juli 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Mamsie2010, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    het blijft voor jullie dus nog even spannend of het nou wel of geen kma is. Hoop van niet voor jullie.

ja wij moesten ook naar de kinderarts voor kma, nu waarschijnlijk nog maar 1 x.
    hoeven we daar ook niet meer heen.

ja leuk hoor 2 boys, kleine vindt zijn broer helemaal leuk.
    jij ook 2 jongens? Hoe oud is de oudste?

2. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    hier vandaag naar het consultatie bureau geweest.
    onze bink is 8,5 kilo en 70 cm.
    nog meer kindjes geweest??

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik heb ook 2 jongens de oudste wordt in april 4 en hij kan alleen nog maar over de basisschool praten :)
    Lucas vindt zn broer ook erg leuk, om alles lacht hij

De test doorstaan vandaag, hij heeft alleen bijna niet geslapen

Dan zullen jullie ook wel niet meer hoeven straks als je kleine mannetje het gewoon goed blijft doen

Ik hoef pas eind januari naar het cb

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mamsie is er nou iets uitgekomen of duurt dat even voordat je de uitslag hebt??

Cil ik ben gister ook bij het cb geweest. Ze weegt 7960 en is 67,5 cm. Thuis had ze pas 1x goed gerold van rug naar buik.. en wat denk je... die arts is haar aan het onderzoeken en ze rolt van rug naar buik en weer terug hahahaha .. Dat was wel sterk zeg. Verder was alles goed..
    We mogen groente erbij gaan geven, als dat goed gaat wat yoghurt als toetje en tussen de middag een broodkorstje en als dat goed gaat een boterham. En we mogen nr 1 opmaken en dan naar nr 2 en hoe meer ze gaat eten proberen terug te gaan naar 3 flessen.... Kregen jullie deze adviezen ook??

5. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    ik zal je eerlijk vertellen, ben gister 5 minuten binnen geweest. Ze vroeg drinkt hij goed, plast en poept hij goed, nou dan zie ik je met 7,5 maand weer! Klaar!
    dus nee, hier geen adviezen eigenlijk.
    ik doe het op eigen houtje, hij eet al een groot potje fruit en een hele boterham. Groente vindt hij niks.
    maar zal inderdaad wel willen weten wanneer het tijd is om naar 3 flessen te gaan.

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja.. nou ja het is sowieso maar kijken wat lukt natuurlijk ieder kindje is anders.

Hier is slapen echt een drama.. ik weet het soms echt niet meer hoor.. IETS doe ik fout..
    Zodra ze moet gaan slapen is het huilen huilen huilen. Ze kan niet zelf in slaap komen, we hebben echt alles al geprobeerd.
    En zodra we haar na even huilen oppakken is ze meteen stil.
    Ze is zo'n volhouder... In de avond belandt ze nu weer vaak bij ons in bed en dan slaapt ze zonder problemen :(
    Heb er net een topic over geopend want af en toe ben ik ten einde raad...

7. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Mn kleintje is toch van slag, heeft slecht geslapen en huilt veel, weet nu niet of het reactie is op de voeding of dat hij gewoon moe is Verder geen uitslag of krampjes denk ik...
    Maar we moeten volgende week weer en dan de 27ste krijgen we de uitslag dus ik hoop dat hij volgende week niet zo van slag is

Lelie ik heb even je topic gelezen Bij ons is het ook niet vlekkeloos verlopen hoor met slapen en in slaap komen. Ik heb uren met Lucas op mn arm gelopen om hem maar in slaap te krijgen en we hebben dagelijks buiten gelopen zodat hij niet uit zn plaat ging
    Soms moet ik hem nog in slaap wiegen en dat doe ik dan maar ik heb hem nooit laten huilen, in ieder geval niet langer dan 10 minuten.
    Als hij heel moe is en de slaap niet kan pakken heb ik hem heel stevig vast zodat hij geen kant op kan, buik tegen buik en rondjes lopen en zingen daar wordt hij rustig van en valt in slaap daarna leg ik hem in bed. Ik leg eerst zn hoofd neer want ik
    merkte als ik eerst zn billen neerlegde dat hij weer wakker schrok. Nu gaat het veel beter, wij zijn rustiger en hij dus ook. Nu slaapt hij hartstikke goed.
    Ik heb verder geen tips maar hoop voor je dat het gauw beter wordt

Heeft ze last van haar oortjes want dat zou ook nog kunnen. Je kan altijd vragen om een verwijzing naar kno zo kwamen wij erachter dat Lucas veel vocht achter zn oren heeft en vergrootte neusamandelen

8. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook geen tips mbt fles laten vallen. Neem aan dat het de fles van 15.00 zal moeten zijn als ze ook brood gaat eten. Ik heb de fles van 15.00 en 19.00 wel 1 schepje minder. Die van 15.00 zodat ze haar groente beter eet en die van 19.00 omdat ze daarvoor groente op heeft. Dat lijkt goed te gaan.

Wat die slaapproblemen betreft. Daar heb ik (op sommige periode na) nooit last mee gehad. Ze sliep meteen zowel overdag als 's nachts goed. Nu is het even wat moeilijker (sprongetje, tandjes etc), maar kan me je frustratie goed voorstellen. Kan ze het niet te warm/te koud hebben?
    En idd uitsluiten dat ze geen pijn aan haar oren heeft. Want als dat zo is dan huilt ze zodra je haar neerlegt ivm druk op haar oren.

9. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lelie, heb net even je topic gelezen en weet je, volg gewoon je gevoel. Als je je meisje niet wilt laten huilen, niet doen. Als ze beter slaapt als ze eerst bij jou ligt, gewoon doen. Ieder kind is anders en heeft andere behoeftes. Mijn meisje hoef ik bijv echt niet naast mij in bed te leggen, dan gilt ze moord en brand haha of ze gaat lekker kletsen. Het is vooral zwaar omdat je er alleen voor staat (vind ik persoonlijk erg lullig van je vriend). Het gaat er uiteindelijk om dat je meisje lekker gaat slapen en of dat nou op schoot is of in je armen, als jij je er maar goed bij voelt. Wat een ander daarvan vindt is zijn/haar probleem. Er komt echt wel een tijd dat ze gewoon in haar bedje zal slapen en tot die tijd, maakt het jezelf zo makkelijk mogelijk!

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Dankje voor jullie reacties!
    Ik weet vrijwel zeker dat ze lichamelijk niks mankeert want als we in de middag bijv samen op ons bed gaan liggen slaapt ze zo. Het is echt huilen als ze mij niet ziet.
    Ik heb t er net nog even over gehad met mijn vriend en we accepteren voorlopig maar hoe het is.
    Ik merk dat ik zelf chagrijnig word van het gevecht aan gaan omdat we toch altijd op dezelfde manier eindigen en dan is dus weer alle moeite coor niks geweest.
    Ik wieg haar gewoon in slaap, probeer haar weg te leggen en als het niet lukt hou ik haar bij me.
    Het belangrijkste is dat ze slaapt, maakt niet uit hoe en waar.

11. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed zo Lelie!

Hier broodkorstje geprobeerd: groot succes!

12. carrr

carrr Nieuw lid

25 jul 2012
    1
    0
    0
    provincie Utrecht
    Hai :)

Ik heb een vraag. Hopelijk zijn jullie al ervaringsdeskundigen en kunnen jullie mijn vraag beantwoorden.

5,5 maanden na mijn bevalling ben ik voor het eerst ongesteld geworden (begon toen met afbouwen borstvoeding). Voor mijn zwangerschap had ik een heel constante cyclus van 28 dagen. Nu blijft mijn 2e menstruatie uit en ben ik al 9 dagen "overtijd". Zwangerschapstesten zijn negatief.

Op internet vind ik alleen info waarin staat dat je cyclus na een bevalling constanter is. Hoe is dat bij jullie?

Groetjes,
    Carrr

13. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Nou ik heb hier t zelfde. Ben 1x ongesteld geworden na 33 dagen en ik zit nu al op dg 41. Terwijl ik voor mijn bevalling altijd een regelmatige cyclus had van 26-27 dagen.
    Ik heb maar 6 weken borstvoeding gegeven en 3 wkn na de bevalling was ik aan de pil, na 2 maanden overgestapt op de gewone, maar kreeg erge hoofdpijn dus ben er weer mee gestopt. Wilde eerst alles effe op gang laten komen maar dat lukt nog niet aardig haha.

14. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Mar leuk dat het broodkorstje goed ging!!
    Hier ging de bloemkool er vandaag ook goed in. Hele opluchting dat ze groente eet terwijl ze nu fruit gewend is haha

Oh en wat denk je.... Vriend heeft haar in slaap gekregen in eigen bed. Is dat sterk of niet!

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Bij mij is er geen verschil van voor en na de bevalling

16. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat goed Lelie! En ook fijn dat ze haar groente nu goed eet!

Hier ook een goede slaapdag. Vanmorgen een kort slaapje van 45 min, eind vd morgen/begin vd middag 2 uur en eind vd middag 2,5 uur. Ik denk dat ze. Echt een nieuw ritme aan het bepalen is. Ze wil langer wakker zijn dan ze kan, maar met wat afleiding lukt het aardig.

Morgenochtend heb ik een afspraak met de neuroloog ivm de pijn die ik nog heb. Denk eigenlijk dat hij geen MRIscan wil laten doen, aangezien de pijn al een stuk minder is. Maar goed, die beslissing laat ik graag aan hem over.

17. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hee mar
    Succes bij de neuroloog.

Jullie verder nog plannen voor vandaag?
    Ik ga straks even naar t winkelcentrum wandelen.
    Kijken of ik kan slagen voor wat rompertjes.
    62/68 is echt te klein maar 74/80 weer te groot..
    Hoe doen jullie dit??

18. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Ik ben gewoon aan het werk, helaas geen tijd om te shoppen..hihi
    Als ik rompers koop koop ik ze iets groter. Bij mijn zoontje gaan ze dan altijd zo trekken bij zijn schouders. Die van de Hema zijn perfect met stretch. Hij zit in 80/86 en zitten perfect.

19. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Cil ja dat is hier dus ook. T trok de schouders naar beneden.
    Heb nu enkele maat 74 maar zijn nog wel iets te groot de k ik.
    Wat voor werk doe je en hoeveel uur?

Nou ik ben aangenomen. Ze feliciteerde me en zei dat ze snel n mail zou sturen voor n afspraak om t contract te tekenen.
    Maar nu komt t mooie... Ze gaat nog wel m'n vorige werkgever bellen. (Daar ben ik dus niet echt netjes behandeld)
    Dus ik vraag me af wat die over me gaan zeggen....
    Maarja mondelinge overeenkomst is ook n overeenkomst denk ik maar. Wel apart om na toezegging referenties te bellen.. Dat doen ze toch meestal daarvoor?

Shendari hoe gaat t? Trek je t nog?

20. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Lelie!!!
    Zou me niet te druk maken hoor. Als ze naar aanleiding van dat contact nog vragen heeft, dan zal ze je die wel stellen en kan je het een en ander uitleggen.

Neuroloog wil toch een MTIscan laten doen en röntgenfoto's. As dinsdag ben ik aan de beurt en dan 31 jan (vraag me af waarom dat 10 dan moet duren?) krijg ik de uitslag.

Vandaag weer naar de consulente:-2,4 kilo! Totaal: 24 kilo!

Deel Deze Pagina