juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar hoe was het bij het cb?

Hier is het eerste tandje door!! En de volgende duurt niet lang meer denk ik.

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeeee wat leuk!

Ik heb om 15.30 afspraak bij CB. Meisje ligt nu op bed voor haar grote slaap (hoop ik haha). Plekjes op haar borst zijn gelukkig al een stuk minder, dus dat is fijn. Morgenochtend ga ik proberen om wat rijstebloem in haar ochtendfles te doen. Kijken hoe ze daar op reageert.

Hoe gaat het met jullie en de hapjes? Hier duidelijk een voorkeur voor fruit en dan met name peer. Banaan vindt ze niet zo. Straks boodschappen doen en dan appel en kiwi halen. Ook maar weer bloemkool, want dat vindt ze niet zo en wil toch dat ze daar aan went. Krijgen jullie kleintjes al mixen (bloemkool + aardappel bijv of appel + banaan).

3. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar
    De hapjes gaan hier nog niet echt goed.
    Vers vindt ze echt vies en daarna spuugt ze best veel.. (Heb appel peer banaan en meloen geprobeerd) van de potjes ging appel+banaan wel redelijk en peer ook wel. Maar ze werkt meer haar mond uit dan dat ze het binnen krijgt.
    Vanavond ga ik voor de eerste keer groente proberen.
    Warmen jullie dat dan op? Lijkt me wel toch??

We doen hier af en toe wel een papfles. Dat gaat goed maar die drinkt ze wel super snel. Haar darmen kunnen het hebben maar zelf is ze nog niet enthousiast over de bijvoeding..

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Nou de warme bloemkool leek iets beter te gaan hihi
    Apart kindje heb ik toch

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik warm de hapjes idd op. Hier ging bloemkool vanavond ook goed.

De plekjes op haar huid zijn gelukkig al stukken minder! Bij CB was ook alles goed!

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik zie gewoon dat jullie wel doorgeschreven hebben, ik krijg er helemal geen emails van

Shendari: op zich is het niet erg om met een feestdag te werken, het moet toch maar natuurlijk ben ik liever thuis:)
    Ik zou er ook ff naar laten kijken
    En weet je al wat je ga doen?

Lelie: leuk hoor, een eerste tandje, hier nog niks soms denk ik dat het komt maar nog niks te zien.
    Je oud en nieuw zal vast leuker zijn, in ieder geval meer bij de visite dan boven de wc :) als het goed is...
    De hapjes gaan hier er goed in, ik maak de warme hapjes mbv het boek opperdepop van AH daar staan best lekkere dingen in en makkelijk te bereiden.

Mar: wat sneu voor je meisje, had ze er veel last van?

Hier heeft mn ventje ook geen last van de knallen, maar er wordt nog niet veel afgestoken

Ik heb ook een leuk nieuwtje Mijn zus is zwanger!:D ik vind het zo leuk en spannend. Ik heb vandaag een knuffeltje en een rompertje gekocht

Ik heb van de week met iemand een afspraak die ik via het forum heb ontmoet, vind het toch wel even gek

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een leuk nieuws mamsie! Gefeliciteerd!
    En spannend zo'n ontmoeting!

Ze had behoorlijk jeuk en was gisteren niet helemaal lekker, maar gelukkig slaapt ze goed, dat scheelt.

8. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Gelukkig dat ze gewoon goed blijf slapen ondanks de jeuk en dat ze niet lekker was
    Jij moet ook een maand alweer beginnen met werken toch? Heb je er zin in?

Ja he vind het ook spannend maar het zal allemaal wel goedkomen:)

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog niet echt zin om te werken, maar ik ben vorige week door mijn werk benaderd met de vraag of ik (als proef) thuis zou willen werken. Heb er goed over nagedacht en ik ga het doen. Kan als ik wil gewoon 1x pw of 2 wkn naar werk, zodat ik mijn collega's zie. Geen gestres 's ochtends km kijn meisje weg te brengen of s avonds op te halen. Heel benieuwd hoe hrt zal gaan!

Heb net een bod gedaan op marktplaats voor een zilveren Stokke Tripp trapp, gaaf!

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat is zeker een gave stoel, ik vond hem nieuw veel te duur Hopen dat je bod geaccepteerd wordt

Dat is toch best makkelijk maar ook erg wennen om thuis te werken denk ik. Gaat je dochter dan wel naar de opvang/oppas?
    Je hebt inderdaad geen stress van wegbrengen en ophalen maar zou je je dan niet alleen voelen? Zonder je collega's om je heen?

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ze gaat dan gewoon naar de opvang, anders kom ik niet aan werken toe haha. Ben ook benieuwd of ik niet eenzaam zal worden, maar aangezien ik gewoon naar het werk kan als ik wil, blijf ik wel in contact met mijn collega's, dus dat scheelt!

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie gefeliciteerd!! :) is dat dezelfde zus bij wie het kindje dood werd geboren??
    Altijd leuk nieuws he een zwangerschap :)
    En wat spannend die ontmoeting hihi.
    Woont ze bij je in de buurt??
    Lijkt me leuk maar toch wel apart :)

Mar oh dat lijkt me wel relaxed thuis werken!
    Je kan naar je werk wanneer je wil dus heb je alleen maar voordelen lijkt me!
    In "mijn werk" (nu geen baan) gaat dat niet hihi.
    Heb al wel gesolliciteerd.. Vacature loopt tot 1 jan. Ben benieuwd.

Liggen jullie kindjes nog steeds in de bak?
    Ik heb haar toen straks in de wandelwagen gelegd (kan plat)
    En op zich ligt ze er goed in.. Ze heeft ruimte en ze kan veel meer zien. In de bak ligt ze klem en probeert ze steeds omhoog te komen.
    Maar ik twijfel een beetje gezien de leeftijd....
    Ze zeggen toch gemiddeld vanaf 6 maanden?
    Maar ja dat is natuurlijk ook maar een richtlijn

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Lelie: Ja dat is die zus, vind het zo leuk en ook knap van ze! Ja een nieuwe zwangerschap is altijd leuk, ik ben er wel achter dat ik er geen meer wil Afgelopen week bij mn vriendinnetje geweest maar toen ik naar het kleine kereltje keek wist ik dat 2 kinderen voor mij genoeg was.

Ze woont best dichtbij, ongeveer een half uurtje rijden maar we hebben in het midden afgesproken dus dan hoeven we allebei maar een kwartier te rijden.

Mijn zoontje ligt nog wel in de bak maar komt ook steeds omhoog en ligt ook echt klem maar vind hem eigenlijk nog te klein voor de wandelwagen. Maar hij zou er erg gelukkig van worden :)
    En denk ook een beetje aan het weer, nu is hij meer beschermd want onze wandelwagen kan maar op een manier en dat is zn gezichtje van ons af en als het dan zo koud wordt of die wind steeds, dat vind ik nog niks

14. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ohh Mamsie, wat leuk! Onwijs gefeliciteerd! Hoop dat alles voorspoedig mag verlopen :) Was dat idd diezelfde zus waarbij het kindje het niet overleeft had?

Mar, fijn dat ze wel goed slaapt inderdaad. Anders zou al helemaal een drama zijn. Ik heb de KA nog gesproken vanochtend en volgens haar kon het geen krentenbaard zijn, want dat zou altijd beginnen in de vorm van blaasjes. Dus het lijkt nu gewoon eczeem. Smeer nu 2x vaseline en krijg nog een ander zalfje.

Lelie, Zal voor je duimen of je die baan krijgt!! En hier ligt de kleine nog wel in de bak. Probeerde laatst de wandelwagen er in te zetten maar lukte niet 1,2,3 en had haast, dus heb het vooralsnog nu maar zo gelaten. Zo lang hij goed plat kan zie ik niet in waarom het niet zou mogen. Voor lange wandelingen rechtop lijkt me niet goed nee.

De knoop heb ik vandaag eindelijk door kunnen hakken wat we gaan doen tijdens nieuwjaar. Morgen vertrekken we naar Friesland (met z'n 5en in 1 auto, pfff) 1,5 uur rijden. Zie er wel erg tegenop. Hoop dat het allemaal goed zal gaan. Woensdag komt de hele familie een nieuwjaars borrel drinken, dus dat wordt ook een drukke boel (Enorm grote familie)

Zal blij zijn als we woensdag weer gewoon thuis zijn :) Doe dit persoonlijk voor mijn man. Hij wilt het graag...

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Haha mamsie nou fijn dat je daar over uit bent :) 2 is toch ook een mooi aantal!!
    Ja die van ons is ook van ons af, maar kan wel liggend en we hebben zo'n warme zak er in..

Shendari ja wat n gedoe zo he met de feestdagen.
    Zal ook blij zijn als ze weer voorbij zijn haha.
    En vanaf het nieuwe jaar ga ik lijnen!! Zal de kilo's jouw kant op sturen :p
    Oh ja en dankjewel dat je voor me duimt

16. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Haha!! Lief dat je aan mij denkt :p

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik zal ook blij zijn als dit voorbij is, het zijn gewoon veel te veel dingen achter elkaar, snap niet waarom ze daar vroeger voor hebben gekozen hoor zoveel in een maand ;)

Ik zal ook voor je duimen Lelie
    En 2 is zeker een mooi aantal en ook wel praktisch :)
    Wij hebben er ook wel een warme zak in liggen maar ja misschien binnenkort toch maar proberen

Ik ben wel van mn kilo's af alleen die buik he die gaat gewoon niet weg...

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou gelukkig Shedari dat het geen krentenbaard is. En hoed dat de knoop is doorgehakt. Komt vast goed allemaal!

Mamsie, spannend voor je zus. Zal toch wat meer beladen zijn deze zwangerschap.

Lelie, ik duim voor je!

Hier past ze nog in de wagenbak, maar door dat spreidbroek komt ze ook niet makkelijk overeind, dus probeert ze het niet eens.

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Bahh ik heb echt zó geen zin! Uiteraard zijn schoonouders niet op tijd klaar, terwijl wij al startklaar waren. Dus nu laat ik hem nog maar een slaapje doen.. zucht!!

Nogmaals iedereen een hele fijne dag gewenst en een goed uiteinde gewenst! Tot volgend jaar iedereen!

20. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Laat je dag niet verpesten nu moeten hun maar ff wachten

Jullie ook een goed uiteinde en een fijne dag!

Deel Deze Pagina