juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat is inderdaad belachelijk zeg, ze wisten toch vantevoren dat ze je een vast contract moesten geven, dan hoeven ze nu toch niet zo moeilijk te doen. En je hoeft het niet terug te betalen alleen als je zelf ontslag neem dus ik zou het echt niet terug gaan betalen. Ik heb dat bij mn vorige werkgever ook gehad alleen die had opgegeven dat ik teveel vakantie had opgenomen daar kreeg ik later bericht van, ik heb er nooit op gereageerd
    Het is niet iets waarop je zit te wachten als je met verlof ben Hopelijk is het gauw achter de rug
    Ik werk ook 24 uur op zich vind ik dat prima alleen de avonddiensten staat me steeds meer tegen en helaas is er op dit moment niks

Je kan toch proberen met 4 flessen en dan misschien wat meer in de fles

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Kleed je haar dan ook tussen 7.15 en 8.30 aan?
    Mijn dochter is na de fles van 7u dus nog moe (omdat ik haar wakker maak denk ik) maar ze sliep gister ook pas om 21.30.
    Dus na de fles van 7 slaapt ze verder tot ongeveer 10. Dan kleed ik haar aan, geef de fles, spelen we even en dan gaat ze weer naar bed voor een dutje. Nu slaapt ze net een half uur. Heeft een half uur wakker gelegen.

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja zou kunnen maar ze is pas 2.5 maand en we hebben pas sinds een paar dagen de flessen opgehoogd naar 180.. Denk dat groter nog niet goed valt.. We gebruiken namelijk ook nutriton tegen het spugen.

Ja van mijn werk is belachelijk. Maar ze gaan het verrekenen met mijn eindejaarsuitkering en vakantiedagen die ik nog heb. Dus ik kan er weinig tegen doen nog. :(

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou persoonlijk niet ophogen. Die van 23.00 zou ik gewoon blijven geven (ik maak haar trouwens niet wakker, maar geef haar de fles in het donker. Ze slaapt dan nog half). En om 07.00 nie wakker maken, maar uiterlijk 08.00 uur, zodat ze wel een ritme blijft houden. Maar goed, dat is allemaal persoonlijk he? :) Doen waar jij en je meisje zich goed bij voelen.

Ik kleed mijn meisje niet meteen aan hoor na de eerste fles. Ze speelt dan nog even en gaat dan binnen een uur weer naar bed. Net heeft ze bijna 3 uur geslapen en dan kleed ik haar pas om. Nu ligt ze weer in bed...

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja dus een beetje hetzelfde idee als bij mij maar dan op een ander tijdstip haha. Ja echt wakker maken doe ik natuurlijk ook niet maar ik onderbreek haar slaap even voor een fles :) doe dit ook gewoon in het donker. Ach ja op zich gaat het goed. Vind het voor haar alleen vervelend als ik haar wakker moet maken.
    Heb het idee dat ze die vaste slaap die ze ik de ochtend nog heeft eigenlijk in de avond ervoor zou moeten plakken.
    Want in de avond is ze vaak moeilijk in slaap te krijgen.. En dan slaapt ze net, moet ze weer een fles.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh ok, ze gaat dus niet haar nacht in na de fles van 19.00 uur? Ja dan is het vervelend als ze om 21.30 net slaapt en je haar om 23.00 weer de fles geeft. Gaat ze altijd pas om 21.30 slapen? Dan zou je misschien haar laatste fles om 21.30 kunnen doen (en dan 150 omdat ze om 19.00 uur 180 heeft gehad) en misschien komt ze dan wel ergens tussen 07.00-08.00 uit zichzelf?

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Nee die avonden zijn niet altijd hetzelfde. Ze had een tijdje dat ze rond 20u wel echt sliep, maar de laatste 2 dagen was het weer later. Ze is dan gewoon klaarwakker! Dus dat maakt het ook wel een beetje lastig.

Maar misschien kan ik wel dat ritme van 8, 12, 16, 20 en 24u aanhouden.. dan zet ik gewoon maar mijn wekker voor die laatste fles.. Aan de ene kant denk ik dat dat beter uitkomt. Ook met haar middagdutje en met haar badje/fles en ons avondeten haha. Want dat zit nu altijd zo dicht op elkaar dat wij snel snel moeten eten, omdat zij daarna in bad moet voor haar fles. (anders spuugt ze als we eerst fles en dan bad doen)

Soms vind ik het wel lastig hoor. Aan de ene kant heb ik zoiets van focus niet te veel op dat ritme, maar aan de andere kant ben ik wel erg van de structuur :) Ze slaapt ook totaal niet op vaste tijden. De ene dag gaat het goed, de andere dag is ze weer de hele middag wakker bijv.

Laatste fles om 21.30 geven is misschien een goed idee, maar ik vraag me af of ze dat dan redt tot 7 of 8?
    En zul je zien als we dat willen gaan doen dat ze dan voor 21.30 in slaap valt haha. Zo is het altijd iets...

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kan het ook per dag bekijken. Gaat ze om 20.00 slapen, geef je haar om 23.00 nog een fles, is ze om 21.30 nog wakker, dan geef je haar dan de fles. Ze gaat straks echt wel een ritme krijgen. Hier hb ik het geluk dat ze eigenlijk al heel snel om 19.00 naar bed ging ende nacht in gaat. Eerst was dat wel eens 18.00, maar dat ben ik langzaam gaan oprekken naar 18.30 en daarna 19.00

Soms slaapt ze ineens van 17.15-19.00 en denk ik dat het ritme verstoord is, maar nee. Ze wil dan eigenlijk gewoon haar fles en weer naar bed. Soms slaapt ze van 16.30-17.15 en dan is het moeilijker. Wil haar niet om 18.15 nog een slaapje laten doen, omdat ze om 19.00 naar bed gaat. Dan is het even afleiden.

Het blijft moeilijk hoor. Ook die slaapjes. Eerst van voeding naar voeding, toen 2 lange slaapjes en 1 korte, toen 1 lange en 2 korte, Twee dagen geleden deed ze 5 slaapjes van +/- 1 uur en sinds gisteren weer 2 lange slaapjes... Geen pijl om te trekken!

Ik ga gewoon mee met haar ritme. Ik hou ook van ritme en structuur en een beetje stuur ik het wel, maar ik heb gemerkt dat ik het mijzelf een stuk makkelijker maak als ik gewoon haar ritme volg.

9. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja precies, niet dat geforceerde want dat voelen die kleintjes natuurlijk ook. Op zich hebben we echt niet te klagen. Ze is midden in de nacht geboren en had een totaal omgekeerd dag en nachtritme. Ze sliep de eerste week pas om 3.30. Daarna werd dat langzaam 1.30, 1u, 24.00. Toen maakte ze van de avond haar nacht, en door te sturen met voedingen slaapt ze nu de nacht gewoon door. Dus we zijn al een heel stuk vooruit gegaan haha. Ze is ook pas 30 juli geboren, dus ze scheelt ook nog wel een paar weken met die van jullie natuurlijk.
    Ze heeft net van 12 tot 14 geslapen.

Hebben jullie ook een bepaald ritme bijv op hetzelfde tijdstip boodschappen doen? Of ook alle dagen anders?
    En slapen ze alle dutjes in hun bed? of ook wel eens in de box?

Kwijlen jullie kleintjes ook zo veel? Hier is het onvoorstelbaar. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ze tanden krijgt hahaha.

En hebben jullie de laatste weken een grote ontwikkeling opgemerkt bij jullie kindjes?
    Mijn dochter kijkt sinds 2 weken veel naar haar handjes. Probeert af en toe wat te pakken (tegen aan slaan en grijpbewegingen maken, maar dan net te vroeg haar handje sluiten) en ze draait van haar buik naar haar rug. Maar daar is ze volgens mij wel snel mee!

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn dochter slaapt altijd in bed, daar ben ik voorstander van. Spelen doe je in de box niet slapen, maar ik ken heel veel mensen die daar anders over denken hoor. Ieder z'n ding.

Boodschappen doe ik niet altijd op het zelfde tijdstip, maar wel altijd na haar slaapje.

Elin kijkt totaal niet naar haar handen. Ze probeert wel heel haar vuist in haar mond te doen haha. Slaan tegen dingen ook en als ik haar vast heb, houdt ze mijn haar vast. Rollen doet ze ook nog niet. Ze kwijlt ook al een paar weken heel veel en ze kletst ook veel. Gisterenochtend ging ze even schaterlachen, zo schattig!

11. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Kletsen doet mijn dochter nog niet echt. Ze maakt wel eens geluidjes, maar niet veel. Wel in reactie als we iets tegen haar zeggen. En ze roept om aandacht als ze alleen in de box ligt. zo van "eeh!" haha. Vuistjes in de mond stoppen doet ze hier ook.. (vaak ook een poging duim zoeken, maar lukt niet)

Ja hier doet ze ook meestal haar slaapjes in haar bed. Ze slaapt dan vast, in de box totaal niet. Dat merk ik wel eens als ze toch in slaap is gevallen bijv. Maar dat gebeurt zelden. Ze gaat niet vaak "ongemerkt" slapen haha.
    Al gaat het vandaag erg goed! Ze ligt nu al voor haar tweede dutje (eigenlijk derde) in haar bed. :)

Zitten die van jullie al wel eens in een wipstoeltje eigenlijk?

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    nOh Okee dat wist ik niet maar dan zou ik inderdaad nog niet verhogen Voed je ip verzoek of op een schema Bij obs werkt op verzoek voeden heel goed anders dronk hij gewoon niet
    Echt balen meid! Misschien ben je straks blij dat je weg ben Ga je nog verder met de HBO?
    Mijn zoontje maakt geluiden is echt zn stem aan het ontdekken, heel leuk en volgt alles om hem heen.
    Kwijlt ook ontzettend veel doe hem meestal maar een slabbetje om geen leuk zicht maar iedere keer nat is ook niks Vandaag draaide hij opeens op zn zij
    Hij slaapt eigenlijk altijd in zn bed, valt niet in slaap in de box Vandaag sliep hij van half een tot drie uur dus dat was ff lekker

13. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Jeetje wat balen van je contract! Maar als er in staat dat je de kosten alleen hoeft terug te betalen als je zelf ontslag neemt sta je behoorlijk sterk denk ik hoor!

Wat grappig dat je ook hbo-v gedaan hebt, ik zit momenteel in het 3e jaar van de duale hbo-v. Dus 32 uur per week werken en eens in de twee weken naar school. Ik ben sinds vorige week maandag weer begonnen en werk nu 24 uur met 8 uur ouderschap verlof.

Kleine man hier gaat om 8 uur ongeveer naar bed. Dan is hij ook echt moe! Overdag slaapt hij vrij weinig, max 1.5 uur. Probeer hem zoveel mogelijk in zijn ledikant te leggen dan maar soms slaapt hij ook in de box.

Leuk om te zien hoe snel ze zich nu ontwikkelen he! Cas is ook vrij vlot met veel dingen. Draaide met 8 weken van buik naar rug. As we speak doet hij verwoede pogingen om van rug naar buik te komen maar dat lukt hem nog net niet. Kletsen kan hij ook goed en dan vooral harde oehoe en ahaas haha. Het leukste vind ik aks hij schaterlacht, dat doet hij nu ook sinds een week of 3/4. En kwijlen... als de beste! Het liefste stopt hij allebei zijn knuistjes in z'n mond en gaat er dan flink opo sabbelen. Denk dat hij het ook wel heel lekker vindt om straks een groenten en fruit hapje te krijgen. Hij kijkt altijd zo gebiologeerd naar ons eten hihi

Wanneer gaan jullie starten met bijvoeden?

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Elin zit al een tijdje in haar wipstoel. In het begin redelijk plat en nu steeds iets rechter. Ze vindt het geweldig!

Ik ga pas met een maand of 5 bijvoeden. Ze heeft nogal wat problemen gehad met poepen en nu is het eindelijk goed. Wil niet dat het met 4 mnd weer ontregelt door de bijvoeding, dus vandaar dat ik er nog even mee wacht.

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik weet nog niet wanneer we beginnen We beginnen in overleg met de kinderarts vanwege alle problemen

16. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie, voorlopig ga ik niet verder met hbo-v. Ben daar toen heel bewust mee gestopt. De ouderenzorg is gewoon iets meer mijn ding en toen leefde het nog niet zo om als verpleegkundige in de ouderenzorg te werken. (nu wel) wie weet ooit nog in de toekomst ;)

Van mijn werk is balen maar ik ben blij dat ik niet meer terug hoef. Stank voor dank krijg je, voor zo iemand wil ik niet meer werken.

Beertje knap zeg dat je al zoveel werkt en naar school gaat! Heb er wel bewondering voor. Een studie doen met zo'n kleintje erbij thuis.
    Ja de ontwikkeling gaat erg snel. Het zijn nu echt geen baby baby's meer haha.
    Hier slaapt ze overdag meestal in haar bedje. En in de avond begint het gevecht tegen haar slaap. Het is een paar dagen goed gegaan, maar nu wil ze echt weer bij ons zijn in de avond. Zodra we haar in bed leggen gaan haar ogen wagenwijd open.. :$
    Pogingen om haar te laten huilen tot ze in slaap valt is geen optie. Ze huilt zich dan helemaal overstuur.
    Dus dan houden we haar nog maar even bij ons.. en straks kunnen we haar zonder problemen in bed leggen.

Mar, hier zit ze ook al af en toe in het wipstoeltje, vooral als ik iets moet doen in huis bijv schoonmaken of koken. Het is dan alleen maar goed als ze me kan zien :) dus dan is dat een handige oplossing. Ze wil alles graag bijhouden.

Ik weet ook nog niet wanneer we gaan starten met bijvoeding.. overal staan ook andere richtlijnen en aangezien dit ons eerste kindje is, weet ik ook gewoon niet goed wat het beste is??
    Ik heb gehoord dat je vanaf 4 maanden evt een fruithapje etc mag geven??

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja kan idd vanaf 4 maanden. Ik ga trouwens beginnen met groente. Ik geloof wel dat ze fruit lust (lekker zoet!). Heb liever dat ze eerst aan de smaak van groente went!

18. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik werk ook in de ouderenzorg als verpleegkundige,nu nog veel aan bed maar ze gaan een nieuw team opzetten van verpleegkundigen zodat we meer met handelingen en administratie bezig zijn dan de zorg, vind ik op zich best leuk ben alleen erg benieuwd hoe dat gaat lopen.

Volgens mij mag je vanaf vier maanden beginnen maar op zich hebben ze het dan nog niet nodig maar kunnen ze al wel wennen aan een lepel. Volgens mn kinderarts was het verstandiger om met groente te beginnen zodat ze aan de smaak kunnen wennen

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goede morgen dames!

Ik ben even benieuwd: hebben jullie kleintjes ook nog vaak hun handjes dicht (in een vuist)? Soms zijn ze ook open hoor, maar vaker dicht. Ze slaat ook met een vuist naar speeltjes etc.

20. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai dames,

Tja dat klinkt wel verstandig ja om met groente te beginnen.... :D
    Al denk ik dat het bij haar niet zo'n probleem wordt, dat eten. Ze kan altijd eten, je kunt haar er wakker voor maken hahaha ;)
    Maar misschien wordt dat met vast voedsel wel heel anders.
    Ik gaf trouwens de vit d druppels vanaf een lepel en dit deed ze al heel goed eraf happen, alleen vindt ze ze heel vies. Dus doe ik het nu maar in de fles erbij.

Hier heeft ze haar handjes ook wel vaak open.
    Ze stopt ze alleen wel als vuistjes in haar mond. Ik zag vanmorgen ook dat ze haar vingertjes apart begint te bewegen en daar zelf naar keek. Gister pakte ze ook een rammelaar vast (die hield ik voor haar) dus ze is al wel bezig het te leren, maar uit zichzelf slaat ze hooguit tegen de speeltjes als ze onder een speelkleed ligt, maar niet als ze naast haar liggen in de box ofzo.

Ze kreeg gister de laatste fles om 22.15 en heb haar laten uitslapen. Ze werd om 7.45 zelf wakker. Dus ze kan in principe best lang zonder voeding! Maar vandaag kan dat dan weer niet, omdat ze vandaag de laatste voeding pas rond 23.30 krijgt..

Ze ligt nu vanaf 12u weer lekker te slapen. Dit schema lijkt wel ideaal. Ben benieuwd of we het volhouden. En vooral als straks de klok weer verzet wordt :( dat wordt ook nog iets denk ik hahaha

Deel Deze Pagina