juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    pff wat veel terug lezen. tis al weer ff geleden.

shendari pff dat klinkt als een heftige bevalling en ervaring. het is niet oke dat je het elke dag weer opnieuw beleefd en wat belachelijk van je werk.

mamsie wat vervelend van die pijn. hoe is het daar nu mee?
    fijn dat ze de cyste weg gaan halen.

esmee krijgt 2 knuffels in haar bedje. ze heeft graag iets in haar handen en wrijft het dan in haar gezicht. ze zijn beide van happyhorse. Clay Rabbit Richie en Polar Bear Pol Tuttle. Er staat ook nog een ezeltje van lief in de hoek van haar bedje.(deze vond vl helemaal geweldig en moest en zou die hebben :p) bij de oma's heeft ze 2 verschillende knuffeltjes. bij mijn ouders een blauwe tuttendoekje met kopje van nestle. bij de ouders van mijn vriend 1 knuffeltje van de prenatal.

Mijn bevalling: bij 41,6 ballonnetje gekregen en bij 42 wkn om 7.15 in het zkn. vliezen konden nog niet gebroken worden. Er werd gel ingebracht en binnen enkele minuten had ik weeen. Om half 11 weg voor de ruggenprik toen 3/4 cm. Deze is 2 keer gezet. 1ste keer zat niet goed. Om half 1 terug naar de vlkamer had toen 9cm en al een uur persweeen. Het laatste randje ging niet weg en de hartslag van esmee daalde bij iedere wee en mijn weeen namen af. Rond 3/half 4 is er 2x bloed van esmee afgenomen en om kwart over 4 naar de OK voor een keizersnee. om 10 voor 5 was ons meisje geboren. De hele ochtend en middag rustig en relaxt geweest in de weeenstorm maar na het moment dat ze gezegd hadden dat het een keizersnee werd was het alleen maar huilen.
    Daar ging mijn idee om thuis te bevallen :( verder goed herstelt. Ik heb geaccepteerd dat het niet meer thuis kan bij de volgende.
    esmee heeft ook berg op haar hoofdje. ik doe er niets aan.

mar30 knap dat je al zoveel bent afgevallen.
    ik was na de bevalling lichter dan ervoor maar er komt op het moment steeds een beetje bij :(. Ik heb na het eten nog honger. vroeger kon ik bij het uiteten mijn bord nooit op. nu eet ik het mijne op en een voorgerecht en een nagerecht en dat van vl :S als hij wat laat liggen. Nu is het pepernoten tijd zo verslavend :(

meisje wordt wakker ben nu op blz 48 :p nog 20 tegaan straks weer verder

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    #682 Shendari, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt: 29 nov 2013
    Klinkt ook wel heftig jouw bevalling Laura! Lijkt me niet niks als je onverhoopt toch een keizersnede moet ondergaan.

Nou ja, uhhh dames, ik weet het niet meer hoor!! Zijn oren zagen er prima uit. Niets aan de hand. Ze voelde wel dat het tandvlees aan de bovenkant wat hard was, maar ze dacht zelf niet dat ze nu al aan het door kwamen waren. Ze geeft me wel altijd een rot gevoel :( Ze noemde mijn zoon een vulkaantje. Druk, sterk, stevig en hongerig. Nou, dat hongerige valt nu reuze mee gelukkig. Maar goed, omdat hij dus een 'vulkaan' ;) is kon het zijn dat die geur uit z'n huid kwam, omdat alles 'ontploft' ;) duuuuus.

What to do??? Waarom wilt hij dan 's avonds opeens niet meer slapen?

Ben natuurlijk wel helemaal blij dat er niets aan de hand is! :D Maar des te meer dat ik er niets meer van snap haha.

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Een vulkaan??? Zei je huisarts dat? Hahaha wat een raar mens!
    Dus er is "niks" aan de hand volgens haar??
    Die geur kan toch niet uit zijn huid komen??! Dat zou dan toch een oorzaak moeten hebben lijkt mij...
    Haha al zal ze dat "vulkaantje" niet verkeerd bedoelen denk ik.
    Ik weet ook niet goed wat je er mee kunt doen.
    Misschien dat dat slechte slapen gewoon een fase is??

Stefanelaura dat is lang geleden haha.
    Gaat het allemaal goed verder?
    Jouw bevalling ging ook niet van een leien dakje zo te horen!

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Haha nee begrijp wel wat ze bedoeld met een vulkaan. Ze is gewoon ehm, tja, apart, haha. Hij heeft altijd wel een beetje een stink nekje. Melk restjes. Maak ik elke dag schoon, maar dit rook echt anders inderdaad.
    Hij heeft ook een erg droge huid, snel rode wangen, en dat wijd ze aan het te snel groeien... en dus ook dat er vieze geurtjes uit z'n huid komen ;) Right... Nou ja, we houden het er maar op dat het een fase is inderdaad. Ga denk ik toch maar weer proberen om te gaan bakeren na de laatste fles. Ben alleen bang dat ik dan juist onheil ga creëren, of misschien niet.

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    #685 Mar30, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt: 29 nov 2013
    Shendari, gelukkig was er niks aan de hand, maar het blijft vreemd. Dat slechte slapen kan ook met het sprongetje te maken hebben? Hier gaan de slaapjes overdag ineens niet goed....

Oh en ik was deze week 1,2 kilo afgevallen. Geen monsterscore, maar prima. Zit nu op 16,7 kilo in 8 weken, dus gaat prima. Op naar de volgende week!

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    De rotnacht die ik gisteren verwacht had, is nu! Laatste fles om 19.30, toen 00.20 (het wordt steeds vroeger), klein flesje, toen 02.50, kunnen troosten zonder flesje en net weer! 04.00, check vieze luier (niks) weer klein flesje en nu maar zien... Had gisteren al zo slecht geslapen. Ben gewoon misselijk nu. Hopelijk slaapt ze nu even en lukt het mij ook. Vanmiddag gaat ze even naar mijn ouders, zodat ik het huis kan schoonmaken. Zou zoveel liever gaan slapen....

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ff terug gelezen

Laura dat is lang geleden, dat was ook geen fijne bevalling denk ik. Hoe is het verder?

Shendari Vervelend van je zoontje maar daar hoef je je niet schuldig om te voelen hoor, als hij er verder niet veel last van had denk je daar niet aan. Maar wel een vreemde opmerking van de arts. Maar kunnen rode wangen van te snel groeien komen, nooit gehoord...

Mar: dat is idd een vervelende nacht, ligt ze nu ook in de spreidbroek? Je kan toch vanmiddag ff slapen en daarna schoonmaken

Wij hadden gisteren sinterklaas met de schoonfamilie. Eerst reed sinterklaas voor de kleintjes en toen ze op bed lagen hebben we surprise gedaan.
    Zondag met mijn familie en dan is het weer goed geweest voor dit jaar Vandaag gaan we niks doen

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt gezellig Mamsie!

Ja ze ligt in de spreidbroek, die gaat alleen uit met verschonen en als ze in bad gaat. Ze lijkt er geen last meer van te hebben. Nu leek ze vanochtend wel weer verkouden (ik heb ook een beetje keelpijn), dus misschien is dat het... Ze ligt nu lekker vrolijk (zij wel!) te kletsen in de box.

9. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames

Mar netjes hoor! Dat je weer bent afgevallen.
    Mamsie klinkt inderdaad leuk!
    Wij hebben morgen Sinterklaas bij m'n schoonouders.

Nou gisteravond is t veel te laat geworden!
    24u gingen we naar huis. 00.30u thuis. Nog effe gekletst met schoonouders. Lagen we rond 1.15 in bed. Werd m'n dochter om 2u wakker. Ik denk doordat de avond natuurlijk anders dan anders ging... Dus ze viel pas weer om 3.15 in slaap! Dus ik heb het nog 3.30 zien worden en vanaf vanmorgen 7.30 weer wakker. Ik ben het niet meer gewend haha ben echt heel erg moe!!

Vanmorgen 1e hapjes gegeven. Nou ze trok me toch een smerig gezicht. Hahaha En daarna maakte ze een soort van kokhalsbeweging.
    We hadden n potje olvarit banaan. Nou het was geen succes. Ik had het geproefd het is mierzoet en smaakt eigenlijk niet naar banaan.
    Dus ik denk dat we maar effe met groenten verder gaan.
    Geven jullie dat dan rond 17u/18u??

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Mar gelukkig dat ze er geen last van heeft maar hoe gaat ze dan in de maxicosi en kinderwagen?
    Daarna had ze dus wel goed geslapen. Verkoudheid heerst deze maanden, een verschrikkelijk virus want je doet er niks aan.
    Ook fijn dat je bent afgevallen

Lelie als het maar gezellig was toch? Het was wel een kort nachtje zo. Misschien kan je vanmiddag nog ff liggen
    De fruitpotjes zijn allemaal mierzoet, daarom maak ik die zelf anders raken ze daar zo aan gewend.
    Ik geef de groente rond 17.00 soms iets later zodat we niet aan 1 tijd vast zitten

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wil de groente ook rond 17/17.30 uur gaan geven. En wil in principe vers fruit en groente gaan geven.

Jij ook een pittig nachtje Lelie!

Mamsie, in de maxi cosi heb ik een klein handdoekje opgevouwen en in et kuiltje bij de billen gedaan, zodat ze iets hoger komt en in de wagenbak past ze ook gelukkig.

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Haha ja heb gelukkig vanmiddag samen een dutje gedaan.
    Ze valt wel echt heel lastig in slaap nu in de middag.

Ik heb ook nog verse wortels liggen. Dan ga ik die wel koken en in porties invriezen. Want die potjes is geen succes denk ik haha.
    En van de week bloemkool.
    Mogen ze eigenlijk ook al snijbonen??

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoihoi!

@Mar Ja zou inderdaad misschien wel een sprongetje kunnen zijn. Al dacht ik dat we daar eigenlijk net vanaf waren :p Wat goed dat je al zo veel bent afgevallen! Knap hoor! Hoe ga je dat doen met de feestdagen? Laat je het die paar dagen los of hou je een strak schema aan? Balen dat je een slecht nacht hebt gehad :( Hopelijk kan je deze nacht wel wat slaap in halen!

@Mamsie Ja vreemde opmerking he? Het is een antroposofische huis/kinder arts dus misschien ligt het daar aan. Zijn sowieso erg apart haha. Leuk hé sinterklaas vieren! Wij vieren het volgende week zaterdag! :D

@Lelie Haha, had dat smoeltje wel eens willen zien, want dat was hier namelijk absoluut niet aan de orde :p Als ik een groentehapje geef is dat inderdaad tussen 17.00 en 17.30. Zelf maken is ook erg makkelijk. Ik heb een ijsblokjes vorm gebruikt om het in te vriezen. Per keer steeds 2 blokjes gebruiken, en langzaam aan opbouwen. Handig! :D Of ze snijbonen mogen hebben weet ik niet eigenlijk. Sperzieboontjes wel!

Gister op zich een goede dag gehad. Hij is wakker geweest van 18.00 tot 22.15. Geslapen tot 09.15!! :$ Heb het nu anders aangepakt.
    Ook weer om 18.00 wakker, flesje gegeven. Normaal zou ik hem dus nog even op bed leggen voordat hij de laatste fles krijgt. Nu dus gewacht tot 20.30 en een flesje gegeven met een lepel vanille rijstebloem (die gaat tenminste door de normale speen heen :p) Ben heel benieuwd hoe dit gaat! Hoor soms nog wel 'hu huuu hu huu' in bed haha. Fingers crossed!

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Lelie Ze moet er sowieso nog aan wennen he ook aan het lepeltje en andere smaak. Ik weet niet of snijbonen ook mogen Ik denk van wel maar staat het niet op het voedingscentrum?

Ik vind potjes wel makkelijk om achter de hand te hebben Zeker nu mn kleintje alleen nog maar groente mag. Gisteren was mn nichtje er van 9 maanden die is maar 2 cm groter. Wat een klein meisje, ze hebben ook dezelfde maat Zo schattig:)

Shendari Ik vind het heel leuk om het blije gezichtje te zien van mn oudste toen er cadeautjes voor de deur stonden Helemaal blij met alles gelukkig
    Ik hoop dat het lukt met je zoontje Maar hij is wel lang wakker zeg. Wordt hij daar vervelend van? De mijne wel daarom gaan we einde van de dag maar naar buiten met hem. De mijne maakt nu ook meer geluidjes en lacht met geluid :)

Mar dat is een handige oplossing met de maxicosi

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Dus die pap is wel een succes bij jouw mannetje shendari??
    Hier nog niet geprobeerd.
    Hier is het slapen ook steeds weer lastig. Overdag al helemaal maar nu huilde ze net ook weer, terwijl ze dat al even niet meer deed.
    Zal misschien ook t sprongetje zijn..

Heb inmiddels al gevonden dat ze snijbonen mag hebben haha.
    Ik ben benieuwd of verse banaan haar beter bevalt morgen.
    Ik vind het wel echt leuk dat we nu wat anders kunnen proberen naast de melk :)

Hier even een fotootje van het hapje hier valt het zure gezicht nog mee. Haha en een andere foto

Zetten jullie er ook weer snel een fotootje op?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,6 KB
      Weergaven:
      22
  16. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

mamsie ja inderdaad, ze moet er aan wennen.

Hier is mijn dochter ook extreem lang wakker.. ik weet niet of dat wel normaal is! Vanmiddag werd ze om 15.30 wakker van t middagdutje. Toen is ze om 18u voor een half uurtje in slaap gevallen en om 20.45 hebben we de laatste fles gegeven en nu slaapt ze...
    Ze is dan hartstikke moe, maar kan gewoon NIET in slaap komen.
    Maar ja dat zal vanzelf wel beter gaan denk ik..

Mamsie wat leuk zeg! :) altijd leuk die blije kindergezichtjes!

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Haha ze kijkt wel een beetje bedenkelijk maar ze raakt ervan zelf aan gewend
    Ik zal er binnenkort weer een foto opzetten
    Hier is het slapen erg wisselend de ene dag wil hij iedere 2 uur naar bed, de andere dag helemaal niet

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Foto update :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      42,1 KB
      Weergaven:
      2
  19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuke foto's Lelie! Ben ook zo venieuwd hoe mijn meisje het gaat vinden morgen!

Mamsie, leuk dat je zoontje zo blij was met al zn cadeau's!

Ik bereid me vast voor op weer een helse nacht. Ze werd net (21.20) hysterisch wakker. Gelukkig te troosten en na 5 mij weer in bed gelegd en stil. Net als vannacht dus. Het lijkt wel of ze droomt? Over dag heeft ze het slaaptekort goed ingehaald (zij wel!!!). Vanochtend 3 uur geslapen (moest haar wakker maken), begin vd middag 2 uur en eind vd middag 1 uur. Ze lag om 19.45 op bed. Fles niet helemaal leeggedronken. Vanmiddag ook al niet. En na de fles van 16.15 ook steeds wat gespuugd. Doet ze eigenlijk nooit. Misschien toch weer iets te pakken qua kou...
    Dus ik lig nu in bed en hoop te kunnen slapen. Mijn buren hebben een familieavond en hun woonkamer grenst aan mijn slaapkamer...

Truste meiden!

20. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie ja ze went er van zelf aan. En misschien is het een kwestie van smaak. Want toen ze het echt had geproefd trok ze echt een heel vies gezicht en moest ze bijna kokhalzen!

Mar ik hoop dat je kunt slapen.
    Ik zal er ook niet laat in liggen vandaag. :)

Deel Deze Pagina