Mamsie, oh! hoop dat dat niet het geval is! Hoewel als dat zo is, je er het best zo vroeg mogelijk bij kan zijn. Lelie, dikke knuff voor jou! Mango mag je wel gewoon geven. Hopelijk valt dat wel in de smaak! En over dat slapen, misschien is het te wijten aan tandjes? Misschien uit voorzorg dentinox/chamodent smeren. Hier heeft meneer bijna een hele peer opgegeten. Daarna kamillethee gegeven maar daar dronk hij maar 5cc van op. Dat gezicht, haha Hij heeft net z'n 2e fles op (niveau 2) dus denk wel dat we 4 flessen redden vandaag. Weet alleen niet zo goed wat ik dan met de nachtfles aan moet. Niveau 1 geven? Ben van plan om smiddags volle yoghurt te gaan geven, of soepstengels. Maar alles wat niet gepureerd is vind ik op het moment echt doodeng. Ze kunnen immers niet kauwen... brrrr.
Volgens mij mogen ze geen gewone melkproducten tot 1 jaar.. Of zit ik fout?? En van nr 2 mag je minder geven omdat het zwaarder valt. Dus ik zou dan snachts nr 1 geven als je die nog hebt. Ja mango mag ze wel maar in combinatie met appel en banaan (potje) omdat ik nog niet eerder gecombineerde potjes heb gegeven. Ze adviseren toch eerst enkele smaken te geven?? Van potjes heb je daar bijna geen keus in.. En vers sta ik steeds voor jan met de korte achternaam te maken want daar moet ze niks van hebben. Wel fijn dat jullie kindjes het zo goed doen!! Ik ga haar vanavond denk ik na de fles van 19u in bed leggen.. Misschien is ze steeds gewoon veel te moe! Want meestal valt ze om die tijd in slaap in mijn armen.. Maar dan wordt ze rond 20.30 weer wakker... Misschien als ze in bed ligt dat het beter gaat. En ze krijgt nu 3 grotere flessen en 1 normale.. Als ze dan vanavond niet slaapt dan heb ik nog een kleintje achter de hand. Ik vind de hapjes nog maar lastig.. Doorzetten of even mee stoppen?? Wat zouden jullie doen?
Heb het effe gegoogled en yoghurt mag vanaf 6 maanden .. Sorry mijn fout Nou ze slaapt maar weer in de box.. Bleef maar huilen als ik weg liep. Slaapt in de box zonder problemen...
Ik heb potjes gehad met alleen peer. Ik zou gecombineerd nog niet geven. Ik zou haar eerst aan individuele smaken laten wennen. En haar even laten huilen en dan aai over de bol of troosten en dan weer even laten huilen? Dsn weet ze dat je er bent, maar dat ze wel moet gaan slapen... Kost wel even tijd en frustratie maar ja...
Ja zo hebben we het gister ook gedaan. Duurde 40min En overdag ook steeds slaapjes van n half uur Maarja het is maar tijdelijk zullen we maar denken
Lelie hoop dat het vanavond wel goed gaat en ze snel in slaapt valt. Lijkt me erg zwaar allemaal Ze slaapt wel door snachts toch? Dat scheelt iniedergeval. Hier zitten we aan de 4 flessen vandaag! Yessss!! Zonet na een uur slaap toch weer wakker geworden. Uit bed gehaald en geknuffeld. Flesje water met een drupje diksap gegeven maar 10cc gedronken en is weer gaan slapen. Zonder melk fles!! hij kan het wel! Maar hij heeft vandaag dan ook wel flink wat bijvoeding gehad en nr 2 voeding dus hij zal best verzadigd zijn. Ben benieuwd of hij vannacht nog komt. Dan geven we nr1 met 2 schepjes.
Wat zwaar lelie Hoeveel weken is ze? En over bijvoeden ik zou het wel blijven aanbieden maar niet verder aandringen anders gaat het ze misschien helemaal tegenstaan Knappe vent jullie mannetje Hopelijk slaapt hij gewoon door vannacht Geven jullie tussendoortjes want mn mannetje red het maar net als hij zn derde fles krijgt en ik denk als ik iets tussendoor ga geven dat hij het makkelijker red kaar wat voor tussendoortjes mogen ze hebben?
Jammer Shendari. Mamsie, hij krijgt toch al tussendoortjes? Fruit en groente? Ik zou niet weten wanneer ik nog meer tussendoor zou moeten proppen. Of wil je dat je mannetje op 3 flessen uitkomt? Bij mij zijn het groente- en fruithapje echt nog extra. En dan komt ze nog prima uit met 4 flessen. Maar misschien begrijp ik niet wat je bedoelt?
Hij redt het wel met 4 flessen alleen gaat hij ongeveer om 12 uur naar bes en wordt om twee uur wakker en zou eigenlijk pas rond vier uur een fles hebben maar de tijd er tussen is te lang voor hem vandaar de vraag wat ik nog tussendoor kan geven
Aha ik snap 'm. Maar is dat nu anders dan, dan voordat hij hapjes kreeg? Dan zat er toch ook 4 uur tussen? Of merk je echt dat hij trek heeft? Ik merk dat trouwens wel rond 17.00 bij Elin. Dan wordt ze echt een beetje kribbig tot ik haar groentenhapje geef. Ze zullen toch meer behoefte gaan krijgen aan iets extra's. Ik zou denk ik een broodkorstje/rijstwafel/soepstengel geven. Of andere wat thee?
Hee dames Shendari mooi dat het goed gaat.. Nr 2 verzadigd ook meer he.. Mamsie op de site van het voedingscentrum staan wel wat tussendoortjes geloof ik.. Onze dochter was afgelopen maandag 5 maanden.. Hapjes gaan nog niet goed. Wel van 5 naar 4 flessen gegaan maar dan de flessen iets groter gemaakt.. Gisteravond en vandaag de tweede fles dronk ze niet helemaal op! Erg vreemd.. Dus nu maar weer terug naar 4 normale flessen. Dan krijgt ze misschien ook meer trek in bijvoeding?? Gisteravond na de fles van 19u op bed gelegd (na een lange tijd weer eens geprobeerd) na 20 min huilen (om de 5 min naar toe gegaan) viel ze in slaap tot vanmorgen 5.20!! Eerste fles is hier bijna altijd om 5.30 daarna slaapt ze weer verder Nou dat is wel ideaal.. Dat ik weer een keer een avond "vrij" had hihi. Hopelijk blijft dit goed gaan want ze lijkt de slaap wel nodig te hebben. Hoe is jullie schema nou net flessen(hoeveelheid), slaapjes en hapjes?
Wat fijn Lelie! Fijn om weer wat aan je avond te hebben! Schema hier is nu als volgt: 07.15 wakker 07.20 fles 180+6 08.15-09.00 slaapje 09.30 fruithapje 11.00 fles 180+6 11.15-14.00 slaapje 15.00 fles 180+6 15.30-16.15 slaapje 17.00 groentenhapje 17.30-18.15 slaapje (soms ook niet, maar dan is ze niet te genieten vanaf 17.30 tot ze naar bed gaat om 19.00) 19.00-19.15 fles 210+7 en dan slapen
Hee mar Wat een fijn schema! Nou in het slapen zit hier totaal geen ritme haha Maar ik ben nu al lang blij dat ze de avonden/nachten goed doet. Net fles 210+7 gegeven.. (Eerste en laatste van de dag doen we die hoeveelheid, omdat ze verder ng niks binnen krijgt...) Maar ze liet weer 40 staan en viel in slaap, kon haar zo in bed leggen. Heb toen straks (omdat we een uur extra moesten overbruggen) 40+1 en een schepje rijstebloem van het lepeltje gegeven. Nou eerst een vies gezicht maar daarna kreeg ze er geen genoeg van! Haha dus het is echt een kwestie van smaak. Was wel leuk om te zien dat ze steeds beter van het lepetje ging eten. Dus ik ga haar zo maar effe leren goed van een lepel te eten en dan langzaam aan weer fruit en groente proberen..
Ik heb trouwens vanmiddag thee gegeven om te kijken hoe ze dat vindt. Nou heerlijk!!! Was rooibos mango-perzik en het flesje was zo leeg haha.