Hallo dames Allemaal een gelukkig en gezond nieuwjaar! Hebben jullie een leuke avond/nacht gehad? Zijn jullie kindjes wakker geworden of hebben ze er doorheen geslapen? Hier waren mn beide mannetjes wakker, mn oudste wilde graag naar het vuurwerk kijken, en de jongste was gewoon wakker van het geknal maar ze hebben daarna allebei tot half acht geslapen. En ik mocht lekker blijven liggen Vandaag even de boel opruimen en schoonmaken en verder niks doen
Hee dames Allemaal gelukkig nieuwjaar!! Hier was ze tot 23u wakker. Heel moe maar kon niet in slaap komen door de knallen. Uiteindelijk dus om 23u in slaap gevallen en geslapen tot 6.30, fles gegeven en daarna sliep ze tot 9.30. Ze heeft niks van t vuurwerk gezien..
Gelukkig nieuwjaar!!!! Meisje lag de 31e om 19.00 in bed en werd pas om 07.25 wakker. Niks van het vuurwerk gemerkt haha. Ze was wel erg pieperig gisteren. Denk last van haar tandjes, maar dat blijft natuurlijk een gok. De hele tojd op haar handen bijten, huilen toen ik fruithapje gaf (pijn van de lepel?). Nu lijkt ze een stuk vrolijker. Ze ligt lekker te kletsen in de box. Oh en die krentenbaard is bijna weg gelukkig!
Happy newyear Wat fijn dat al jullie kindjes het goed hebben gedaan!! Mar, top dat de krentenbaard bijna weg is! Hier was het een compleet drama. Om 17.00 reden wij weg, en hij heeft ongeveer maar 20 minuutjes geslapen in de auto Daarna zijn we de hele tijd met hem bezig geweest. Compleet overstuur. Wilde echt niet slapen. Bij ons op schoot vond hij het prachtig. Hij keek z'n ogen uit, maar was daarnaast ook écht doodop. Wil niet weten hoeveel cc hij dinsdag heeft gehad, maar niets hielp helaas. Om 23.55 uit bed gehaald (bleef huilen) dus toen hebben we met z'n allen getoost. Ben daarna direct met hem weer naar boven gegaan met een flesje. Dus ik zat om 00.05 met mijn ventje helemaal alleen. Hij viel ein-de-lijk in slaap. Oogjes wel af en toe open van al die herrie, maar thank god sliep hij. Helaas, van korte duur, althans voor ons. Om 05.00 kwam hij alweer, ikzelf had nog maar 1,5 uur geslapen. En weer wilde hij niet slapen. Om 06.30 hebben we alle spullen ingepakt en wilden we vertrekken naar huis (bijna 2 uur rijden) dus ik gaf nog een volle fles voor de lange reis. Valt ie in slaap! Dus we hebben toen nog met z'n allen tot 11.00 geslapen. Compleet brak aangekomen thuis gister. Hij heeft toen geslapen van 17.00 tot 21.30 en weer van 22.15 tot 03.00. Van 03.30 tot 08.00 en van 09.15 tot 12.00. Nu ligt ie weer te slapen. Hij heeft behoorlijk wat in te halen! Wat een slecht idee was dit zeg.... zijn nichtje die een maandje jonger is was er niet eens op de nieuwjaarsborrel, dus dubbel en dwars voor nop weg geweest Heel verhaal maar moest het even kwijt hoor haha.
Jeetje wat een gedoe Shendari! Zo te horen hebben jullie allemaal wat slaap in te halen! Even lekker een paar dagen niks inplannen!
En ik had al deze scenario's in mijn hoofd. Stel dat... Maar man zei: Misschien ook niet, en uiteindelijk zal hij het toch moeten leren... Tja daar had hij ook weer gelijk in. En de kreng die ik dan kan zijn op zulke momenten zei dan ook meteen: Zie je nou wel, je had ook naar mij moeten luisteren!! Achja, er is wel een familie foto gemaakt, dus is wel erg leuk dat de kleine er ook op staat Hier zonet bruine bonen met appel gegeven. Niet zo'n groot succes. Wel gezellig, maar ik had hem hardop aan het lachen, maar niet handig om dan een lepel naar binnen te werken haha. Dan hoeft hij me alleen al aan te kijken en begint hij weer lekker ventje...
Oja trouwens, Nutrilon 1 is bijna op, dus ik koop nu Nutrilon 2. Moet je dat eerst nog mengen of direct overstappen?
Ik heb ook net Nutilon 2 gekocht. Was eigenlijk niet van plan te gaan mengen... Maar weet het eigenlijk niet. Bruine bonen met appel was hier een groot succes met Kerst haha. Eten gaat steeds beter en ze wordt al helemaal blij als ik met het bakje ende lepel aan kom.
Dat is wel een tegenvaller Shendari, ik zou ook zo zijn van zie nou wat had ik gezegd Volgens mij hoeft het niet gemengd te worden en kan je gewoon overstappen Hier is het ook altijd lachen zodra ik met eten aankom Vandaag afgesproken met iemand van zo was heel gezellig en de kinderen speelde ook leuk samen dus was voor herhaling vatbaar. Volgende week met mn kleine mannetje naar de KNO ben benieuwd wat ze gaan zeggen/doen
Ja wij zijn begonnen maar het is nog geen succes hij kokhalst ervan en ik snap het wel want hij krijgt blue band brood en het is niet echt lekker maar we geven het nog niet standaard. We moeten er nog een weg in vinden
Haha nog niet echt een succes dus. En aardappel/pasta/rijst en/of vlees/vis? Ik ga denk ik nog even door met alleen fruit en groente, daarna fruit mix en dan aardappel (rijst/pasta) toevoegen aan groente. Vind het een beetje moeilijk wanneer je waarmee begint.
Ik geef nog niet gemengd, ik weet ook niet precies wanneer ik ergens mee mag beginnen Op het cb vertellen ze er vrij weinig over dus ik lees het op internet en vraag het aan vrienden/kennissen enz
Ja idd ik kijk ook een beetje op internet. Cb zei dat ik met mengen mag beginnen zodra ze haar groente en fruit goed eet. Dus vd week ff kiwi halen en nog even groente goed geven.
Fijn dat oud en nieuw bij jullie goed ging. Shendari balen dat oud en nieuw bij jullie minder was.. Erg vermoeiend dan he.. Leuk zeg dat jullie kindjes blij worden van hapjes. Hier precies andersom. Ze gaat al kokhalzen en vieze gezichten trekken als ik met dat bakje aan kom en slapen is hier ook weer een drama Ik ben soms gewoon ten einde raad.. En ik word gek van alle opgedrongen adviezen van iedereen :lees schoonmoeder. "Ze maakt de kachel met je aan blablablabla" Ze huilt dus nu als we haar in bed leggen en ze gaat non stop een half uur door. Haar optillen helpt dan ook niet meer zo overstuur is ze. Nu is ze net na 40 min huilen (ik ook) in slaap gevallen. Ik kan er niet goed tegen als ik haar hoor huilen maar ik kan toch ook moeilijk altijd toegeven en haar in slaap wiegen??? Ik snap er niks meer van. Eerst ging het zo goed en we zijn weer compleet terug bij af. Ik heb echt een rotdag! Ook nog reactie gekregen op m'n sollicitatie. Vacature was intern al opgelost en zochten nu alleen nog oproepkrachten. Kan ik zo chagrijnig van worden he.. Laten ze die vacature gewoon open staan terwijl hij al is opgelost.
Snap dat je radeloos wordt Lelie! Zo moeilijk als ze huilen en zeker als ze in bed liggen. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Jij kent je kind het beste, dus volg je gevoel. Hier gaat ze soms ook huilen als ik haar naar bed doe. Dan moet ik haar even uit bed halen, kalmeren en dan kan ik haar weer neerleggen (doet ze alleen overdag en nooit 's avonds). Soms helpt het als ik haar even mijn pink geef om te sabbelen. En soms wil ze echt niet slapen, maar is ze wel moe. Dat zijn de moeilijkste momenten, want dat is er geen land met haar te bezeilen. Ik denk (maar ja dat ik een gok) dat het verlatingsangst is. Ze heeft ineens door dat ik weg ga. Ze huilt soms ook als ik haar in de box leg en wegloop. Lang leve de sprongetjes.... En idd lullig van die sollicitatie zeg! Vind je meisje geen enkel hapjes lekker? Hier is peer favoriet. Misschien vindt ze dat lekker? Dat is niet te zuur of te sterk van smaak?
Goedemorgen, Mamsie, wat gaan ze bekijken bij de KNO? Lelie, Wat enorm vervelend dat je meisje overdag weer slecht slaapt Snap dat je er radeloos van wordt. Hier is dat juist in de avond. Heb liever dat hij dat overdag doet, maar ja. We slepen elkaar er wel door heen hier! En die vacature, pfff, daar kan ik ook zo slecht tegen. Hoop dat je snel iets anders vind! Ehm ja, Nutrilon 2, slecht idee. Besefte me opeens vanochtend dat we vaak nog aan 5 flessen zitten. Dus aan de 900 a 950 cc (icm nachtfles 150+2) Dus overstappen is niet handig nog. Ik kan het wel een dagje proberen. Zien of hij het wel red met 4 flessen op deze voeding, want die ligt wat zwaarder toch? En broodkorstjes. Aaah ik durf niet! Ik durf niets anders dan gepureerd te geven sinds hij half gestikt is in dat mandarijntje. Ik weet echt niet meer hoe ik dit nu moet gaan aanpakken... zucht. Hier nu wel doorgeslapen vannacht! Althans, om 23.30 viel hij in slaap om de nacht in te gaan. En meldde zich pas weer om 07.45 Yay!
De kinderarts dacht dat hij vergrootte neusamandelen had dus daar gaan ze ff naar kijken. Mijn mannetje zit in de 6 maanden sprong denk ik opeens weer huilen snachts maar ook veel geleerd. Hij rolt door de kamer en probeert zn benen onder zn lijf te doen Zo leuk en trots. Wel jammer van de nachten maar ja Ik snap dat je daar chagrijnig van wordt over die vacature Zou je geen oproepkracht willen worden? Je moet gewoon je gevoel volgen hoor en al die goedbedoelde adviezen naast je leggen want de rest is er niet de hele dag bij Zo dacht ik altijd maar... Ze zeggen dat de opvolgmelk zwaarder is en met fruit, groente erbij krijgen ze genoeg binnen en als je dan kleinere flessen aanbiedt? Anders moet je nog eerst een pak kopen die misschien niet opgaat
Shendari hier is het in de avond ook weer feest Ik snap dat je het eng vindt om n korstje te geven maar brood is wel minder glad dan mandarijn dat scheelt Mamsie ben benieuwd wat de kno arts zegt. En nee ik wil niet als oproepkracht werken. Alleen als ik echt niks kan vinden. Ik heb dan geen zekerheid met inkomen en ook heel lastig met oppas regelen op t laatste moment.. Het is wel moeilijk om werk te vinden Mar nee geen een hapje gaat goed.. Ik heb nu van potjes alleen nog maar gecombineerd staan.. Maar die hebben ze niet los.. Bijv met mango erin.. Kan ik dat dan wel geven? Heeft ze namelijk nog niet gehad. En over dat slapen.. Dat lijkt het hier dus ook verlatingsangst. Ze begint al als ze haar matras nog niet heeft geraakt. En ze hangt zo erg aan mij.. Ik krijg haar ook als enige stil. Maar het moeilijke is dat ze super moe is maar dus niet wil slapen. Ze heeft dan al haar speentje. Maar als ze eenmaal overstuur is krijg ik haar niet makkelijk weer rustig... Ik weet niet hoe we dit kunnen doorbreken. Ik vind het zielig om haar te laten huilen omdat ze zo'n volhoudertje is.. Maar ja soms heb ik wel t idee dat ze heel goed weet wat ze wil en dat ze dan haar zin krijgt??