juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Wow wat knap zeg in zo korte tijd Ik zou het ook wel willen naar heb er nu nog niet veel motivatie voor

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai dames hoe gaat alles bij jullie?
    Slapen gaat hier op en neer..

Had vanmorgen appelmoes gemaakt.. (Gewoon gekookte appels zonder toevoegingen) nou dat ging er ook wel in, maar de potjes vindt ze lekkerder haha. Ben blij dat dat nu goed gaat.
    Hoeveel geven jullie eigenlijk? Gewoon 1 stuk gepureerd fruit? Komt dat overeen met een 4 mnd potje of niet?

3. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier weer alleen maar korte slaapjes vandaag... Fruit en groente gingen heel goed vandaag.

Ik denk dat ze ongeveer 1 stuk fruit eet en groente ongeveer 125 gram. Ik heb net als Mamsie de fles van 15.00 iets kleiner gemaakt en de groente ging beter!

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar dat is handig van die fles.
    Hier kan ik op zich de tijden goed verdelen omdat ze redelijk laat slaapt.
    Ze heeft hier vandaag 1x 40 min geslapen en 1x bijna 2 uur. Het gaat dus de goede kant op maar ze wil alleen maar met mij in de buurt in slaap vallen.
    2e tandje zie ik al aankomen, ze zit ook weer constant met haar vingers in haar mond en kwijlt veel. Het gaat snel nu!

5. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat de 2e hier ook al bezig is...

Wel irritant hoor die slaapjes. Vanaf 17.15 is ze ook niet meer te genieten. Hartstikke moe, want ze komt nu op 4x 45 min en normaal slaapt ze zo'n 4.5-5 uur per dag. Maar goed, we zullen zien hoe de komende dagen gaan!

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja dan is het erg vervelend. Het blijft toch aanrommelen met de slaapjes vind ik. Maar hier slaapt ze nooit veel dus als ze al bij elkaar 3 uur slaapt is het al heel wat.

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Hallo allemaal

Lekker weekend gehad?

Wij zijn gisteren naar de efteling geweest. Het was erg leuk maar wel heel koud. Lucas is bij mn vader en zn vriendin gebleven waar hij gruwelijk verwend is :) dus die heeft ook een leuke dag gehad
    Vandaag weer zn kledingkast omgewisseld met maatje 74/80 :$ dit gaat zo snel he
    Wij geven meestal 2 stuks fruit en dat gaat helemaal op

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt als een gezellig weekend Mamsie!

Hier een rustig weekend gehad. Jeetje maat 74/80 alweer! Gaat inderdaad snel. En 2 stuks fruit! Hij vindt het dus heerlijk! Lekker hoor. Vandaag heb ik voor het eerst aardappel gegeven (met wortel) en ze vond het lekker.

Geven jullie al brood en vlees/vis?

9. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Zolang hij kan eten is het goed;) ik ben dan ook erg benieuwd hoeveel hij weegt enz maar we hoeven pas eind januari te komen dus nog even wachten.
    Ik probeer wel brood maar het is niet echt het favoriete moment van de dag dus dan laat ik dat nog even achterwegen
    Fruit en groente gaan super, vlees wacht ik ook nog even mee, eerst nog aardappel/rijst erbij daarna weer een volgend stapje

Het was een heel leuk weekend maar ook weer zo voorbij Ook lekker toch een rustig weekendje

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hoor was ook prima zo'n rustig weekend. Elin heeft vandaag ook eindelijk weer een lange slaap gedaan. Wat een verademing voor ons allebei!

Dus jij geeft nog geen aardappel/rijst/pasta?

11. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Dat lijkt me heel fijn als Lucas dat nou eens deed
    Nou sinds vrijdag hebben we er aardappel doorgedaan en dat gaat ook prima maar met vlees enz wachten we nog even. En jij?

12. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geef ook nog geen vlees/vis. Eerst id maar wennen aan aardappel/rijst/pasta. Ik wil binnenkort wel beginnen om een broodkorstje te geven. Maar ik heb liever dat ze eerst haar 'avondmaal' goed blijft eten.

13. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn meisje was trouwens om 06.55 wakker en om 07.45 lag zee eer in bed omdat ze moe was. Ze ligt bijna altijd 45-60 min nadat ze wakker wordt 's ochtends weer in bed. Dat is toch een beetje raar?

Ik vind überhaupt dat ze nog niet lang wakker kan blijven (1-1,5 uur). Alleen als ik met haar weg ga houdt ze het wat langer vol.

Ik als trouwens net ergens op de site dat je met standaard 2 geen 210+7 mag geven?! Die geef ik nl wel als laatste fles.....

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik vind het eerlijk gezegd ook dat ze het niet zolang volhoudt maar als ze het nodig heeft dan kan je ze moeilijk wakker houden toch

Ik had gehoord dat je met nr 2 niet boven de 800 mag komen maar wat voor hoeveelheid krijgt ze verder?

15. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ze krijgt 2x 180, 1x 150 en 1x 210, dus dat zou dan ok moeten zijn....

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tandje 2 is ook door!

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee dames

Hier nog geen aardappels etc.
    Ze eet nu eindelijk fruit goed, donderdag beginnen we met groente erbij.

Van nr 2 mag je geloof ik 24 schepjes geven geloof ik. Hoe dat dan verdeeld is maakt niet uit.

Ik moet woensdag weer naar het cb. Ze zit hier nog steeds in maat 68.
    Jouw ventje al in 74! Wow haha.

Mar ja ze houdt het nog niet zo lang vol. Maar hier weer het andere uiterste haha. Slapen gaat al wel beter gelukkig.

18. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Tja echt een kleine bollie ;) hij groeit zn nicht voorbij en die is bijna 11 maanden maar erg klein, wat mn schoonzus weer niet zo leuk vindt

Mn ventje kan ook heel lang wakker zijn en dan is hij niet eens vervelend ofzo (gelukkig)

Fijn dat ze goed fruit eet en dan idd rustig opbouwen met groente

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hoi dames,

Ben ik weer. Momenteel weinig tijd en puf. Erg zwaar op het moment :(
    Weet niet of het een sprongetje is of iets anders, maar de avonden en nachten zijn drama. Ik slaap krap 5 uurtjes per nacht. Sinds 2 a 3 weken is dit nu zo, maar sinds een week is het heel erg.

Gister bewust een slaapje laten overslaan. Van 16 tot 20 wakker gehouden in de hoop dat hij nu wel eens ging slapen. Hij viel in slaap na de laatste fles, maar in bed werd hij direct weer wakker. Uiteindelijk sliep hij om 23.00 om vervolgens weer wakker te worden om 00.30 :$ Niets helpt, hij blijft mopperen, zodra ik ga troosten raakt hij overstuur.

Je probeert van alles, warme maaltijd smiddags ipv tegen de avond, papfles, geen papfles, licht in de gang aan/uit, knuffelen, zingen, laten uitrazen op de bank (extreem druk) maar ik weet het allemaal niet meer.

Weet dat ik niet mag zeuren maar dit breekt me wel heel erg op :( Avondeten schiet er bij ons in. Snel koken en snel opeten.

Nou ja, het zal wel een fase zijn :) Komt wel goed.
    Eventjes bijlezen wat jullie allemaal geschreven hebben!

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heftig hoor Shendari! Snap dat het je opbreekt. Volgens mij zijn de meeste kleintjes hier aan het rommelen met de slaapjes, maar 's nachts is heeeel vervelend.

Meisje is vanochtend 2 uurtje gaan wennen. Ze heeft thuis nog even een klein tukje gedaan voordat we erheen gingen. Ze was 08.45 wakker van dat slaapje. Toen ik haar kwam halen was ze wakker wn had niet geslapen! Gelukkig wel vrolijk. Net werd ze na een uur wakker, hysterisch! Ze heeft een half uur gegild. Uiteindelijk weer naar bed gedaan, want ze was gewoon moe. Uurtje was ook veel te kort. Gelukkig is ze weer in slaap gevallen. Ben benieuwd wanneer ze nu wakker wordt...Al die nieuwe indrukken!

Heb het idee dat de tandjes nogsteeds rommelen en dat na 2 tandjes in 5 dagen! Zullen er nog meer komen nu?

Deel Deze Pagina