaal niet erg vindt, wordt het weg gaan wel makkelijker moet ik zeggen. Al voelde het wel raar. Ze hoort er gewoon bij hihi.

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Naar hoeveel hebben jullie de flessen opgehoogd?

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

7.30 200ml (dus 180+6)
    12.00 210ml (dus 210+7 en afgieten)
    16.30.200 ml (dus 180+6)
    En 21.00 240 (dus 210+7)

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb toevallig net ook 210 (afgegoten gemaakt). Kijken of dat iets uit maakt...

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja het kan net dat beetje extra zijn! Anders geef je 3x 210 en 1x240 als ze het aan kan. Hier hielp het.

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja kan ik ook nog proberen idd

9. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Shendari Helaas heb ik gelijk maar ons mannetje is nogal gauw uit zn doen als iets anders loopt dan normaal dus daar kan het ook nog aan liggen, al had hij vandaag een goede dag
    Hij werd eerst ook bestempeld als huilbaby

Wat een lekker ventje zeg!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet zo moeilijk vond om eens iets zonder de kinderen te doen Ik merk dan dat ik juist een leukere moeder ben, en zeker na deze week waarin ik toch veel thuis was moet ik af en toe even iets voor mezelf doen:) klinkt wel ontaard he

Heerlijk een even op vakantie, ik kan niet wachten tot het eindelijk maart is dan gaan we een weekje naar landal We zijn alleen nog aan het kijken voor de zomervakantie. Jullie misschien ideeen?

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie ik heb niet echt tips.. Wij zijn vaak in Egypte geweest maar met een baby willen we daar echt niet meer heen.
    Wij zaten er aan te denken om in het voor of najaar naar Frankrijk ofzo te gaan maar verder nog niet echt gekeken.

En ik snap wel dat je het ook fijn vindt om dingen voor jezelf te doen.
    Het is ook wel goed voor de kindjes denk ik.. Even iemand anders die op ze past en andere dingen met ze doet :)

Hoe gaat t bij jullie?
    Vriend heeft net weer de fles gegeven (want dan slaapt ze langer hahahaha) en nu slaapt ze.

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook echt geen moeite om zonder mijn meisje weg te gaan. Even tijd voor mijzelf!

Wij gaan in mei naar Spanje. Frankrijk is denk ik ook leuk!

Hier 19.30 laatste fles. We zullen zien wat de nacht gaat brengen...

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    We willen met de auto op vakantie, ik vind vliegen best duur maar wel ergens waar de zon is maar weet niet zo goed of Italie goed te berijden is want Lucas is dan net 1

Ik denk ook dat het weleens goed is dan ben je zelf weer met positieve energie geladen en kan ik er weer tegenaan

Gisteren had mn mannetje wel veel gehuild en ik weet echt niet waarom Ik schiet daar toch steeds van in de stress, ook wel omdat hij in het begin zoveel gehuild heeft. Het zit me toch niet helemaal lekker :)
    Verder is het best aanpoten zo alleen maar nog 2 dagen en dan is mijn vent weer lekker terug :D

Ik ga in januari een weekendje weg met een vriendin, we willen naar Sanadome, is er iemand weleens geweest?

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Goedenavond! :)

@Lelie Fijn dat je dochtertje het niet erg vind bij oma. Dan ga je inderdaad met een geruster hart weg. Morgen komt oma hier ook voor het eerst eventjes oppassen. Pfoe, vind het heel spannend hoor.

@Mamsie Lijkt me inderdaad best zwaar hoor, die paar dagen dat je er helemaal alleen voor staat. Gelukkig is je man snel weer thuis! En ik kan je de hand schudden, hier vandaag ook erg huilerig, nou ja, voornamelijk de afgelopen 3 uur, pfff. Kan er ook totaal niet tegen en ga er ook van stressen. En rijden naar Italie zou ik best proberen hoor. Slaapt je kleine ook beter in de auto? Denk dat dan best wel kan hoor. Lekker doen!
    Hier dacht ik eerst ook dat we een huilbaby hadden. Zodra het ritme iets anders is, dan kan je het voor de rest van de dag wel schudden... Zo lastig is dat.. enne, Sanadome? nee ken ik niet. Is dat een soort wellness-achtig iets?

@Mar Heerlijk naar Spanje! Met de auto of vliegtuig? Ik wil volgend jaar ook ergens op vakantie. Weet alleen nog niet of dat hier in Nederland zal zijn of lekker ergens naar de zon toe.

Hier op zich wel een redelijke dag gehad. Wel constant slaapjes gedaan van max. 45 mintuten en 1 slaapje van 1,5 uur. 19.30 de laatste fles gegeven, maar hij wilde niet slapen. Daarna nog bij ons gezellig op de bank gezeten, maar had ook geen succes. Zodra we bij zn bedje kwamen werd hij helemaal vrolijk, en was ontzettend hyper :$ Om 22.00 nog 150+2 gegeven (waarvan 80 opgedronken) en toen viel hij eindelijk in slaap. Hopelijk slaapt hij tot minstens 07.30 morgenochtend. We zullen het zien!

Morgen naar de Ikea om een chaise lounge te kopen voor onze kivik bank. Opa en oma komen hier oppassen, dus ben héél benieuwd hoe dat zal gaan. Zodra er iets anders gebeurd in z'n omgeving is hij best wel van slag, maar ik vind wel dat het nu tijd wordt dat hij dit moet gaan leren...

Slaap lekker allemaal! :)

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Nou dat was niet leuk zonet :( Om 23.00 werd hij hysterisch wakker. Leek wel van pijn. Tandjes? Of zou het liggen aan de rijstebloem pap die ik om 17.00 had gegeven via een lepel. Was namelijk de eerste keer in die hoeveelheid en via een bordje. Toch maar een zetpil gegeven en een klein flesje. Is daarna lekker gaan slapen en ik hoop dat hij nu zijn uurtjes weer gaat inhalen. To be continued... :)

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier meldde mevrouw zich ook al. Op 1x na lijkt het geven van 4 flessen hier geen succes. Morgen proberen om 2x 180 en 2x 210, kijken hoe dat gaat. En anders terug naar 5 flessen denk ik....

Oh en Shendari, we gaan met het vliegtuig naar Spanje. Spannend hoor!
    Het gaat morgen vast goed als oma komt oppassen!

16. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Shendari ben benieuwd hoe het je zal bevallen vandaag haha. En hoe je zoontje t gaat doen. Voelt hij zich al beter?

Mar, balen zeg. Ik zou het gewoon nog even proberen met iets grotere flessen en als het niet lukt gewoon weer 5 gaan geven. Dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Mamsie ja ik ben wel eens een dagje naar sanadome geweest.
    Op zich mooi.. Maar het zijn meer baden dan dat het sauna etc is. Dus ik weet niet waar jullie voor willen gaan??
    Het was die keer wel heel druk. Dat was een nadeel maar het ziet er wel mooi uit en je kunt goed relaxen in al die baden.
    Maar wat betreft sauna kun je beter naar de zwaluwhoeve gaan (zegt een vriendin van me) ben daar zelf nooit geweest.

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vannacht weer zo slecht geslapen. Het denk ik toch met stres te maken... Heb het nog 02.45 uur zien worden. Gelukkig werd mn meisje pas om 08.00 uur wakker.

Ik ben de dag begonnen met een fles voor haar van 210+7. De volgende 2 ga ik 180+6 doen en de laatste weer 210+7. Kijken wat er dan gebeurt. Wordt nog wennen voor haar als ik weer terug zou gaan naar 5x 180 (afgegoten). Ineens weer kleinere flessen!

18. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Shendari: hij slaapt heel goed in de auto, dus denk ook wel dat we het gaan doen We willen dan een ingerichte tent huren, we willen graag een vouwwagen dus kunnen we kijken of het iets voor ons is

Wat vervelend van je mannetje net Heeft hij verder goed geslapen? Veel plezier vandaag, het zal best even raar zijn

Lelie: we willen naar sanadome omdat dat het enigste is waar je een zwempak aan mag en aangezien mn vriendin een stoma heeft is dat wel fijn
    Ik ben wel voor de baden, het zag er op internet mooi uit

Mar: ik zou ook nog even grotere flessen geven

19. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie ja dan is sanadome inderdaad ideaal.
    Al heb je bij die andere sauna's enzo meestal op dinsdag badkledingdagen. Maar als je een weekend wilt heb je daar weinig aan haha.
    Het is wel fijn. Je kan ook gewoon in je badjas naar het restaurant enzo. Zit iedereen daar in een badjas. Haha. Dat is wel grappig.

Mar ja misschien wel dan.. Fijn. Dat je meisje goed geslapen heeft.
    Hoop dat grotere flessen helpen.

Hier werd ze om 5u wakker, speen gegeven, 6.30 wakker, bij ons gelegd. Om 7.30 maar wakker gemaakt voor de fles ivm het ritme..

20. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

T is zeker weekend ofzo??? :p

Deel Deze Pagina