juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja misschien wel.. Ben er ook geen voorstander van maar ik ga haar ook niet wakker maken om in bed te leggen :p

Ze is zo'n volhouder :(.. Blijft maar huilen

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee ik zou haar ook zo in bed hebben gelegd hoor. Mijn meisje ligt, als ik haar na de fles tegen mij aanhou voor het boertje, soms gewoon al hard te snurken haha.

Zo sneu als ze zo huilen... Ik besef maar al te goed wat een geluk ik heb met mijn slaapkopje!

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Das balen lelie Misschien heeft ze last van verlatingsangst of huilt ze ook als jullie in de buurt zijn?

Ons schema is ongeveer

7.30 fles 180cc
    9.30 slapen
    10.00 fruit
    11.30 fles 180 cc en halve boterham met boter
    Dan slapen tot 14.00
    15.30 fles 180 cc
    16.00-16.45 slapen
    17.00 groente
    .19.30 fles 210+rijstebloem

Mogen ze alle thee hebben? Fijn dat ze het zo lekker vond

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Fijn dat jullie kindjes het allemaal goed doen met eten enzo.
    Verlatingsangst zou goed kunnen.. Ze is namelijk stil als ik maar bij haar ben.. En gaat heel hard huilen als ze merkt dat ik weg loop.
    En ze lijkt ook al eenkennig.. Huilde gister toen ze mijn moeder zag(die ziet ze niet zo heel vaak..)
    Is dat niet heel vroeg om van die twee dingen al last te hebben??

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij moet je met thee uitkijken dat er geen theïne in zit?

En CB vroeg mij ook of ze eenkennig was, dus blijkbaar kan dat al. Verlatingsangst ook. Daar heeft Elin wel wat last van. Niet specifiek met mij, maar ze wil soms niet alleen zijn/spelen.

Ben trouwens benieuwd of jullie al een buggy hebben? Ik wil zodra ze uit de maxi cosi is echt een buggy. Vind de wagen nu zo zwaar! Ik denk aan de Nuna Pepp....

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Onze dochter zit - of beter gezegd ligt - sinds deze week in de wandelwagen. Ze heeft meer ruimte en lijkt het ook veel fijner te vinden. Ben soms wel bang dat ze veel wind vangt, maar ik pak haar goed in.

Ja als het cb het vroeg dan zal het wel vaker voorkomen.. Hier is het dus echt al ellende als ze mij niet ziet.. En dat is de hele dag door zo.
    Schoonmoeder interpreteert dat dus als "verwend zijn"
    Maar net zoals jij zegt mar niet alleen willen spelen etc.. Dat is hier ook. Tenzij ze mij kan zien. Dan is het goed.

Net ook mijn vriend was bij haar, ze huilt gewoon door. Dan kom ik en dan is ze stil.. Toen ben ik bij haar gebleven en sliep ze best snel.
    Maar wat kan je doen aan verlatingsangst? Gewoon aan toegeven denk ik he? Tot de fase voorbij is en ze weet dat ik in de buurt ben en terug kom..
    Ik vind het niet erg om er aan toe te geven maar ik word soms zo moe van al die meningen en adviezen!!
    Maar ik zie zo wel op tegen het moment als ik straks weer moet gaan werken (als ik n baan vind) want dan ben ik dus niet meer altijd bij haar en dat is ze nu natuurlijk zo gewend

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aan die verlatingsangst kan je niet veel mee doen dan eraan toegeven. Gaat vanzelf wel over. Ik laat haar soms wel ff piepen hoor. Moet tenslotte ook wel eens naar de wc haha.

Ja ik kan haar ook wel in de wandelwagen doen, maar dat onderstel blijft zwaar, vandaar dat ik aan een buggy denk.

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Bedoel je met rijden of voor als je hem mee moet nemen??

Ja dat doe ik ook hoor.. We moeten inderdaad ook wel eens douchen en naar de wc etc :p
    Maar ja.. Het is wel erger geworden laatste tijd.. Ze wil overal bij zijn. Dus als ik stofzuig zit ze op de eettafel in haar wipstoeltje zolang ze me ziet is het goed. :)
    Ik zal het de 15e eens vragen op het cb..
    Maar ja dan krijg ik vast van die standaard adviezen als "kiekeboe spelletjes" spelen.. Haha nou dat doen we al dat helpt dus niet.

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee als ik m mee moet nemen. Zeker met die pijn die ik heb/had is et echt zo zwaar om dat onderstel steeds in de auto te tillen en er weer uit.

Elin huilt ook wel als ik haar in het wippertje doe hoor. Als ze eenmaal zo'n bui heeft, dan is het alleen goed als ik met haar rondloop. Maar ja daar begin ik niet aan hoor. Even troosten en dan moet ze zichzelf weer vermaken, piepen of niet.

10. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Je zou misschien iets bij haar kunnen leggen bijv een T-shirt of doekje zodat, het klinkt misschien stom maar dat ze je geur ruikt Dat deed ik bij mn zoontje in het begin en dat helpt wel
    Mijn zoontje is ook wel eenkennig en heeft last van verlatingsangst want zodra ik uit het zicht ben is het huilen daarom blijf ik tegen hem praten en is hij overal waar ik ook ben en zo gaat het goed
    Ik neem hem steeds vaker mee in de draagzak dan is hij ook rustig

Misschien dat ik morgen thee ga proberen dan
    Wij hebben wel een buggy, een McLaren maar nu zit/ligtn zoontje in de wandelwagen van de mutsy Ik heb er nogal commentaar op gehad van vreemden en jullie? Ze vonden het veel te vroeg enz maar ja kan hem moeilijk ergens inproppen waar hij niet in kan

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje ligt nog in de maxi cosi of in de wagenbak, dus nog geen commentaar, maar idd als hij daar niet meer in past...

Ik merk trouwens niks van de Nutrilon 2 en dat die zwaarder zou zijn. Denk dat het niet veel uitmaakt. Zitten voornamelijk meer voedingsstoffen in denk ik.

Ik ga straks kiwi geven, ben benieuwd. En morgen ga ik bietjes geven! Ik blijf denk ik tussendoor thee geven. Kan ze daar vast aan wennen. Wel fijn als ze goed blijft drinken.

Lelie, heeft je dochter een knuffel waar ze graag mee slaapt?

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Hoe is het met je dochter haar heupjes? Of ben je nog niet op controle geweest?

Volgens mij zitten er inderdaad meer voedingsstoffen in zodat ze straks minder flessen krijgen en meer fruit, groente gaan eten
    Kiwi is hier wel goed bevallen, fruit sowieso als het op is wordt hij boos
    Hebben jullie al gemengd fruit gegeven?

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze krijgt geen controle vd heupjes. Ze gaan er gewoon van uit dat ze die 3 mnd nodig heeft. Gelukkig hebben we er al
    1/3 op zitten. Heb as wel een afspraak om te kijken of het broekje versteld moet worden.

Nog geen gemengd fruit gegeven. Ga ik doen nadat ze kiwi en mango heeft gehad. Lijkt me wel een stuk makkelijker. Hup alles in de mixer haha.

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Zijn jullie er allebei aan gewend? Gelukkig zit er al 1/3 op
    Gemengd geven is zeker ideaal Je doet er alles in en klaar

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja we zijn er gelukkig allebei aan gewend, al blijf ik het jammer vinden dat ze veel kleren niet aan kan. Maar dan heb ik straks als ie af is nog meer zin om voor haar te gaan shoppen!

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmm ik was iets te ongeduldig met de kiwi. Was nog een beetje zuur haha. Dus snel banaan klaargemaakt en die vond ze nu toch lekker! Morgen nieuwe kiwi's halen en iets langer wachten....

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames

Mar fijn dat jullie goed gewend zijn aan de spreider. Nog even en ze mag er uit :) en ik snap dat je zin hebt om dan te shoppen hihi

Mamsie ik heb er eigenlijk niet echt negatieve reacties op gekregen. Soms zie ik mensen wel raar kijken. Hier hebben we ook de mutsy wagen en die bak is gewoon klein! Ze lijkt veel prettiger te liggen nu.

Ze heeft overal roze knuffeldoekjes maar alleen mama schijnt haar nu in slaap te krijgen. Al zit ik alleen maar naast haar bed.
    Ik denk dat ik t maar moet accepteren maar soms word ik wel n beetje kriegel van dat gejengel als ik ergens mee bezig ben :(

Zitten jullie kindjes eigenlijk al?

18. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Fijn dat jullie eraan gewend zijn en snap dat je het jammer vind van het shoppen maar straks kan je helemaal los :)

Lucas kan nog niet zitten alleen met hulp soms laat ik hem los maar zodra hij dat merk valt hij om

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien kan je zo'n knuffeldoekje een dag of nacht bij je dragen? Dan zit je geur eraan en die bij haar in bed?

Ze wil heel graag zitten (ze schommelt ook heen en weer haha) maar door dat broekje wordt ze in een bepaalde houding 'gedwongen'. Ga wel een kinderstoel bestellen, zodat ik haar daar haar eten in kan geven. Denk dat ze dat wel leuk vindt!

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh trouwens, misschien weten jullie het al, maar er is mega uitverkoop bij Zeeman. Heb 3 broeken gekocht voor de kleine meid voor 3,- per stuk! En echt leuk!

Deel Deze Pagina