juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pff ik ben nogsteeds een zeef hoor haha!

Van welk merk hebben jullie de accessoires? Dat houdt mij vooral tegen. Met alleen de stoel ben je er nog niet!

Hier schuifelt ze ook wat op haar rug. Ze draait ook op har zij, maar ja, verder komt ze ook niet met dat spreidbroekje.

2. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Wij hebben de accessoires van babydump want van stokke zelf zijn ze inderdaad erg prijzig De tripptrapp staat ook best vaak op marktplaats

Haha lig het dus niet alleen aan mij Het is dus echt ontzwangeren nog
    Dat is ook zo je dochter is beperkt door haar spreidbroek
    Hier een mannetje wat opeens zn slaapjes heeft veranderd vanmorgen 1.5 uur nu alweer 2 uur

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Mar, balen dat je meisje even wat minder in d'r vel zit.

Hier niet echt veel last van mijn geheugen. Merk wel dat ik nog vol met hormonen zit, kan soms best pittig uit de hoek komen :) Soms zie ik aan het gezicht van man dat hij af en toe niets van mij snapt haha.

Gisteravond bijvoorbeeld, was aan het afwassen. Hij zegt, ik ga even wat spullen naar de schuur brengen. Wilde zeggen 'vergeet niet dit of dat mee te nemen' maar toen herinnerde ik me dat hij dat al had gepakt. Dus hij zegt: wat wilde je zeggen? Ik: niets laat maar. Grrr en dan blijft ie daar over door drammen. Hij keek me aan alsof ik van een andere planeet kwam haha.

Bij jullie dus ook al rare slaapjes. Hier begint ie net aan z'n 2e slaapje vandaag. Hij was dan wel erg laat wakker vanochtend (09.15) maar we zitten ook pas aan 2 flessen :D Gaat goed nu met nr 2 en bijvoeding. Eindelijk aan 4 flessen!

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier al het 4e slaapje van vandaag! En steeds 45 min. Ze is ook veel aan het huilen...

Heb net het kinderdagverblijf gesproken. Vrijdag intake, dinsdag eerste wendag (paar uurtjes) en daarna de donderdagen. Spannend!

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Oooh dat is zeker spannend Mar! Ben benieuwd hoe je meisje het gaat doen!

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Oh mar wat spannend! Zie je er tegen op??
    Ik schrijf veel dingen op anders vergeet ik ook veel haha
    Hier heeft ze bijna ltijd maar slaapjes van 45min!
    Maar vandaag anderhalf uur en uur en een kwartier! Hopelijk komt er nu een beetje ritme in :p

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zie er niet tegen op om haar weg te brengen. Ben wel een beetje bang dat haar slaapjes daar niet goed gaan en ik een oververmoeid kind terug krijg, maar ja, we zullen zien.

Vandaag uiteindelijk 4x 45 min geslapen. Mega chagerijnig kind! Denk echt dat het haar tandjes zijn. Morgen ga ik een halve dag naar het werk en dan gaat ze naar mijn zus. Ben benieuwd hoe dat zal gaan...

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

En mar hoe is het gegaan??
    Nou toevallig zie ik net op Facebook dat het kindje van een ex collega al kan staan! (Als hij kan leunen) en die is 3 juli geboren!
    Jeetje dat zie ik mijn dochtertje voorlopig echt nog niet doen! :)
    Haha Maarja laat haar nog maar even lekker klein zijn!

9. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Staan? :$ Nee hier ook nog niet hoor. Fatsoenlijk zitten zit er ook nog niet bij. Hij leunt helemaal naar voren in de kinderstoel. Laat hem er dan ook niet al te lang in zitten. Wel knap hoor, zo vroeg al!

Oud buurvrouw heeft een kindje die al met 10 maanden liep. Tjee...

Hier heeft Jasper een nieuwe hobby gevonden. Zich vast grijpen aan de spijlen in de box en zich op zijn zij draaien :D Komt af en toe een enorm gehijg uit de box vandaan haha.

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou half dagje werk zit erop. Ben nu in de trein op weg naar huis. Nog een hoop onduidelijk helaas, dus morgen weer leidinggevende bellen.

Meisje is bij mijn zus en ze wilde weer niet slapen. Ze was gezellig, maar steeds huilen bij op bed leggen (net als gisteren). Geen idee wat er aan de hand is. Dus ze zal lekker vroeg op bed liggen haha. En ik ook! Ben gesloopt!

11. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar hoezo is er onduidelijkheid op je werk?
    Ik ben hier nog steeds druk aan het solliciteren.
    Heel dubbel aan de ene kant geniet ik zo van bij haar zijn maar aan de andere kant denk ik dat werken wel goed voor me is.
    En dat er dan ook vanzelf wat meer structuur in de dag komt want die lijkt steeds verder zoek :(
    Ik krijg er maar geen fatsoenlijk ritme in hier.
    Iemand nog tips??
    Met die flessen blijf ik ook maar klooien.. Omdat we haar een paar dagen om 19u de laatste hebben gegeven .. En dan naar bed. Maar ze vertikt het dan om te slapen. Terwijl ze moe is.
    Eerst kreeg ze om 21u laatste fles,(5 flessen) daarna naar bed maar ze red het dus wel 12 uur zonder voeding dus ik wil ook weer niet naar 5 flessen.
    En dan ook nog dat slaapritme.
    Ze is dus vaak hartstikke moe. Gister avond was ik even weg. Vriend om 19u laatste fles gegeven. Om 20.15 kom ik thuis, slaapt ze op schoot. Samen geprobeerd haar in bed te leggen.. Ogen open en huilen. Uiteindelijk om 21.30 weer in slaap gevallen.
    Om 4.45 wakker.. 5.15 in slaap tot 7u.
    Fles.. Geslapen tot 9.30 (bad geweest en om 11u weer n fles)
    Ze ging dus niet slapen. Pas om 12u omdat ik met haar aan t wandelen ging. Om 12.30u weer wakker. En net pas weer om 15.30 in slaap gevallen (omdat ik er naast ben gaan liggen op ons bed, sliep ze eindelijk) en nu slaapt ze dus nog....

Zo komt t ook totaal niet uit met hapjes proberen te geven.
    Zou ik haar anders wakker moeten houden na de 1e fles? (Meestal rond 5.30.. Vind ik wel vroeg) maar ja misschien dat ze dan savonds eerder moe is...

Klokje rond slapen is hier nog nooit gebeurd haha

12. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Maar is ze dan ook al echt moe na 9.30 en dan 11 uur de fles Ze is misschien dan nog niet moe Als ik naar mijn mannetje kijk die is vaak 3 uur wakker achter elkaar overdag en dan pas slapen. En als je haar bezig houdt, kan ze het dan langer volhouden?
    Staan? Das wel snel hier nog niet en hoeft ook nog niet van mij

Vervelend dat er nog onduidelijkheden zijn op je werk. Maar slaapt je dochter snachts wel?

13. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja ze houdt het juist te lang vol.. Zo makkelijk 3/4 uur maar dan is ze al lang heel moe maar kan ze niet in slaap komen.
    Hoe laat gaat jouw ventje naar bed??
    Hier slaapt ze dus vanaf 21.30 tot meestal 5.30 dan fles en dan weer tot 8u/8.30....
    Maar ja vandaar dat ik denk dat ze er in de ochtend misschien eerder uit moet zodat ze die uren verschuift.
    Maar ja aan de andere kant die uren slaapt ze tenminste goed dus die wil ik haar ook niet ontnemen...

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Oh okee dat had ik niet zo begrepen Dan heb ik helaas geen tips voor je
    Mijn mannetje gaat om half 8 naar bed en slaapt tot 7 uur Soms wordt hij 1 keer wakker voor zn tutje maar verder niet Wij hebben als hij heel vroeg wakker werd voor de fles 150 cc gegeven maar met 2 schepjes en uiteindelijk is hij tot 7 uur gaan slapen en heeft hij 4 flessen

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Pffff soms denk ik echt dat ik iets fout doe hoor..:(
    Jullie kindjes lijken allemaal veel meer en veel makkelijker te slapen.
    Hier is t soms gewoon niet leuk meer. Niks helpt.

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onduidelijkheid qua faciliteiten bedoel ik. Inrichten van een werkplek thuis en wanneer dat wordt geregeld.

Uiteindelijk heeft ze toch ok geslapen. 08.40-09.15, 11.15-12.00 en 15.15-17.45
    Ze slaapt normaal beter overdag, zonder huilen, maar sinds gisteren huilt ze steeds als ze naar bed gaat. Nachten gaan gewoon goed 19.00-07.15

Lelie ik zou het ook niet weten. Als je 1,5 of max 2 uur aanhoudt en haar dan naar bed doet? Het lijkt nl alsof ze te moe ik om te gaan slapen. Zal even wennen zijn, maar dan zit er voor haar en jou een ritme in. Ik zou ook gewoon +/- 4 uur tussen de flessen houden. Hier is het:
    07.20-11.00-15.00-19.00
    Als ze 's nachts nog zou k

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onduidelijkheid qua faciliteiten bedoel ik. Inrichten van een werkplek thuis en wanneer dat wordt geregeld.

Uiteindelijk heeft ze toch ok geslapen. 08.40-09.15, 11.15-12.00 en 15.15-17.45
    Ze slaapt normaal beter overdag, zonder huilen, maar sinds gisteren huilt ze steeds als ze naar bed gaat. Nachten gaan gewoon goed 19.00-07.15

Lelie ik zou het ook niet weten. Als je 1,5 of max 2 uur aanhoudt en haar dan naar bed doet? Het lijkt nl alsof ze te moe ik om te gaan slapen. Zal even wennen zijn, maar dan zit er voor haar en jou een ritme in. Ik zou ook gewoon +/- 4 uur tussen de flessen houden. Hier is het:
    07.20-11.00-15.00-19.00
    Als ze 's nachts nog zou komen, zou ik haar 130+2 schepjes geven. En 05.30 de dag beginnen, pfff, mij te vroeg, maar ja ik heb makkelijk praten.

18. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    En als je om 18.45 haar een badje zou geven en dan daarna om 19.15/19.30 de fles en naar bed? Ik geef die fles ook altijd in haar slaapkamer, in het donker. Nu weet ze gewoon dat het slaaptijd is. Dan gaat ze trouwens ook niet huilen. Misschien heb je iets aan deze tips?

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Wij geven ook altijd de laatste fles in het donker en de tweede fles ook zodat hij weet dat het bedtijd is.
    Maar Lucas heeft ook een lange tijd niet goed geslapen hoor maar ik ging mee in zijn ritme hoe rot de tijden ook waren soms. Ik zou eerlijk gezegd moet om 5.30 al opstaan want het is nog nacht dus misschien een klein flesje en dan om half 9 gewone hoeveelheid

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goede morgen dames!

Het was hier een kort nachtje... :( Ik kon gisterenavond moeilijk in slaap komen ivm pijn (overdag is heel goed gegaan, maar veel gelopen, dus 's avonds last). En vervolgens werd mijn meisje om 05.15 uur wakker?!?! :confused: Ze leek niet meer in slaap te kunnen komen, dus nog klein flesje en toen is ze om 05.35 weer in slaap gevallen. Ik niet, aangezien mijn wekker om 06.30 weer zou gaan. Vandaag weer oppasdag bij mijn zus. Ga zo mijn meisje dus maar wakker maken...
    Het wordt een lange dag.....

Deel Deze Pagina