Hee mamsie Fijn dat jullie nou die bevestiging hebben en er wat aan wordt gedaan! Mar daar mag je ook zeker trots op zijn. Hier zitten we maar weer op 5 flessen (overdag, want uiteindelijk zaten we toch vaak op 5 maar dan 1 in de nacht) want gister kreeg ze om 23.30 een fles en nu had ze wel weer doorgeslapen. Dus denk dat ze het gewoon nodig heeft... Hier ook totaal geen ritme meer. Vooral omdat nu al die tijden weer anders zijn. Ach ja ik laat het maar los hoor. Als ze straks op 1 slaapje zitten zal het wel goed komen. Nu slapen ze te pas en te onpas. Al heeft mijn meisje echt een hoop energie. Net weer 3 uur wakker geweest en dat is hier eerder regel dan uitzondering. Het gaat gelukkig wel weer een stuk beter
Nou prima toch als ze het daar goed op doet? Ik twijfel ook nogsteeds hoor. Ze krijgt nu overdag 4 flessen en 's nachts een kleintje die ze de laatste tijd niet eens leegdrinkt. Hoop nogsteeds dat ze straks gewoon weer doorslaapt...
Haha ja ik twijfel me ook heel wat af... Ik denk dat het wel een fase is. Nu is mijn dochter ook niet helemaal lekker, momenteel wil ze serieus alleeeen maar bij me zitten/liggen. Ook snachts... Als ik haar neerleg gaat ze heel hard huilen. Ik geef er maar aan toe maargoed het ritme en de structuur is dus weer ver te zoeken. Zelfstandig in eigen bed gaan slapen is er ook al enkele dagen niet meer bij waardoor ik soms wel ga twijfelen aan mezelf. Hebben we alles net goed voor elkaar, wordt alles weer omgegooid. Is voor haar toch ook niet duidelijk?? Maarja aan de andere kant denk ik: ik speel in op haar behoeften, dus kan niet fout zijn denk ik. Dus ik probeer het los te laten maar ik hoor zoveel "standaard verhalen" dat ik soms twijfel. Bijv hoeveelheid slaap. Het is een beetje verstand vs gevoel. Verstand zegt ritme, structuur, vaste dagindeling, vaste slaaptijden maar gevoel zegt inspelen op haar. En dat is denk ik het beste omdat het toch niet te sturen is. Klinkt simpel maar toch zo moeilijk hihi Snappen jullie wat ik bedoel?? Sorry voor mijn klaagverhaal
Ik snap je hoor. En ik denk dat als je je gevoel en je meisje volgt, je het gewoon niet fout kan doen! Ik kijk het nog even een paar dagen aan en als ze zo onrustig blijft, dan ga ik misschien toch ook weer naar 5 flessen...
Zo trots op mijn meisje! Laatste fles om 19.30 en ze kwam pas om 07.00!! Kerstboom staat al met lampjes, ballen moet ik nog uit de kelder halen haha! Hbben jullie leuke plannen voor het weekend? Hier geen plannen, dus ik zie wel wat het weekend ons brengt!
Dat is lekker Mar Mijn mannetje sliep van half 7 tot 4 uur en daarna weer tot 7 uur ook erg fijn Ik ga vanmiddag met schoonmoeder naar een kerstmarkt, vind ik altijd gezellig En vanavond gaan we uiteten Morgen komen vrienden langs en dan is het weekend alweer voorbij
Hee dames Mijn meisje sliep vanaf gister 19u. Rond 22u fles ggeven en ze heeft de eerste fles om 6.40 gekregen. Ze werd wel wakker om 4.30.speen gegeven en toen sliep ze weer. Ze lijkt die extra voeding toch wel echt nodig te hebben. Dus we houden dit nog maar even aan. Jullie kleintjes slapen goed zeg!! Dat bedoelde ik dus gister. Heel veel kindjes slapen gewoon het klokje rond met deze leeftijd. Nou ons meisje echt niet. Maarja.. Ze is overdag ook erg veel wakker dus misschien verbruikt ze daardoor ook meer energie waardoor ze meer voeding nodig heeft?? Vanmiddag vieren we Sinterklaas bij mijn ouders. Mijn zussen en kinderen enzo komen allemaal daarheen. Morgen gaan we de kerstboom zetten. Fijn weekend iedereen!
mamsie wat fijn dat ze weten wat het is. Hopelijk zien jullie snel verandering in jullie kleine man. Hoe was het vandaag op de kerstmarkt? Pakjes avond hebben wij niets aan gedaan. Mar goed bezig daar mag je ook echt trots op zijn. wat fijn dat ze zo goed geslapen had vannacht. Lelie ik zeg gewoon je meisje volgen. Ik volg Esmee haar ritme en ze doet het er goed op. Ja het is af en toe wel zoeken wanneer ik groente en fruit moet geven ivm slaapjes maar ook daar vind ik dan wel weer een weg in. En ieder kind heeft andere behoeftes. Ik was een tijd geleden bij vrienden en hun meid is nu 10 maanden en die gaat helemaal niet naar bed overdag. (al vind ik dit wel heel vroeg) ze slaapt dan gewoon helemaal niet en mijn nichtje van 2enhalf die gaat smiddags nog 2 uurtjes te bed. dus het verschilt heel erg. Esmee zit nog steeds op 5 flessen van 180 + 6 niet afgegoten en slaapt ook nog steeds niet door. Hier zijn de slaapjes overdag ook wisselend. gister heeft ze tot 7 geslapen. Vannacht heeft ze bij opa en oma geslapen omdat wij allebei nog steeds niet lekker waren. Ze lag rond half 10 in bed en melde zich rond kwart over 5. Speen gegeven en om 6 werd ze weer wakker en mocht toen bij opa en oma in bed nu ligt ze sinds 8 uur in bed. Was wel vreemd om zonder esmee en luna (de hond) wakker te worden. Was ook wel fijn om rustig wakker te worden. gelukkig voelde wij ons allebei al weer beter op veel spierpijn na. Op het gemak nog boodschappen gedaan. Morgen gaan esmee en ik niets doen. Vl gaat morgen in de muren stucen. We zouden dit weekend eigenlijk ook de kerstboom zetten maar weten nog niet of die morgen nog gaan halen en anders word het volgende week. Morgen nog wel foto's maken van esmee en luna voor op de kerstkaart.
Inderdaad erg fijn dat we iets weten en hopen dat het werkt Het was gezellig maar koud zeg Heb me nog best ingehouden Ik volg ook het ritme van mn zoontje en dat werkt nog het beste Qua slapen snachts wisselt het ook nog hoor, soms slaapt hij door en andere nachten nog wakker maar eerlijk gezegd zal ik blij zijn als we onze nachten weer terug hebben Gelukkig voelen jullie je weer wat beter, een dagje rust doet wonderen he Het gaat best hard met de kerstbomen ik had ee van de week ergens een in een folder gezien en ga ik van de week kijken was alles al weg Ik moet alleen alweer de kleding in de kast al verwisselen hij heeft nu maat 74 qua breedte niet maar lengte wel kan me niet herinneren dat dit bij mn oudste zo snel ging
Goede morgen meiden! Hier weer een goede nacht 19.45-05.30 toen bij me genomen en geslapen tot 07.00.en toen begon het..... Gillen! Zo verdrietig! Fles niet leeg. Ze voelt niet warm. Kon haar bijna niet troosten en mocht haar niet neerleggen. Zag wel dat haar tandvlees rechts bovenin helemaal wit is?! Zullen het dan toch de tandjes zijn (rare plek toch voor eerste tandje?). Net naar bed gedaan en het is stil.... Hoe was Sinterklaasviering Lelie? En idd gewoon je mesije volgen. Hier heeft het ook echt even geduurd hoor, maar ik wist dat ze die voeding niet nodig had, omdat ze de nachtfles niet opdronk. Vandag niks op de planning en gelukkig maar, want ik weet niet hoe ze de rest vd dag zal zijn.... Gelukkig voelen jullie je wat beter Laura!
Hee dames Mar dat is inderdaad apart haha. Bij de meeste kindjes komen ze eerst onder volgens mij. Maarja het kan natuurlijk makkelijk gezien de leeftijd. Zielig he als ze zo verdrietig zijn! Laura fijn dat jullie weer beter zijn. Wat leuk dat ze al gaat logeren zeg haha Mamsie maat 74 al! Dat gaat hard haha Mijn meisje zit in 68 maar groeit ook snel hoor. Mijn zus stond er al van te kijken. Zij heeft 2 hele dunne spriet kindjes haha de jongste zat met 1 jr. Nog in maat 74! Sinterklaasviering was erg gezellig. Wel ongeorganiseerd waardoor het lang duurde (dat is altijd zo als wij allemaal bij elkaar zijn) haha Ze hield het goed vol. Ze vond de cadeautjes uitpakken ook erg interessant. Scheurde soms mee aan het papier (om daarna richting haar mond te brengen ) Toen we thuis kwamen flesje gegeven even geknuffeld en lekker in bed gelegd en ze ging slapen zonder problemen. Laatste fles dus om 21.30 en vanmorgen om 5.30 wakker. Het gaat de goede kant op gelukkig.
Dat heb je meisje goed gedaan vannacht! Zie nu wel dat het goedkomt Juist gezellig vind ik als het anders verloopt dan wat "normaal"is en fijn dat ze het goed heeft volgehouden maar het scheelt wel dat er dan meer mensen zijn om haar bezig te houden en er gebeurt vanalles waar zelfs deze kleintjes bij willen zijn Tja kleine kindjes worden veel te snel groot Een vriendin van mij heeft een jongetje van 13 maanden en die zit ook in maat 74 maar die is wel prematuur geboren dat scheelt ook wel. De mijne is gewoon rond en gezond En mijn nichtje van 9 maanden zit nog in 68, gewoon een heel klein meisje al is dat volgens haar moeder niet zo...
Hier vandaag de kleertjes uit gezocht. Alle kleertjes die te klein zijn eruit en alle 68 en 74 erin. was alweer vergeten wat ik allemaal had. Wat vervelend van vanmorgen mar. Hoe is de rest van de dag gegaan? Lelie fijn dat ze het goed heeft gedaan. Logeren wou ik eigenlijk nog een lange tijd uitstellen maar was nu echt beter. Waar slapen jullie kindjes in? Nu heb ik haar in een slaapzak met mouwen van de prenatal onder 2 dekens omdat ze net te koud was. Net had de mouwen eraf en 1 dekentje. Op de slaapkamer is het 19/20 graden. Beneden ook. Esmee is de laatste dagen de hele tijd aan het schommelen in temperatuur. Dan heeft ze het koud en dan weer te warm. Ik krijg haar niet goed op temperatuur. Ze wil ook al niet goed drinken en eten. Ze heeft vrij dunne ontlasting. Dit heeft ze al een tijdje dus dat kan door de omneo komen , we gaan al over naar standaard. Ik weet niet wat er met haar is. Morgen ga ik toch ff de ha bellen omdat in haar knie holte rode vlekken heeft zitten. Ik zeg eczeem vl zegt zweetplekken. Ff naar laten kijken. Leg ik het drinken ook meteen even voor. nu snel slapen moet morgen weer werken.
Denk toch niet dat het tandjes zijn. Ze had gisteren eind vd dag 39gr koorts. De hele dag was ze hangerig en huilen, ze heeft zelfs op schoot geslapen! En geen enkele fles leeg gedronken (600ml ipv 840). Ik ben om 21.00 naar bed gegaan ivm mogelijke dramanacht, maar ze ligt nog heerlijk te slapen gelukkig! Hopelijk voelt ze zich vandaag wat beter!
De nacht is hier super gegaan. Ze heeft zich niet gemeld voor de fles en slaapt nogsteeds! Ik ben al wakker sinds 04.30, maar ja, ik sliep dan ook al rond 21.00 hihi. Hoop dat ze zich straks al een stuk beter voelt!
Mar fijn dat ze zo goed geslapen heeft. Maar wat vervelend dat ze gister koorts had Hier werd ze om 4 uur huilend wakker wou geen tut. Vl haar er uit gehaald en bij ons in bed was ze stil maar toen ze naar beneden gingen was het weer huilen. Heb geen idee waarom zo zielig. Ben er toen maar even uitgegaan om te troosten. Vl kon toen spullen pakken en hond uitlaten en de auto in laden om haar weg te brengen naar oma. Hij moest vandaag om kwart over4 zijn bed uit voor het werk.
Hee dames Mar wat zielig he als ze niet lekker zijn Laura heb je de huisarts gebeld? Hier ligt ze snachts in een rompertje korte mouwen. Pyjama en mouwloze slaapzak. Ze heeft het snel warm. Lichaamstemperatuur is bijna altijd precies 37. Haar kamer is 16 graden.. Ze heeft ook alleen maar de dag vd geboorte een mutsje op gehad. Ik ben vanmorgen even naar een vriendin geweest en daarna naar mijn ouders. (Wonen dicht bij elkaar) Ze sliep maar weinig dus is nu heel moe. Mar slaapt jouw meisje nooit in jouw armen dan??? Hier doet ze dat het liefst hihi Echt een handenbindertje
Wat zielig dat ze zo verdrietig was, Laura! Hoe is de rest vd dag gegaan? Lelie, nee ze slaapt sinds ze een week of 6/8 echt niet meer bij me. Vond het wel ff lekker hoor. Hier juist een koukleum! Het was in juli hartstikke warm en behalve op de hele warme dagen, had ze gewoon een kruik in bed! Niet voor de temp, maar vond ze gewoon lekkerder haha. Er lijkt hier niks meer aan de hand te zijn. Ze is weer lekker vrolijk, dribkt haar flessen leeg en temp rond de 37gr. Kan natuurlijk nog op gaan lopen eind vd dag, maar het lijkt helemaal over?
Mar wat grappig haha. Ik dacht dat alle kindjes wel zo kroelerig zijn als ze zo jong zijn.. Maar dat is dus niet. Nou dan heb ik een echte knuffelkont Wel fijn dat je dochtertje zich weer beter voelt! Hebben jullie nog plannen morgen? Ik ga even naar een winkelcentrum met mijn dochter. Even kijken of ik ergens een platte bijtring kan kopen. Iemand n idee waar??
Ik heb ook een kroelkontje, nog even van genieten Morgen moet ik werken, s ochtends krijg ik eerst visite van mn beste vriendin die deze maand in Nederland is en die mn zoontje dus nog alleen maar gezien heeft toen hij net was geboren