juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad!
    Ben je zelf ook weer een beetje bijgeslapen? :)

Hier ook een prima nacht, durf het bijna niet te zeggen maar.. Hij ging er om 7 uur in, om 9 uur nog een flesje gehad, 6 uur speentje er even in en het is nu nog verdacht stil...

Fijne dag dames!

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heerlijk toch? Ze werd om 07.30 wakker. Ik heb zeker bij kunben slapen!

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Hier ook een goede nacht om acht uur gaan slapen en pas om half acht weer wakker dat is lang geleden dat hij dat heeft gedaan

4. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hier een prima nacht, Bram ging er na een papfles om 22u in en kwam om 6u weer voor een fles. Daarna nog tot 7.30 geslapen, maar toen moest hij er ook uit want hij is bij de gastouder vandaag.

Pfff... wat worden ze trouwens groot, alweer 5 maanden geleden dat ik om dit tijdstip gek werd van de weeënstorm die al sinds 23u de avond daarvoor bezig was en niet voor genoeg ontsluiting zorgde.

Time flies!!!

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai dames

Nala wat een grappige foto hihi
    Mamsie wat een lief ventjes :) ze lijken wel op elkaar he!

Liesjuh nou hopen dat je dan snel weer een baan hebt! Wat voor baan had je?

Mar hier ging de nacht gelukkig ook goed.
    Ze is gister avond eerder naar bed gegaan dus was ook iets eerder wakker vanochtend maar niks te klagen!

Nou heb vandaag appel geprobeerd.
    Kokhalzen, daarna had ze een heel klein beetje op en na 10min kotste ze het weer uit. Dus ik denk dat ik maar met de papfles begin en groente en fruit maar even laat. En over 2 weken ofzo weer probeer.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag heb haar bloemkool gegeven. Nou dat was net zo'n succes als de worteltjes van gisteren (not!). Morgen courgette. Ik denk dat ik al weet wat ze daar van gaat vinden haha!

Meisje lag er vandaag vroeg in. Ze heeft alleen maar korte slaapjes gedaan vandaag. Ik las trouwens in de nieuwsbrief van Oei ik Groei, dat kleintjes idd last kunnen hebben van dromen 's nachts en dan huilend wakker worden. Schijnt met het sprongetje te maken te hebben. Misschien heeft ze daar die paar dagen last van gehad... Hopelijk vannacht weer een goede nacht. Voor de zekerheis toch maar weer op tijd naar bed!

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ze lijken zeker op elkaar, als ik foto's bekijk van mn oudste als baby zie ik precies Lucas

Na een goede nacht heb ik echt een verschrikkelijke dag gehad Lucas heeft alleen maar gehuild soms tot hysterisch toe. Ik word er zo moe van want niks helpt.
    Hij zit ontzettend vol slijm en hoest al sinds hij uit het ziekenhuis is hiervoor krijgt hij een slijmoplosser maar die helpt niks. Weet even niet meer wat ik moet doen maar vraag me soms wel af wanneer we eindelijk eens mogen genieten van het kleine mannetje:(

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar dus de bloemkool was ook geen succes hihi
    Hoe reageert ze er dan op??

Mamsie ik snap wel dat je je zo voelt. :(
    Dat huilen is dan erg vermoeiend en vooral zielig en frustrerend als niks helpt! Maar kan je dan niet nog een keer naar de dokter als dat spul helemaal niks doet??

Mijn dochter ligt nu ook weer een uurtje vroeger in bed dan eerst.
    Ze is ook een beetje verkouden dus ben benieuwd hoe laat ze weer wakker wordt.

9. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ja dat kan zeker alleen begin ik me toch ook af te vragen of Lucas toch een huilbaby is. En ik moet weer even over de streep heen om weer te bellen

Heb je vanavond een papfles gegeven? Dan zou ik idd nog even wachten, voor ons is vast voedsel zo gewoon maar voor kleintjes is het weer helemaal nieuw. Het komt vanzelf weer goed.

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Huilt hij alle dagen dan zo veel??
    Misschien toch nog een keer laten nakijken?
    Mijn zus had dat ook met de tweede en zo nuchter als dat ze was, zijn ze naar een osteopaat geweest. Heeft goed geholpen!

Nee we beginnen morgen met de papfles.

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heftig hoor Mamsie als je kleintje zoveel huilt. Zou idd ook even bellen, misschien kunnen ze hem helpen.

Lelie, ze trok hele vieze gezichten haha. Vanavond dus courgette.

Hier weer geen goede nacht. Het begint echt vermoeiend te worden, zowel voor haar als voor mij. 21.20-23.45-01.30-02.15-03.30 De laatste 2 keer was het vrij snel weer stil. Daarna om 07.45. Heb haar nu om 08.50 weer op bed gelegd en ze gaat haar grote slaap doen. Tja, inhalen wat ze vannacht te kort is gekomen denk ik. Vind het zo zielig om haar zo verdrietig te zien en ze komt niet aan haar nachtrust!

Ik weet het: alles is een fase... Dus afwachten tot het weer voorbij is.

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar ja inderdaad we weten dat het een fase is maar dan nog is het vermoeiend!
    Ik ben blij dat ik nog vrij ben met die gebroken nachten.
    Hier werd ze vannacht om 3u weer wakker. Maar het duurt steeds zo lang voordat ze weer gaat slapen! Dus nu geef ik steeds maar een klein flesje dat helpt wel.

Maar over die hapjes, het blijft bij vieze gezichten???
    Niet kokhalzen en overgeven?? Dat deed ze hier wel.
    We gaan maar beginnen met een papfles en de rest laten we even.

Vinden jullie kleintjes tv kijken ook zo interessant?? Tis precies haar vader hihi. Als de tv aanstaat, trekt dat de aandacht.

Meestal kan ik m'n dochter in de ochtend in de box leggen en dan vermaakt ze zich wel, maar nu wil ze echt alleen maar aandacht en t liefst bij me zijn....

13. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoi dames, heb weer een boel bij te lezen, jullie gaan snel! haha.
    Wat een lieve en mooie kindjes zag ik weer voorbij komen. Prachtig gezichtje trekt je dochter Lelie!! :D Ik heb helaas geen foto's gemaakt van zijn eerste hapje, maar wel gefilmd! Kan er wel even een screenshot van maken.

Mamsie, wat vervelend dat je mannetje zo veel huilt. Lijkt me inderdaad erg zwaar als je op een gegeven moment gewoon niet meer weet wat je moet doen :( Is hij altijd al zo geweest idd? Of tijdens sprongetjes wat erger? En helpt een troostflesje bij jou ook?

Mar Lastig he die nachten :( En vermoeiend ook inderdaad. Het helpt wel als je je inderdaad bedenkt dat alles een fase is :) Hoe gaat het nu met meisje en op haar rug slapen?

Hier is het dus al 1,5 week lang 's avonds mis. Of ja, mis is het nou ook weer niet, maar hij wilt gewoon niet slapen 's avonds! Hij houdt het nooit langer dan 4 uur vol, dus meestal rond 22 a 22.30 slaapt hij tot 07.00/08.00 de volgende ochtend.

En ik denk toch echt dat het misschien met het sprongetje te maken kan hebben, want! hij is nu echt bezig met keihard gillen, kan zich ook verschrikkelijk boos maken als ik hem niet direct uit bed haal, en hij speelt eindelijk op zijn buik. Voorheen lag hij altijd maar doodstil en te hijgen als een oude man. Nu grijpt hij speeltjes wat voor hem ligt! En als ik achter hem sta, probeert hij zich op zijn buik te rollen! :D Ben helemaal blij dat er weer nieuwe dingen gebeuren.

Overigens ben ik gestopt met bijvoeding. Ik geef nu wel in de laatste fles een eetlepel rijstebloem. Ik heb me ingelezen in de 'Rapley' methode en dat spreekt me wel erg aan en lijkt me ook wel interessant voor mijn zoontje. Dus nog even een kinderstoel regelen en volgende maand ga ik dat gewoon proberen.

Jullie al helemaal 'winterklaar' voor jullie kleintjes? Las dat er vrijdag sneeuw is voorspelt! :$

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    In het begin heeft hij erg veel gehuild en meestal als er iets zit te wringen en dat is nu ook denk ik hij hoest al sinds hij uit het ziekenhuis is en vanmorgen had hij een ondertemperatuur en huilt dus veel Ik moet om 1 uur weer terugbellen naar de ha dus ik ben benieuwd want we hebben al vanalles geprobeerd, neusspray, luuf, hoestdrank, ui, bed omhoog, zetpil maar we kunnen dit toch niet blijven geven

Ben blij dat er een forum is zoals deze :)

Mar: heel vervelend zulke nachten en ook wel omdat je er alleen voor staat

Lelie ik ben bij de osteopaat geweest maar het had geen effect helaas
    Nou mn zoontje vindt de tv ook wel leuk daarom vindt hij an papa ook zo leuk want bij mij staat die nooit aan :)

Shendari dat is lang geleden weer Maar fijn dat hij het verder goed doet en ook wil. Wel lastig dat hij s avonds niet wil slapen dus hij zit gezellig bij jullie? Maar wel goede nachten ook erg fijn toch.
    Mij lijkt de rapley methode best lastig, heb me er ook niet zo in verdiept eerlijk gezegd maar het is het proberen waard

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lelie, ze gaat er niet van kokhalzen of spugen, maar ik maak haar er ook niet blij mee haha.

Tv is hier ook erg interessant!

Shendari wat een moppie!

Vanochtend heeft ze hier 2,5 uur geslapen en na een wilde ze weer naar bed. Vanavond maar weer vroeg naar bed. Voel me echt een bejaarde zo met de kippen op stok haha!

16. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Mamsie, klinkt heftig inderdaad! Heel sneu :( Hoop dat je mannetje zich snel weer wat beter voelt. Heb je al kamille thee geprobeerd? Nu je het zegt... hij slaapt de nachten nu wel helemaal door sinds hij 's avonds niet meer naar bed wilt. Maar uiteindelijk krijgt hij de 'nachtfles' rond 22.00 dus, anders krijg ik hem echt niet naar z'n bedje toe. Laatst was het 1x gelukt om volledig de dag te halen met 5 flessen!! :D Nou ja, we komen 9 van de 10 keer niet boven de 950cc uit, dus nja, gaat wel prima zo...

Hier is de tv ook erg interessant :p Hij staat overdag nooit aan, maar soms zet ik hem even op Baby TV als ik m'n handen even vrij wil hebben :) Dat houdt hij langer vol dan alleen spelen :):)

Meneer begint hier al weer aan z'n 3e slaapje van vandaag :$ Steeds maar 45 minuten geslapen. Hopelijk nu een lang slaapje...

17. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hij doet nu pas een lang slaapje. Lekker handig zo op de avond ;) Haha!

Het CB mevrouwtje kwam even langs om mijn gedoneerde pacco op te halen voor een nieuw babytje. Nou, mijn zoontje werd helemaal hysterisch toen hij haar zag!! :$ Zegt ze: met 5 maanden al eenkennig? Dat is snel! Ik hield maar wijselijk mijn mond.... :D

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha misschien lag het gewoon aan die vrouw!

Hier in totaal 6 uur geslapen overdag! En dan heb ik haar nog wakker gemaakt! De courgette was hier een succes! Ze trok een vies gezicht , maar werd helemaal enthousiast toen ze het lepeltje weer zag. Pakt ook de lepel vast en deed m naar haar mond.

Straks even lekker in bad en dan hopen op een goede nacht!

19. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Shendari wat een leuk ventje!!
    Ik heb ook globaal gelezen over de rapley methode maar mij lijkt dat niks.

Mamsie hoe was het bij de huisarts??

Mar ja dat heb ik soms ook haha maar gewoon lekker gaan slapen. Snachts zijn we vaak gedeeltelijk wakker dus moet kunnen.
    Courgette was dus een succes!!
    Nou ik denk dat mijn dochter er gewoon nog niet aan toe is.
    Over 2 weken ofzo een keer groente geven.
    Nu is ze bezig aan haar eerste papfles. (1lepel rijstebloem)

Morgen vroeg naar het cb. (Prikjes :()

20. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik had vanmorgen gebeld en moest vanmiddag terug bellen, nou en hij was er helemaal niet :x leuk hoor maar ja

En hoe vond ze de papfles? Ach wat sneu prikjes maar voor nu toch even de laatste

Haha wat lief Mar dat ze de lepel naar zich toe trok dan had ze er duidelijk zin in Maak jij alles vers?

Maar wat doet kamillethee? Want hij zit erg vol slijm, verzacht dat een beetje?
    Nou lekker toch dat je ventje doorslaapt? Kan je de mijne dat ook niet even leren ;)

Deel Deze Pagina