juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    nala wat een schatje.

lelie leuke foto's

mamsie dat is juist lkkr een schoonmaakster.

lelie badje/ tummytub. ik hoef de haren van esmee niet te wassen. :p Ze heeft bijna geen haartjes maar ze past ook niet meer in het badje. Toch was ik haar daar wel in maar ik ben 1.64 dus hoef niet zo te bukken. tegewoordig zit ze er graag in en ik kan je vertellen dat het daarna lijkt alsof we beide in bad zijn geweest met al haar gespatter:p.

hier stinken de poepluiers heel erg maar heeft ook met de omneo te maken. qua luiers heb ik vandaag besloten om over te gaan op maat 4 want 3 snijd echt in haar beentjes.

beertje wat een heerlijk ventje en fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.

papfles kreeg ze de hele week in de ochtend maar geeft hem nu als laatste om te kijken of ze dan snachts niet meer wakker word. ze krijgt nog 5 flessen dus houd de hoeveelheid aan die ze ervoor ook kreeg. 5x 180+6(niet afgegoten)

Mar wat vervelend van de heupspreidertje. hopelijk levert het in die 3 maanden op wat het moet doen. maar snap goed dat je er ziek van was/bent. je meisje kan dadelijk gewoon 3 maanden niets.

mamsie sanadome ben ik zelf nog niet geweest maar hoor er veel positieve verhalen over.

ben nu op pagina 62 :p

ff over hier.

Nog steeds op 5 flessen 180,6. inmiddels met groente en fruithapje en een papfles. De nachten gaan nog steeds slecht ze wordt steeds rond half 4 wakker ze krijgt dan haar speen en slaapt weer verder maar daarna wordt ze steeds wakker als haar speen uit is :(.dat is regelmatig helaas.
    Vannacht was helemaal een drama. ik wil van die laatste fles af dus gister geen fles gegeven rond 11/half 12 en de fles van 7/half 8 opgehoogd naar 210/7 en dan papfles van gemaakt. wordt ze zelf krijsend wakker om kwart voor 12 en toen toch maar een fles van 150/5. terug in bed sliep dus zelf pas om half 1. word ze om half 4 weer krijsend wakker. kreeg haar met de speen niet stil dus rond gelopen. stil om kwar tvoor 5 weer terug in bed. en om half 7 werd ze weer krijsend wakker. Deed het poepen pijn, zo zielig en rond half 5 was ze ook al scheten aan het laten. zal wel door de banaan komen.
    Ook zag ik vanmiddag dat ze helemaal onder de rode vlekjes zit. op internet gelezen dat het door de banaan kan komen, even in de gaten houden dus. gelukkig geen verhoging.
    Vandaag zijn we naar eindhoven stad geweest en hebben flink ingekocht. Madam zit inmiddels in 68 en we gaan naar luier 4.
    Verder is het hier ontzettend druk. 4 dagen werken en dan in het weekend vl die de keuken aan het verbouwen is. dus heb afgelopen weekende niet anders gedaan dan gepoetst en gepoetst.
    Esmee heeft ook regelmatig rode wangen maar dan is ze moe en na het slaapje zijn ze weg.

Thuis slaapt Esmee overdag heel goed maar bij mijn moeder maakt ze steeds veel korte slaapjes en ze huilt daar ook veel. heb echt geen idee waarom want doet niets anders. Pas had ze een goede dag en sliep ze net zo als thuis en toen zei mijn moeder volgens mij wordt ze ziek ze sliep zoveel :p ik zo van dat doet ze thuis altijd.

verder wordt morgen een dag van bijslapen want ben gesloopt. moet nog 3 weken werken en dan kerstvakantie. komende week 5 dagen werken. ik heb vrijdag studiedag over autisme. ik ga proberen morgen de laatste pagina's te lezen en verder te reageren.

nu snel de hond uitlaten en dan de laatste fles geven en richting bed.
    Weltrusten allemaal

2. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hallo meiden!

Wat een leuk topic, ik ben echt veel te lang niet op dit forum geweest zie ik wel weer...

Ik zie ook wat bekende namen uit een ander topic voorbij komen, mag ik hier ook meeschrijven? Proberen iig ;)
    Ben namelijk ook een juli mama, was eigenlijk op 20-06 uitgerekend maar mijn zoontje bedacht pas met 41w5d op de wereld te komen.

Bram is ook op 2 juli geboren, om 17:01u in het ziekenhuis na een weeënstorm van 18 uur. Hij woog bij zijn geboorte 3590gr en was 52cm.

Bram is nu ongeveer 7kg en 68cm, een lange dunne dus. Bram slaapt sinds een week of wat door, gemiddeld van 22-6 op 4 of 5 fles voedingen, net hoe het uit komt (ben na 3wkn gestopt met bv geven). Daarnaast krijgt Bram 's ochtends fruithap en 's avonds een groentehap. Hij eet heel gemakkelijk van een lepel, als je hem een lepel geeft stopt hij die ook gelijk in zijn mond dus de herkenning daarmee is er echt al. Verwacht dat dit komt doordat wij hem al die tijd zijn vitamine druppels al via een lepeltje geven.

Bram gaat 3dgn per week naar de opvang, 2x naar een gastouder en 1x naar mijn ouders. Ik zit sinds mijn verlof helaas zonder werk thuis, vanaf morgen officieel werkeloos, m'n contract liep tot vandaag. Heb na m'n verlof en vakantie al m'n vrije dagen opgenomen waardoor ik niet meer terug hoefde.

Bram is ook ons 1e kindje, mijn vriend en ik zijn beide 36 (binnen 1.5mnd beide 37) en zijn dus laat met kinderen. Geen bewuste keuze, we hebben jaren geprobeerd via de natuurlijke weg zwanger te worden, toen dit niet lukte in het ziekenhuis beland en na 3 tevergeefse IUI behandelingen zijn we bij de 1e IVF behandeling zwanger geraakt. En daar is Bram dus uit ontstaan. :)

Ik ga nu maar eens vluchtig proberen al die pagina's door te lezen zodat ik een btje weet wie jullie zijn.

3. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    En dit is hem dus, onze Bram:
    (foto is van vandaag, recenter kan haast niet)

foto (18).jpg

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Welkom Lies en wat een heerlijk mannetje!

Hier is het alweer een drama. Om 21.20 werd ze dus gillen wakker, ok 23.45 (klein flesje), net weer 02.15. Ik begrijp gewoon niet wat er met haar aan de hand is. Ja ze klinkt een beetje snotterig, maar toen ze een paar weken terug zo verkouden was sliep ze prima! Misschien toch dromen? Jeetje, wat is dit vermoeiend...

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Welkom liesjuh en wat ziet je zoontje er al wijs uit hihi.
    Ik zal morgen uitgebreid reageren op jullie verhalen.

Hier is ze wakker vanaf 4u. Net klein flesje gegeven.

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Stefanenlaura wel heftig dan gebroken nachten, veel werken en verbouwen!
    Hier slaapt ze de laatste paar dagen overdag ook echt rampzalig en in de nachten wordt ze ook weer wakker voor de speen. Het is even goed gegaan. Ze heeft ook geen honger, maar wil dan echt even aandacht. Dus ik wijt het maar aan een sprongetje... Want haar gedrag is wel veranderd de laatste 2 weken.

Liesjuh dus jullie hebben een heel traject gehad om zwanger te worden! Mooi dat het uiteindelijk gelukt is :)
    Is de bevalling voorspoedig verlopen??
    Nu je werkloos bent, blijft je zoontje dan naar de oppas gaan??
    Mijn contract loopt af in feb tot die tijd heb ik volledig ouderschapsverlof.

Is wel erg fijn nu moet ik zeggen! Net als afgelopen nachten dat ze steeds weer wakker wordt. Dan lijkt het me wel zwaar als je ook nog moet werken. En het is gewoon luxe dat ik dag en nacht van haar kan genieten :)

Nou we hebben vandaag verse banaan geprobeerd maar ze trok nu nog veel eerder zo'n smerig gezicht. Ze heeft er dus niks van op.
    Ze walgde er gewoon van!
    Zou dit nou een kwestie van wennen aan de substantie zijn? Dus gewoon volhouden? Of zou ze er nog niet aan toe zijn???

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Oja mar, ik denk dat het bij jou misschien ook het sprongetje kan zijn?? Of denk je dat die al is geweest?
    Ik heb gister in het oei ik groei boek gelezen en mijn dochter vertoont wel typisch gedrag dat bij het sprongetje hoort. En die sprong kan wel 5 weken duren!!! Eigenlijk voldoet ze aan alle "kenmerken" behalve dan dat ze de fles niet wil of minder drinkt hahahah :)

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja denk ook aan het sprongetje. Of aan tandjes... Ze zat vanmiddag keihard op mijn vinger te kauwen. Ik zie nog niks, maar dat morgen ineens anders zijn natuurlijk.

Vanochtend heeft ze 2 uur geslapen, vanmiddag 1 uur en nu ligt ze weer op bed. Weer lekker verkouden, dus de fles ging begin vd middag niet op :$. Net gelukkig wel weer.

Net kleertjes gekocht op een speciale site voor kindjes met een spreidbroekje. Heb allemaal leuke jurkjes in de kast hangen, maar die passen dus niet. Werd ik echt even verdrietig van. Heb nu 3 jurkjes besteld voor 90,-. Belachelijk, maar ja wat moet ik dan? Ga proberen om de jurkjes en broekjes die ik heb te verkopen voor een leuk prijsje. Normaal geef ik kleding die ze niet meer past aan de kledingzaak, maar ja met zulke dure aangepaste kleding hoop ik nog een beetje geld terug te krijgen. Dus dames met meisjes, als je nog wat leuk wil voor een zacht prijsje, dan hoor ik het wel! ;)

Zo de worteltjes koken en dan rond 17.30 aan haar geven. Ben zo benieuwd!

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    *schaam ik vergeet hier telkens te lezen te reageren grrrr*

Liesjes, welkom en wat een heerlijk mannetje!!

Mar30, fijn hè die sprongetjes? :D hoe vondt ze de wortels? Sem vindt wortels heerlijk, broccoli ook, maar sperziebonen en bloemkool vindt hij (nog) niks haha!
    Kwa fruit lust hij alles wel, laatst een banaan geprakt met een vork ipv prutje ala appelmoes en heerlijk vondt hij het, werd zelfs boos toen het op was haha!

Wow wel duur die jurkjes Maarja het oog wil ook wat toch? Gewoon lekker van genieten!

Voor de rest dames ik heb alles bijgelegen maar ben een enorme zeef dus reageer later weer :D

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze vond de worteltjes mwah. Wel heel interessant haha. Morgen bloemkool proberen!

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh en hier nog een fotootje van mijn meisje!

image.jpg

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ah wat schattig mar!! Dus de wortels waren wel okee? Niet lekker maar ook niet vies?

Nou hier maakt ze zo'n beweging alsof ze er de rillingen van krijgt. En dat is dan nog wel banaan!
    Ik weet nu niet of t een kwestie van volhouden is, of dat ze banaan gewoon smerig vindt of dat ze er nog niet aan toe is??

Hier was Sinterklaas vieren gezellig. Maar ze heeft bijna niet geslapen (van 14.45 tot nu wakker op een half uur na) en is nu echt niet te genieten!

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik denk een kwestie van wennen.. Gewoon een aantal keer aanbieden en dan weer een andere smaak proberen etc etc, ik heb het schema van de olvarit website kwa hoelang 1 smaak aangehouden.. Alleen heb ik dit 2 weken gedaan en toen ben ik mn eigen gangetje gegaan haha..

Hierbij een foto van Sem met de sperziebonen, duidelijk niet lekker haha
    Bekijk bijlage 363617 :D

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Welkom Liesjuh

Leuk dat je mee komt kletsen! Wat heeft jouw zwangerschap lang geduurd zeg, hij had het wel heel goed bij jou! En onze mannetje zijn even oud, leuk hoor
    Jullie hebben heel wat moeten doorstaan om hem te krijgen, knap dat jullie het volhielden zeg. Maar wel een heel leuk mannetje
    Jammer dat je zonder werk zit zeg, hopelijk vind je snel iets Gaat je zoontje dan wel naar de opvang?

Lelie: Haha wat een meisje maar ze kan het ook gewoon niet lekker vinden toch? Of idd nog niet aan toe zijn

Mar: wat een dure kleding dan he als ze iets speciaals nodig hebben, je hebt gelijk dat je de kleren die je nu heb een beetje probeer te verkopen Helaas heb ik geen meisje ;)
    Dus de wortels viel wel mee Mijn zoontje is er gek op, dat is dan ook bijna de enigste groente die hij wil, bloemkool gaat hij van kokhalzen en bij sperziebonen en broccoli houdt hij zn mond dicht Wel slim he

Vandaag weer sinterklaas gevierd, was heel gezellig. De sint kwam echt hier dus mn oudste vond het reuzespannend en leuk. Ze zijn weer goed verwend al hadden we afgesproken met zn allen het niet te gek te maken maar ja:)

Mijn zoontje dacht vanmorgen om kwart over 5 dat het wel leuk was om op te staan daarna heeft hij nog maar 3x een half uur geslapen, snap niet dat hij het volhield maar hij was vrolijk en genoeg mensen die hem bezig konden houden
    Ik zal zo er een foto opzetten

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Lucas 100.jpg

Deze is van vorige week

16. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Lucas 093.jpg

Samen met zn broer achter de laptop :D

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een lieve kindjes!

Ik hou ook het schema van Nutricia aan. Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Soms hebben ze 10x nodig om ietw lekker te vinden. Ze raden aan om alles 7x te geven.

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga slapen. Hopelijk gaat het vanncht iets beter, maar ik reken nergens op...

19. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Wat een leuk welkom, fijn dat ik mee mag schrijven. Nogmaals, ga m'n uiterste best doen.

Mijn zoontje gaat wel gewoon naar de opvang nu ik werkeloos ben, je hebt namelijk vanaf de dag dat je werkeloos raakt (officieel is dat vandaag) nog 3 maanden recht op kinderopvang toeslag. En dus krijg ik t/m Februari toeslag, dat is wel fijn hoor. Fulltime moederen zou niks voor mij zijn! Heb na m'n verlof nog 3 weken vakantie opgenomen en tot die tijd dus fulltime gemoederd, dat was echt meer als genoeg. Ik merkte dat ik steeds minder kon hebben van Bram en hij van mij en we het daarom niet altijd leuk hadden samen. Ik wist ook echt niet meer hoe ik hem nog moest vermaken.

Sinds hij 3dgn naar de opvang gaat (2dgn gastouder en 1 dag naar opa en oma) hebben we het op de woensdag en vrijdag weer echt leuk. Dikke pret samen en ik heb ook weer zin om leuke dingen met hem te gaan doen.
    De andere dagen gebruik ik om m'n huis te doen en te solliciteren. Ik heb wel al het een en ander aan sollicitaties lopen, hopelijk heb ik snel weer een andere baan, wil ook wel weer eens het idee hebben dat ik me nuttig maak.

Maar goed... ga nu maar eens een tukkie doen. Morgen moet Bram weer naar de gastouder. Benieuwd of hij morgen op tijd wakker is, vanmorgen sliep hij tot 8.30u! (met alleen een 'speen kwijt' onderbreking om 6u)

Weltrusten meiden

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yes! Eindelijk weer een 'normale' nacht. Laatste fles om 19.45, toen om 02.10 een klein flesje en nu ligt ze nog heerlijk te slapen. Kijk, zo zie ik het graag. Heeft mij ook goed gedaan zo'n nacht.

Straks even naar de ha voor mijzelf en dan vraag ik meteen of ze haar oren even willen checken (voor de zekerheid), aangezien ze weer verkouden is en de nachten zo raar waren.

Hebben jullie een goede nacht gehad?

Deel Deze Pagina