Nou, de fles met 180 cc heeft hij bijna allemaal vrijwel direct er na eruit gegooid Beetje apart toeval haha. Maar goed. Zit nu op 825 cc en ligt nu net weer op bed. Ben benieuwd wat hij vannacht gaat doen. Ik hou alles bij hoe laat en hoeveel hij drinkt via een notitie app op mijn telefoon. Geen idee waarom Het is ook nog eens geshared met die van mijn vriend zodat als hij de fles geeft het ook kan updaten. Balen Lelie dat jij een wat mindere dag had vandaag Hopelijk morgen een betere dag! @Mar Hoe zijn de rest van de slaapjes vandaag gegaan? Lukte het nog steeds om haar in slaap te krijgen op haar rug? Duim voor je dat je een goede nacht tegemoet gaat! Hier nu ook even wat problemen om de nacht in te gaan. Poging 2. Ben benieuwd... Zo te horen niet...
Mannetje 4 uur wakker geweest. In bed was het huilen. Laten huilen werkte niet. Uit bed was ie zelfs nog redelijk gezellig Nou ja. Nu uiteindelijk gelukt met een verdund flesje. 30cc van op... Ga er nu gelijk achteraan. Ben dood op. Slaap lekker allemaal.
Lelie: Het zijn ook nare verhalen die er op staan maar moet zeggen, ik heb er toch mensen leren kennen die hetzelfde hebben meegemaakt en die het ook begrijpen want voel me soms wel machteloos en verdrietig omdat ik wel mn zoontje heb en hun niet... Dat was ook nog spannend dan met 37 weken gelukkig is alles goed gekomen Erg he als je vanalles van plan bent en je kleintje is zo aan het huilen zonder dat het getroost kan worden, en erachter komen wat er is is zo lastig Shendari: Lust hij al wel meer fruit of groente dan wat hij nu krijgt of niet? En als je nu 2x180 geeft en 3x 165 Dus jij bent fotograaf of als hobby? Wat voor foto's maak je? Mar: en hoe is het gegaan op dr rug slapen? Mijn zoontje wil opeens geen fruit meer wel de groente gek kind toch, mn zoontje is meestal van 16.00 tot 19.00 wakker met het gevolg dat hij die fles van 19.00 niet op kan omdat hij te moe is maar ja hij gaat echt niet slapen Wie is er goed in gedichten schrijven ik heb dit jaar echt geen inspiratie en ik moet het vrijdag af hebben...
Shendari hoeveel heb je dan gegeven in totaal gister? Vermoeiend he als ze zo huilen! Mamsie ik had geen idee wat er aan de hand was met haar maar ik kon haar wel troosten. Maar alleen als ze bij me lag. En uiteindelijk was ze oververmoeid dus duurde het heel lang tot ze sliep gister middag. Avond is wel weer goed gegaan. 21.00 fles en om 7.40 net hoorde ik haar kletsen haha. Nou wel apart dat jouw zoontje geen fruit meer wil haha. Meestal is het andersom!! Ach ja gewoon geven wat hij lekker vindt. Ik had gister wat zitten lezen bij die vlindertuin. Wel erge verhalen hoor. Maar daardoor besef ik wel hoeveel geluk we hebben om een gezond kindje te hebben! Het zet je wel weer even met beide benen op de grond.
Goede morgen mama's! Hier gisteren de laatste fles om 19.20 en haar op de rug naar bed gedaan. Ging bijna 2 uur goed en toen hysterisch. Heb haar toen op de buik gelegd en toen was het goed. Ze kwam om 02.30 en toen om 07.30. Ze lijkt het dus echt niet te redden op 4 flessen, althans niet als de laatste al om 19.30 is. Dilemma, dilemma..... Weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ze ligt nu weer op bed, op de rug en ze slaapt. Fijn! Straks naar mijn zus en haar daar op bed leggen. Kijken hoe dat gaat. Fijne dag allemaal!
Hee Mar, Ja lastig is dat allemaal he met die flessen. Het blijft iedere keer zoeken. Ik denk dat als ik jou was ik het gewoon op 5 flessen zou laten. Je hebt het best een tijdje geprobeerd toch. En je voedt ook nog niet bij.. dus zo veel haast zou ik er niet mee hebben. Als je dan gewoon 4x 180 geeft en 1x 200 voor het slapen gaan ofzo. Dan zit ze nog steeds niet aan haar max. Als ze het daar wel lekker op doet... toch?? Hier lijkt ze het goed te doen met 4 flessen. Ik ben alleen bang dat ze te weinig krijgt. Al denk ik dat ze dat dan wel zou aangeven... maarja je hebt ook zoiets als "stille ondervoeding"he.. (Dan lijken ze tevreden, maar ondertussen) Ze woog met 3 maanden 6720 (en met geboorte 4260) dus ik vind ook niet dat ze heel veel is aangekomen ofzo.. en nu geven we al 2 weken minder dan dat we eerst gaven...
Goeiemorgen dames, Pfff wat een avond en nacht. Om 22.15 sliep hij eindelijk. Amper 2 uurtjes geslapen of het was weer mis. Niet te troosten dus weer een flesje gegeven om 00.30. Viel in slaap op schoot. 10 minuten nadat hij in bed lag was het weer huilen geblazen Toen wel kunnen troosten en sliep om 01.30. Daarna kwam hij om 04.45. Hetzelfde liedje... Geen idee wat er aan de hand was. Vind het soms zo lastig om dat te beoordelen. Nu wel geslapen tot 10.00 gelukkig. Net weer naar bed gebracht (nu wel zonder gehuil ) @Mamsie Ja, ik denk dat hij zo'n klein potje met gemak weg eet, maar dat doe ik natuurlijk niet! Haha. Ik geef hem 1/3 ongeveer. Zou inderdaad 2x180 en 3x165 kunnen proberen. Enne, nee ik fotografeer als hobby Vind het super leuk om te doen. Wilt ie geen fruit meer?? Haha, komt vanzelf wel goed denk ik Hoeveel voedt jij bij? Elke dag? Sorry, ben ook héél erg slecht in gedichten @Lelie Ik heb nu een totaal van 950 cc genoteerd gisteren. Die fles van 05.00 heb ik als 1e fles gerekend, anders was het zwaar over de liter heen. Is zeker naar als ze zo overstuur zijn Zo te lezen had je gister overdag inderdaad een behoorlijke zware dag. Denk trouwens niet dat je meisje te weinig krijgt hoor. Voedt je al bij of eerst nog via de rijstebloempap? @Mar Zou ook weer 5 flessen gaan proberen. Of een verdunde 5e fles voor als ze dus vroeg voor de 4e fles komt. Succes en veel plezier bij je zus! Ik ga even snel douchen voordat hij weer wakker wordt.
Lelie Zeker hebben we geluk dat we een gezond kindje hebben en daar moeten we maar veel van genieten. Gelukkig dat ze vannacht wel goed heeft geslapen Maar ze is toch goed aangekomen in drie maanden ze komen ong 200 gram per week aan maar kan je niet tussendoor wegen als je twijfel Shendari wat vervelend zeg zo'n nacht en avond. Het is ook hartstikke lastig om erachter te komen wat er nu is want ze kunnen het helaas nog niet zeggen dat zou een stuk makkelijker zijn. Ik denk ook weleens was hij maar 1 dan wordt het wat makkelijker enz, hoop ik... Maar mag hij niet meer dan? Ik voed iedere dag bij, hij krijgt normaal een stuk fruit en s avonds groente, maar geen rijstebloem
Hmm, het CB zegt nog steeds dat ik elke dag een theelepeltje meer mag geven. Het probleem is, dat mijn ventje bij 4 maanden al 8 kilo woog. En dat terwijl hij 'maar' 3034 gram was bij de geboorte. Ik ben gewoon zo bang dat hij nóg zwaarder wordt van de bijvoeding. Ik durf de volgende keer niet eens naar het CB te gaan, uit angst dat de weegschaal 9 kilo aan gaat geven En een stuk fruit? Bedoel je dat letterlijk of gepureerd? Oja ik fotografeer voornamelijk stil leven en conceptueel trouwens. Hier heb je een beetje een idee van wat ik doe via deviantart: xOronar's deviantART Gallery
Maar mn zoontje woog ook bijna 8 kilo maar daar hebben ze niks van gezegd Ik prak alles fijn. Ik mocht dit gewoon geven Hij krijgt ong 5x180 en dan groente en fruit Maar mn zoontje krijgt neocate dat is erg licht verteerbaar maar in januari krijgt hij een test om te kijken of hij echt een koemelkallergie heeft en dan hopelijk op iets zwaarder voeding zodat er een fles afgaat. Ik zal eens kijken Ik ben benieuwd
Hee Shendari ik voed nog niet bij. Daar beginnen we zaterdag mee dan is ze precies 4 maanden. Komt goed uit in t weekend want mijn vriend wil er ook bij zijn natuurlijk Dus dan krijgt ze weer wat extra. Als ik jou was zou ik gewoon iets meer bijvoeden. Dan kan je straks vanzelf een fles laten vallen. Het is toch fijn dat hij goed eet en goed groeit. Dat gaat er straks vanzelf af als ze gaan lopen!! Ik zou me niet te druk maken om het cb. Die hebben altijd wat te zeuren. Mamsie nee ja of ik zou volgende week di naar het cb moeten gaan maar de dag erna hebben we een afspraak. Dus dan zie ik t wel. Geef jij ook wel is potjes of alles vers?? Krijgen ze bijv banaan van die lepel of is dat te plakkerig??
Ik heb eerst potjes gegeven om hem te laten wennen Nu doe ik wel vers fruit geven, ik prak de banaan erg fijn en dat vindt hij erg lekker normaal dan... Op zich is een banaan niet plakkerig maar lijkt het op moes als het helemaal fijn is en ze zal er toch aan moeten wennen. De groente geef ik wel uit een potje, maar wil wel binnenkort beginnen met verse groenten aangezien we het toch altijd in huis hebben Shendari ik zou ook gewoon kijken naar wat hij op kan, grotere baby's hebben ook meer nodig zeggen ze en inderdaad het cb heeft altijd iets ookal gaat het allemaal goed daarom vertel ik niet veel daar
Zo wat een berichten!!! Vanmorgen heeft mevrouwtje weer 2 slaapjes gedaan op haar rug! Gaat goed. Ik snap je angst voor je CB hoor Shendari. Mijn meisje was met 4 mnd 8230gr. Hoe rekenen jullie trouwens de hoeveelheid melk die jullie geven? Rekenen jullie een fles van 180+ 6 als 180 of als 200? Hier op de site verschillen de meningen daarover. Volgens mij houdt het CB 180 aan.
Ik reken het aantal ml wat ik echt geef.. Dus water en schepjes. Ik vind dat ook maar onduidelijk. Overal zeggen ze iets anders. Cb gaat ook altijd uit van flessen die niet worden afgegoten dus dat is mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk. Maar max is 5x180+6. Dus ik denk dat die arts die ik laatst had ook van de gemaakte flessen uit gaat. Mar fijn dat het slapen op de rug goed gaat! Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat ze zo'n buikslapertje is?? Mamsie ja ik heb nu ook een 4 maanden potje in huis. Om te wennen. Voor die 2 hapjes waar we mee beginnen haha.
Ze ging overdag ineens een stuk slechter slapen. Uit pure wanhoop heb ik haar toen op de buik gelegd en ze sliep meteen haha. Ik ga haar as zondag het eerste hapje geven. Dat is ze precies 5 maanden! Ik begin met worteltjes!
Ik maak altijd een kan voor de hele dag omdat hij nogal ongeduldig is als hij honger heeft maar ik doen 180cc in de fles Spannend Mar en Lelie! Ik heb beide keren zoveel foto's gemaakt
Hahaha ja en we willen het ook gaan filmen Bedoel je dat je de flesvoeding al klaar maakt?? Voor een hele dag? Hier gaat dat niet.. Ik voeg nutriton toe. En het wordt aangeraden om het snel na bereiden te geven..