Jeetje Lelie.... Dat zou wat zijn, zwanger! Ik zou gewoon nog even een weekje wachten. Ik weet niet welke testen je gebruikt, maar die van het Kruidvat schijnen het al voor je NOD te doen!
Hier lijkt het rekken tot een volgend slaapje toch echt te werken! Vanochtend was ze om 07.30 wakker, 09.00 naar bed en vervolgens gerekt tot 11.45 (fles) en na de fles kon ik haar voor de 3e dag slapend in bed leggen en nu slaapt ze nog. Ze wil dus pas later gaan slapen, al heeft ze dan wel afleiding nodig, want als ik thuis blijf redt ze het (nog) niet. Dat verklaart (achteraf) wel waarom ze steeds ging huilen als ik haar eerder op bed legde (ondanks haar tekenen van vermoeidheid). Ik ga haar nog wel leren kennen haha!
Haha ja t is soms zoeken maar we leren onze kindjes steeds beter kennen. Ja dat zou n timing zijn he. Net weer n baan enzo haha. Nou ik heb de testen van etos gedaan, kruidvat en cb. Maandag had ik met zo'n etos testje n heel licht streepje.. Dus heb meteen die andere gedaan maar was allema negatief dus ik denk dat die ene test niet klopte. Ik voel verder ook niks.. Dus ik denk dat t van ontpillen/ontzwangeren is??
Oh ze is me hier toch ineens aan t rollen! Ik moet nu echt gaan opletten want soms zit haar voetje tussen de spijlen in de box. Ze heeft de smaak goed te pakken haha
Dat had mn zoontje ook Mar wel moe zijn maar er niet aan toegeven en inderdaad als ik hem wakker houdt en bezig houdt, sliep hij beter En als je dan denkt van nu ken ik je veranderd er weer iets in het gedrag En lelie is jouw dochter nog onrustig? Leuk he dat draaien mn zoontje kan er ook niet meer mee stoppen zelfs onder de fles probeert hij het nog, erg handig
Nou de avonden en nachten gaan nu perfect maar nu heeft ze het niet willen toegeven aan de slaap naar de ochtend verplaatst. Om 8.30 was ze wakker en om 12u eindelijk (in mijn armen) in slaap gevallen. Ze moet ook echt alles bijhouden wat er om haar heen gebeurd. En als ze t dan niet kan zien doordat ik haar stevig vasthoud wordt ze boos haha. Maargoed liever dat gedoe in de ochtend dan in de avond. Ze is nu al 3 avonden zonder te huilen gaan slapen. Ze rolt heel veel en kan zich ook weer goed vermaken met haar speelgoed Hoe gaat t bij jullie??
Hier gaat het ook goed. We zitten nu op 3 slaapjes ipv 4/5. Bij opa en oma heeft ze nu ook 3 uur geslapen. Haar in de ochtend langer wakker houden werkt blijkbaar. Vanavond was ze wel aan het piepen. Moest 3x terug. Is anders nooit! En de verlatingsangst is enorm. Zodra je (niet alleen ik) haar alleen laat/weg loopt is het brullen. Herkenbaar?
Hahaha ja dat is hier ook maar de laatste week wel n stuk minder. Zijn echt fases denk ik. En t heeft ook te maken met de sprong.. Sprong van de relaties (besef van afstanden etc) dus dat mama verder weg kan gaan en ze er niks aan kunnen doen. Best zielig. Hier doet ze twee langere slaapjes maar aan de tijdstippen is geen touw vast te knopen!
Zeker herkenbaar Mar zodra er een van ons uit het zicht is, is het piepen. En ook als hij ons niet meer hoort en aangezien hij dat al niet zo goed doet is dat weleens lastig. Ik leg weleens iets wat ik gedragen heb bij hem in bed. Slapen, rollen proberen te kruipen gaat goed. Hij wordt erg boos als het niet lukt Hij slaapt in de ochtend een uurtje, smiddags 2 uur en in de namiddag nog een uur en die heeft hij echt nodig anders heb ik een erg chagrijnig kind Morgen heb ik een motivatie gesprek mbt omscholing dus vandaag een aantal dingen op papier gezet die ik zeker wil bespreken
Succes met je motivatiegesprek mamsie! Hier voor de 2e dag op rij dat mijn meisje bij haar ovhtendslaapje maar 20 min slaapt! Ze huilt niet, ligt lekker in haar bed te spelen en om zich heen te kijken... Misschien dat ze dit slaapje ineens ook niet meer wil? Ze geeft wel aan moe te zijn en valt ook meteen in slaap, maar dus heel kort. Hmmm...
Oh, zie nu op de camera vd babyfoon dat ze toch weer is gaan slapen?! Volgende keer misschien toch iets langer ophouden?
Mamsie succes bij t gesprek! Mar ja zo lang ze rustig in haar bedje ligt en niet huilt zou ik haar ook lekker laten liggen Ben benieuwd of ik vandaag iets hoor van m'n "misschien toekomstige werkgever" ik denk namelijk dat ze vandaag contact opnemen met m'n oude werkgever. Mijn meisje was vanmorgen om 5.30 wakker, 6u fles gegeven en sliep tot 9u. Nu slaapt ze vanaf 12. Gister doperwten gegeven (potje) vond ze wel lekker. Ze kan er alleen nog niet zo veel van op. Wat voor thee geven jullie? Ik krijg er hier nog niks anders in dan melk. Thee heb ik nog niet geprobeerd.
Rooibos thee met mango-perzik smaak. Die vindt ze lekker en daar zit ook geen theeïne in. Ik weet niet meer of wij het er hier over gehad hebben, maar op hoeveel flessen zitten jullie nu? Volgens mij zou ze nu op 3 flessen 'moeten' zitten? Ze eet haar groenten nu goed, dus ga proberen de fles van 15.00 nog wat kleiner te maken, want dat zou de fles zijn die komt te vervallen. Ben benieuwd.
Is dat van pickwick? Ik heb namelijk t idee dat ze het raar vindt om iets kouds te drinken/eten. Eet elin al goed groente en fruit?? Wij zitten hier nog op 4 flessen. Fruit eet ze redelijk en groente ook wel, maar nog niet zo heel veel maar ik denk ook dat ze dan nog "vol" zit vd fles er voor. Als deze pot voeding op is gaan we over op nr 2. En dan denk ik dat ik t 3e flesje ook kleiner ga maken.. Ja en op den duur als ze wat meer eet terug ga naar 3 flessen Het is hier alleen nog effe passen en meten omdat ze de laatste fles om 21u krijgt en daarna pas gaat slapen. Als we die eerder geven slaapt mevrouwtje niet haha.
Ja ze eet haar groente en fruit goed. Het is nu ook een beetje proppen met eten na haar lange slaap. Ze zal nu wakker worden rond 15.00, dan geef ik haar een broodkorst, dan rond 16.00 fles, 17.30 groente en 19.15 fles. En dan doet ze ergens tussendoor nog een slaapje haha.
Ja dat is hier dus ook steedszo'n geprop dat 3 flessen qua tijd gunstiger uit zou komen maar nu wil ik dat nog niet. Omdat de melk t belangrijkste is en ze nog niet zoveel daarnaast eet en dan ook veel minder vocht binnen zou krijgen.. Weet ook niet hoeveel minimaal is wat ze aan vocht moeten krijgen.. Bij jou lijkt 3 flessen dan wel gunstiger te zijn. En wanneer ga je n boterham geven? Of wat yoghurt na? Ze drinkt in ieder geval thee dus krijgt ze dat aan vocht ipv fles. Geef jij sochtends ook n ontbijt in de vorm van granen in de fles of bordje pap? Hier nog niet..
Nee ik geef geen pap of iets. Ik wil liever dat ze een boterham eet. Ik weet eigenlijk niet waarom. Meer een gevoel. Ik geef nog geen yoghurt of hele boterham. Ik ben net met broodkorstje en aardappel/rijst begonnen. Wil het rustig opbouwen. Je weet niet hoe ze er op gaat reageren. Tot nu toe gaat het goed. Al merk ik dat haar ontlasting een stuk steviger wordt. Merken jullie dat ook?
Ja dat merk ik ook. Hier vooral door de groente denk ik. Kleur is ook heel anders. Ik denk dat ik straks wel granenpap ga geven in de ochtend. Niet alle dagen maar 3x in de week ofzo. Andere dagen straks wat brood bij de fles ofzo. Alle dagen hetzelfde lijkt me niks haha. Maar ja ik wil eerst dat ze goed fruit en groente eet.. Dan inderdaad avondmaaltijd gaan uitbreiden met aardappel/rijst en smiddags n broodkorstje en daarna n boterham. Dus dat zal allemaal nog wel effe duren Ze is hier erg ongeduldig!!! Probeert al vooruit te komen als ze op haar buik ligt. Probeert haar knietjes onder haar lijf te krijgen! (Kontje in de lucht) hahaha ze is hard aan het oefenen. Heb t toen straks gefilmd.
Ik geef nog 4 flessen maar die van 15.00 is wel klein,er zit 150 in en dan laat hij nog wat staan maar ik zou niet weten hoe ik deze er nu al af kan krijgen. Hij eet zn groente en fruit goed en krijgt tussendoor soms nog een halve soepstengel. Rond half 12 12 uur krijgt hij een boterham die ook helemaal op gaat. Ik weet ook nog niet wanneer ik vlees/vis erdoor ga doen. Ontlasting is inderdaad veranderd,het stinkt nog meer en hij heeft er ook meer moeite mee en eigenlijk helemaal sinds het eerste deel van de provocatietest. Mn gesprek was duidelijk, alleen hetgene wat ik wil qua omscholing hebben ze binnen de stichting niet nodig dus nu ga ik even verder kijken naar wat ik wil
Mamsie wat wil je dan gaan doen?? Je ventje eet al goed dus ja hij is ook al bijna 7 maanden he! Doe je ook beleg op zijn brood of niet? Ik kijk zelf wel hoe en wat want die cb arts zei laatst van geef maar gewone melk.. Ik zo gewone melk?? Nu al?? Toen zei ze oh nee doe trouwens maar niet doe maar thee of water. Dus ik volg toch m'n eigen gevoel hoor. Weet ook niet wanneer t "normaal" is om naar 3 flessen te gaan. Ze halen toch ook nog wel veel voedingsstoffen uit die melk.