juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou dat is best vroeg hoor, als je meisje al dingen vastpakt! Het enige wat ze hier vastpakt is mijn haar als ik haar in mijn armen heb haha.

Vanochtend heeft ze 3,5 uur geslapen, maar vanmiddag was het een drama. 2x 45 min. en dan nu tot 19.00 wakker blijven. Dat redt ze nooit, dus wordt ze straks chagerijnig, bah.

Verder doet de verwarming het in mijn huis slecht, heel irritant. Het is nu 19,5 graden en dus echt niet lekker. Gelukkig ligt Elin veel in bed en is ze lekker warm, maar ik ben een ijsklontje. Lig met een dekbed op de bank als zij slaapt. Na het weekend komt er wrs pas iemand langs. Heel vervelend.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Ik krijg zondag 3 collega's op bezoek, gezellig. Verder lekker rustig.

X

2. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Haha voor het verzetten van klok ben ik ook wel bang allebei mn mannen zijn rond half zeven wakker
    Mn zoontje pakt niet uit zichzelf iets vast wel als ik het aan hem geef. Maar als ik hem op zn buik leg gaat hij wel naar voren.
    Ik moet het hele weekend werken en we krijgen beide dagen nog visite En vanavond voor de laatste keer kraamvisite

3. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Mag ik ook meekletsen? Ik ben op 31 juli bevallen van onze zoon, ons eerste kindje. Ik geef borstvoeding en flesvoeding, omdat ik op mijn werk niet wil/kan kolven maar ik niet wil stoppen met de borst. Dit gaat gelukkig heel goed. B. woog bij zijn geboorte 3570 bij 51 cm en bij de laatste controle (4 weken terug) was hij 5385 bij 60 cm. Over anderhalve week moet ik weer werken en zie er enorm tegenop, ik vind het heerlijk thuis met mijn mannetje! Ik heb overigens totaal geen schema of ritme, ik laat B. zelf bepalen hoe laat, hoeveel hij wil eten en slapen. Het is een ontzettend vrolijk manneke dus geloof dat hij dat prima vindt. :)

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mar ja klopt ze is ook best snel met dingen zeggen ze op het cb. Toen ze de eerste inentingen kreeg vonden ze haar ook al heel alert voor haar leeftijd. En ze is veel wakker, dan schijnt de ontwikkeling ook sneller te gaan??
    Wel balen van je verwarming! Ik ben ook echt een koukleun en mijn vriend totaal niet, dus dat is soms wel eens een strijd haha. Mijn dochtertje voelt vaak wel warm aan, behalve haar handen en voetjes, die zijn net als bij mij vaak koud haha.

Mamsie, heb je het onderhand nog niet gehad met kraamvisite?? :D Ik wel hoor, hahaha. Dit weekend heb ik weinig plannen. Mijn vriend heeft morgen een wedstrijd, dan is hij pas in het begin van de avond terug. En ik ga gewoon even naar de winkels met mijn dochtertje denk ik. Toch even eruit.

Hee catootje tuurlijk mag je meekletsen :D tenminste van mij wel.
    Ik denk van de rest ook wel hoor haha.
    Jouw zoontje is 1 dag later geboren dan mijn dochtertje :)
    Ik snap dat je er tegenop ziet om te werken. Ik zou 1 nov weer moeten beginnen, maar ik heb volledig ouderschapsverlof opgenomen en daarna loopt mijn contract af. Dus ik zit voorlopig nog thuis. Vind het wel lekker zo haha. Slaapt hij al door of niet?
    Fijn dat je zoontje het goed doet op zijn eigen ritme! Mijn dochter heeft wel echt baat bij ritme en structuur, als we dat niet doen uit zich dit in huilen en van slag zijn.

5. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Lelie: leuk dat ze bijna even oud zijn! Ik zag het van je contract, snap dat het zeker nu niet fijn is om geen werk meer te hebben, maar wat zou ik graag thuis kunnen blijven! Ik ga 32 uur werken en ben 10 uur per dag van huis dus ben bang om veel te missen, zeker nu de ontwikkeling zo snel gaat. B. zou door kunnen slapen, meestal slaapt hij van 20.00 tot 05.00. Als ik hem wakker zou maken 's avonds zou hij misschien de ochtend wel halen maar laat het hem dus zelf bepalen.

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Lelie Ik ben het eerlijk gezegd best beu maar ja mensen willen nog komen en ik ben natuurlijk erg trots dus nog een paar keer, al smeren we geen beschuit meer :) misschien komt het stom over maar heb zoiets hij is al bijna 4 maanden.

Catootje Tuurlijk mag je mee kletsen gezellig! Snel he alweer werken, ik baalde er ook van en nog wel... Maar het is wel fijn om weer even ergens anders mee bezig te zijn. Ik heb overigens ook geen schema, hij regelt het zelf best goed Drinkt en slaapt op dezelfde tijden

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb zondag ook nog kraamvisite, maar ga echt geen beschuit meer smeren. En als ze slaapt, tja, helaas... Ik ga haar echt niet wakker maken.

Welkom Catootje!

8. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dan ben ik in ieder geval niet de enige en ik heb ook nooit mn zoontje wakker gemaakt.
    Bij mij zijn er ook maar twee collega's geweest, de rest had geen tijd of was ip vakantie

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij zijn 2 collega's geweest en 3 collega/vriendinnen. Zondag komen er nog 3. Ben ook al op werk langs geweest (in de hoop dat ik er dan van af zou zijn). Op mijn laatste werkdag riep iedereen 'Ja, Ik kom echt op kraamvisite'. En toen zei ik al 'zeg dat nou niet, want vaak gebeurt het toch niet'. Nou dat bleek ook wel. Maar het is goed zo.

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Inderdaad mensen roepen het wel maar komen uiteindelijk toch niet maar voor mij is het ook goed zo.
    Ik krijg nog wel een babyshower op mn werk dat vind ik wel leuk ben ook heel benieuwd

11. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Nou ja ik had vorige week ook nog bezoek want kan het geen kraambezoek meer noemen haha. Echt zo'n mosterd na de maaltijd idee!
    Ik heb haar ook nooit wakker gemaakt voor bezoek. Ik zou wel gek zijn, hun passen zich maar aan aan ons hoor!
    Ik heb al wel heel veel bezoek gehad dus ben het nu wel zat.

Catootje 32 uur werken is veel zeg! Is dat je eigen bewuste keuze of is het financieel ook nodig?
    Ik maak me niet zo druk om m'n werk. Ben 23 en gediplomeerd dus ik denk dat ik wel redelijk snel zou kunnen werken als ik wil.
    Ik wil straks 16 uur gaan werken. Ook weer even onder de mensen zijn enzo. Maar momenteel ben ik echt een huismoedertje. Had niet verwacht dat ik dat zo fijn zou vinden :)

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Wij hebben ook nog een aantal mensen die langs willen komen maar voelt sons een beetje als mosterd na de maaltijd haha.

Hier ook een zuinige slaper overdag. Hij krijgt meestal tussen 8 en half 9 de eerste fles en dan slaapt hij nog een uurtje. Probeer hem onder de middag ng wel op bed te doen en dan slaapt hij zo'n 1.5 uur. Daarna zijn het hazentukjes van max 45 minuten.

Catootje welkom! Wat goed dat je ook nog de borst geeft! Ik wilde dat ook doen omdat ik het niet zag zitten om te kolven op het werk maar na ongeveer 2 weken stortte mijn productie helemaal in en had hij gewoon niet meer genoeg aan de borst. Vond het heel jammer, genoot echt van borstvoeding geven! Soms heb ik er nog wel spijt van. Had ik zoiets van: waarom heb ik niet gewoon geprobeerd om te kolven op werk. Nou ja gedane zaken nemen geen keer en gelukkig heeft m'n zoontje nooit een probleem gehad met de fles en kunstvoeding.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik giet de flessen niet af. Hij krijgt 5x 190/6. Geef 10 cc extra water omdat zijn ontlasting anders echt te hard wordt. Al poept hij sinds ik ben overgestapt op kruidvat ipv nutrilon wel veel vaker. Ik ga over twee weken eerste hapjes proberen. Ze zeggen idd dat je best met groente kan beginnen maar als hij een beetje op z'n papa en mama lijkt lust hij alles haha!

13. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Ben blij dat ik van de kraamvisite af ben! Al zo weinig tijd met z'n drietjes en die nieuwe je dan delen met familieleden die je normaal nooit ziet.
    @lelie12 zou financieel waarschijnlijk best wat minder kunnen werken, hebben nu een 'gemakkelijk' leventje waar we best wel in zouden kunnen leveren. Maar ik dacht altijd dat ik graag veel zou blijven werken, omdat ik niet zo'n thuiszitter ben. :) Tja, toen kwam de baby!

@beertje Ik merk ook wel dat hij sneller komt na een borstvoeding dan voorheen, en alleen s'nachts heb ik nog echt volle borsten, maar ik voed nog tussen 19.00 en 09.00 en alles wat hij daarvan binnenkrijgt ben ik blij mee! Heeft hij nog honger krijgt hij gewoon een flesje na. Vind het ook te fijn om te stoppen! jammer dat het bij jou niet gelukt is, maar je hebt in ieder geval meegegeven wat je kon!

Wij gaan vandaag dagje naar de dierentuin met de familie, ben benieuwd hoe ukkie zich houdt. Wel een mooie dag voor!

14. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Beertje dat was ik, die dat had gevraagd. Dus je geeft echt flessen van ong 210ml? Dat is wel veel :D Maarja jouw kindje is ook bijna een maand ouder dan die van mij en mijn dochter zit nu ook al op 5 flessen van 180.

Catootje ja ik was ook echt nooit een thuiszitter. Werd ik onderhand depressief van. Maar sinds mijn dochter geboren is, is dit wel anders hihi!
    Nu geniet ik er van. Ik blijf voorlopig nog even thuis, maar ik ga in de toekomst wel weer werken. Ik zit zelf nog een beetje in dubio.

Ik heb vorige maand namelijk al gesolliciteerd op een nieuwe baan, we waren eigenlijk al aan het onderhandelen over het aantal uur etc. nu kan ik in januari opnieuw contact opnemen omdat mijn oude contract nog tot feb loopt, dus we konden nu nog niks concreets afspreken. Maar nu hebben mijn vriend en ik de financieen op een rijtje gezet en hadden we besloten dat ik een jaar thuis zou blijven bij onze dochter.
    Nu twijfel ik dus heel erg of ik vanaf feb weer moet gaan werken, omdat ik anders misschien mijn kansen verspeel bij mijn nieuwe werkgever. Terwijl ik eigenlijk het liefste bij mijn dochter blijf het eerste jaar omdat dit ook mogelijk is.
    Zekerheid van een baan lijkt me fijn, maar ik vind het ook weer zonde als ik daarom eigenlijk "tegen mijn gevoel" dingen van haar eerste jaar mis. Ben bang dat ik daar later spijt van ga krijgen.
    Hebben jullie nog adviezen?? :)

Nou Catootje veel plezier in de dierentuin! Lekker weer vandaag.

15. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Pff moeilijk lelie! Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om een jaartje thuis te blijven met m'n zoon maar ik vind m'n werk ook wel erg leuk :) dan ben je er nog ff tussenuit ofzo...

Hoe lang/zwaar is jouw dochtertje nu? Wij hebben een flinke beer die die flessen wel echt nodig heeft haha. Denk dat hij nu wel over de 7 kg weegt.

16. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Veel plezier in de dierentuin catootje! Naar welke gaan jullie?

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Beertje ja ik vind het ook erg moeilijk. Gelukkig heb ik nog 2 maanden om er rustig over na te denken haha.
    Aan de ene kant is werken ook wel fijn. Je hebt extra inkomsten en je bent even de deur uit. Al wil ik wel vaste dagen werken. Dus eens zien of ik dat voor elkaar kan krijgen. Dan kan ik altijd nog langer thuis blijven als we het niet eens worden ;)

Mijn dochter woog op 25 september 5720. Ze was toen 8 weken.
    Sindsdien niet meer gewogen. Pas weer met de volgende vaccinaties. :(
    Maar die van jullie is een jongen he! Die zijn vaak wat zwaarder. Maar voor een meisje vind ik mijn dochter ook best flink. Met de geboorte al 4260. Al zie je het niet aan haar. Ze is niet echt een bollie ofzo. Al heeft ze wel flinke bovenbenen :D

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Waar wonen jullie allemaal eigenlijk?

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ach ik vind visite wel gezellig hoor maar mn mannetje heeft natuurlijk aantal weken in het ziekenhuis gelegen dus alles liep anders
    Borstvoeding had ik ook graag gegeven maar mn mannetje viel er alleen maar van af dus dat schoot niet op en het toeschietreflex kwam niet op hang dus toen moesten we overstappen op ov en daar groeit hij erg goed op :D ik denk dat mn zoontje ook wel 7 kilo weegt maar we moeten volgende week weer naar het cb dus ben benieuwd
    Hij heeft stevige billen ik noem hem altijd boeddha:)

Ik snap het wel aan de ene kant dat je thuis wil blijven dat gevoel heb ik nu ook wel alleen het is gewoon niet haalbaar. We willen alles blijven doen wat we nu doen.

Wij hebben ook geen slaapkop hoor vind het soms weleens jammer maar ja

Lekker weer voor de dierentuin, veel plezier!
    Ik woon in Noord-Brabant

20. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Nou hier is het de laatste dagen wel een slaapkop! Ze krijgt ook steeds meer ritme in haar slaapjes. Ideaal.
    Ik woon ook in noord-brabant!

En ja over dat werken.. hier is het financieel een jaar wel haalbaar. (zou zelfs nog wel langer kunnen) maar ik wil daarna ook wel weer werken. Sociale contacten, je hebt een inkomen, je bent gewoon wat zelfstandiger ook binnen het gezin :D
    Maargoed. Straks zouden we het redden al zou ik maar 16 uur gaan werken. Maar het gaat me nu gewoon om dat eerste jaar. Wel of niet werken... :( Het blijft lastig haha.

Deel Deze Pagina