juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Oja.. Welke flesvoeding geven jullie??

En hoeveel waren jullie eigenlijk aangekomen in de zwangerschap??
    Hier was de laatste keer gewogen ong 12 kilo... Maar daarna ben ik echt heel veel vocht vast gaan houden hihi.
    Maar ik vraag dit omdat ik dus bij een verloskundige praktijk zat met 5 verloskundigen.. En 1 zei toen met de controle met 27 weken dat ik te veel was aangekomen. (8.5kilo toen) was ik niet zo blij mee toen!!
    En dat er 5 waren vond ik ook een nadeel.
    Dus ik twijfel of ik als er een tweede zou komen, ik weer daar heen moet gaan. Ze hebben wel al alle gegevens en het is dichtbij. Dat scheelt dan weer haha.
    Nou ben benieuwd naar jullie verhaal.

2. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    #662 Mamsie2010, 26 nov 2013
    Laatst bewerkt: 26 nov 2013
    Ja voor 24 uur maken wij een kan, die maken we koud klaar zodat het opgewarmd kan worden
    Lucas krijgt neocate
    Ik was ong 15 kilo aangekomen maar nooit gehoord dat het veel was. Wat raar dat ze dat gezegd hebben, ik vind het helemaal niet veel Wat ben ik dan wel niet
    Ik zat ook bij een praktijk met 5 vk De eerste keer was ik heel tevreden de tweede keer spraken ze elkaar nogal tegen Ik vond wel je hebt wel keus want als je maar 1 vk heb en het klikt niet dan ga je misschien opzien tegen de controles en Bij de gyn had ik er maar 1 en dat was wel prettig ook omdat het klikte alleen was ik daar echt een nummer

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja dat is ook vervelend. Dat is echt het ziekenhuis.
    Maar bij ons had je niet echt keus. Het was sowieso afwachten wie je bij de bevalling had.
    Ja raar he! En ze noemde zelfs nog een diëtiste!! Nou ik was toen helemaal over de zeik. Ik at al heel gezond enzo.
    Maargoed. Uiteindelijk heb ik haar daarna echt toevallig niet meer gehad. Haha.

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gisteren een goede dag gehad. Alle slaapjes op haar rug, alleen het lange middagslaapje ging anders. Na een uur werd ze krijsend wakker, toen op haar buik gelegd en uiteidelijk 3 uur later (dus na 4 uur slaap) wakker gemaakt voor de fles. Vanavond ook op de rug gelegd en dat ging goed. Ze meldde zich om 02.00 uur en nu slaapt ze nog. Zo trots op haar!

Vanmiddag naar het ziekenhuis om de campspreider aan te meten. Best spannend.

Maar zo eerst opstaan en alles klaar maken voor de oppasdag bij mn zus. Hopelijk wordt de kleine meid zo zelf wakker. Zo sneu als ik haar wakker moet maken!

Fijne dag dames!

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames!

Mar ben benieuwd naar vanmiddag. Hoop dat ze het niet erg vindt.
    Hier is alle dagen het ritme weer anders. De nachten gaan perfect maar nu is het middagdutje rommelig. Maar goed liever in de middag dan in de avond haha.

Volgende week moeten wij weer naar het cb. Voor voorlopig even de laatste prikjes gelukkig.

Ik krijg dalijk m'n ouders op bezoek.
    Fijne dag allemaal!!

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou weer een shock te verwerken bij het aanmeten vh spreidbroekje. Was het blijkbaar de bedoeling om m gelijk om te laten! Mij is verteld dat ze m de 6e pas om hoefde! Ik moet echt nog dingen regelen, wiegje inwisselen voor ledikant, slaapzak passen en eventueel een andere halen, maxi cosi aanpassen etc. En ze is net pas een beetje gewend aan het op de rug slapen!

Die vrouw zei dat het ook ok is als ik iets later begin. En als het overdag goed gaat en s nachts nog niet, dan gewoon opbouwen. Bah!!!

Ga morgenochtend dus dat ding maar aandoen en kijken hoe dat gaat met slapen. Ik zie er zo tegenop, maar het moet natuurlijk gewoon.

Ik wil troostvoer: bonbon bloc, pizza, chips etc. Maar ik doe het niet hoor. Hoe bedoel je emo-eter!

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar

Wat rot zeg! Dan hebben ze je ook lekker voorbereid zeg!!
    Knap dat je je eetdrang kunt beheersen!
    Ik hoop dat je meisje het goed gaat doen met d'r spreider.
    Heel veel succes alvast! En een dikke knuffel!

8. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Das balen Mar, wat slecht eigenlijk dat ze nu iets anders zeggen.
    Ik hoop dat ze er aan kan wennen Heel veel succes! Ook vanaf hier een dikke knuffel
    En snap best dat je ergens troost in zoek maar knap dat je het toch niet doet

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier een goede nacht. Ze kwam om 01.40 en na een klein flesje pas weer om 07.40.

Vanochtend snel de wieg verruild voor het ledikantje. Ze heeft wr net zonder probleem in geslapen. Zometeen voor het eerst de spreider aan en kijken hoe dat gaat. Zie er zo tegenop!

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar heb je het al geprobeerd??
    Ben benieuwd hoe ze er op reageert.

Hier is de nacht goed gegaan. Maar de middagen zijn nu weer ellende.
    Ze vertikt het om te gaan slapen. En ze blijft maar huilen als ze in haa bed ligt :(
    Laten huilen is ook zielig maar als ik haar er weer uit haal duurt het nog langer voordat ze slaapt.

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb m na haar ochtendslaapje aangedaan en ze heeft 15 min gekrijst! Ben maar met haar gaan wandelen en toen werd ze iets rustiger. Ik mag geen sec uit haar zicht verdwijnen. Vind het verschrikkelijk om haar zo verdrietig te zien. Ze is altijd zo vrolijk :(.

Hier zijn de slaapjes overdag ook slecht. Gisteren 4x 45 min en nu heeft ze ook maar 2x 40 min geslapen. Maar goed, kan nu ook door dat ding komen. Ze huilt als ik haar in bed leg en dat ben ik niet meer gewend. Als ik haar even uit bed haal en troost, gaat ze daarna wel slapen, maar kort dus.

12. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoi dames, ben ik weer.

@Mar Fijne communicatie dus weer? Dat je er gister al mee moest beginnen :( Hoe gaat het nu?

Pffffff dames. Ik ben ontaard!! Een slechte moeder :( Wat nou doorkomende tandjes. Nee hoor. Dikke vette ooronsteking!!

Al dagen is het s'avonds giga drama. Hij wilt niet meer slapen. Wordt rond 18.00 wakker en gaat niet meer slapen. Meestal pas rond 23.00 a 23.30. Overdag is het een engeltje en slaapt hij super.

Eergister had ik hem op schoot, vriend kwam thuis en gaf me een kus. Zoontje draaide zn hoofd naar hem om en ik rook een vieze vislucht. Geef ik m'n vriend ook nog eens de schuld :)

Vanochtend rook ik het weer bij m'n zoontje. Kwam bij z'n oor vandaan!! :$ En oh bah, het zat allemaal in z'n nekje. Helemaal rood, en stinken dat het doet. Blijkbaar is het dus al open gesprongen. Pfff, verklaart allemaal wel een hoop. Rode wangen (rood oortje laatst) en koortsig. En ik maar denken dat het tandjes waren. Voel me zo rot!!

Moet nu 3x daags zetpil geven en morgen even naar de huisarts er mee.

13. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mar wat erg zeg. Lijkt me zo verschrikkelijk!! Maarja ze moet er even door heen. Het is voor haar eigen bestwil moet je maar denken :(
    Maar dat neemt niet weg dat het gewoon klote is!!!

Shendari nee joh! Je bent echt geen slechte moeder! Je dacht gewoon dat hij tandjes kreeg. Je hebt toch meteen aan de bel getrokken toen je merkte dat hij iets aan zijn oortje had!
    En nu wordt hij vast snel beter :)
    Hoe komt ie nou aan zoiets vraag je je dan af he....
    Maarja je doet je best en er zit nou eenmaal geen gebruiksaanwijzing bij hihi. Beterschap met je kleintje!

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Shendari, je kan zoiets ook niet weten! Het is niet alsof je het ziet. Ja achteraf, maar goed de volgende keer weet je waar je op moet letten. Belangrijker is dat je er achter bent gekomen en dat hij behandeld gaat worden!

Mijn meisje ligt nu op bed met de spreiden aan en zonder een kik te geven. Ze heeft 4x 40/45 min geslapen vandaag :(.
    Ik heb haar vandaag iets minder voeding gegeven, zodat ik haar vannacht iets vaker kan geven (mocht ze vaker komen), want daar hou ik wel rekening mee. Ze zal wat onrustig zijn. Ik ben supergrote op haar, want je ziet dat ze het moeilijk heeft, maar intussen doet ze het super! M'n kleine meisje!

Ik ga vroeg naar bed. Weet immers niet hoe de nacht zal gaan...

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Slim bedacht ja dat je daar vast rekening mee houdt.
    Hopelijk gaat t goed en weet ze binnenkort niet beter.
    Gelukkig wennen kindjes snel aan nieuwe dingen.

Mijn dochter is weer veel wakker geweest. Ik begin maar te accepteren dat ze gewoon niet zo veel slaap nodig heeft hihi.
    Ze wil in de middag weer de hele tijd bij me zijn... Maarja dat zal ook wel een fase zijn...

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben zo trots op mn meisje! Gisteren om 19.20 laatste fles en zonder te piepen gaan slapen met haar spreider aan. Om 01.10 huilend wakker, klein flesje gegeven (waarvan maar de helft op, dus trek had ze niet) en nu slaapt ze nog heerlijk! Ik ben al vanaf 04.15 uur wakker, maar dat geeft niet. Zij doet het super en dat is het belangrijkste!

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mar wat fijn dat het goed is gegaan! Een hele oplichting denk ik he?
    Je mag zeker trots zijn op haar :)
    Ik kom in de avond niet meer goed in slaap. Duurt een eeuwigheid voordat ik in slaap val, terwijl ik wel moe ben. Vreemd. En in de ochtend ben ik dus nog heel moe...

Mijn dochter was ineens om 4u wakker. Ze had niet echt honger ofzo volgens mij maar ze had echt moeite om weer in slaap te komen. Dus klein flesje gegeven en daarna is ze weer gaan slapen.
    Werd net om 7.45 wakker. Ze heeft net de eerste fles op.

Gaan jullie nog wat doen vandaag?
    Wij hebben vanavond een verjaardag van een vriendin van mij. Maar m'n schoonmoeder komt op m'n dochter passen.

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze werd uiteindelijk om 07.55 uur wakker! Kleine slaapkop! :D

Hier geen plannen voor vandaag, behalve naar de consulente om te wegen. Denk dat ik na haar ochtendslaapje even de stad in ga. Wil nog maillots voor haar kopen en nog wat boodschappen.

Het weekend verder geen plannen. Denk Sinterklaas cadeautjes inpakken. Misschien vraag ik mijn ouders of ze een middagje willen oppassen, dan kan ik even grondig het huis doen....

19. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hahaha ja inderdaad. Ik blijf het ook lastig vinden om het huishouden bij te houden sinds ze geboren is.
    Wil je net wat gaan doen, gaat ze niet slapen of wordt ze wakker. En als ze slaapt kan ik ook weer niet te veel herrie maken...
    En als m'n vriend thuis is vindt hij het ongezellig als ik in huis ga werken want dan zegt ie doe dat als ik er niet ben. Dus het schiet lekker op hihi.

20. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Pfff. Voel me nog steeds een uilskuiken. Tjonge... Ik legde de link niet omdat hij overdag wel gewoon goed slaapt, niet huilerig/hangerig is en niet naar zijn oortje grijpt. Hij is al wel een weekje een beetje verkouden. Hoesterig enzo. Dus zou goed kunnen dat het daar van komt.

Gisteravond was een record! Meneer was wakker vanaf 17.30 tot maar liefst 00.15!! Wat een avond... Gelukkig doet hij dat niet snachts :) Heeft geslapen tot 09.30. Heb het idee dat die stomme weleda zetpillen niet werken. Net weer op bed gelegd, moet hem alleen helaas zo weer wakker maken. 14.10 afspraak bij de huisarts.

Mar, wat ontzettend goed van je meisje. Mag je zeker trots op zijn! Blij om te horen dat het goed gaat :) Wel balen dat je zelf dan niet meer kan slapen :(

Lelie, begon je morgen trouwens niet voor het eerst met bijvoeding? Heel veel plezier (en succes)! :D

En het huishouden, ja pfff, komt weinig van he? haha. Vond het moeilijk om het los te laten, maar inmiddels lukt me dat wel aardig. Gewoon maar af en toe een beetje bijwerken wanneer het uit komt. Zou ook wel graag even een hele dag er voor willen uit trekken om álles even grondig te doen, maar ja. Komt vanzelf wel weer :)

Morgen komt mijn zus langs, brengt een cadeautje mee alvast voor sinterklaas. Leukleuk! Verder geen plannen. Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina