juli 2013

Discussion in 'De mama's' started by Mamsie2010, Oct 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat is vervelend zeg Kan je op je werk niet vaker zitten of rust nemen? Want ik neem aan dat ze het ook weten van je klachten
    Maar je hebt nog wel pijnstilling? Das geen fijne nacht als ze zo vroeg wakker is Hopelijk kom je je dag goed door

Wij zijn vanmorgen naar de kno geweest en ons gevoel werd bevestigd Lucas heeft vergrootte neusamandelen en ook vocht achter zn oren Dit voelt best goed kan ik jullie vertellen Ouders weten wel wanneer iets niet klopt :D
    Alleen nu kunnen ze nog niks doen want hij is te jong dus moeten we over 3 maanden terug

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben nog niet aan het werk Mamsie. Had gisteren een werkbijeenkomst mbt thuiswerken. Was best een stukje looen vanaf het station. Op het moment geen last, maar gistereavond dus wel. Nu gaat het goed.

Vanmiddag met mn meisje naar het zhuis. Wordt even gecheckt o het spreidbroekje nog goed zit.

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Mamsie, wat goed dat je het hebt laten checken en dat je gevoel het juist had! Wat gaan ze over 3 maanden eraan doen?

Mar, hoe is het afgelopen in het ziekenhuis? En nog pijn gehad vandaag? Lijkt me erg vervelend hoor!

Lelie, snap dat je een beetje wanhopig wordt er van :( Lijkt me ook erg zwaar. Misschien raakt ze juist oververmoeid door te lang wakker zijn? Ik hou hier nu 2 uur wakker aan. Hij laat dan meestal nog geen tekenen van moeheid zien, maar zodra ik hem naar bed breng gaat hij gapen in bed en in z'n oogjes wrijven. De laatste fles geven wij hier ook in alle stilte en rust. Maar volgens mij deed je dat al toch? Lastig... ik zou bijna zeggen dat als ze overdag tevreden is je dan maar gewoon haar gang laat gaan. Of is ze ook huilerig uit bed?

De nachtfles krijg ik er hier maar niet af :( Hij werd om 01.00 wakker en was een beetje aan het miepen. Niet huilen maar een beetje zeuren. Dit bleef zo, dus ik bleef rustig liggen. 01.30 was hij nóg zo aan de gang! Uiteindelijk begon hij wat luider te mopperen. Flesje van 150+2 gegeven en toen was het weer goed :( Snap er niks meer van...

4. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    De arts gaat eerst kijken of hij er misschien overheen is gegroeid zo niet dan gaan ze toch buisjes plaatsen en zn neusamandelen knippen. Nu moeten we doorgaan met de neusspray en evt zetpil omdat er veel druk op zn oren zit

Vervelend zeg dat je de nachtfles er niet afkrijg, wij hebben het zo gedaan een klein flesje gegeven totdat hij er niet meer intrapte. Maar het kan ook weer een sprongetje zijn want je mannetje is ook 6 maanden toch? Hoeveel krijgt hij overdag?
    Hier wordt het ook steeds minder, ik heb gemerkt als hij om half 4 een klein flesje krijg ipv 180 cc dan eet hij zn groente beter

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    In ziekenhuis hebben ze haar broekje bijgesteld en nu past ie weer beter. Dat is eigenlijk het enige.

Slapen was hier weer een drama! 2x 45 min 'S ochtends (08.30 en 11.30) en vanaf 12.30-17.15 niet geslapen. Als ik haar 'S ochtends op bed leg, geen kik en de middag gilt ze als een speenvarken als ik haar naar bed breng. Ik bracht haar om 14.00 naar bed, gillen en ook toen ik haar uit bed haalde bleef ze gillen tot 15.00 (fles) toen moesten we naar het ziekenhuis en viel ze in de auto meteen in slaap. Na 30 min moest ik haat wakker maken voor de controle. Toen om 16.45 naar bed en af en aan gehuild tot 17.15. Na 45 min weer wakker. En niet te genieten natuurlijk. Ik snap er niks van. :( Als ze het nou niet nodig heeft ok, maar ze trekt het echt niet. Geen idee wat er tussen zondag en maandag is gebeurd. Misschien sprongetje, tandjes, niet lekker? Ik weet het gewoon niet. Zo ken ik mijn meisje helemaal niet! Ben benieuwd of ze nu wel doorslaapt tot 07.00

Weer wat meer pijn vandaag. Moet 2 trappen op bij mijn zus, want de kleine ligt op zolder en aangezien ik nogal wat heen en weer moest lopen, omdat ze niet wilde slapen.... Dat voel je wel!

Shendari, als hij het nog nodig heeft die 5e fles, tja dat is dan maar zo toch? Niks aan te doen. En het is natuurlijk maar een klein flesje. Maar snap dat het fijn zou zijn als hij door zou slapen.

Mamsie, hopelijk gaat het vanzelf over. Maar wel sneu hoor!

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mar wat balen he! Dat klinkt net als de situatie hier!
    Vannacht was ze ook ineens om 4u wakker.. Huilen.
    Ik denk ook tandjes en misschien last van haar darmen want ze eet sinds gister meer fruit..

Shendari wat balen van je nachten. Maar het zal een fase zijn.
    En ja inderdaad laatste fles geven we al in t donker.

Mamsie wat vervelend coor je ventje maar wel fijn dat het nu bevestigd is.

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier eindelijk weer een normaal dagje! Vanochtend na 1,5 (!) wakker 45 min geslapen, na haar fles van 11.00 heeft ze 2,5 uur geslapen en nu ligt ze weer. Denk nog een slaapje rond 17.30. Heerlijk! En ze is ook zo lekker vrolijk! Heb mijn meisje weer terug!

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames

Mar fijn dat ze weer de oude is!
    Hier ook een betere dag
    Ze werd vroeg wakker (4u,) maar viel na n tijdje weer in slaap.
    Tot 7.45.. Naar beneden gegaan even geknuffeld en toen de eerste fles gegeven. Daarna in bad geweest en na een tijdje viel ze in slaap.
    Om 10.30 wakker, fruithapje gegeven even gespeeld, om 12.45 boven op de slaapkamer fles gegeven en in bed gelegd. Sliep 2 uur!!!!!
    En nu slaapt ze weer sinds een fles.

Alleen... Hoe doen jullie dit eigenlijk in de ochtend als jullie moeten werken?? Meestal is ze om 5.30 wakker maar ik heb dan geen tijd om haar weer rustig in slaap te krijgen.. (Als ik weer zou moeten werken om 7u) Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek. Ik hoop echt dat ik word aangenomen. Het is redelijk dichtbij, voor 16 uur en ze maken gebruik van zelf roosteren. Ideaal!

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn Lelie dat jullie ook een goede dag hebben gehad. Ik zou haar dan denk ik (heel slecht) bij me in bed nemen en samen nog even doezelen. Of lukt dat niet? Ga voor je duimen dat je wordt aangenomen!

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Haha nee hoor helemaal niet slecht. Dat doe ik ook wel eens als ze vroeg in de ochtend ineens wakker is.

Ik heb het boek van Stephanie lampe gekocht. Daar staat in dat je alles in dezelfde volgorde moet doen.
    Hier merk ik wel dat ze meestal na een fles gaat slapen..
    Alleen hoe doe ik dat dan in de ochtend? Want als ik ren fles geef als ze wakker wordt, is dat dus precies omgekeerd met de rest van de dag. Vaak slaapt ze dus na de fles van 5.30 naast mij nog verder..
    Maar als ik straks om 7u moet beginnen denk ik niet dat ze zelf nog gaat slapen na die fles... Hoe pak ik dat dan aan?
    Wel meteen n fles of eerst aankleden en dan daarna pas de fles geven?

Geven jullie allemaal al opvolgmelk?
    Sorry voor al mijn vragen haha

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het ligt er natuurlijk ook aan hoe ver je moet reizen voor je werk. Als je om 07.00 moet beginnen en 06.30 de deur uit, dan zou ik haar niet meer laten slapen om 05.30, maar aankleden en om 06.00 de fles geven

Ze krijgt hier idd al standaard 2 van Nutrilon.

12. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja ik denk dat dat beter is.. Maarja in hoeverre is het dan noodzaak om alle dagen hetzelfde te doen..
    Ze lijkt nogal gebaat bij structuur. Dus alle dagen zo vroeg eruit... Dat houdt toch geen mens vol hihi.
    Of zou het niet zo veel uitmaken als we op andere dagen langer blijven liggen..

Ja wij gaan hier ook over met 6 maanden.
    Ze ligt net in bed en 3x raden... Ze huilt weer.
    Ik weet soms echt niet wat ik moet doen om dit te doorbreken

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik duim ook voor je Lelie dat je wordt aangenomen of in ieder geval op gesprek mag komen
    Ik maak mn mannetje wel wakker als ik om 7.00 moet beginnen maar op andere dagen als ik vrij of late heb dan niet hoor Ik doe hem meestal s avonds al een truitje aan zodat ik alleen nog maar zn luier en broek hoef aan te doen Scheelt weer tijd :)

14. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ik zou haar alleen op de dagen dat het moet wakker maken, maar ik denk dat Lelie bedoelt, als ze straks altijd om 05.30 wakker is.... Of je haar dan op de dagen dat je vrij bent wel om 05.30 de fles zou kunnen geven en weer naar bed doet. Ik denk dat je het gewoon per dag moet bekijken. Ze is niet elke dag om 05.30 wakker toch?

Ik ga mijn meisje idd ook zo goed als klaar haar bed in doen als ik de volgende dag naar werk moet. Scheelt dat ik iig 2 dagen thuis werk, dus dan kunnen we lekker rustig aan doen. En als je de avond ervoor gewoon alles klaarzet, inclusief je eigen kleding, dan scheelt dat ook weer.

Morgenochtend dus intake kinderdagverblijf en dan om 16.10 weer naar mijn dieetconsulente. Ben benieuwd. Ik hou nogsteeds vocht vast door de medicijnen, maar hopelijk is er nu wel weer wat van af.

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie ja ik heb dinsdag n gesprek. Ze waren op zoek naar meerdere mensen voor verschillende contracten.
    En 7 jan er op gezet en gister kreeg ik de uitnodiging en de vacature is er al afgehaald terwijl die eigenlijk pas de 17e zou sluiten.
    Dus dat is al wel gunstig denk ik. En ik heb al eerder bij die stichting gewerkt alleen in een andere plaats.

Dat is inderdaad wel handig vast gedeeltelijk aankleden. Maar wassen jullie ze dan in de avond? Ik doe dat namelijk altijd in de ochtend.
    Nou wil ik maar 16 uur gaan werken en de oma's komen oppassen.
    Mijn moeder op de donderdag, mijn schoonmoeder werkt alleen de middagen dus kan ik de ochtenden werken en mijn vriend is op woensdag voorlopig vrij. Dus kan kunnen de oma's het in de ochtend overnemen haha.

Ben benieuwd hoe de intake zal gaan. Succes!
    Voordeel is wel dat ze dan straks lekker met andere kindjes kan spelen als ze groter is.

Oja! Hier is ze gister voor het eerst helemaal zelf van rug naar buik gedraaid. Ze lag ineens op haar buik in de box haha.

Vanochtend om 7.30 wakker geworden. Echt fijn. Ze slaapt overdag maar moeilijk maar de nachten moeten we zeker waarderen!! :)

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jaaaaaa het eerste tandje is door!

17. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik was mn mannetje savonds en sochtends haal ik nog even een washandje over zn billen en voorkantje Hij gaat ook maar 3x per week in bad want hij heeft zo last van een schrale huid
    Wat leuk dat ze draaide
    Succes met je gesprek dan

Leuk hoor een tandje

18. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Haha dankje.

Mar leuk he. Ik was ook helemaal blij toen ik t tandje ontdekte. :p
    Nou dat verklaart dan wel die 2 "huil"dagen.

19. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja superleuk!
    En ben trots op mijzelf! Vandag naar de consulente geweest en -3,3 kilo. Dat brengt het totaal na iets meer dan 3 mnd op -21,3 kilo!

20. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Wow wat knap!!! Hoeveel kleding maten scheelt dat wel niet??! :)
    Ik ben nu ook n week bezig met lijnen..
    Iets meer dan 3 kilo eraf. Begin gaat altijd snel... Ik wil er t liefst ook nog 20 af maar dat gaat nog wel effe duren denk ik.

Share This Page