juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee shendari wat heftig zeg! Ik vond het een aantal weken geleden ook zwaar.. Maar als je nachten zo verlopen is dat nog 10x zo erg.
    Het zal inderdaad een fase zijn.. Blijf dat tegen jezelf zeggen want ik weet dat het soms best onzeker kan maken als je niet weet waar je nu goed aan doet. Knuffel voor jou!!

Mar dus het oefenen ging goed??
    Hier slaapt ze in de ochtend een half uur en in de middag ongeveer 2 uur. Dus er begint nu wel wat meer structuur in te komen.
    En van die tandjes... Ja niks van te zeggen of ze allemaal achter elkaar volgen. Meestal zijn het eerst de onderste twee voortandjes. Hier wel. Daar ook?

Had vandaag m'n sollicitatiegesprek. Ging wel goed. Ik hoor vrijdag als het goed is meer.

2. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    sorry, ik lees voornamelijk met jullie mee. Maar wilde nu wel even reageren op shendari.
    ik heb dat ook sinds een paar dagen dat die kleine loopt te klooien in de nacht. Geen idee wat het nu weer is. Maar het sloopt he echt zo langzamerhand. Gelukkig dat ik lees dat we niet de enige zijn, en inderdaad alles is een fase......hoeveel er ook nog komen. Hihi

3. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spannend Lelie! Ik ga voor je duimen.

Hier inderdaad ook de onderste 2 tandjes (midden). Gelukkig heeft ze een half uur na dat uurtje weer bijna 2 uur geslapen. Zo weer naar bed!

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Cil haha ja het zal bij jullie wel de 6 maandensprong zijn?? En inderdaad zo is het iedere keer wel iets haha.
    Dan de ontwikkeling, dan een tandje, dan ziek, dan eenkennig noem maar op. :)

Mar dankje!! Haha grappig he dat alles zo volgens een vaste volgorde gaat bij veel kindjes. Hier vandaag 2x n half uur geslapen en 1x 2.5 uur!!!

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Mja, maar niet goed dit. Merk gewoon dat ik vreselijk geïrriteerd raak. Mannetje hartstikke moe, dus laatste fles gegeven, slaapt half tijdens de fles. Boertje gedaan en naar bed gebracht, en ja hoor, daar gaan we weer...
    Overdag doet hij dat niet, waarom nu dan wel :( *zit even verdrietig achter de laptop met muziek keihard aan*

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Vermoeiend he Shendari Kan je niet hulp vragen zodat je een even kan rusten of iets anders doen Woont je schoonfamilie wel in de buurt? Of vrienden?

Ik ben benieuwd dan lelie ik zal voor je duimen

Morgen de eerste dag van de provocatietest Ik ben erg benieuwd hoe hij reageert en of hij reageert

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Shendari probeer even of iemand het van je kan overnemen zodat je zelf even tot rust kan komen.
    Ik snap dat je geïrriteerd raakt. En als hij bij jullie is/bij jullie slaapt lukt dat ook niet??

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Dankje mamsie
    Hoe werkt dat precies zo'n test? Succes in ieder geval!

9. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Haha lelie we sturen gewoon hetzelfde naar shendari

En mar fijn dat het goed is gegaan dan laat je je dochter ook met een gerust hart achter

Lucas krijgt iedere 20 minuten 10 ml melk en dat loopt iedere keer op tot 250 ml en hij mag dan niks anders hebben anders kunnen ze nog niet zien hoe hij reageert Ik geef hem nog wel een fles thuis anders heb ik sowieso een krijsend kind ben ik bang

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes morgen Mamsie!

Wat raar dat hij dat overdag niet doet Shendari. Ik dacht dat hij het bij alle slaapjes deed. Probeer idd even om hulp te vragen. Dan kan jij iig even 1 nacht bijslapen. Ik zou ook heel verdrietig zijn...

11. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Okee.. Maar waar verdenken ze hem dan van??
    Hihi sorry had ik met t vluchtige lezen niet gezien :) dat we precies hetzelfde zeiden
    Maar ja dat hielp bij mij n paar weken geleden wel want het kan erg frustreren als niks helpt...
    Daarom zou t voor mij aan de ene kant wel goed zijn om weer wat te werken.. Even andere contacten. Het is wel n dubbel gevoel natuurlijk en de eerste keer zal niet makkelijk zijn maar als ik word aangenomen passen de oma's op. En ze hebben daar alleen maar lange diensten dus ben ik maar 2x 8uur weg. En het is 1.5km verderop. Nog dichterbij dan waar ik eerst werkte!

12. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    ik zat al zo te twijfelen over die sprong. Als ik het boek erbij pak dan moet hij geloof ik al voorbij zijn. Niet dat alles klopt wat er staat, maar had gehoopt er niks van te merken.
    ja en tanden he, hier behoorlijke bulten aan de boven kant, laat maar komen die tanden. Onder had hij met 4 maanden die kwamen tegelijk door, scheelt ook weer.
    nog meer kindjes die nog ingebakerd liggen? Ik weet het de mijne had er allang uit gemoeten.
    het gaat wel vooruit want hij ligt al met 1 armpje los... Hihi

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ze dachten maanden geleden aan een koemelkallergie dus ik hoop van niet en dan kunnen we weer gewoon alles geven zonder op etiketten te letten

Mn zoontje heeft wel in een puckababy gelegen en daarna in het vervolg, met ritsjes bij de armen en nu ligt hij zonder slaapzak ofzo dus hier gaat het goed

14. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    mamsie2010, ik heb hem net naar bed gebracht en bedacht ineens last ik het proberen. Hij ligt nu in de puckabag, kijken of het gaat lukken.

mijn zoontje verdachten ze ook van koemelkallergie, maar omdat hij weinig symptomen heeft wilde ze het wel testen. Hij heeft niet de provocatie test gehad maar via een diëtiste van het ziekenhuis zijn we het anders gaan doen.
    ik heb hem een paar dagen een gewoon danoontje gegeven wat ik ook rond zijn mond moest smeren. Daaraan konden we ook zien of er een allergische reactie op kwam.
    totaal geen reactie gezien, danoontje ging er met gemak in. Werdt zelfs woedend toen het op was..hihi
    ik ben nu langzaam de pepti aan het afbouwen, niet voor een reactie maar meer voor de smaak. Hij krijgt nu half/ half vanaf morgen 4 standaard en 2 scheppen pepti.
    hoop dat jullie ook geen reactie zien, dan hoef je niet meer zo op te letten wat je geeft.
    succes met de test.

15. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Cil nee hier niet ingebakerd maar was wel
    Beter geweest denk ik. Ze is nu nog heel druk als ze in slaap gaat vallen. Ze slaat zichzelf ook met haar linkervuistje op haar hoofd als ze in slaap gaat vallen. Rare gewoonte he!
    Sprong kan wel hoor.. Er zit wel wat marge op de weken.

Mamsie dat zou wel laat zijn als dat er nu pas uit zou komen dan. Jullie hebben ook al heel wat afgesukkeld met jullie ventje he :(

16. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    hihi, je ziet dan wel wanneer ze slaap heeft. Gekke kindjes he
    tja, inbakeren helpt perfect. Maar dat afbouwen is ook wel een puntje.
    maar goed, we blijven de slaapzak gewoon proberen.

17. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier alleen de eerste 2 weken ingebaker met hydrofiele luier. Toen werd ze te sterk en heb ik de puckababy piep gekocht. Ze werd hysterisch als ik haar daar in deed en kon toch met haar vuist bij haar gezicht?!?! Dus als snel een slaapzak en dat ging goed.

18. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Cil dat is een stuk makkelijker via de diëtist Jullie lopen dan ook niet bij de kinderarts? Mn zoontje krijgt neocate maar ik twijfel of hij KMA heeft want we hebben een keer softijs op onze vinger gedaan en aan hem gegeven maar geen enkele reactie en als hij het echt heel erg had dan hadden we dat toen wel gemerkt denk ik.
    En het blue band brood gaat hij juist van spugen dus we geven hem gewoon brood en tot nu toe gaat dat ook goed

Haha mn zoontje heeft dat ook altijd als iets op is of het gaat niet snel genoeg wordt hij boos

Lelie We hebben idd nog niet veel geluk met ons mannetje gehad moet ook eerlijk zeggen dat ik hem ook heel vaak wilde inruilen (gelukkig niet gedaan :) In het begin krijste hij heel erg vandaar dat ze dachten dat hij KMA had
    Nu mogen we niet meer mopperen buiten dit en zn oren/neus gaat het goed met
    hem

19. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Goedemorgen,
    nacht is hier Super gegaan in de puckabag, begrijp er niks van..hihi

ja, wij lopen nog steeds bij de kinderarts. Denk ook dat het de laatste afspraak zal zijn.
    als jou kindje niet reageert op softijs dan heb je inderdaad grote kans dat het geen koemelkallergie is. De diëtiste zei namelijk dat er dan gelijk een reactie moet komen op koemelk. Eerst maar de test afwachten voor de zekerheid.

20. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik zag dat je ook 2 jongens heb Cil Leuk hoor!
    Fijn dat de nacht goed is gegaan, maar jullie moesten ook ivm KMA naar de kinderarts dan?

We zijn bijna klaar met de test tot nu toe heeft Lucas nog niet gereageerd maar we weten dan ook niet welke voeding in de fles zit Alleen is hij erg moe maar kan niet slapen door alle geluiden dus toch even huilen, alleen vatten ze het iets anders op

Deel Deze Pagina